LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Identificatie bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Identificatie bank

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb twee rekeningen bij NIBC. Het inloggen op het nieuwe systeem werkte feilloos, ook op de laptop. Dat heeft verder weinig te maken met wel of niet via een telefoon werken.

Gaandeweg krijg ik van alle banken waar ik mee werk een verzoek tot identificatie. NIBC, of eigenlijk NIBC Direct, is een internetbank zonder kantoren waar de consumentenklant langs kan gaan. Identificatie moet dus online worden geregeld. Als u daaraan niet wilt meewerken, creëert u zelf een probleem.

Ook voor het beëindigen van de rekening zult u zich moeten identificeren, lijkt mij. Dat is weliswaar niet nodig voor de handeling op zich, maar de bank moet volgens mij nog steeds "weten" met wie zij zaken deed, tot het moment van beëindiging. In de administratie moet dan vastgelegd zijn dat uw identiteit afdoende is vastgesteld.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Identificatie bank

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Zonder account kan ik niet het vooringevulde belastingformulier controleren.
NIBC valt dan dus weg in de aangifte. Leuker kunnen we het niet maken :)

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Identificatie bank

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geip Suusje schreef:
13 sep 2020 15:50
Zonder account kan ik niet het vooringevulde belastingformulier controleren.
NIBC valt dan dus weg in de aangifte. Leuker kunnen we het niet maken :)
Wat heeft dat er mee van doen?

Onka54
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 mar 2012 11:49

Re: Identificatie bank

Ongelezen bericht door Onka54 »

snuffel1 schreef:
28 aug 2020 18:23
Ik las op de website van een krant dat dit de 'nieuwe' manier van phising is en werd nogmaals benadrukt dat banken geen link in de email berichten zetten en hooguit verwijzen dat er een nieuw bericht klaar staat. Na inloggen kan het bericht gelezen worden. Eigenlijk een zeer oude truc in een nieuw jasje eigenlijk met dank aan de google vertaling want die wordt steeds beter.
Dat valt dus tegen. Ik kreeg een email van de Rabobank over de clubactie met een link om op te klikken. Je komt dan op een pagina waar je op moet inloggen om te stemmen. De mail lijkt mij een uitnodiging om te gebruiken voor phishing. Domme actie van de bank.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Identificatie bank

Ongelezen bericht door Brahms »

Onka54 schreef:
24 okt 2020 10:38
De mail lijkt mij een uitnodiging om te gebruiken voor phishing. Domme actie van de bank.
En phishing was het waarschijnlijk ook. Super dom om toch op de link te klikken uit nieuwsgierigheid. Staat je geld nog op je Rabo rekening ?

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Identificatie bank

Ongelezen bericht door Lowieze »

Brahms schreef:
24 okt 2020 10:47
Onka54 schreef:
24 okt 2020 10:38
De mail lijkt mij een uitnodiging om te gebruiken voor phishing. Domme actie van de bank.
En phishing was het waarschijnlijk ook. Super dom om toch op de link te klikken uit nieuwsgierigheid. Staat je geld nog op je Rabo rekening ?
Nee hoor, waar Onka54 het over heeft, is geen phishing.
Zo’n bericht brengt klanten van de Rabo wel in verwarring, dat ben ik met hem/haar eens.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Identificatie bank

Ongelezen bericht door joep873 »

Onka54 schreef:
24 okt 2020 10:38
Dat valt dus tegen. Ik kreeg een email van de Rabobank over de clubactie met een link om op te klikken. Je komt dan op een pagina waar je op moet inloggen om te stemmen. De mail lijkt mij een uitnodiging om te gebruiken voor phishing.
Dat valt wel mee; dat inloggen kan alleen op een vertrouwd apparaat of met een bankpas en pincode.
Evengoed niet handig van de Rabo om klanten zoiets aan te leren.

peter.de-groot
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 sep 2017 10:42
Contacteer:

Re: Identificatie bank

Ongelezen bericht door peter.de-groot »

Wij hebben tot 2x toe ook zo'n zelfde brief gekregen.
Een rekening hebben wij wel bij ABN Amro, maar internetbankieren niet.
Gewoon nog papieren afschriften.
Ik vertrouw dit dan ook niet.
Waarom willen ze mijn ID hebben, en waar gebruiken ze dat dan voor?
Zou het raar zijn om gewoon bij een filiaal naar binnen te stappen en vragen of zij het daar in orde maken?
Ik houd er niet van om dit soort zaken per internet te doen....

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Identificatie bank

Ongelezen bericht door berndv »

peter.de-groot schreef:
10 dec 2020 16:44
Zou het raar zijn om gewoon bij een filiaal naar binnen te stappen en vragen of zij het daar in orde maken?
nee hoor, is helemaal niet raar, en voor zover ik weet zullen ze je daar ook gewoon mee helpen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Identificatie bank

Ongelezen bericht door Moneyman »

peter.de-groot schreef:
10 dec 2020 16:44
Zou het raar zijn om gewoon bij een filiaal naar binnen te stappen en vragen of zij het daar in orde maken?
Nee hoor, dat is zelfs zeer verstandig als je een dergelijk onderbuikgevoel hebt.

Gesloten