LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] identieficatieplicht ABNAMRO

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: identieficatieplicht ABNAMRO

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
15 feb 2021 15:48
Moneyman schreef:
15 feb 2021 14:34
Houd die discussie aub gewoon in je eigen topic hierover...
Die is gesloten :lol:
Ik zag het ja :D reden te meer om de discussie dan óók als gesloten te beschouwen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: identieficatieplicht ABNAMRO

Ongelezen bericht door Jablan »

Geip Suusje schreef:
15 feb 2021 16:31
Soms is dat een oplossing, en pas dan als je in Amsterdam woont .
Ik moest me afgelopen najaar bij 2 banken over het internet identificeren. Dat gaf alleen al 3-dubble gedoe omdat de brokken kennelijk niet automatisch genoeg hapklaar waren.
En eentje had alleen een postbusadres.
Ze willen je echt niet aan de balie hebben.
Ik had al 'banken met een kantoor' neergezet :wink:

Als het niet lukt, probeer het op een andere smartphone of tablet, desnoods die van een wildvreemde. De foto's worden niet opgeslagen, ze gaan direct naar de bank, het maakt niet uit van wie het apparaat is.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: identieficatieplicht ABNAMRO

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

theodorus.k schreef:
15 feb 2021 11:57

Ik vind het 0,0 service van deze bank, ze mogen wel eens wat zuiniger zijn op de oudere generatie.
De ouderen die ik kan (70+) zitten de godganse dag op hun mobiel spelletjes te spelen, te facetimen/whatsappen met kinderen en kleinkinderen en regelen al hun financiën met dat ding. Niet alle ouderen zijn digitbeet zoals jij.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: identieficatieplicht ABNAMRO

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Jablan schreef:
15 feb 2021 18:42
Geip Suusje schreef:
15 feb 2021 16:31
Soms is dat een oplossing, en pas dan als je in Amsterdam woont .
Ik moest me afgelopen najaar bij 2 banken over het internet identificeren. Dat gaf alleen al 3-dubble gedoe omdat de brokken kennelijk niet automatisch genoeg hapklaar waren.
En eentje had alleen een postbusadres.
Ze willen je echt niet aan de balie hebben.
Ik had al 'banken met een kantoor' neergezet :wink:

Als het niet lukt, probeer het op een andere smartphone of tablet, desnoods die van een wildvreemde. De foto's worden niet opgeslagen, ze gaan direct naar de bank, het maakt niet uit van wie het apparaat is.
je begrijpt het niet of negeert het.
Ik vind een telefoon onveilig. Probeer me niet te overtuigen dat het veilig is . Er gebeurt op Android van alles achter de schermen waar ik geen vat op heb. Het is nutteloos iemand proberen te dwingen iets te gebruiken wat hij niet vertrouwt.
Mensen die er zo trots op zijn dat ze zo goed zijn met hun smartphone moeten niet denken dat anderen die die smartphone afwijzen digibeet zijn. Die anderen zijn misschien wel slimmer, helemaal geen digibeet.... en iets meer veiligheidsbewust. Ik whatsapp en mail er wel mee omdat ik dat niet onveilig vind. Apps waar volgen, geld of abo mee gemoeid zijn vermijd ik. Zoals die van NS, Oxxio, bank of telefoonprovider.
Als iets risicovols via internet moet dan alleen met mijn laptop, Firefox, uBlock. Daar heb ik nog enigszins gevoel van controle.

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: identieficatieplicht ABNAMRO

Ongelezen bericht door angel1978 »

Geip Suusje schreef:
16 feb 2021 14:29
Jablan schreef:
15 feb 2021 18:42
Geip Suusje schreef:
15 feb 2021 16:31
Soms is dat een oplossing, en pas dan als je in Amsterdam woont .
Ik moest me afgelopen najaar bij 2 banken over het internet identificeren. Dat gaf alleen al 3-dubble gedoe omdat de brokken kennelijk niet automatisch genoeg hapklaar waren.
En eentje had alleen een postbusadres.
Ze willen je echt niet aan de balie hebben.
Ik had al 'banken met een kantoor' neergezet :wink:

Als het niet lukt, probeer het op een andere smartphone of tablet, desnoods die van een wildvreemde. De foto's worden niet opgeslagen, ze gaan direct naar de bank, het maakt niet uit van wie het apparaat is.
je begrijpt het niet of negeert het.
Ik vind een telefoon onveilig. Probeer me niet te overtuigen dat het veilig is . Er gebeurt op Android van alles achter de schermen waar ik geen vat op heb. Het is nutteloos iemand proberen te dwingen iets te gebruiken wat hij niet vertrouwt.
Mensen die er zo trots op zijn dat ze zo goed zijn met hun smartphone moeten niet denken dat anderen die die smartphone afwijzen digibeet zijn. Die anderen zijn misschien wel slimmer, helemaal geen digibeet.... en iets meer veiligheidsbewust. Ik whatsapp en mail er wel mee omdat ik dat niet onveilig vind. Apps waar volgen, geld of abo mee gemoeid zijn vermijd ik. Zoals die van NS, Oxxio, bank of telefoonprovider.
Als iets risicovols via internet moet dan alleen met mijn laptop, Firefox, uBlock. Daar heb ik nog enigszins gevoel van controle.
Dat is dan meteen tegengesproken...

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: identieficatieplicht ABNAMRO

Ongelezen bericht door Jablan »

Geip Suusje schreef:
16 feb 2021 14:29
je begrijpt het niet of negeert het. Ik vind een telefoon onveilig. [...]
Ik heb alleen geprobeerd duidelijk te maken, dat voor dit doel - identificatie op afstand - de procedure zo veilig mogelijk is gemaakt. Dat staat los van wat iemand subjectief veilig vindt, ik heb het zo objectief mogelijk neergezet en geprobeerd mijn eigen mening erbuiten te laten. 8)

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: identieficatieplicht ABNAMRO

Ongelezen bericht door grun »

Geip Suusje schreef:
16 feb 2021 14:29
Ik whatsapp en mail er wel mee omdat ik dat niet onveilig vind. Apps waar volgen, geld of abo mee gemoeid zijn vermijd ik.
Er zijn betere alternatieven dan Whatsapp, zoals Signal. Bovendien is Whatsapp van Facebook en dat is, net als Google en Microsoft, zo'n beetje de grootste data verzamelaar ter wereld.
https://www.wired.co.uk/article/signal-vs-whatsapp

Gesloten