LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Paypal kun je met iDeal opwaarderen. Het geld staat dan direct op je Paypalrekening. Dat zou voldoende moeten zijn om je probleem op te lossen en je Nokia-aanschaf te voltooien.

https://www.google.com/search?q=paypal+ ... e&ie=UTF-8

Zo doe ik het zelf altijd. Je bankrekening zou ik loskoppelen.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Edit, dan is dit gewoon onzin :wink:
Laatst gewijzigd door angel1978 op 08 dec 2020 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door witte angora »

Gelukt, Bob, dank je! De bestelling is geplaatst, nu nog wachten op de bevestigingsmail. Tijdens het bestellen zag je keurig het saldo op de rekening.

Ik vind het vooralsnog allemaal omslachtig, maar dat is voor een deel misschien onwennigheid. Betalen via Ideal ben ik intussen wel gewend, dit is toch heel anders.

Maar waarom is het beter de bankrekening weer te ontkoppelen?

Niettemin blijft het topiconderwerp staan: mensen die hun paypal account nooit gebruiken kunnen misschien beter overwegen om het te beëindigen. Of op zijn minst een of twee keer per jaar even in te loggen, dan ben je er ook.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door angel1978 »

angel1978 schreef:
08 dec 2020 16:11
Undutchable schreef:
08 dec 2020 16:01
Uhmmm, als je je registreert bij PayPal dan moet je 1 x je creditcardgegevens bij hen invullen. Alle aankopen via PayPal gaan dan met je mailadres, wachtwoord en een SMS-code die je van hen krijgt ter verificatie.

Voor mij is dat de enige reden dat ik het gebruik.
Dit moet helemaal niet, dit mag. Je mag ook een bankrekening koppelen of geld storten.
Maar dat heb ik je hier al gezegd... dat je ook saldo kan storten :roll:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wanneer ik op de gele balk "checkout with Paypal" klik en inlog op mijn PP account krijg ik deze opties:
Een betaalwijze kiezen:

Gebruik mijn 0,03 EUR PayPal-saldo.

MasterCard ‏ x-xxxx
Als ik mijn tegoed opwaardeer met iDeal tot 89,00 dan kan ik de telefoon dus met mijn Paypal tegoed kopen. Geen creditcard nodig dus.

Zelfs als het niet zou lukken, dan kun je die 89,00 gewoon weer kosteloos terugstorten naar je bankrekening.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

De topictitel is in ieder geval deels onjuist: dat is slechts het geval zolang je op de inactieve rekening wél saldo hebt staan.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ah, leuk dat het is gelukt WA. Bankrekening heb ik zelf ontkoppeld omdat het niet nodig is om hem te koppelen.

Bovendien is het veiliger. Mocht je PP account gehackt worden en er is geen bankrekening gekoppeld (in feite een bankmachtiging) dan kan er ook geen misbruik van worden gemaakt.

linda234
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2021 14:47

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door linda234 »

dus accounts die voor 4 januari 2021 zijn gemaakt tellen niet mee toch? Ik heb weleens een paar accounts gemaakt met mijn oude nummer en die gegevens heb ik dus allemaal niet meer. Ik heb ook geen saldo op die accounts

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door D34M0N »

linda234 schreef:
25 feb 2021 14:55
dus accounts die voor 4 januari 2021 zijn gemaakt tellen niet mee toch? Ik heb weleens een paar accounts gemaakt met mijn oude nummer en die gegevens heb ik dus allemaal niet meer. Ik heb ook geen saldo op die accounts
Als je geen creditcard of bankrekening gekoppeld hebt aan een van de PayPal accounts, zou ik me geen zorgen maken. Afhankelijk van hoe lang geleden de accounts aan zijn gemaakt heb je kans dat een of meerdere inmiddels al opgeheven zijn (gebeurd automatisch na een aantal jaren van inactiviteit).

John C
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2021 14:12

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door John C »

Lid vanaf 2009, en heb 10 euro moeten betalen, of beter gezegd 10 euro is afgeschreven voor inactiviteit. En deze krijgen u noch ik niet terug heb zélfs contact gehad met het bedrijf 8) maar de zaak is afgewezen en daarmee klaar.

Ze hebben klaarblijkelijk eerder mailtjes gestuurd met wijzigingen in de juridische overeenkomst. Die krijgen klanten elk half jaar, maar wie gaat dat lezen???

Daarnaast heb ik 1 mail gekregen waarin staat dat je snel moet inloggen want anders gaan ze geld pakken. DIt heb ik niet gezien (oude mailadress). My bad.

Ik had nog geld staan op paypal waarschijnlijk van een teruggave door webshop, 80 euro, totaal vergeten! maargoed..
Hier hebben ze jaren op de valutamarkt mee kunnen speculeren zonder enige problemen. En wat krijg je Stank voor dank!

Ik wens paypal heel veel success en raad u aan uw rekening nummer te ontkoppelen en na elke betaling een herinnering te maken voor over een jaar zodat u niet een incassering krijgt voor inactiviteit. Hoe fijn de betaalservice whatever van paypal ook is, óók u gaat deze rekening ooit krijgen.

Het resterende bedrag van mijn paypal-rekening heb ik snel overgemaakt naar mijn -later ontkoppelde- bankrekening.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Speculeren met € 80,00? Dat zet zoden aan de dijk.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Vergeten tegoeden op vergeten accounts zal ze meer opleveren.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door Smartje »

Ik gebruik deze PayPal rekening ook alleen maar voor "risicobetalingen"
Laatste betaling was geloof ik in januari 2019.
Is een goed idee.
Ga hem wel even ontkoppelen van mijn betaalrekening of helemaal opheffen.
Gaat net als bij de andere banken betalen voor een service die je eigenlijk niet gebruikt.
Dit gaat denk ik wel wereldwijd door alle banken en financiële instellingen overgenomen worden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

John C schreef:
23 mar 2021 14:38
Ze hebben klaarblijkelijk eerder mailtjes gestuurd met wijzigingen in de juridische overeenkomst. Die krijgen klanten elk half jaar, maar wie gaat dat lezen???
Vrijwel niemand, maar daarom sturen ze u ook een e-mail waarin duidelijk de gevolgen staan.
John C schreef:
23 mar 2021 14:38
wens paypal heel veel success en raad u aan uw rekening nummer te ontkoppelen en na elke betaling een herinnering te maken voor over een jaar zodat u niet een incassering krijgt voor inactiviteit. Hoe fijn de betaalservice whatever van paypal ook is, óók u gaat deze rekening ooit krijgen.
Paypal houdt enkel de kosten in op tegoeden ze schrijven niets af van een bank rekening, dus je actie is nutteloos. Een keer per jaar inloggen was voldoende geweest.
John C schreef:
23 mar 2021 14:38
Het resterende bedrag van mijn paypal-rekening heb ik snel overgemaakt naar mijn -later ontkoppelde- bankrekening.
Daar zal Paypal heel blij mee zijn want de rente is negatief en ze kunnen deze tegoeden niet op een andere wijze gebruiken, u koste ze dus enkel geld en leverde omdat u het niet gebruikte geen geld op.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door Smartje »

In mijn Topic "Krediet Hypotheek opnemen\aflossen kom je het zelfde tegen.
Geld in voorraad houden kost de bank inderdaad geld i.v.m. de negatieve rente.
Zo zijn de thuiswerkers van de banken lekker bezig om alle rekeningen op te schonen.
Zijn woorden van een Bankmedewerker en die zeggen ook wel eens iets teveel!!
Banken zijn uiteindelijk GELD winkels.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Smartje schreef:
23 mar 2021 23:58
In mijn Topic "Krediet Hypotheek opnemen\aflossen kom je het zelfde tegen.
Geld in voorraad houden kost de bank inderdaad geld i.v.m. de negatieve rente.
Zo zijn de thuiswerkers van de banken lekker bezig om alle rekeningen op te schonen.
Zijn woorden van een Bankmedewerker en die zeggen ook wel eens iets teveel!!
Banken zijn uiteindelijk GELD winkels.
En het verbaast mij altijd zo dat mensen zo verbaast zijn hierover.

Paypal is ook gewoon een soort van bank (ze hebben ook een bankvergunning) en het gaat om geld verdienen. Hiermee betalen ze hun personeel en hun aandeelhouders.

Door de negatieve rente zijn dit soort tegoeden nu gewoon kosten posten. Dus z'n gekke gedachte dat ze abonnementskosten in rekening brengen voor de personen die tegoeden hebben vind het ik het niet.

Helaas lezen mensen slecht en denken dat je bankrekening ontkoppeld moet worden e.d. dit is allemaal niet het geval. En Paypal ligt niet wakker dat ze die gebruikers verliezen, want ze maakte toch al geen gebruik ervan.

Ik koop vrij veel via Paypal omdat je dan aankoopbescherming hebt en hiervan heb ik al 2 maal met succes gebruik kunnen maken. Eenmaal bleek ik achteraf ongelijk te hebben maar heb ik de webwinkel alsnog getaald, probleem was hun vage wijze van communiceren.

Gesloten