LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij het aanmaken van een Paypal-account ben ik er niet op geattendeerd, en het lijkt er op dat Paypal dit tot nu toe niet of nauwelijks heeft gecommuniceerd. Vanaf 4 januari 2021 gaan mensen met een inactief Paypal account 12 euro per jaar betalen.

Onder inactief wordt verstaan dat je gedurende een jaar niet in hebt gelogd of iets anders hebt gedaan om Paypal te gebruiken.

Bronnen:
https://www.consumentenbond.nl/online-k ... len-paypal
https://tweakers.net/nieuws/173212/payp ... talen.html

Mocht je een slapend account hebben, dan kun je overwegen dit te beëindigen. Of minimaal één keer per jaar even in te loggen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
08 dec 2020 11:05
Vanaf 4 januari 2021 gaan mensen met een inactief Paypal account 12 euro per jaar betalen.
Leuk :D Je hebt geen overeenkomst waaruit een betalingsverplichting voortvloeit, en desondanks moet je betalen? :wink:

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Gelukkig lees ik in stuk Tweakers

Als het saldo op de rekening lager is, dan wordt slechts het resterende bedrag in rekening gebracht; gebruikers lijken zo niet in het rood te komen staan.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door angel1978 »

alleen als er geld op de paypal-rekening staat.. het lijkt dus een soort fee voor het bewaren van het geld.
Als er niets op de rekening staat ( ook al is er een cc gekoppeld ), wordt er niets in rekening gebracht.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Jeetje 1 euro per maand....waar gaat het over....Het gemak van PayPal geweldig....Gewoon gebruiken...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De Radar-redactie heeft hier al aandacht aan besteed:
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/p ... ekeningen/

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door witte angora »

Snappen doe ik dat bedrijf sowieso niet. Account aangemaakt omdat ik ergens (Nokia.com voor een telefoontje, scheelt 40 euro met de winkel) niet met Iban kan betalen, en een creditcard heb ik niet. Bij Paypal heb je dat niet nodig. Dus wel: zonder creditcard kan ik de betaling via Paypal niet doen. Terwijl je ook met enkel een creditcard kunt betalen. Waarvoor je dan Paypal nodig hebt is me ook een raadsel.

Ik zal wel degene zijn die de logica niet begrijpt.

Denk dat ik die rekening zo gauw mogelijk weer opzeg, voor het me 12 euro per jaar kost.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dus wel: zonder creditcard kan ik de betaling via Paypal niet doen.
want?
Ik zal wel degene zijn die de logica niet begrijpt.
dat vermoeden heb ik ook..

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door grun »

witte angora schreef:
08 dec 2020 12:42
Snappen doe ik dat bedrijf sowieso niet. Account aangemaakt omdat ik ergens (Nokia.com voor een telefoontje, scheelt 40 euro met de winkel) niet met Iban kan betalen, en een creditcard heb ik niet. Bij Paypal heb je dat niet nodig. Dus wel: zonder creditcard kan ik de betaling via Paypal niet doen. Terwijl je ook met enkel een creditcard kunt betalen. Waarvoor je dan Paypal nodig hebt is me ook een raadsel.
Er is een tijd geweest dat ik paypal nodig had voor het betalen van aankopen op Ebay. Vrijwel alles wat je daar bestelt dient te worden afgerekend via paypal. De aan paypal gekoppelde rekening hoeft niet per se een creditcard te zijn, het mag ook een betaalrekening zijn. Ik weet niet zeker of dat laatste nu nog zo is, de laatste paar jaar heb ik wel een creditcard aan paypal gekoppeld.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door witte angora »

grun schreef:
08 dec 2020 13:11
De aan paypal gekoppelde rekening hoeft niet per se een creditcard te zijn, het mag ook een betaalrekening zijn. Ik weet niet zeker of dat laatste nu nog zo is, de laatste paar jaar heb ik wel een creditcard aan paypal gekoppeld.
Dat klopt, zo is het ook met mij gecommuniceerd. Er is ook gecommuniceerd dat je gewoon geld op je paypalrekening kunt zetten. Wat ook gecommuniceerd is, is dat ik enkel mijn mailadres nodig heb om te betalen. Dat blijkt dus niet te kloppen. In ieder geval niet met dit bedrijf. Bij dit bedrijf moet je je creditcardgegevens invullen, maar dan heb je toch geen paypal nodig?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door sjohie »

grun schreef:
08 dec 2020 13:11
witte angora schreef:
08 dec 2020 12:42
Snappen doe ik dat bedrijf sowieso niet. Account aangemaakt omdat ik ergens (Nokia.com voor een telefoontje, scheelt 40 euro met de winkel) niet met Iban kan betalen, en een creditcard heb ik niet. Bij Paypal heb je dat niet nodig. Dus wel: zonder creditcard kan ik de betaling via Paypal niet doen. Terwijl je ook met enkel een creditcard kunt betalen. Waarvoor je dan Paypal nodig hebt is me ook een raadsel.
Er is een tijd geweest dat ik paypal nodig had voor het betalen van aankopen op Ebay. Vrijwel alles wat je daar bestelt dient te worden afgerekend via paypal. De aan paypal gekoppelde rekening hoeft niet per se een creditcard te zijn, het mag ook een betaalrekening zijn. Ik weet niet zeker of dat laatste nu nog zo is, de laatste paar jaar heb ik wel een creditcard aan paypal gekoppeld.
Ik heb beide er aan gekoppeld, en kan als ik wil per betaling kiezen met welke ik die doe. Nou heb ik ook al best lang paypal, dus het kan zijn dat ik iets "ouds" heb.

Undutchable
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door Undutchable »

witte angora schreef:
08 dec 2020 12:42
.... zonder creditcard kan ik de betaling via Paypal niet doen. Terwijl je ook met enkel een creditcard kunt betalen. Waarvoor je dan Paypal nodig hebt is me ook een raadsel.

Ik zal wel degene zijn die de logica niet begrijpt.
...
Omdat je dan niet je kaartnummer samen met de CVC-code af hoeft te geven bij het betalen.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar dat moest ik op die site van Nokia juist wel invullen...

Undutchable
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door Undutchable »

Uhmmm, als je je registreert bij PayPal dan moet je 1 x je creditcardgegevens bij hen invullen. Alle aankopen via PayPal gaan dan met je mailadres, wachtwoord en een SMS-code die je van hen krijgt ter verificatie.

Voor mij is dat de enige reden dat ik het gebruik.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
08 dec 2020 15:51
Maar dat moest ik op die site van Nokia juist wel invullen...
Maar dat is dan niet voor de betaling ( die verloopt immers via PayPal was de bedoeling ). Dat heeft dus niets met elkaar te maken.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Undutchable schreef:
08 dec 2020 16:01
Uhmmm, als je je registreert bij PayPal dan moet je 1 x je creditcardgegevens bij hen invullen. Alle aankopen via PayPal gaan dan met je mailadres, wachtwoord en een SMS-code die je van hen krijgt ter verificatie.

Voor mij is dat de enige reden dat ik het gebruik.
Dit moet helemaal niet, dit mag. Je mag ook een bankrekening koppelen of geld storten.

Undutchable
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jul 2018 15:07

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door Undutchable »

angel1978 schreef:
08 dec 2020 16:11

Dit moet helemaal niet, dit mag. Je mag ook een bankrekening koppelen of geld storten.
Dat klopt. Ik reageerde op het invullen van creditcardgegevens. Maar bankrekening koppelen en geld storten kan idd ook.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door witte angora »

Sorry, maar bij betalen via Paypal moest ik toch echt creditcardgegevens invullen, anders kon ik niet verder. Terwijl ik mijn bank al gekoppeld heb.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
08 dec 2020 16:28
Sorry, maar bij betalen via Paypal moest ik toch echt creditcardgegevens invullen, anders kon ik niet verder. Terwijl ik mijn bank al gekoppeld heb.
Waarschijnlijk omdat de site een garantstelling wil via een creditcard maar dat zal ongeacht de betalingsmethode zijn en heeft dus ook niets met PayPal te maken.
Ik heb in al die jaren nog nooit een creditcard hoeven opgeven voor PayPal betalingen en heb er al heel wat gedaan.
Gewoon de telefoon op een andere plek bestellen met als betalingsmethode PayPal zonder al die poespas. Keus genoeg.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Inactief Paypal account? Vanaf 4 januari 2021 ga je betalen.

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt, die telefoon is overal te krijgen, zelfs in de gewone winkel. Alleen krijg je bij Nokia zelf 40 euro korting. En dat vind ik nogal wat.

Gesloten