ICS vraagt identificatie aan bestaande klanten – Lukt het?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
mimu
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:15

Re: ICS vraagt identificatie aan bestaande klanten – Lukt het?

Ongelezen bericht door mimu »

Ik snap niet waarom in dit artikel staat dat je BSN moet geven.
In de app van ICSCards staat dat je je BSN mag afschermen met een papiertje, wanneer AMP langs komt om je te identificeren. Maar dan moet je wel je rijbewijs gebruiken om je te identificeren. In je paspoort staat namelijk je BSN verstopt tussen een reeks getallen onder aan je paspoort, die zichtbaar moet blijven.

AMP komt aan je deur als het je digitaal niet gelukt is om je te identificeren.
Dat had ik gedaan, maar hun tablet accepteerde bij het scannen van mijn rijbewijs, waarbij ik mijn BSN had afgeplakt, niet.
De medewerker gaf aan dat hun systeem na inscannen van het rijbewijs het BSN-nummer weghaalt.
Maar dat bleek toch niet het geval te zijn, nadat mijn rijbewijs was ingescand zonder BSN-afscherming.
Mijn foto werd wel zwart gemaakt, terwijl bij digitale identificatie je een lachende foto moet meesturen.
De medewerker van AMP heeft mijn gegevens, inclusief de scans, als het goed is van zijn tablet verwijderd.

Kortom, een hoop tegenstrijdigheden.

Ik ben klant bij een ander ABN-AMRO-organisatie en heb ICS gevraagd of ze daar niet mijn identificatie kunnen vaststellen.

MCsnet
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2021 18:22

Re: ICS vraagt identificatie aan bestaande klanten – Lukt het?

Ongelezen bericht door MCsnet »

ICS geeft onjuiste informatie af over het scannen van je BSN nummer, De eerste mede werker die ik sprak gaf aan dat een particulier niet zijn BSN nummer hoeft mee te geven en mag worden afgedekt op het rijbewijs. Nu er een medewerker mij persoonlijk kwam identificeren werd de actie afgebroken omdat ik het BSN nummer had afgeplakt op straffe van blokkeren van credit card. Je kan geen kant op want ICS heeft het monopolie en maakt hier misbruik van door het zich zelf makkelijk te maken. Na mijn contact met ICS werd vermeld dat BSN nummers geblurt ontvangen worden. Navraag bij het bedrijf die de identificatie doet laat weten dat zij alles scannen en doorzenden een onzin verhaal dus. ICS geeft onjuiste informatie om zoveel mogelijk informatie te verzamelen. Dat heet bedrog! Wat kan je doen om je privacy te behouden en je BSN nummer af te schermen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: ICS vraagt identificatie aan bestaande klanten – Lukt het?

Ongelezen bericht door Jablan »

ICS moet je BSN hebben volgens de wetgeving.

Huubie
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 aug 2021 16:11

Re: ICS vraagt identificatie aan bestaande klanten – Lukt het?

Ongelezen bericht door Huubie »

Dat is dus gewoon NIET waar maar wordt je wel wijsgemaakt. ICS heeft het wettelijk alleen nodig als er een noodzaak is om het saldo aan het eind van het jaar te rapporteren aan de fiscus. Als je geen schuld of tegoed opbouwt is er niks te rapporteren dus geen noodzaak om BSN op te slaan. Wettelijk zelfs niet toegestaan. Ik ben uiteindelijk via rijbewijs met afgeplakt bsn geïdentificeerd. Het enige wat daar nog op tegen is is dat het via internet moet. Een werkwijze die criminelen ook proberen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: ICS vraagt identificatie aan bestaande klanten – Lukt het?

Ongelezen bericht door Jablan »

Jouw verhaal geldt alleen voor kaarten zonder krediet.

Huubie
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 aug 2021 16:11

Re: ICS vraagt identificatie aan bestaande klanten – Lukt het?

Ongelezen bericht door Huubie »

Niet helemaal waar. Ik heb wel degelijk krediet. Maar reken maandelijks af wat ICS in rekening brengt. En eind van het jaar zorg ik voor saldo nul. Kortlopend krediet dus met uitsluitend de card kosten.

Huubie
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 aug 2021 16:11

Re: ICS vraagt identificatie aan bestaande klanten – Lukt het?

Ongelezen bericht door Huubie »

Als ICS dat een card zonder krediet vindt, dan moeten ze daar ook naar handelen en onderscheid maken bij de identificatie en de post daarover

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: ICS vraagt identificatie aan bestaande klanten – Lukt het?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Tegenwoordig horen ook flitskredieten onder die wetgeving en moeten ze dus uw BSN hebben, omdat dat verplicht is.

Huubie
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 aug 2021 16:11

Re: ICS vraagt identificatie aan bestaande klanten – Lukt het?

Ongelezen bericht door Huubie »

Nee hoor. Want dan hadden ze mijn afgeplakt rijbewijs niet geaccepteerd 🤔

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: ICS vraagt identificatie aan bestaande klanten – Lukt het?

Ongelezen bericht door Jablan »

Dan heeft ICS je BSN allang op een andere manier in het systeem staan. Voor de identificatie nu gaat het om het nummer van de id, samen met de basale persoonsgegevens.

Je kunt bij het BKR zien of je creditcard daar vermeld staat. is dat zo, dan is je BSN bekend bij ICS.

Holiday
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 okt 2006 16:54

Re: ICS vraagt identificatie aan bestaande klanten – Lukt het?

Ongelezen bericht door Holiday »

Ik had een ICS creditcard aangevraagd, maar omdat ik weigerde om mijn bedrijfsinkomen op te geven, kreeg ik geen creditcard.
Uitzondering hierop was dat ik 500 euro vooruit moest storten en toen kon ik een creditcard krijgen.
Vreemd was dat ik nog niet eens de creditcard in huis had, dat ik al benaderd werd met spam berichten van bedrijven en oplichters die mijn gegevens wilde achterhalen.
Ik heb ICS hier op gewezen en zij ontkende dat dit niet door hun kwam. Jaja.
Volgens mij verkopen ze alle gegevens die ze binnen krijgen.
Ik weiger dan ook om nog meer gegevens te verstrekken en daarom hebben ze mijn creditcard geblokkeerd.
Nou ICS ik hoef jullie creditcard niet meer, de groeten van een ontevreden klant.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ICS vraagt identificatie aan bestaande klanten – Lukt het?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ze gaven dan toch al toe dat het door hen kwam?

Klavier
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 sep 2021 23:07

Re: ICS vraagt identificatie aan bestaande klanten – Lukt het?

Ongelezen bericht door Klavier »

Die opdringerige mails en brieven waren voor mij redenen om de creditcards op te zeggen.
Dit bespaart bovendien de jaarlijkse 'gebruikskosten'

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: ICS vraagt identificatie aan bestaande klanten – Lukt het?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Klavier schreef:
26 okt 2021 23:32
Die opdringerige mails en brieven waren voor mij redenen om de creditcards op te zeggen.
Dit bespaart bovendien de jaarlijkse 'gebruikskosten'
Opdringerige mails en brieven? Meervoud dus. Dan heb je waarschijnlijk vaak de communicatie genegeerd. ICS doet dit alleen maar omdat ze daar wettelijk toe verplicht zijn. Maar kennelijk heb jij liever een systeem waar fraude en witwassen makkelijker wordt gemaakt.

Gesloten