LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING administratieve puinhoop

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
mymobile
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jun 2012 22:13

ING administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door mymobile »

Op 5 oktober heb ik mij aangemeld voor het Spaar Spektakel en 500 euro gespaard op mijn spaarrekening met, ik mag wel zeggen, erg belabberde rente. Desondanks netjes voldaan aan de gestelde voorwaarden:
Zo werkt de actie
Laat uw saldo met € 500 groeien
Per € 500 saldogroei ontvangt u een uniek nummer
Het Spaar Spektakel 2013 loopt van 5 augustus tot en met 6 oktober 2013
U krijgt 5.000 Rentepunten cadeau
Op 5 november 2013 worden de winnaars bekend gemaakt
Op mijn klacht waar de rentepunten blijven die volgens de voorwaarden binnen een week gestort worden reageert ING als volgt:
In uw e-mail geeft u aan dat u heeft meegedaan aan het Spaar Spektakel 2013. Binnen 1 week zou u de 5.000 Rentepunten ontvangen. Tot op heden heeft u deze nog niet bijgeschreven gekregen op uw Rentepunten saldo. Graag reageren wij hierop.

Om in aanmerking te komen voor het Spaar Spektakel 2013 en dus ook de 5.000 Rentepunten, diende u zich voor 6 oktober 22.00 uur aan te melden voor de spaaractie. Wij hebben geen aanmelding van u ontvangen. Hierdoor heeft u de 5.000 Rentepunten niet ontvangen. Het is helaas niet meer mogelijk om u aan te melden voor het Spaar Spektakel 2013 omdat de actieperiode is afgelopen.

Met vriendelijke groet,

R. V.
Medewerker Klantenservice
ING Bank N.V.
Het is dat ik standaard van alle handelingen wat ik doe screenshots maak, maar dat het administratief bij ING veel te wensen overlaat is wel duidelijk.
Hierbij een quote van de bevestiging dat ik me wel degelijk heb aangemeld.
Uw aanmelding voor het Spaar Spektakel
Geachte XXXXX,
Hartelijk dank voor uw deelname aan het Spaar Spektakel 2013. U
doet mee met de deelnemende spaarrekening(en) behorend bij
betaalrekening met rekeningnummer XXXXXXXX. Uw 5.000 extra
Rentepunten worden binnen een week bijgeschreven. Maar wie
weet bent u straks ook een van de gelukkige prijswinnaars!
Hoe maakt u kans?
De Actieperiode loopt van 5 augustus tot en met 6 oktober 2013
• U ontvangt een uniek nummer voor elke € 500 saldogroei op de deelnemende
ING Spaarrekening(en) met een variabele rente die hoort bij de door u
opgegeven betaalrekening
U ontvangt voor 29 oktober 2013 automatisch uw unieke nummer(s) per e-mail
of per post
Op 4 november 2013 trekt een notaris de winnende nummers.
• Vanaf 5 november 2013 kunt u de winnende nummers bekijken op
ING.nl/spaaractie
• De winnaars ontvangen voor 14 november 2013 bericht
Ik vraag me derhalve af hoe betrouwbaar of beter gezegd onbetrouwbaar de ING heden ten dage is.
Want naast dat ik de rentepunten niet ontvangen heb, maak ik nu blijkbaar ook geen kans op de UP van 10.500 euro, of een van de andere droomprijzen.
Waarschijnlijk kan ik er naar fluiten, of daadwerkelijk alleen maar over dromen.

Waarschijnlijk verwacht ING ook dat de klanten een zelfde administratie houden als de ING zelf. Geen dus, of eentje die veel te wensen overlaat.

Als ING geen actie onderneemt om dit goed te maken solliciteren ze zeer waarschijnlijk naar een klacht bij de RCC.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: ING administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Ja ook bij de ING zal het best een fout gaan. Helaas treft het nu u. Ik zelf heb geen problemen ondervonden. Op 9 september aangemeld en op 14 september de 5000 nutteloze rentepunten bijgeschreven. Ook uw mening dat de rente belabberd laag is deel ik niet. Op dat moment was de rente op de bonusrente rekening bij een saldo boven € 25.000,- 1,9%. Was op dat moment een van de hoogste.
Zelfs bij Argenta was hij maar 1,85% (Wel zonder voorwaarden).

Jantje7

ingwebcareteam
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 nov 2009 07:49
Contacteer:

Re: ING administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door ingwebcareteam »

Hallo mymobile,

Ik begrijp dat je je hebt aangemeld voor het Spaar Spektakel 2013 maar niet de toegezegde rentepunten hebt ontvangen. Dat kan uiteraard niet onze bedoeling zijn.

Ik wil graag eens verder onderzoeken waar dit mee te maken heeft en kijken of we tot een oplossing kunnen komen.

Hiervoor heb ik alleen wat meer informatie nodig. Zou je ons een privéberichtje kunnen sturen? Dan duik ik er in!

Groet,

Roy
ING Webcare team
http://www.ing.nl/webcare

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: ING administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Zojuist een mailtje van ING ontvangen met mijn unieke nummers. Nu de trekking van 4 november maar afwachten, misschien is de UP wel voor mij... :lol: :lol: :lol:

Jantje7

mymobile
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jun 2012 22:13

Re: ING administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door mymobile »

Hier tot op heden niks, ook geen enkele reactie op mijn reply op de email van ING.
Dus ook de 2 werkdagen waarbinnen ze een reactie zouden geven lappen ze aan hun laars. :?

ING, waar zijn jullie mee bezig ??

De rente op een bonusrenterekening is overigens 1,2% basis en 0,6% bonus. Elke keer als je onder je basissaldo aan het begin van het spaarjaar duikt, krijg je dus maar 1,2% rente. Niet echt om over naar huis te schrijven dus.

Er zijn banken die op dit moment 1,95% rente geven zonder voorwaarden !

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: ING administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Dat de rente per 26 september verlaagd is naar 1,2% klopt, alleen dat je de bonusrente alleen krijg als het saldo hoger is als het start saldo klopt niet. Dit moet zijn " als het saldo op peildatum (365 dagen na start datum) gelijk of hoger is dan startsaldo" krijg je over het gemiddelde saldo deze bonus.

Naar ik hoop ontvangt u alsnog de lotnummers.

jantje7

ingwebcareteam
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 nov 2009 07:49
Contacteer:

Re: ING administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door ingwebcareteam »

mymobile schreef:Hier tot op heden niks, ook geen enkele reactie op mijn reply op de email van ING.
Dus ook de 2 werkdagen waarbinnen ze een reactie zouden geven lappen ze aan hun laars. :?

ING, waar zijn jullie mee bezig ??

De rente op een bonusrenterekening is overigens 1,2% basis en 0,6% bonus. Elke keer als je onder je basissaldo aan het begin van het spaarjaar duikt, krijg je dus maar 1,2% rente. Niet echt om over naar huis te schrijven dus.

Er zijn banken die op dit moment 1,95% rente geven zonder voorwaarden !
Hoi mymobile,

Ik heb inmiddels op jouw privébericht gereageerd en ik ga samen met jou kijken naar een passende oplossing hiervoor.

Vriendelijke groet,

Marlies
ING Webcare team
http://www.ing.nl/webcare

mymobile
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jun 2012 22:13

Re: ING administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door mymobile »

Jantje7 schreef:Dat de rente per 26 september verlaagd is naar 1,2% klopt, alleen dat je de bonusrente alleen krijg als het saldo hoger is als het start saldo klopt niet. Dit moet zijn " als het saldo op peildatum (365 dagen na start datum) gelijk of hoger is dan startsaldo" krijg je over het gemiddelde saldo deze bonus.

Naar ik hoop ontvangt u alsnog de lotnummers.

jantje7
Sorry, my bad. Inderdaad gaat het alleen om de peildata, maar dan nog. Waarom zou je niet een andere bank nemen die deze voorwaarden niet heeft en die hetzelfde of meer rente geeft ?

Min vertrouwen in de ING is op dit moment danig richting nulpunt gezakt.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: ING administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Ooit gehoord van spreiding i.v.m. bankgarantie van maximaal € 100.000,- ?? :lol: :lol: :lol:

Ja ik heb elders een spaarrekening, alleen mijn pensioentje komt binnen op de betaalrekening bij ING.

Janje7

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: ING administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door Jantje7 »

En de prijs is ....Rituals pakket, € 39,95
Nou dat is mooi meegenomen op mijn leeftijd.

jantje7

Edjepetje65
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:18

Re: ING administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door Edjepetje65 »

Ik heb mij aangemeld voor de laatste spaaractie van ing. Leuke actie voor iedere 2500 euro krijg je 5 euro. Ik heb een bevestiging gehad van de aanmelding via email. Tot zover alles in orde, echter 21 april was uiterlijke uitbetaling en ik heb niets ontvangen. Gemaild met ing, antwoord van de ing was dat ik mij niet zou hebben aangemeld, en ik ontvang niets, geen beloning.

Gebeld en gemaild met de ing, zij kunnen in het systeem geen aanmelding vinden, ik heb mijn aanmelding via email toegezonden naar de ing. Ing is er al een paar dagen zoet mee, antwoord laat nog op zich wachten, kennelijk geloven ze niet wat ik zeg, erg teleurstellend, ben al zeker 35 jaar klant bij de ing, en ik had toch een andere service verwacht, maar het antwoord moet nog komen, dus wie weet ing!

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: ING administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Na mijn aanmelding kreeg ik de onderstaande bevestiging, die U ook van de ING heeft gehad?
Ik heb mijn X x € 5,- keurig ontvangen na een schriftelijke bevestiging op mijn betaalrekening op 16 april.

Beste heer ............,

Hartelijk dank voor uw aanmelding!

U bent nu aangemeld met uw Betaalrekeningnummer dat eindigt op 19. Spaar direct via Mijn ING of uw Mobiel Bankieren App en vul uw spaarsaldo aan.

Zo werkt de spaaractie
Per aangemelde Betaalrekening kijken we naar de totale saldogroei op de bijbehorende spaarrekening(en) die deelnemen aan de actie. Voor elke € 2.500 saldogroei op uw deelnemende ING-spaarrekening(en) in de actieperiode ontvangt u € 5 op uw Betaalrekening. De actie duurt van 30 december 2013 tot en met 30 maart 2014.

Heeft u meerdere Betaalrekeningen waarmee u wilt deelnemen? Vul dan voor elk Betaalrekeningnummer een deelnameformulier in.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op ING.nl/spaaractie voor rekenvoorbeelden en veelgestelde vragen.

Wij wensen u veel spaarplezier!

Met vriendelijke groet,
ING

Veelgestelde vragen
Actievoorwaarden

Edjepetje65
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2014 20:18

Re: ING administratieve puinhoop

Ongelezen bericht door Edjepetje65 »

Ja die heb ik ook gehad, ing kan hem dus niet vinden.....

Gesloten