LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ICS foto aanleveren voor identificatie

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
vercolai
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2020 18:50

ICS foto aanleveren voor identificatie

Ongelezen bericht door vercolai »

Ik heb diverse keren geprobeerd om mijn paspoortfoto via de mobiele telefoon aan ICS aan te leveren. Je kan je alleen op deze (mobiele) manier identificeren, maar het lukt me niet om mijn aanvraag te voltooien want ik krijg telkens te horen dat mijn foto niet goed is ingescand.
Als ik daarover bel dan krijg ik niet te horen hoe het op een andere manier kan worden opgelost, bijvb. door het aangetekend versturen van de paspoortfoto of via email, maar dat ik toch mijn foto via een mobiele telefoon moet uploaden. Heel irriitant. Nu is na drie dagen mijn aanvraag voor een creditcard komen te vervallen en kan ik weer opnieuw beginnen. Ik begin inmiddels wel radeloos te worden want een goed alternatief voor ICS is er niet en de aangesloten banken verwijzen alleen maar naar ICS. Het is dat ik noodzakelijkerwijs een credit card nodig heb voor het huren van een auto voor een vakantie anders zou ik er nooit aan beginnen.
Kunt u mij aanraden wat ik nu moet doen nu ICS weigert te helpen? Of kan Radar me helpen?

klompje63
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2011 17:27

Re: ICS foto aanleveren voor identificatie

Ongelezen bericht door klompje63 »

Ik heb dit probleem ook. Heb de credit card nodig voor een abonnement op een Engelse krant. Via Klachtenkompas van de Consumentenbond al laten weten dat ik niet in zee ga met ICS, die zich uiterst klantonvriendelijk opstelt. De krant accepteert alleen credit card payment. Ik denk er over nu maar 50 pond in een enveloppie te sturen naar het straatadres van de krant. Zoals we het heel vroeger ook deden, voor het internet-tijdperk ...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ICS foto aanleveren voor identificatie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan een gratis N26 bankrekening openen en dan krijg je een gratis prepaid creditcard. Daar moet je dus eerst zelf geld op storten. Daarom geen BKR-registratie. Heb het zelf zo gedaan om van ICS af te komen. Bevalt prima. Die hele legitimatie bij ICS komt dan te vervallen. Bij N26 moet je je ook per smartphone legitimeren maar dat ging bij mij heel makkelijk.

50 pond in een envelop zou ik niet doen. Vroeger ging dat prima omdat het postvolume groot was. Daardoor was de jatkans klein.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 19 nov 2020 13:16, 2 keer totaal gewijzigd.

rvjapio
Berichten: 999
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: ICS foto aanleveren voor identificatie

Ongelezen bericht door rvjapio »

Ik had hetzelfde. Lastig die foto. Ics gebeld, vriendelijk te woord gestaan, nog eens geprobeerd en toen lukte het wel. U krijgt trouwens nog een herinnering als het de eerste keer niet is gelukt. Het is inderdaad een lastige manier, maar de aanhouder wint.

edgaroke1
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2020 21:06

Re: ICS foto aanleveren voor identificatie

Ongelezen bericht door edgaroke1 »

Ik moest dat ook geen probleem mee gehad aan vraag was goed zo

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: ICS foto aanleveren voor identificatie

Ongelezen bericht door AndreDierick »

ook de ABN is op dit moment bezig met het opvragen van copieen van een identiteitsbewijs. Mailtje in Internet Bankieren.
Maar wat heb je nodig: een telefoon, een appje om qr codes in te lezen en daarnaast eigenlijk de Internet Bankieren app op de telefoon. Er wordt naast een copie van het identiteitsbewijs ook nog een foto van de persoon gemaakt.

Wat ik me daarbij afvraag: waarom voldoet een foto niet die ik kan maken met de overheidsapp, daar kan ik delen afdekken, en een voetnoot over de pagina zetten. Daarmee geef ik aan dat de foto alleen door de ABN mag worden gebruikt.
Aan alle kanten wordt gewaarschuwd voor het zo maar (laten) maken van een foto van de ID. Waarom mag dit wel op de ABN manier?
Enige nadeel: de foto moet je als bijlage naar de bank sturen, en mailen naar de bank daar houden ze niet van.

En lukt het niet? Dan kan een afspraak gemaakt worden en komen mensen van de ABN langs. Hoe weet ik dat dit de juiste mensen zijn? Moet ik die binnen laten? Daarnet was nog aan het nieuws voorzichtig te zijn met mensen in PostNL pakjes...

Gesloten