LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING Bank internetbankieren/app adresboek gekraakt ?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Mill2k
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2015 18:35

Re: ING Bank internetbankieren/app adresboek gekraakt ?

Ongelezen bericht door Mill2k »

17 Augustus maakte ik een bedrag van 3700 euro over naar een zakenrelatie (dit doe ik al jaren lang, elke maand, bedragen verschillen van 2000-4000 euro per keer)
24 Augustus kreeg ik een herinnering van de betaling (tot mijn verbazing). Op dit moment kwam ik erachter dat het geld naar een foute rekening is gegaan... tot mijn schrik was het adressenboek aangepast.
Direct de ING gebeld, eerste medewerker vertelde mij dat zij er niks aan kunnen doen en alleen een verzoek tot teruggave kunnen opstarten.
Ik kreeg een melding van mijnING dat mogelijk derden toegang hebben tot mijn rekening, waarop ik direct weer belde. Tweede medewerker kwam tot de conclusie dat of ikzelf de IBAN zou moeten hebben veranderd, of dat ik mijn inloggegevens heb gegeven aan derden (mooi niet dus).
Dag later weer met de ING gebeld om mijn rekening te de-blokkeren. Om dit voor elkaar te krijgen moest ik een Trusteer applicatie downloaden en mijn logins te veranderen.
De trusteer app had idd malware gevonden op mijn computer welke niet door mijn gewone virusscanner herkent werd. Na het deblokkeren werd mij alsnog geadviseerd om de 20 dagen uit te wachten waarin de foutieve ontvanger (lees: fraudeur) de kans krijgt het geld terug te storten.
Vandaag 3 september probeerde ik geld over te schrijven naar mijn vrouw, waarop ik erachter kwam dat mijn rekening wederom geblokkeerd is omdat mogelijk derden toegang hebben tot mijn rekening.
Weer de ING gebeld en eindelijk iemand aan de telefoon gekregen die wel bereid was verder te kijken dan z'n neus lang is. Hij heeft gekeken naar de tegenrekening en zag dat mijn geld direct was weggehaald en heeft mij nu doorverbonden met de fraude afdeling.
Ik heb vorige week al contact gehad met het fraudelokket en nu op advies van zowel hun als de ING (in plaats van het eerdere advies om 20 dagen te wachten) ga ik morgen aangifte doen op het politiebureau voor fraude waarna de zaak verder onderzocht kan worden..

Laat je NIET afschepen met het verhaal 20 dagen te wachten en maar hopen dat de fraudeurs je geld teruggeven. Ik hou jullie op de hoogte hoe het verder loopt.

Ik heb vandaag wederom al mijn login gegevens veranderd, mijn mobiel heb ik een hard reset gegeven voor het geval het lek daar zit. Mocht het zich weer voordoen zal ik mijn hele computer uit voorzorg formateren.

andrejvanderzee
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 dec 2015 17:08

Re: ING Bank internetbankieren/app adresboek gekraakt ?

Ongelezen bericht door andrejvanderzee »

Hoi, ik kom er nu achter dat bij mij ook dubbele entries in het adresboek staan (ING) en ik bijna 2.500 Euro heb overgemaakt naar een dergelijke dubbele account, namelijk naar de prive account van mijn vrouw vanaf onze gezamelijke account. Hoe kan dit? Is hier al een oplossing voor?

ingwebcareteam
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 nov 2009 07:49
Contacteer:

Re: ING Bank internetbankieren/app adresboek gekraakt ?

Ongelezen bericht door ingwebcareteam »

andrejvanderzee schreef:Hoi, ik kom er nu achter dat bij mij ook dubbele entries in het adresboek staan (ING) en ik bijna 2.500 Euro heb overgemaakt naar een dergelijke dubbele account, namelijk naar de prive account van mijn vrouw vanaf onze gezamelijke account. Hoe kan dit? Is hier al een oplossing voor?
Goedemorgen Andre,

Dit zou niet moeten kunnen. Ik wil graag voor je uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren maar daarvoor heb ik meer gegevens van je nodig. Wil je daarom contact met ons opnemen via Twitter (@ingnl), Facebook (INGnl), chat (via Mijn ING) of telefonisch (020 22 88 888)? We helpen je daar dan graag verder.

Groet,

Marlies
ING Webcareteam
http://www.ing.nl/webcare

andrejvanderzee
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 dec 2015 17:08

Re: ING Bank internetbankieren/app adresboek gekraakt ?

Ongelezen bericht door andrejvanderzee »

Goedemorgen Marlies,

Ik heb contact opgenomen met de ING en ik wordt nu overgelaten aan de goodwill van de dubbele account. Als deze niet wil terugstorten, tsja, dan heb ik pech gehad.

Volstrekt ongepast van de ING!

Hoe komt er een dubbelganger in het adressenboek? De enige manier dat ik ooit iets toevoeg / toegevoegd heb aan mijn adresboek is door het vinkje aan te vinken BIJ EEN STORTING. Maar dit malafide rekeningnummer komt niet voor in stortingen van de laatste 10 jaar. Hoe komt de malafide dubbelganger van mijn vrouw dan in mijn adressenboek?

Ik gebruik de internetbankieren en de Android app en verwacht dat deze veilig zijn. Dit lijkt helaas niet het geval.

Hoe kan dit opgelost worden?

Mvg,
Andrej

andrejvanderzee
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 dec 2015 17:08

Re: ING Bank internetbankieren/app adresboek gekraakt ?

Ongelezen bericht door andrejvanderzee »

Ik heb nogmaals met de ING gebeld en wil aangifte doen van fraude. Het is duidelijk dat het personeel van de ING instructies heeft gekregen om haar poort stijf te houden. Er is niemand die mij verder kan helpen. Het enige wat de ING doet is een brief sturen naar de malifide account houder om te vragen of ze het geld terugstorten. Als ik aangife wil doen van fraude wil ze me niet doorverbinden. ING trekt zo heel gemakkelijk haar handen hiervanaf.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ING Bank internetbankieren/app adresboek gekraakt ?

Ongelezen bericht door bprosman »

Hoe komt de malafide dubbelganger van mijn vrouw dan in mijn adressenboek?
Een gehackte computer ?

Gesloten