LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het graaien van ABNAmro

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
kleurenpalet
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jan 2008 21:14

Het graaien van ABNAmro

Ongelezen bericht door kleurenpalet »

Ik zit zo'n 30 jaar bij de ABNAmro, met een spaarrekening boven de € 30000 en een privérekening met constant zo'n € 10000 erop. Heb nog nooit rood gestaan. Er is dus behoorlijk aan mij verdiend Vandaag kreeg ik een brief van deze bank, waarin zonder omhaal van woorden, noch voorzien van enige argumentatie, dat voortaan het hebben van louter de privérekening een kwartaalbedrag in rekening zal worden gebracht van € 3.75.!
Een klein overzicht van ordinair graaien:
-De eurocheque was oorspronkelijk "gratis". Over de in werkelijkheid gemaakte kosten werd niet gerept.
-De daarna ingevoerde pinpas idem dito. De daarna ingevoerde zgn "kosten voor het pasgebruik" werden ieder jaar verhoogd.
-Het gratis toezenden van een dagafschrift werd afge-schaft. Voortaan moest men daarvoor gaan betalen indien men dat gejhandhaafd wilde zien. Anders slechts éénmaal gratis maandelijks.
-En nu het moeten betalen voor het hebben van een rekening.

Deze manier van zaken doen, en van het omgaan met je klanten is verbijsterend platvloers.Nog nooit schijnt deze bank kennelijk gehoord te hebben van "bedrijfskosten", verblind als zij is, om aan alles op z'n minst wat te moeten en willen verdienen. Nu begrijp ik de opstapbonuspolitiek: € 27 000000 moet ergens vandaan komen. Ik overweeg het nemen van een andere bank!

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Het graaien van ABNAmro

Ongelezen bericht door caruso »

Zou ik doen, alleen moet je bij de meeste andere banken ook betalen voor service die vroeger gratis was!

van der Meij J.P.
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2008 21:57

Re: Het graaien van ABNAmro

Ongelezen bericht door van der Meij J.P. »

Dat wel jah...
maar ik heb nog nooit gehoord van dat je moet betalen voor je rekening... Wel voor je pasje, maar dat komt in dit geval er nog eens bovenop. Ik wist niet wat ik las toen ik de brief opende...
Ze bekijken het maar! Ik stap mooi ook op! Ze willen zeker van hun laatste klanten af.

gerans49
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jul 2005 09:33

Re: Het graaien van ABNAmro

Ongelezen bericht door gerans49 »

Ook ik ben slachtoffer van deze ABNAMRO praktijk. Het is gewoon een schandaal. Nog slechts kort geleden een groot artikel omtrent de hoge kosten die de laatste jaren in rekening zijn gebracht. En nu dit. Denken zeker :"Nu maar verhogen want je weet nooit wat Europa doet." Eigenlijk massaal opzeggen maar daar tref je alleen maar de medewerkers mee. Nee de top moet weg. En dan... Grijpman Groenink verkwanselde de bank aan Fortis,( zou in Duitsland en Frankrijk nooit zijn gebeurd, want dan had de regering er wel een stokje voor gestoken ) en krijgt € 27 miljoen mee. O natuurlijk daarom de kosten in rekening brengen. Het geld moet terug, maar dan betalld door de verkeerde mensen.
Sinon

Mahoney
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 feb 2008 16:39

Re: Het graaien van ABNAmro

Ongelezen bericht door Mahoney »

Of je nu door een bank , verzekeraar of beleggingsfonds genaaid wordt, het zijn allemaal dezelfde witte boorden. Sinds ze onze loonzakjes op hun rekening gestort krijgen varen ze er wel bij.

Brummer
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2008 10:59

Re: Het graaien van ABNAmro

Ongelezen bericht door Brummer »

Jammer, maar dat graaien doen andere banken net zo hard! Vroeger leek de Postbank nog een gunstige uitzondering, maar ING gaat daar ook al verandering in brengen. Het is spijtig, maar er zal eerst een behoorlijke mentaliteitsverandering bij de heren moeten plaatsvinden (kijk maar naar de kredietcrisis die nu over de ruggen van de belastingbetalers moet worden opgelost!). :x

santander
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jul 2007 14:49

Re: Het graaien van ABNAmro

Ongelezen bericht door santander »

Ik kan me precies voorstellen hoe u zich voelt. Ik was ook meer dan 20 jaar bij de ABN/AMRO en ik heb ook alle veranderingen met ergernis gevolgd, vanaf de overname door ABN van de AMRO-bank, want er werd geen enkele rekening gehouden met vaste klanten. Toen we gingen verhuizen, heb ik direct alles opgezegd en ben naar de Rabobank overgestapt. Deze bank brengt ook kosten in rekening, maar daar begin ik wel met een schone lei en krijg (tot nu toe) een betere service.

Het lijkt wel of bedrijven niets meer aan klantenbinding doen???? En dan maar klagen dat klanten niet merktrouw zijn....

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Het graaien van ABNAmro

Ongelezen bericht door Jonjo »

We worden door welke bank dan ook besodemieterd. Het goede voorbeeld komt van ons kabinet en andere Haagse graaiers. Ik heb een voorstel om ze allemaal in tijd van nog geen week klein te krijgen. Ik ga mijn geld van de internetspaarrekening die ik heb, contant uit laten betalen en pas er zelf wel op. Wie doet mee?

jenren6
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 okt 2006 13:27

Re: Het graaien van ABNAmro

Ongelezen bericht door jenren6 »

reactie voor kleurenpalet

is idd afschuwelijk, ik zat laatst te kijken om een bankrekening erbij te nemen en toen zag ik ook die kosten van de bankpas en van de rekening opzich.
Ik houd het toch maar gewoon bij de Postbank, die brengen 10,95 per jaar inrekening voor het feit dat je een rekening en een giropas heb.
ik heb een simpele pas ook bruikbaar in het buitenland.
Dit is veruit de goedkoopste bank die ik heb kunnen vinden op internet. :idea:

de ambonnees
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2008 16:32

Re: Het graaien van ABNAmro

Ongelezen bericht door de ambonnees »

Eigenlijk is alles al verwoord. Toch nog even dit: Bij de Postbank was ook het een enander gratis. Tot vorig jaar. Pasgebruik wordt in rekening gebracht. Maar het meest vreemde komt nu: Met ingang van 1 januari 2008 rekenen ze bij de postbank al naar gelang van jouw betalingsverkeer een bedrag per kwartaal. Dat noemen ze dan een "bundel". Maar het is volstrekt onduidelijk waar dat mee te maken heeft. Het betreft een zakelijke rekening van een biljartclub. Is er iemand die daar iets vanb snapt?
de ambonnees

constannie
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2008 17:09

Re: Het graaien van ABNAmro

Ongelezen bericht door constannie »

De enige ban die voorlopig gratis ia en een behoorlijke rente geeft is de DSBbank :)[/b]

hunk
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 sep 2007 11:42

Re: Het graaien van ABNAmro

Ongelezen bericht door hunk »

Inderdaad mensen, je moet een rekening nemen bij de DSB bank.
De bankpas is gratis en je kunt er ook mee opnemen in het buitenland.
Je kunt bij iedere bank gratis flappen tappen.
En over je saldo op de rekening krijg je ook nog eens 3% rente!
En het aanhouden van de rekening is gratis.
Dus wég met ABN-AMRO.
Kijk op www.dsbbank.nl

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: Het graaien van ABNAmro

Ongelezen bericht door opa60 »

ba dsb bank ba lenen .nlba scheringa ba az,dan liever maar meer betalen bij een gewone bank

de ambonnees
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2008 16:32

Re: Het graaien van ABNAmro

Ongelezen bericht door de ambonnees »

Nou beste mensen, dat geleuter over de DSB en vooral de laatste reactie in geheimtaal van opa 60 interesseert me niet zo. Mijn vraag is wie kan mij dat graaien van de postbank verklaren dus dat mysterieuze verhaal over een "bundel" bij een zakelijke rekening. Want echt mensen, het is niet duidelijk waar die kosten mee te maken hebben en het lopt aardig in de papieren. Dus graag een reactie van iemand die bekend is met de Postbank
de ambonnees[/b]

sarietje
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2008 17:42

Re: Het graaien van ABNAmro

Ongelezen bericht door sarietje »

wees geen dief van je eigen portemonneexkk76

ik raad je aan om je geld bij een andere bank weg te zetten, want de ABNAMRO betaalt veel te weinig rente. Er zijn banken waar je 4% krijgt en toch over je geld kunt beschikken. Wel bv een minimum inleg houden van 20.000 euro. Dat bedrag heb je ruim. Kijk bv eens naar de TOPrekening (wel internetbankieren) van de Postbank. Nu nog (tot 11 februari openen ?) de eerste 3 maanden 4,5 % daarna 4%. Of de Argentabank (internetbankieren) maandenlang meer dan 4 %, net terug naar 4 %. Of zoals een ander al heeft gezegd de DSBbank. Google maar eens. De bank moet wel een goedgekeurde financ. instelling zijn, dan krijg je altijd je geld tot 20.000 euro voor 100 % en de volgende 20.000 eoro voor 90 % terug van de Nederlandse Bank.
Succes en vangen die rente!!

kaufie
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:18

Re: Het graaien van ABNAmro

Ongelezen bericht door kaufie »

Waarom kijken jullie niet eens op de web-sites van DSB , ASN En SNS ?? Kleine banken maar ... ach lees zelf maar. Oh ja ik werk niet bij deze banken.
Sorry had niet ver genoeg gelezen. Klopt wat hiervoor geschreven is maar kijk toch ook maar eens naar die anderen. IS GRATIS :DGNCZ)

hunk
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 sep 2007 11:42

Re: Het graaien van ABNAmro

Ongelezen bericht door hunk »

We hebben het hier over een betaalrekening en niet over een spaarrekening. Een betaalrekening die 3% rente geeft!
En waar verder alles gratis is.
En je kunt zelfs bij de ABN-AMRO pinautomaat pinnen, komisch toch?

kleurenpalet
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jan 2008 21:14

Re: Het graaien van ABNAmro

Ongelezen bericht door kleurenpalet »

@hunk,
Je hebt gelijk: de ergernis bij mij is niet zozeer de spaarrekening, maar de privérekening. De spaarrekening, althans de grootte van het bedrag wat er op staat, is alleen maar bedoeld als een extra illustratie van het vaste klant zijn, waar al 30 jaar aan verdiend is.

hherman
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2008 19:47

Re: Het graaien van ABNAmro

Ongelezen bericht door hherman »

Hallo

Stap over naar de DSB bank, krijg je nog 3% rente op de gratis betaalrekening. Ook de betaalpas met chipknip is gratis.
Voor een creditkaart, ga naar Dixons kan je een gratis kaart aanvragen.
Bij 500 euro besteding per jaar kost deze kaart niets.
Mogelijkheden genoeg. En, oja met de gratis overstap-service loop alles op rolletjes. Geen enkel probleem gehad.

Vees susses.

Gr Herman

KR1275
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2006 19:55

Re: Het graaien van ABNAmro

Ongelezen bericht door KR1275 »

Ik heb naast mijn abn amro rekening een rekening bij de rabobank... en ik maak me geen illusies... ook daar kost het aanhouden van een rekening ook geld. Volgens mij is zelfs de Postbank aan kosten begonnen. Ach, het kost ook gewoon geld, laten we eerlijk zijn. En elk bedrijf moet winst maken om personeel te kunnen betalen. En managers die dat goed doen, worden daarvoor beloond. Dat is niet typisch voor banken, dat zie je bij elk bedrijf. Maar als je een TV koopt in de winkel, valt het minder op. Ook daar zit winst op. DSB is nieuw en wil een markt veroveren. Wacht maar tot ze gesettled zijn. Dan gaan ook zij beginnen met kosten. Je kan het geld altijd nog in een oude sok stoppen.

Gesloten