LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING |Bank en download spaarrekening transacties

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Krant, Internet en TV overal wordt aangegeven dat het hebben van financieel overzicht heel belangrijk is om problemen te voorkomen.
Om zo'n overzicht te houden zijn er een aantal programma's te gebruiken (of je maakt zelf een Excel pagina). Wat je daarvoor nodig hebt is een bestand met de bij- en afschrijvingen. Sommige banken hebben die bestanden zelfs in diverse formaten zodat je de transacties kunt verwerken. Zo kent ABN Amro een viertal verschillende.

Ook bij ING Bank is het mogelijk de transacties te downloaden, in csv formaat (voor de it-ers: komma gescheiden informatie). Alleen kun je bij ING alleen de transacties van de betaalrekening downloaden. En nu heb ik ook een spaarrekening bij die bank. En ik denk dat het handig is om (zoals bij ABN Amro) niet alleen de betaalrekening transacties te downloaden, maar alle transactiegegevens, dus ook van de spaarrekening.

Vragen richting ING Bank om hier wat aan te doen (gewoon door ook de spaarrekeninggevens versturen) zijn al meerdere malen verstuurd. Niet alleen via het inmiddels gestopte gebruikersplatform, maar ook via telefoontjes en chat. En iedere keer komt het zelfde antwoord: "we geven dit door en gaan beoordelen of er voldoende vraag naar is". Duurt al meer dan een jaar. :cry:

Vandaar deze vraag: ben ik de enige die het niet beschikbaar zijn van die download mogelijkheid (dan moet ik er blijkbaar mee leren leven) of zijn er nog meer ING Bank klanten die hier tegen aan lopen (en dus misschien ook de vraag richting ING Bank kunnen stellen?)? Misschien komen de ING Bank IT-ers dan in beweging?

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30
Beste antwoord
Gekozen door AndreDierick

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

door AndreDierick » 08 jul 2019 20:10

ik hou er mee op. Moneyman zegt: je moet gewoon de csv van je tegenrekening downloaden. Betekent dat hij waarschijnlijk geen klant van ING is. Want als klant kan ik nergens vinden dat ik gegevens van een tegenrekening kan downloaden.
Hier boven staat ook: DUS: Af- en bijschrijvingen levert NIET de mogelijkheid om de transactiegegevens van mijn spaarrekening te downloaden. En toch stelt Moneyman dat dat wel kan. Ik zie nergens in de 4 pagina's tekst hoe. Dus blijkbaar kent Moneyman andere kunstjes dan wat volgens de ING website mogelijk is. Ik zie ze niet. En we gaan met deze eindeloze discussie voorbij aan de achterliggende wens: ING maak het mogelijk de transactiegegevens van mijn spaarrekeningen te downloaden.
Dus discussieer lekker verder, in stap er uit, want ik krijg nog steeds geen antwoord op de in de eerste post gestelde vraag: ING hoe kan ik de transactiegegevens van mijn spaarrekening downloaden.
Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De ING heeft u verkeerd geïnformeerd.

Die gegevens zijn gewoon te downloaden. Niet via de app, maar door in te loggen bij ING. Dan in zoekvenster tikken Overzicht en afschrijvingen, dan kunt u lager kiezen wat u wilt downloaden en van welke periode.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Even schematisch.
Inloggen bij ING met gebruikersnaam en wachtwoord.
Dan in zoekvenster intikken Overzicht Spaarrekening downloaden.
Dan Afschriften en overzichten aanklikken.
Dan bij Document spaarrekening kiezen.

Periode kiezen met kalender.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door CB »

Maar dan alleen als pdf bestand en niet als csv bestand.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Lady1234 »

CB schreef:
26 jun 2019 17:31
Maar dan alleen als pdf bestand en niet als csv bestand.
De Ts klaagt er over dat het niet te downloaden is. En dat is het dus wel.

Normaal gesproken staan op een spaarrekening niet zoveel mutaties. Voert hij ze na het downloaden even in in Excel.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad. Dat kost minder tijd en energie dan achter de ING aanzitten.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik ben wat bankpapieren betreft nogal ouderwets, dus ik download regelmatig mijn afschriften en print ze uit. Van de spaarrekening bij ING maar 1 keer per jaar. Aantal mutaties mogen geen naam hebben, dus hooguit een blaadje.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door CB »

Lady1234 schreef:
26 jun 2019 17:34
CB schreef:
26 jun 2019 17:31
Maar dan alleen als pdf bestand en niet als csv bestand.
De Ts klaagt er over dat het niet te downloaden is. En dat is het dus wel.

Normaal gesproken staan op een spaarrekening niet zoveel mutaties. Voert hij ze na het downloaden even in in Excel.
Zie 2e alinea van TS, daar heeft hij het over een excel bestand. Om het in Excel te typen, kan ook zonder download.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Natuurlijk kan dat, maar dan moet hij al die tijd zijn bankrekening open laten staan, zou ik persoonlijk niet prettig vinden.

Maar om daar nu een jaar over te gaan bellen en chatten? Wat zullen het zijn? 20 Mutaties?

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door CB »

Ongeveer 20 zou best kunnen. Typ jij daar dan zolang over dan?

ingwebcareteam
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 nov 2009 07:49
Contacteer:

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door ingwebcareteam »

Hi AndreDierick,

Bedankt voor je berichtje.
Volgens mij heb je al antwoorden op jouw vragen gekregen. Zo niet, laat het even weten, dan help ik je graag verder!

^Miranda

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Lady1234 »

CB schreef:
26 jun 2019 20:27
Ongeveer 20 zou best kunnen. Typ jij daar dan zolang over dan?
Nee, ik niet, maar ik heb 60 jaar geleden al mijn typediploma gehaald voor blind typen 136 aanslagen per minuut. :lol:

Zombiemaster
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

bijschrijvingen op de spaarrekening zijn afschrijvingen op de betaalrekening en afschrijvingen op de spaarrekening zijn bijschrijvingen op de betaalrekening. Download dus gewoon het csv bestand van de betaalrekening en plaats het juiste filter in excel. (Naam=Jouw naam en Tegenrekening=leeg)

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door renewouters »

Lady1234 schreef:
26 jun 2019 17:02
De ING heeft u verkeerd geïnformeerd.
Of er was een misverstand. Vraag misschien niet duidelijk gesteld, of antwoord niet begrepen. Kan ook natuurlijk. Het is te makkelijk om de "schuld" zonder meer bij ING te leggen.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Lady1234 »

renewouters schreef:
26 jun 2019 23:29
Lady1234 schreef:
26 jun 2019 17:02
De ING heeft u verkeerd geïnformeerd.
Of er was een misverstand. Vraag misschien niet duidelijk gesteld, of antwoord niet begrepen. Kan ook natuurlijk. Het is te makkelijk om de "schuld" zonder meer bij ING te leggen.
Gebruikerstelefoon, telefoontjes en chats, heeft de Ts gebruikt.

En ik leg de schuld helemaal nergens. Het is een fluitje van een cent om die paar gegevens zelf in te voeren. Men zal niet dagelijks boekingen hebben op een spaarrekening. Dus probleem van niets.

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door AndreDierick »

waarom levert een bank zoals bijvoorbeeld ABN wél een download van de transactiegegevens in het zelfde formaat als de betaalrekening maar ING niet? Dat is de essentie van de vraag. Daarbij gaat het niet om het aantal, dat ik handmatig uit de afschriften de transacties kan ophalen, het gaat om de vraag van de eerste zin. En daar krijg ik van ING geen antwoord op. Zo krijg ik ook rente (een beetje) bijgeschreven.

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Lady1234 schreef:
26 jun 2019 17:02
De ING heeft u verkeerd geïnformeerd.

Die gegevens zijn gewoon te downloaden. Niet via de app, maar door in te loggen bij ING. Dan in zoekvenster tikken Overzicht en afschrijvingen, dan kunt u lager kiezen wat u wilt downloaden en van welke periode.
De gegevens die zijn te downloaden zijn de dagafschriften, niet de transactiegegevens

AndreDierick
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 aug 2005 21:30

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door AndreDierick »

ingwebcareteam schreef:
26 jun 2019 20:44
Hi AndreDierick,

Bedankt voor je berichtje.
Volgens mij heb je al antwoorden op jouw vragen gekregen. Zo niet, laat het even weten, dan help ik je graag verder!

^Miranda
nee ik heb geen antwoord

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Moneyman »

AndreDierick schreef:
27 jun 2019 22:37
nee ik heb geen antwoord
Dan moet je iets beter lezen denk ik...

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ING |Bank en download spaarrekening transacties

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als een andere bank iets leverde wat ING niet heeft moet je overstappen....

Maar houd er rekening mee dat elke bank op elk moment de methode kan aanpassen.

Gesloten