LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand problemen met Solveon?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door roro25 »

het is niet een geheel iemand anders, nl de partner en volgens de voorwaarden mag het.
BEgrijp wel dat de limiet wordt gebruikt (bank dwingt je nl. om aan te zuiveren, omdat het je nog meer geld kost) maar vindt het een niet zo goede gang van zaken.
Daarentegen hebben ze wel het recht omdat jij niet voldoet aan de afspraken die je gemaakt hebt in de kredietovereenkomst.
Dit vloeit deels voort uit wettelijke regelingen die er voor moeten zorgen dat klanten van financiele instellingen niet teveel krediet afnemen.


dus gewoon niet boven de afgesproken limiet uitkomen en tijdig aanzuiveren om problemen te voorkomen.

NK
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2007 11:20

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door NK »

Hoi,
Ik heb ook problemen met Solveon, Ik ben hierdoor 3 jaar geleden in de WSNP gekomen omdat zij niet wilde meewerken aan een afbetalingsregeling. Ik probeer hen nu te bereiken om te weten hoedat het staat mijn mijn BKR boeking die zij hebben laten registreren. Zij geven mij geen normaal antwoord, ik voel me echt wanhopig. Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd en iedereen verteld iets anders. Maar bij Solveon krijg je niet eens een normaal antwoord, echt belachelijk, ik ben toch nog steeds een mens en wil zo ook behandeld worden.
Groetjes NK

saskia28
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2007 23:07

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door saskia28 »

hallo

hier ook iemand die nu net sinds vorige week met solveon te maken heeft.
ook door redenen die ik graag hier niet wil vertellen zitten wijn over ons krediet op onze gezamelijke abn amro rekening heen. krediet is 17.500 en ben eenmaal gebeld door abn dat we eroverheen gingen en er is mij toen verteld dat er minimaal 600 euro iedere maand binnen moet komen op die rekening. dat komt er ook en normaal ook meer alleen t ging gewoon even niet.
nou is het dus overgedragen naar solveon en de reking van mijn vriend zelf is ook al geblokkeerd.
ik heb vorige week 2x naar solveon gebeld en werd helemaal naar van die gasten.
en als ik dit hier allemaal lees word ik al helemaal niet goed.

nu moet ik inkomsten uitgaven verklaring opsturen en aan de hand daarvan kunnen hun kijken hoeveel er betaald moet worden per maand.
alleen word ik niet veel wijzer van hun, want wat nu met de vaste lasten die van onze gezamelijke rekening worden afgeschreven zoals bijv de hypotheek?? die kan natuurlijk niet afgeboekt worden.
ben bang dat dit me nog meer ellende op mijn dak gaat halen.

weet iemand mij wat meer te vertellen over hoe ik dat soort zaken aan moet pakken?

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door roro25 »

zoals ik al eerder heb vermeld zal er wel meer aan de hand zijn. Voor overboeken van het krediet van ABN Amro naar Solveon moet je minimaal 3 keer aangeschreven zijn (en niet een telefoontje)

Volgens de kredietovereenkomst (heb de mijne ook even nagelezen) moet er minimaal 5% van de kredietlimiet ( in jullie geval dus 875 euro) per maand aan voeding worden gestort.

Het probleem zit erin dat jullie nu niet voldoen aan de overeenkomst die jullie met ABN Amro hebben gesloten. Volgens het in NL geldende verbintenissenrecht geld dan dat de gehele vordering van ABN Amro (jullie openstaand krediet) in een keer opeisbaar is geworden en dus in handen van een incassobureau gesteld mag worden. Wat i.c. dus ook is gebeurd.

Wat Solveon nu wil doen is aan de hand van jullie inkomsten en uitgaven bepalen wat jullie maandelijks kunnen aflossen en een regeling treffen.
Probeer samen met hen tot een coulante regeling te komen. Stel jezelf niet te hard op. Jij zit in een benarde positie, zij niet. Leg ook uit waarom je niet hebt kunnen betalen en zeg toe om mee te werken, maar wel binnen redelijkheid.
Meestal is het zo dat als jij meewerkt zij dat ook willen.

Succes toegewenst.

en nee ik werk niet bij een incassobureau of iets dergelijks.

lovely9
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2007 11:17

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door lovely9 »

heb nu grote problemen met solveon. Ben op straat komen te staan met een behoorlijke schuld waarvan bij hun 2595 euro. Hun kwamen erachter dat ik een uitkering had en hebben gelijk mijn rekening bevroren. Ik kreeg nog een belasting terug gave van 2000 euro wat ik kon gebruiken voor mijn huisje wat ik deze maand had toe gezegt gekregen samen met mijn dochtertje van inmiddels negen maanden. Ben naar de abn gegaan en hun begrepen mijn situatie en zijn toen gaan proberen dit op te lossen met solveon en te zorgen dat ik weer bij mijn geld kon, Maar tevergeefs solveon geeft geen duimbreedte toe en zegt dat hun het uit handen hebben gegeven dus dat hun er niks meer aan kunnen doen.
Zelfs de sociale dienst heeft contact met hun gelegt, aangezien hun alles wat extra binnen komt willen gaan inhouden incl. mijn bijzondere bijstand wat ook bedoelt is voor mijn huis. Wat moet ik nu? Ik heb geprobeert tot een overeenkomst met hun te komen van 100 euro per maand, maar ook dat maakte niet uit. Hun zeiden ijskoud uw probleem is niet het onze. wij willen ons geld.

hinde
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2007 12:03

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door hinde »

Via een familielid ben ik op de hoogte van het feit dat hij met Solveon te maken heeft en ik hou ondertussen mijn hart vast.
Deze jongen kon v.a. 18 jaar bij ABN Amro dus ook krediet krijgen op zijn rekening en dat had zelfs tot euro 40.000 gekund Gelukkig is dat niet gebeurd, maar wel euro16.000. Dit kon allemaal met een bepaald maandbedrag. Toen dat 2 maanden niet lukte, werd de boel overgeheveld naar Solveon. Deze knul heeft nog nooit een vaste baan gehad tot nu toe en ik vraag me af hoe ABN Amro hiermee akkoord is gegaan. Natuurlijk is een jongere vanaf 18 jaar zelf verantwoordelijk. Geen twijfel mogelijk hierover. Maar nu is hij dus aan Solveon overgeleverd, omdat ABN Amro zelf geen regeling wilde treffen voor terugbetaling. U praat over het aanpakken van Solveon.Hoe zou dat dan moeten, want tot nu toe gaat het ook moeilijk om een regeling te treffen. Vriendelijke groet, hinde

pindaaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2007 20:18

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door pindaaa »

Toen dat 2 maanden niet lukte, werd de boel overgeheveld naar Solveon.
Onmogelijk. Er moet een achterstand zijn van meer dan twee termijnen om tot overheveling naar het incassobureau over te gaan.

hinde
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2007 12:03

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door hinde »

Dank je Pindaaa voor jouw opmerking. Ik zal het doorgeven om te horen of zien of dit geheel teruggedraaid kan worden.
Want het loopt nu uit op een grote flop door Solveon. Een flinke brief naar de bank kan nooit kwaad, nietwaar.
Hartelijke groeten, hinde

geronimo123
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2007 12:28

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door geronimo123 »

En de volgende boevenstreek is dat ze zich niet aan hun afspraken houden. Voorgaande bericht was een voorbode van een nog vervelendere situatie. De schuld die ik had was ontstaan omdat er rente betaald moest worden voor mijn opleiding (een heeeeeele dure, nmlk verkeersvlieger).
Uiteindelijk ben ik in de WSNP terecht gekomen, maar mijn vrouw niet omdat zij uberhaupt geen schuld heeft. We hebben een huis welk geheel eigendom is van mijn vrouw. De bewindvoerder kan het huis niet verkopen en is als ie het kon was hij er niet bij gebaadt. Solveon heeft uiteraard het dosier in handen en heeft met de bewindvoerder afgesproken dat zij geen aanspraak maken op hun hypotheekrecht zolang rente en premies maar op tijd voldaan worden. Uiteraard is dit het geval, want dat is wel het eerste waaar je voor zorgt. 2 weken geleden komt Solveon ineens terug op haar afspraak en meent toch hun hypotheekrecht uit te moeten winnen, terwijl daar niemand beter van wordt. De reden die Solveon aangeeft is dat ze de lening voor het huis niet meer op mij kunnen afdwingen. Nee niet op mij, maar het huis is nogsteeds onderpand en op mijn vrouw is het ook nog altijd afdwingbaar.
Openstaan voor oplossingen die wij hebben aangedragen, die meer dan redelijk zijn, doen ze ook niet.
Gelukkig liggen de afspraken vast in een verslag bij de rechtbank.
Het lijkt er wel op of iemand bij Solveon of de ABN-AMRO goedkoop aan een leuk huis wil komen als er gedwongen verkoop plaatsvindt.
Ik heb bij Solveon het idee dat ze er zo hard mogelijk op in rammen en daarna wel zien of ze een stapje terug moeten doen.

Hele verhaal naar de rechter gebracht welke heeft besloten dat de ABN-
AMRO/Solveon ons huis helemaal niet mag verkopen :) . Er is geen wezenlijk belang voor hen om dit te doen. Tevens zegt de wet financieel toezicht (art 3.10 geloof ik) zegt dat financiele instellingen niets mogen doen wat het vertrouwen in hen of andere financiele kan schaden.
Een robbertje vechten met ze kan dus geen kwaad in dit geval.

Dommekoe
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2007 08:13

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door Dommekoe »

Wat een verademing dat wij niet alleen zijn in dit gebeuren.
Sinds maart 2007 hebben wij de grootste problemen.
Mijn man heeft een eigen zaak gehad samen met een volledige partner. Dit ging zeer goed tot het moment dat hij bij een baas netzoveel kon verdienen. De zaak overgedragen aan zijn zakenpartner. Niks aan de hand zou je denken. Nou vergeet het maar!!

In februari ongeveer kregen wij een brief van Solveon met de vraag of wij binnen een zeer korte tijd even ruim 16.000 euro over wilde maken. Want ze hadden bij ABN geen betalingen meer gehad. Wij gebeld dat mijn man niet meer in die zaak zit, dus ook niet meer dat krediet heeft. En inderdaad niks aan de hand zei de telefoniste. Nou wel dus. Bij de bank hadden ze ineens niks meer en ze stonden dus nog steeds onder VOF. In de tijd dat wij dat aan het regelen zijn is alles weer naar een gerechtsdeurwaarder gegaan en die kwam met een rekening van 19.000 euro!!! De oude zakenpartner van mijn man had dus niks meer betaald en is ook opgehouden met de zaak. En tja van een kalle kip kan je niet plukken en komen ze bij ons. Hoe lossen wij dit op want we zijn de wanhoop nabij. Ze hebben gedreigd met beslaglegging! En we hebben een kleine van een jaar waarvoor ik niks durft te kopen. stel je voor dat ze dat ook allemaal meenemen.

Een wanhopige moeder

Dommekoe
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2007 08:13

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door Dommekoe »

O,ja ze zeiden dat ze brieven hadden gestuurd en toen ik vroeg waarnaartoe noemde ze de naam van de oude zakenpartner.
Toen ik opmerkte dat wij daar dus niet wonen en de brieven nooit hadden gezien antwoorde ze "tja, wij hebben brieven gestuurd dus...." Toen antwoorde ik dat ze ze net zo goed naar Pipo de Clown op hadden kunnen sturen of naar hun eigen huisadres of gewoon niet!!! Dit was bij de ABN helpdesk.

En hoe ze je behandelen bij Solveon is helemaal bij de beesten af.

IntegerEnEerlijk
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jan 2007 11:58

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door IntegerEnEerlijk »

geen problemen

[email protected]
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 aug 2006 21:44

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door [email protected] »

Conlict met dezeGrootbank aangekaart via de Geschillencommissie Consumentenzaken.
Na 14 (!) schikking kunnen treffen met ABN Hoofdkantoor. Intussen was wel Solveon ingeschakeld. Van enig contact tussen Solveon en ABN lijkt vooralsnog geen sprake te zijn. Mijn zaak komt nu tot een ontknopping.
Schakel de Geschillencie in! En niet aflatend de bank blijven bestoken met mails, telefoongesprekken, etc!
ABN=Balatonbank! Onherbergzaam gebied in Hongarije!

[email protected]
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 aug 2006 21:44

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door [email protected] »

Solveon is inderdaad niets meer of minder dan de Incasso van ABN.
Heb wel mn zaak met ABN Hoofdkantoor gewonnen! Hoop dat dit steun geeft voor anderen! Mail me maar of bel, 0630642083.
Ik heb deze gigant op de knieen weten te dwingen, in eerste instantie via de Geschillencie Consumentenzaken en door door te zetten! Met succes! Email is [email protected]
Hou vol!

weegschaal48
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2007 23:07

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door weegschaal48 »

wij hebben een zeer uitgebreid dossier over solveon. wij zouden deze instantie willen aanpakken. maar hoe pak je dat aan. wie kan ons helpen.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door mar42 »

Het enige wat je kan doen is naar de NVI incassokeurmerk een brief schrijven met de klacht wat ikzelf vandaag verstuuren morgen neem ik een advocaat in de hand tegen de praktijken van Solveon.

Bij ons presteert hij het om in 23 dagen een schuld op te bouwen van ruim 1500,00 euro dat is ruim drie maanden hypotheek knap als je dat kan in 23 dagen.
Wij krijgen wel overzichten van hun en daar ben ik blij mee want daar klopt helmaal niks van maar heb het wel zwart op wit.

Als je een brief naar hun zelf schrijft krijg je vaak geen reactie na lang aandringen om antwoord te krijgen op vorige brieven zeggen dat hebben we gedaan ja mijn neus.

Van emailcontact zijn zij niet gedient wel van telefonisch contact ze bellen je mobiel zonder dat jezelf dat nummer hebt gegeven hoe komen hun daar aan dan, crimineel gedrag lijkt mij dit.
Heb zelf aangegeven dit niet meer telefonisch te doen daar ik dar niet van gediend ben netzoals hun niet gedient zijn van mails en ik alleen nog maar schriftelijk reactie wil van hun kant.

Ik heb zelf ook op ikbengenaaid.nl een berichtje neergezet en vanuit hun sturen ze morgen een mail naar hun voor een reactie.

Ben benieuwd wat ze daarop gaan zeggen
Weet het ntwoord wel hoor niks!!!

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door mar42 »

Het is zeker aan te raden je klacht ook in te dienen bij KIFID.

HUn website is www.kifid.nl en daar kun je direct je klacht indienen.

Hou jullie op de hoogte

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door mar42 »

IK heb van het NVI incassokeurmerk een brief ontvangen dat hun mijn brief hebben ontvangen.
En dat ze Solveon in de gelegenheid stellen om binnen 15 dagen met een oplossing te komen anders gaat het naar Raad van Toezicht van het NVI mocht er geen oplossing komen tussen mij en olveon.
Tevens had ik de ABN AMRO zelf ook een mail gestuurd met het verzoek Solveon terug te fluiten daar daar dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen, ook daar heb ik een brief van terug mogen ontvangen dat ze een onderzoek gaan starten en mij voor 7 april nader te kunnnen berichten.

Wat betreft KIFID moet ik alle kopieen die ik heb van Solveon en mijzelf toesturen en geen vermelding gekregen dat ze het niet in behandeling zouden nemen.

Dus schrijven helpt wel degelijk en van het KIFID ik heb van een andere gedupeerde die hun ook inschakeld hadden en tot een positief resultaat.
Dus zou het toch aankaarten bij het KIFID en NVI en ABN AMRO zelf. En dan ook aangeven dat je dasbetreffende instanties hebt ingeschakeld.
Vooral als je gnoeg brief wisseling hebt tussen jezelf en Solveon zou ik het zeker doen want dan heb je alles zwart op wit zoals ik waaruit blijkt dat hij maar wat neerzet in zijn overzichten om een overschot op oze hypotheek van ruim 1000,00 euro teveel te verdoezelen. Doe in ieder geval alles schriftelijk met Solveon en stel dat ook in je brieven dat je niet gedient ben van telefonisch contact maar alleen schriftelijk te werk gaat. Hun zijn immers niet gedient van email contact en ik niet van telefonisch contact wel schriftelijk.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn verdere bevindingen.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door mar42 »

n
Laatst gewijzigd door mar42 op 21 aug 2009 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.

MartinNL
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mar 2008 20:22

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door MartinNL »

Ik heb problemen met de ABNAMRO met mijn Hypotheek en na enige tijd heetf Solveon ( 100% ABNAMRO) dit overgenomen.
Afgesproken is dat ik €500,-- per maand vanaf Nov 07 zou betalen en dat heb ik dus ook gedaan. Tot mijn Verbazing kreeg ik van de ABN een brief dat ik een achterstand heb van €1421,09 en dat ik dat moet betallen binnen 8 dagen. Als ik de Bank bel kunnen ze mij niet te woord staan omdat het bij Solveon loopt. Ik had dacht ik een achterstand van net over de €2000,00 en heb nu dus vanaf nov t/m Feb iedere maand €500,00 betaald. Dat is 4 maanden dus heb ik €2000,00 betaald. Ik moet nu Solveon gaan bellen om te zien wat er aan de hand is terwijl ik een conflikt heb met de bank en die kunnen of mogen niets hier over zeggen. Tevens heeft de bank al een paar keer mijn inzage van mijn Hypotheek rekening via internetbankieren af gehaald en kan dus niet zien wat er met de rekening gebeurt. Ik heb daar over gebeld , emails gestuurd en nu gaan ze het weer na kijken terwijl ik weet dat als ze het terug zetten na verloop van tijd weer kwijt raak en weer niet kan inzien wat er gebeurt. Ik vervloek de ABN sinds ze zijn overgenomen door de schotse bank is de ABN asociaal en niet klant vriendelijk. Ik wil wel weg bij de bank maar sta bij BKR geregistreerd en kan dus geen nieuwe rekening openen bij een andere bank. Ik ben aan de goden overgeleverd en moet dus toe zien dat de ABN met Solveon mij kaal plukken en kan er niets aan doen. Ik vertel dit als waarschuwing voor iedereen NIET aan te sluiten bij de ABNAMRO tenzij je kaalgeplukt wil worden. Ik ben bijna 30 jaar bij de bank en heb dit nog nooit mee gemaakt maar nu de overname er is is de bank totaal niet te vertrouwen.

Gesloten