LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING |Bank en download spaarrekening transacties

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De transactiegegevens op een spaarrekening van ING zijn niets anders dan overboeking van van uw betaalrekening, of overboekingen naar uw betaalrekening. En één keer per jaar een rentebijschrijving.

Dus wat voor transactiegegevens zou u nog meer willen hebben!

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door AndreDierick »

rente bijschrijving, overboeking van andere rekening gewoon net zoals bijvoorbeeld abn de gegevens behandelt!

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Moneyman »

AndreDierick schreef:
28 jun 2019 22:11
rente bijschrijving, overboeking van andere rekening gewoon net zoals bijvoorbeeld abn de gegevens behandelt!
Overboeking van andere rekening? Welke rekening heb je het dan over?

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Naar en van een spaarrekening van ING kan je alleen maar overmaken van je betaalrekening.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vandaar mijn vraag :wink:

Volgens mij is dit een non-issue.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door grun »

Lady1234 schreef:
29 jun 2019 20:46
Naar en van een spaarrekening van ING kan je alleen maar overmaken van je betaalrekening.
Inderdaad. Volgens onderstaande link is een spaarrekening altijd gekoppeld aan een vaste tegenrekening, je kunt dus niet vanaf iedere willekeurige rekening rechtstreeks geld storten op een spaarrekening. Bij ING, ABN Amro, Rabo en Knab moet die tegenrekening dan ook nog bij dezelfde bank lopen.
https://www.geld.nl/sparen/service/wat- ... arrekening

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Lowieze »

grun schreef:
30 jun 2019 09:39
Lady1234 schreef:
29 jun 2019 20:46
Naar en van een spaarrekening van ING kan je alleen maar overmaken van je betaalrekening.
Inderdaad. Volgens onderstaande link is een spaarrekening altijd gekoppeld aan een vaste tegenrekening, je kunt dus niet vanaf iedere willekeurige rekening rechtstreeks geld storten op een spaarrekening. Bij ING, ABN Amro, Rabo en Knab moet die tegenrekening dan ook nog bij dezelfde bank lopen.
https://www.geld.nl/sparen/service/wat- ... arrekening
Wat u zegt, klopt niet en staat ook niet in de link. Er staat alleen dat, als je geld van je spaarrekening naar iemand wilt overmaken, je dit eerst op je tegenrekening moet overmaken.
Iedereen kan natuurlijk geld op jouw spaarrekening storten, dat hoeft dan niet via je tegenrekening.
Ik denk ook dat TS dat bedoelt, hij of iemand anders stort geld op zijn spaarrekening en dat wil hij gespecificeerd zien op het afschrift.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een spaarrekening van de ING heeft hetzelfde nummer als de betaalrekening. Iemand anders kan geen geld overmaken op je spaarrekening bij de ING.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
30 jun 2019 10:09
Een spaarrekening van de ING heeft hetzelfde nummer als de betaalrekening. Iemand anders kan geen geld overmaken op je spaarrekening bij de ING.
Hoe is dat dan als je verschillende soorten spaarrekeningen hebt lopen bij ING? Hebben die allemaal hetzelfde rekeningnummer?

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je kunt alleen overmaken op spaarrekening van je betaalrekening. En dan kan je uiteraard kiezen. Oranje of bonus en dergelijke.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
30 jun 2019 09:45
Iedereen kan natuurlijk geld op jouw spaarrekening storten, dat hoeft dan niet via je tegenrekening.
Ik denk ook dat TS dat bedoelt, hij of iemand anders stort geld op zijn spaarrekening en dat wil hij gespecificeerd zien op het afschrift.
Dit is onjuist. En juist daarom heeft TS geen punt.

ingwebcareteam
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 nov 2009 07:49
Contacteer:

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door ingwebcareteam »

Inleggen op een spaarrekening kan alleen via de gekoppelde Betaalrekening. Inleggen in de spaarrekening kan dus alleen de rekeninghouder zelf doen. Derden kunnen dus géén overboeking direct naar een Spaarrekening doen.

Uitzondering hierop zijn kinderspaarrekeningen waarop door derden via een (ING) tussenrekening ingelegd kan worden.
Hierbij doel ik op de Groei- en Groei Groter Rekening.

^Margreet
Webcare ING

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door AndreDierick »

ingwebcareteam schreef:
01 jul 2019 13:11
Inleggen op een spaarrekening kan alleen via de gekoppelde Betaalrekening. Inleggen in de spaarrekening kan dus alleen de rekeninghouder zelf doen. Derden kunnen dus géén overboeking direct naar een Spaarrekening doen.

Uitzondering hierop zijn kinderspaarrekeningen waarop door derden via een (ING) tussenrekening ingelegd kan worden.
Hierbij doel ik op de Groei- en Groei Groter Rekening.

^Margreet
Webcare ING
Leuk dat de discussie deze kant op gaat. Met zo hier en daar incorrecte statements. Maar vooral voorbij gaand aan het feit dat ik vraag waarom de ING niet de functie beschikbaar stelt om de transactiegegevens in bijvoorbeeld csv formaat te downloaden. Zoals bijvoorbeeld de ABN via het downloaden van transactiegegevens (dus géén dagafschrift) van alle rekeningen. Gebruik maken van een programma als Cashflow kun je dan een volledig overzicht van alle rekeningen, inkomsten en uitgaven realiseren.
En welke mogelijkheden heb ik om die groei rekeningen administratief te volgen?

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u uw bankrekening download, worden toch uw stortingen en opnames van uw spaarrekeningen in een kolom gezet?

Daar hebt u ze dan. Het enige wat dan nog ontbreekt is de jaarlijkse rentebijschrijving.

En hebt u dan ook nog groeirekeningen?

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Lady1234 schreef:
03 jul 2019 11:42
Maar als u uw bankrekening download, worden toch uw stortingen en opnames van uw spaarrekeningen in een kolom gezet?

Daar hebt u ze dan. Het enige wat dan nog ontbreekt is de jaarlijkse rentebijschrijving.

En hebt u dan ook nog groeirekeningen?
Als ik mijn spaartransacties download krijg ik een document dat vergelijkbaar is met het oude papieren dagafschrift. Ik wil geen pdf maar een csv!

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u download toch uw gewone betaalrekening? En daar staan ook alle spaartransacties op. Af en bij. Het enige dat u dan mist is de rente.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door JozJan »

Tja Andre, zo gaat dat hier. Er zijn mensen die vinden dat je best de gegevens die je nodig hebt uit de pdf kunt halen, of dat je ze uit het overzicht van je betaalrekening kunt filteren. dus jouw probleem bestaat helemaal niet...

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hij hoeft ze niet te filteren. Hij downloadt ze al in Excel, en dan moeten die mutaties al in de juiste kolom staan.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Erthanax »

U kunt de tekst van die pdf vermoedelijk wel selecteren kopiëren en vervolgens in een document plakken. Overbodige spaties eruit halen (zoek en vervang, paar komma's plaatsen en u hebt uw eigen csv gemaakt. In Kladblok/Notepad is dat een klein klusje, in een Office-pakket nog kleiner.
Dat csv bestand kunt u vervolgens inlezen in een programma naar keuze.

Waarom ING dat niet aanbiedt voor een spaarrekening en een andere bank wel, dat weet ik niet; niemand hier op het forum, vermoed ik. Dat zult u heel gericht aan ING moeten vragen.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Moneyman »

JozJan schreef:
03 jul 2019 12:57
Tja Andre, zo gaat dat hier. Er zijn mensen die vinden dat je best de gegevens die je nodig hebt uit de pdf kunt halen, of dat je ze uit het overzicht van je betaalrekening kunt filteren. dus jouw probleem bestaat helemaal niet...
Alsof het raar is dat je iemand vertelt dat hij de oplossing voor het veronderstelde probleem in zijn eigen handen heeft... :lol: :lol:

Gesloten