LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING Afdeling incasso

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.

Ik heb precies hetzelfde probleem....

Ja
0
Geen stemmen
Nee
3
100%

Totaal aantal stemmen: 3

Bartje2012

ING Afdeling incasso

Ongelezen bericht door Bartje2012 »

Hoi, mij kwartaallimiet was beeindigd omdat ik niet op tijd een positief saldo had. Ik heb toen een betalingsregeling getroffen met ING.

200 euro per maand wordt van mijn inkomen ingehouden en de rest wordt overgemaakt naar een andere rekening. De ing rekening zelf is geblokkeerd en kan alleen door ING zelf benaderd worden.

Dit is 3 maanden goed gegaan tot afgelopen maand. Ik kreeg maar geen betaling. Na een paar dagen heb ik de klantenservice gebeld en zij stuurde me naar de afdeling Incasso. Dit is ook de afdeling waar ik de betalingsregeling mee getroffen heb.

Aan de telefoon was men net zo verbaasd als ik, en werd er doorverbonden, overlegd en gediscusseerd door het personeel,
ik kreeg als uitleg "een technische storing, na het weekend heeft u uw geld meneer".

Dus netjes gewacht tot maandag, nee hoor, ik weer bellen, na lang zeuren om meer uitleg wist ik los te peuteren dat het met een technische verandering in het systeem ging waardoor verschillende rekening een limiet van 250 euro hadden gekregen, en daarom konden ze op de afdeling Incasso in een keer geen geld meer overmaken. Ze proberen uit te leggen dat je van dat geld moet eten en leven wekte schijnbaar niet veel extra motivatie op en het gesprek werd beeindigd.

Nu anderhalve week later staat het er nog niet op en gister aan de telefoon toen ik een toch wat serieuzere toon aansloeg werd ik zelfs even op mijn plaats gewezen. Het was wettelijk allemaal legaal wat ze deden dus ik moest mijn grote mond maar houden. Ik zei namelijk dat ik dit als een beslagname zag op mijn inkomen... of op zijn minst GIJZELING van mijn inkomen. Ook zei ik hoe belachelijk ik de communicatie en informatie vanuit ING is/was.

Er wordt gezegd dat er nog veel meer mensen met dit probleem zijn, echter heb ik nog geen brief/email/telefoontje van ING gehad terwijl ik nu toch al 13 dagen zonder geld zit, geen uitleg hierover krijg en er geen oplossing in het vooruitzicht ligt.

Wat zijn mijn juridische mogelijkheden hierin? ik vind dit namelijk echt te ver gaan.

Mvg, bartje.

svdmeer

Re: ING Afdeling incasso

Ongelezen bericht door svdmeer »

Er in ieder geval voor zorgen dat je inkomen bij een andere bank op de rekening komt. Wat dit verhaal leert is dat je je nooit zo afhankelijk moet maken van een bank. Dezelfde betalingsregeling had tot stand kunnen komen door zelf maandelijks 200 euro over te maken naar de rekening met de in te lopen roodstand.

Gesloten