ING bankieren app gehackt, €35.000 weg

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING bankieren app gehackt, €35.000 weg

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb de afgelopen jaren heel wat uitgaven gedaan en inkomsten gehad die buiten mijn normale patroon vielen. De bank heeft daarover nog nooit contact opgenomen, of mijn rekening geblokkeerd. Dus ook geen “begrip” nodig.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ING bankieren app gehackt, €35.000 weg

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik vind het een moeilijk te snappen verhaal en TS heeft ook verder nog niet gereageerd.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ING bankieren app gehackt, €35.000 weg

Ongelezen bericht door grun »

Sannietje schreef:
13 okt 2021 16:50
Klopt, als particulier zou ik dat begrijpen maar de bank kijkt anders dan cliënten. Als het afwijkt van het normale inkomsten en uitgavenpatroon en wordt iets overgeboekt naar een verdachte bestemming dan is dat bij hun een verdachte transactie.
Ik bestel wel eens iets bij Amazon, soms in Nederland maar vaak ook in Duitsland als het daar goedkoper is. Eigenlijk nooit bij Amazon in Engeland, ook al omdat daar andere stekkers aan de apparaten zitten.
ICS vond het dermate vreemd dat ik daar opeens wel iets bestelde dat ze even contact opnamen. Ik moest via de app de transactie goedkeuren, verder geen probleem. Het ging niet om een groot bedrag, ongeveer 100 euro.

Sannietje
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jul 2021 17:51

Re: ING bankieren app gehackt, €35.000 weg

Ongelezen bericht door Sannietje »

Lady1234 schreef:
13 okt 2021 17:09
Ik heb de afgelopen jaren heel wat uitgaven gedaan en inkomsten gehad die buiten mijn normale patroon vielen. De bank heeft daarover nog nooit contact opgenomen, of mijn rekening geblokkeerd. Dus ook geen “begrip” nodig.
Ik ook niet, maar een kennis van mij wel. En zie het antwoord van Grun. Ik ben wel eens gebeld direct na het pinnen bij de automaat dat mijn pas geblokkeerd was wegens skimmen. Ergens hebben zij software met een melding bij elk vreemd incident ofzo.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: ING bankieren app gehackt, €35.000 weg

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Lady1234 schreef:
13 okt 2021 17:09
Ik heb de afgelopen jaren heel wat uitgaven gedaan en inkomsten gehad die buiten mijn normale patroon vielen. De bank heeft daarover nog nooit contact opgenomen, of mijn rekening geblokkeerd. Dus ook geen “begrip” nodig.
Ik denk dat iedereen wel zulke situaties heeft. Als je aan het verbouwen of verhuizen bent heb je opeens een heel ander uitgavenpatroon. Zal wat zijn als de bank zich daarmee gaat bemoeien.....

Gesloten