LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand problemen met Solveon?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
DonQuichot
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2007 22:15

Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door DonQuichot »

Ik ben op zoek naar recente dossiers van mensen die problemen hebben met Solveon/ABN AMRO. Er bestaat enorm veel ellende met dit incassobureau en ik weet inmiddels uit ervaring dat zij in veel gevallen regels met voeten treden en kunnen worden aangepakt.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Solveon! Klinkt mij bekend in mijn oren. Heb enkele cliënten welke wegens een saldotekort op hun betaalrekening tegen wil en dank met deze werden geconfronteerd. Wij hebben er geen problemen mee omdat wij zelf de regels hierop controleren en toepassen.

AlexVB
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 aug 2006 09:59

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door AlexVB »

Problemen zat met deze gasten...

We hebben in Februari 2003 onze WSNP beeindigd en daar zat ook een post van ABN-Amro/Solveon bij..

Volgens de regels moet er dan een herstelcode in de vorm van een A3 codering te komen staan bij de registratie bij het BKR...

Wat deed Solveon... Ze gaven aan het BKR door dat het volledig bedrag opeisbaar is gesteld per juni 2003...

We zijn nu 4 jaar verder en er is totaal niets gewijzig bij het BKR...

Als iemand tips heeft graag...

AlexVB

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

U kunt aan de rechtbank verzoeken om een "Schoneleiverklaring" af te geven en uw registratie bij BKR zelf wijzigen.
Daar ik met de WSNP van doen heb heb ik uw opmerking ter harte genomen en daarvan aantekeningen gemaakt.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door puma73 »

Bij het beeimdigen van de WSNP krijgy u een "schone lei verklaring" van de rechtbank. Dus die moet in uw bezit zijn.

AlexVB
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 aug 2006 09:59

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door AlexVB »

We hebben inderdaad een schoneleiverklaring ontvangen van de rechtbank...

Ondanks dat is de codering bij het BKR niet gewijzigd of zelfs verwijderd..

Ik heb nl. begrepen van iemand dat het zelfs verwijderd dient te zijn...

Navraag bij BKR leverde alleen op dat wij Solveon een termijn moeten stellen om alsnog de wijziging door te voeren.. doen ze dit niet moesten we maar een advocaatr in de hand nemen die voor ons hierachteraan gaat...

AlexVB

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door puma73 »

Dat klopt helemaal, via bureau rechtshulp kunt u eventueel een voorbeeldbrief krijgen die u vervolgens met uw eigen gegevens kunt opsturen naar solveon.

In deze brief staat ook de termijn waarbinnen solveon de zaak bij het bkr ongedaan moett hebben gemaakt.

wiltin
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:55

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door wiltin »

solveon Brrrrr koude rillingen dat is de organisatie waar wij onze onterechte BKR codering aan te danken hebben. Maar rechttrekken ho maarr...

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ook wij balen van de praktijken zoals hierboven omschreven.
Denk je een nieuwe start te kunnen maken en achtervolgt je het verleden nog.
Dat is niet de bedoeling.

Je kunt ook jouw licht opsteken op http://www.volkskrediet.nl

CM

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door roro25 »

meestal (uitzonderingen daargelaten) kom je niet heel snel terecht bij Solveon. Je zal eerst minimaal 3 maal door ABN AMRO gewaarschuwd (zowel mondeling als schriftelijk) worden.

Mbt tot Wsnp moet de registratie hersteld worden bij BKR. M.i. zou dit met een aparte (wsnp)codering moeten worden gedaan. In het verleden hebben wsnp'ers al aangetoond dat zij hun schulden niet (goed) kunnen terugbetalen dus waarom nu wederom krediet verstrekken. "De Maatschappij"is daar de dupe van. Door het niet terugbetalen van schulden zullen banken e.d. zich genoodzaakt zien om voorzieningen te treffen door bv renteverhogingen. En daar zij de mensen die hun krediten netjes betalen de dupe van.....

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Maar mensen even voor de goede orde, het is niet solveon die de registratie ongedaan moet maken of moet wijzigen, het is de ABN-AMRO daar zij daartoe bevoegd zijn. Indien u aan laatst genoemde uw schone lei verklaring overlegd met het verzoek de registratie aan te passen zullen deze daaraan gevolg geven.

AlexVB
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 aug 2006 09:59

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door AlexVB »

Maar mensen even voor de goede orde, het is niet solveon die de registratie ongedaan moet maken of moet wijzigen, het is de ABN-AMRO daar zij daartoe bevoegd zijn. Indien u aan laatst genoemde uw schone lei verklaring overlegd met het verzoek de registratie aan te passen zullen deze daaraan gevolg geven
Dus niet... We hebben met de ABN zelf ook contact opgenomen omdat wij bovenstaande ook dachten..

ABN zegt dat Solveon dingen moet wijzigen omdat zij alles aan hun hebben overgedragen..

En betreffende het verhaal met de WSNP... Niet iedereen maakt met voorbedachte rade schulden... Wij hadden een eigen bedrijf en door omstandigheden die niemand iets aan gaat hebben we deze moeten liquideren.. En ons inziens was een WSNP naar de schuldeisers een betere optie dan een faillisement.. En daarbij hadden onze schuldeisers niets te klagen daar wij meer dan 25% hebben terug betaald middels de WSNP... De meeste mensen die in een WSNP zitten halen nog geen 10 - 15%... Dus voordat men blaat als een schaap ook ff alle mogelijkheden afwegen waarom iemand in de WSNP isterecht gekomen..

AlexVB

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door roro25 »

ABn Amro draagt de schuld over aan Solveon en zij registreren de schuld met een achterstand bij BKR. Zodra de schuld ingelost is wordt de melding hersteld of als afgelost bij BKR geregistreerd. Dus ABN amro kan dit niet veranderen.


off topic

Een eigen bedrijf starten is risico nemen. Daaronder wordt ook verstaan het aangaan van schulden, crediteuren en debiteuren. Relatief veel startende ondernemers zijn zich hier niet van bewust en dit leidt tot wsnp of faillissementen.
M.I. geldt dat wie het risico neemt ook het risico neemt dat het niet goed gaat met het bedrijf en in de problemen komt. Dat kan deels voorkomen worden door reserveringen te treffen. Maar in de praktijk zie in ondernemers zichzelf een riant inkomen toebedelen daar zij dit beter in de onderneming kunnen reseveren om problemen in de toekomst te voorkomen.
Ik vind niet dat anderen moeten opdraaien voor mensen die in de WSNP geraken en na drie tot vijf jaar weer vrolijk met een schone lei verder kunnen gaan.
Dit heb ik al meerdere malen zien gebeuren.

AlexVB
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 aug 2006 09:59

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door AlexVB »

Helaas hadden wij geen andere keus...

Ook wij hebben gekeken naar andere mogelijkheden om onze crediteuren toen af te kunnen betalen... Er was zelfs 1 grote crediteur die bereidt was om ons te helpen met onze schulden..

Helaas is dat door toedoen van 2 kleine crediteuren af geketst en zijn we gedwongen de WSNP in gegaan...

En als men denkt dat de WSNP een pretje is dan denkt men gigantisch verkeerd.. Toen wij de WSNP in gingen bestond deze net 2 maanden of iets meer en we hoorden bij de eersten toen.. Wij zijn toen door de rechter commissaris en onze bewindvoerder als een soort studiemodel gebruikt en als ervaringsopdoener.... De regels toen waren veel strenger dan tegenwoordig... Vakantiegeld werd gebruikt om de boedel af te lossen net als gewerkte overuren.. toen verplicht om te laten uit betalen en zelfs eventuele bonussen die men verdiende werden gebruikt als aflossing.. Als ik tegenwoordig mensen zie die in de WSNP zitten lijkt het tegenover de tijd die wij daar in zaten een peuleschilletje...

AlexVB

geronimo123
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2007 12:28

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door geronimo123 »

Ik heb ook nog wel een boevenstreek van Solveon te melden. Uitgangspunt is dat we op H.V. getrouwd zijn.
begin november 2004 konden mijn vrouw en ik niet meer pinnen van onze rekeningen bij de ABN. we hadden 4 rekeningen lopen. 1 spaarrekening op naam van mijn vrouw. 1 betaalrekening op naam van mijn vrouw 1 gezamelijke rekening en 1 rekening op mijn eigen naam.
Nu is het zo dat ik op mijn rekening rood stond tot aan de limiet. Daar bestaat geen twijfel of discussie over. De gezamelijke rekening had een limiet van 5000 euro, maar deze limiet was in z'n geheel niet gebruikt.
Solveon heeft toen mijn roodstand aangevuld met de kredietruimte op de gezamelijke rekening zodat deze ineens 5000 in de min stond. Mijn rekening was daardoor aangezuiverd. Vervolgens heeft Solveon de limiet die mijn vrouw had op haar privé rekening (die eveneens niet gebruikt was) aangesproken om de gezamelijke rekening weer in te lossen. Omdat haar limiet maar 2500 euro was hebben ze de overige 2500 euro van haar spaarrekening afgehaald.

Pas dus op met gezamelijke rekeningen aangezien dit een manier is voor een bank/Solveon om geld "door te sluizen" naar rekeningen van mede-rekeninghouders, in geval van debetstanden. In theorie kan het dus zo zijn dat als er een keten van gezamelijke rekeninghouders is, iedere mederekeninghouder privé geld ontnomen kan worden door deze boevenbende, genaamd Solveon (wat niet meer is dan de naam van de incassoafdeling van de ABN-AMRO)

geronimo123
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2007 12:28

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door geronimo123 »

En de volgende boevenstreek is dat ze zich niet aan hun afspraken houden. Voorgaande bericht was een voorbode van een nog vervelendere situatie. De schuld die ik had was ontstaan omdat er rente betaald moest worden voor mijn opleiding (een heeeeeele dure, nmlk verkeersvlieger).
Uiteindelijk ben ik in de WSNP terecht gekomen, maar mijn vrouw niet omdat zij uberhaupt geen schuld heeft. We hebben een huis welk geheel eigendom is van mijn vrouw. De bewindvoerder kan het huis niet verkopen en is als ie het kon was hij er niet bij gebaadt. Solveon heeft uiteraard het dosier in handen en heeft met de bewindvoerder afgesproken dat zij geen aanspraak maken op hun hypotheekrecht zolang rente en premies maar op tijd voldaan worden. Uiteraard is dit het geval, want dat is wel het eerste waaar je voor zorgt. 2 weken geleden komt Solveon ineens terug op haar afspraak en meent toch hun hypotheekrecht uit te moeten winnen, terwijl daar niemand beter van wordt. De reden die Solveon aangeeft is dat ze de lening voor het huis niet meer op mij kunnen afdwingen. Nee niet op mij, maar het huis is nogsteeds onderpand en op mijn vrouw is het ook nog altijd afdwingbaar.
Openstaan voor oplossingen die wij hebben aangedragen, die meer dan redelijk zijn, doen ze ook niet.
Gelukkig liggen de afspraken vast in een verslag bij de rechtbank.
Het lijkt er wel op of iemand bij Solveon of de ABN-AMRO goedkoop aan een leuk huis wil komen als er gedwongen verkoop plaatsvindt.
Ik heb bij Solveon het idee dat ze er zo hard mogelijk op in rammen en daarna wel zien of ze een stapje terug moeten doen.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door roro25 »

jaja eerst de voorwaarden lezen en dan pas klagen.
Pas dus op met gezamelijke rekeningen aangezien dit een manier is voor een bank/Solveon om geld "door te sluizen" naar rekeningen van mede-rekeninghouders, in geval van debetstanden. In theorie kan het dus zo zijn dat als er een keten van gezamelijke rekeninghouders is, iedere mederekeninghouder privé geld ontnomen kan worden door deze boevenbende, genaamd Solveon (wat niet meer is dan de naam van de incassoafdeling van de ABN-AMRO)
Dit heet saldocompensatie welke genoemd staat in art. 18 en 19 van de algemene bankvoorwaarden. Het maakt dan niet uit of je onder H.V. getrouwd bent.

geronimo123
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2007 12:28

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door geronimo123 »

Dat snap ik dat de HV niet uitmaakt en dat het art 19 staat weet ik ook. Wat ik alleen duidelijkwil maken is dat ze zonder meer aan andermans geld kunnen als er een gezamelijke rekening is. Ik durf te wedden dat 95% van de mensen hier geen idee van heeft/ niet bij stil staat.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door roro25 »

staat ook in de voorwaarden, maar dan onder het kopje gezamelijke rekening in combinatie met art. 18 en 19.

Maar helaas lezen (de meeste, dus uitzonderlingen daargelaten)mensen de voorwaarden niet of nauwelijks.
Ik heb bij mijn vorige werkgever meegemaakt dat een klant een kredietovk voor 50.000 blind tekent en zegt dat de voorwaarden hem gestolen kunnen worden. Na 5 maanden problemen en komt terug dat hij de voorwaarden nooit gelezen heeft. Tja sommige dingen kan je verwachten

Overigens hanteren bijna alle banken in NL deze regelingen.

geronimo123
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2007 12:28

Re: Iemand problemen met Solveon?

Ongelezen bericht door geronimo123 »

Je hebt idd gelijk dat de meeste banken deze regel hanteren. Dat ze het overgespaarde deel innemen kan ik ook begrijpen. Waar ik het echter niet mee eens ben is het feit dat ze je de "min" in kunnen trekken. om een andere rekening aan te zuiveren van iemand anders.

Gesloten