LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HYPOTRUST

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
mediabeest
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2015 13:47

HYPOTRUST

Ongelezen bericht door mediabeest »

Ik wil iedereen even waarschuwen die overweegt om een hypotheek bij Hypotrust uit Rotterdamaf te sluiten. Hypotrust is een hypotheekverstrekker die niet zo veel voor zijn klanten doet op het moment dat de rente aanzienlijk daalt. tal van hypotheekverstrekkers zijn hun klanten terwille met zaken als rentemiddeling en het opnemen van de boeterente in het nieuwe hypotheekbedrag. ING, en de ABN doen dat, Hypotrust doet dat niet. Echt een dure grap in vergelijking met wat andere banken voor hun klanten doen. Als huisbezitter heb je het door vele ongemakken in de markt al behoorlijk zwaar vind ik, Hypotrust doet niks om dat te verlichten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: HYPOTRUST

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je al een hypotheek hebt die veel hoger is dan de waarde van je huis, zoals bij jou, dan zal het sowieso lastig zijn om je nog veel dieper in de schulden te steken. Wat je je hypotheek ook hebt. Om nog maar te zwijgen van de vraag of het verstandig is.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: HYPOTRUST

Ongelezen bericht door tijger1 »

De bank en u hebben een contract gesloten en de bank houdt zich daar aan, moet u dus ook doen.

erik lachmansing
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2016 09:46

Re: HYPOTRUST

Ongelezen bericht door erik lachmansing »

Waarschuwing Hypotrust:

Zelfs als de rente vastperiode afloopt durft dit bedrijf een aanbieding te doen die 2,5 keer zo hoog ligt als marktconform! Feiten: het betreft een aflossingsvrije hypotheek die <45% van de woz waarde betreft. 10 jaar vast tarief bieden ze 4,5% aan. Marktconform is nu (feb 16) circa 2,1% !! Dit bieden ze ook aan op de eigen website. Toch maar eens gebeld.

Helpdesk: 'Ja meneer, ik kan het niet veranderen, u zit bij hypotheekverstrekker Quion 10. De tarieven op de website horen bij Quion 9.' 'Doe dan mij dan maar een hypotheek van Quion 9, dat hoort toch ook bij Hypotrust?.' ' Dan moet ik u oversluiten, daar moet u een schriftelijk verzoek voor indienen en dat gaat via een adviseur.' 'Kosteloos neem ik aan?' 'Nee dat brengt oa notariskosten met zich mee'.

omdat ik bang ben dat er toch mensen zijn die dit per ongeluk tekenen (door ouderdom of kennisgebrek)of kwijt raken (want na 3 maanden geen reactie betekent ook dat je er in hangt voor het nieuwe tarief behorende bij de oude looptijd) wil ik hier melding van maken en iedereen waarschuwen. Het is dat er ergere dingen in de wereld gebeuren anders zou ik het bijna misdadig willen noemen.

ik geloof dat ik maar ga oversluiten, maar niet naar Hypotrust! / Quion 9

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: HYPOTRUST

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat is het risico van de manier waarop ze hypotheken verkopen. Ze onderhandelen steeds met diverse geldverstrekkers om tot de op dat moment voordeligste aanbieding te komen. Maar dat betekent niet dat die aanbieding/geldverstrekkers de hele looptijd voordelig blijven. Maar jij zit wel de volle dertig jaar aan de zelfde geldverstrekkers vast.

Dat zelfde risico heb je trouwens bij de 'eigen label' hypotheken van sommige tussenpersonen. Dus als je wilt overstappen, weet dan wat je kiest...

fwijm
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2016 17:42

Re: HYPOTRUST

Ongelezen bericht door fwijm »

Ik bevestig de ervaring van erik lachmansing volledig. Mij werd als Hypotrust en Quion 10 lener 4,55% "aangeboden". Wat mij naast het aanbod nog meer stoorde was de zeer intimiderende begeleidingsbrief. Hierin heel vaak wat ik "moet" doen en onvolledige info, of de info verstopt in bijzinnen.

Naast mijn afspraak met een nieuwe hypotheekverstrekker die ik overmorgen al heb, schreef ik de firma een mail waarop er geen antwoord komt. Zelfs geen bevestiging van ontvangst. Dus nogmaals verzonden. Bellen lukte mij al helemaal niet. Volgens mij draaide er een bandje waarop mij steeds werd verteld dat er 5 wachtenden voor mij waren ;-). De bereikbaarheid is minimaal - geen echt adres. Het is ook geen bank immers.

Mijn mail betrof alleen commentaar op hun begeleidende brief. Heb ze gewezen op taalkundige fouten en stijlfouten, én ze erop gewezen dat het door mij in te vullen antwoordformulier wel enige nadere uitleg vereist. Vooral de dreigende taal dat als ik niet op tijd reageer ik automatisch vast zou zitten aan voorstel van 10 jaar vast tegen 4,55%. Oversluiten als mogelijkheid - niet genoemd dus. Variabele rente - niet genoemd dus. En nogmaals - alles MOET.

Zeer intimiderend en wat erik als voorzichtig memoreerde - door mij minder voorzichtig - gewoon misdadig. Een jurist kennis van mij zei het nog duidelijker - oplichting met een strikje erom.

Daarom - blijf bij HYPOTRUST weg !!

Los van bovenstaande - ik zit dus nu voor vele duizenden euro`s aan kosten voor een nieuwe hypotheek, ergens anders, vast. Ik ben gewoon getild in straattaal.
Erger nog - doordat in de afgelopen tien jaar er nogal wat veranderd is in hypothekenland zal ik waarschijnlijk nergens meer het bedrag kunnen krijgen wat ik "nodig heb", omdat ik nu met pensioen ben en niet helemaal meer voldoe aan alle financiële eisen, waar tien jaar geleden niemand moeilijk over deed. Een extra probleempje. Gelukkig heb ik goed gespaard ;-(, en niet helemaal onvermogend.

Maar er zullen beslist udere mensen rondlopen die zich laten afbluffen.
Dus, kijk uit.

Onka54
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mar 2012 11:49

Re: HYPOTRUST

Ongelezen bericht door Onka54 »

Mijn advies is eveneens om maar niet met Hypotrust in zee te gaan. Ruim een jaar geleden konden wij eindelijk ons huis verkopen: we hadden een koper. Op dat moment hadden we nog geen nieuwe huis en dus met Hypotrust contact opgenomen of we de hypotheek mee mochten nemen (we hadden gunstige voorwaarden: geen rente vast periode en een opslag van 1% op de liborrente). Hypotrust deelde mee dat dat geen enkel probleem was en dat we een half jaar de tijd hadden. Wel moesten we een hypotheekadviseur. Bij de aanvraag werd er gedaan alsof we een nieuwe hypotheek wilden aangaan en ze vroegen een hele serie documenten. Wij konden die samen met de hypotheekadviseur zonder meer overleggen. Echter eerst geen antwoord en bij navraag ontbrak er nog wat. Ook dat aangeleverd. Uiteindelijk na drie maanden kreeg de hypotheekadviseur te horen dat het in orde was. Wij hadden een huis op het oog en dus leek alles in kannen en kruiken. Echter was de datumgrens, 1 januari 2015 gepasseerd en moesten er weer nieuwe documenten komen. Weer werd tergend langzaam gereageerd en met iedere navraag leek het alsof ze nog meer hun best deden om tijd te laten verstrijken. Wij liepen onder tussen de kans geconfronteerd te worden met een boete van de verkopende partij. Uiteindelijk naar een andere hypotheekverstrekker, We betalen nu wel 0,5% meer maar die hypotheek was in drie weken rond.
Er zijn meer berichten vooral van mensen die klant zijn (geweest).

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: HYPOTRUST

Ongelezen bericht door harkja »

Hypotrust is niets meer en minder dan een administratiekantoor geworden.
Geen zaken meedoen.

Gerard Janus
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2017 21:29

Re: HYPOTRUST

Ongelezen bericht door Gerard Janus »

Vooral GEEN zaken doen met Hypotrust. Absoluut niet fatsoenlijk contact mee te krijgen als je eenmaal "klant" bent. Na meer dan 10 jaar "klant" te zijn, komen ze met een rentevoorstel (Markt rond de 2%) voor trouwe "klant" 4% aangeboden. Allen via mail zeer moeilijk contact met hypotrust te krijgen. Ik hoor net RECLAME op de radio van hypotrust. Dat heeft mij direct besloten om deze waarschuwing voor U te plaatsen.

bloempje38
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 nov 2011 08:45

Re: HYPOTRUST

Ongelezen bericht door bloempje38 »

Tussenpersoon info opgevraagd bij hypotrust. Voor opname hogere inschrijving. Lang in de wacht tot 3 x toe. Komt de jongen van hypotrust terug aan de telefoon, heeft er geen verstand van en zouden we wat met onze hypotheek kunnen bij een ton eigen geld. Geeft dan ook toe ik heb er geen verstand van.
Opnieuw gebeld en binnen 5 min (dachten wij) juiste antwoord op onze vraag. Gezien inkomen en huis geen probleem.
Huis moest getaxeerd worden. Meteen geregelden ingediend. Word het afgewezen omdat de door hun telefonisch gegeven informatie niet klopt. Kosten gemaakt die niet nodig waren voor de taxatie.
Vindt dit zeer misleidend en niet correct. En geen deskundig opgeleide mensen aan de telefoon.
Tussen persoon hoeven we niet te betalen en maar goed ook. Zijn ook bedragen die buiten proporties staan voor de werkzaamheden.
Duidelijk dat we niet tevreden zijn met de gang van zaken.
Kan iets niet prima ben daar meteen duidelijk in en jaag mensen niet op onnodige kosten en verwachting

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: HYPOTRUST

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat gaven ze aan als reden waarom het niet kon?

tvalphen
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2006 23:57

Re: HYPOTRUST

Ongelezen bericht door tvalphen »

Het probleem is dat veel mensen alleen maar afgaan op de laagste rente en de voorwaarden van een hypotheek niet vergelijken.
Als je een Hypotrust hypotheek afsluit doe je dit via een adviseur, als je achteraf vragen hebt moet je dit ook via de adviseur laten lopen en niet rechtstreeks gaan bellen. Als het over klantvriendelijkheid gaat bij bestaande klanten moet je zeker niet bij OBVION zijn in ieder geval. Ik heb in het verleden veel zaken met deze hypotheekverstrekker gedaan maar de laatste jaren gaan zij helemaal belabberd met hun relaties om. meerder zaken afgelopen via de rechtsbijstand aan moeten melden.
Met betrekking tot rente middeling, is leuk als je de boete niet contant kan betalen maar is een duren variant door alle rente opslagen!

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: HYPOTRUST

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

tvalphen schreef:
11 dec 2018 09:24

Als je een Hypotrust hypotheek afsluit doe je dit via een adviseur, als je achteraf vragen hebt moet je dit ook via de adviseur laten lopen en niet rechtstreeks gaan bellen. Als het over klantvriendelijkheid gaat bij bestaande klanten moet je zeker niet bij OBVION zijn in ieder geval. Ik heb in het verleden veel zaken met deze hypotheekverstrekker gedaan maar de laatste jaren gaan zij helemaal belabberd met hun relaties om. meerder zaken afgelopen via de rechtsbijstand aan moeten melden.

Dus kan je beter niet via een adviseur een hypotheek afsluiten, maar beter voor "execution only" kiezen.

r.westmaas
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2020 11:52

Re: HYPOTRUST

Ongelezen bericht door r.westmaas »

20 jaar lang extra renteopslag betalen:
Sinds 2016 hebben we een zogenaamde Elan hypotheek van Hypotrust.
Bij aankoop van de woning was de hypotheek hoger dan de waarde van de woning. Echter door een combinatie van aflossen en enorme stijging van de marktwaarde van onze woning is het risico voor Hypotrust aanzienlijk afgenomen. Veel banken waaronder Hypotrust halen de renteopslag eraf. Zo ook bij een ander product, de Elan Plus hypotheek. Echter in 2016 bestond dat product niet. Hypotrust heeft mooie sier gemaakt bij het tv programma Radar. Hypotrust doet dit niet in alle gevallen. Dat zien wij als onrechtvaardig. Hoe laag onze hypotheek ook is of hoog de marktwaarde of WOZ waarde van de woning. De renteopslag kan er pas af per 2036. Dat hebben we na aandringen van een schrijven mogen ontvangen. Dat is toch absurd in tijden van extreem lage hypotheekrentes? Graag willen we de opslag eraf en willen we maatwerk. We kunnen een recente WOZ beschikking overleggen. Gaarne per ommegaande contact.
Met vriendelijke groet familie Westmaas.

Gesloten