LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING Betaald niet!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
TeunisD
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2011 12:32

ING Betaald niet!

Ongelezen bericht door TeunisD »

Goedendag Dames en Heren,

Hier zal ik kort de situatie uitleggen:

Eind juli 2011 heb ik een buitenlandse cheque ontvangen, via ABN Amro, uit Ierland. Deze cheque heb ik laten verzilveren bij mijn dichtstbijzijnde ING Kantoor. De dame aan de balie die mij hielp gaf mij een een wachttijd van ongeveer 3 weken.

Na 4 weken had ik nog niets ontvangen op mijn rekening, en ben ik naar de ING terug gegaan. Een medewerker hielp mij en vertelde me dat het normaal was om eerst een klacht in te dienen waarna het geld wel zou worden overgemaakt. Dit zou 10 werkdagen duren. Ik zou dan op mijn postadres informatie krijgen over mijn klacht.

Nadat ik ongeduldig begon te worden ben ik na 12 werkdagen terug gegaan en gevraagd waarom ik geen post van de ING heb gehad. Dezelfde medewerker vond dat erg vreemd, en heeft destijds een spoedklacht aangemaakt, deze zou binnen 5 werkdagen moeten worden beantwoord.

Maar ook hierna niets gehoord. Een week later ben ik weer naar ING gegaan en kreeg ik weer een leuk verhaal, namelijk dat de medewerker deze keer een kopie van de cheque stuurt en dat deze dan wordt verwerkt. Dit zou ongeveer 1 week duren.

Uiteraard weer niets gehoord! Ik werd er een beetje moedeloos van. Niet alleen omdat ik mijn geld niet heb ontvangen, maar ook omdat ING niet met mij communiceert, ik moet telkens zelf initiatief nemen om de klacht op te lossen. Vervolgens hoor ik niets meer van ze.

Vorige week ben ik erg boos terug gekeerd en heb ik de medewerker verteld dat ik het helemaal zat ben. Zodra ik mijn geld heb stap ik over op een andere bank die zijn klanten wel wil helpen, en tenminste wil communiceren. Ik ben ook erg ontevreden over de werkhouding van deze medewerker daar hij geen enkel initiatief toonde om met mij te communiceren ook al had deze mijn email adres.

Uiteraard vonden de ING medewerkers dat dit gedrag van de bank niet door de beugel kon (duh). Ondertussen is mij verteld dat ik over 10 werkdagen mijn geld heb. Ik geloof hier helemaal niets van, na 4x niet met mij te communiceren en mij te negeren, en zelfs al was er geen oplossing ook niet even laten weten hoe het ermee staat ben ik deze bank dan ook echt spuugzat!

Ik heb de medwerker vorige week gevraagd: "Wat als er nu weer niets wordt gehoord, gaan we dan spoedklachten tot in de eeuwigheid versturen?"

Hebben jullie enig idee hoe ik het geld van deze cheque dan uiteindelijk toch nog terugkrijg?

Weten jullie misschien een goede bank? Ik heb via iemand vernomen dat een bank uit Noorwegen in Emmen haar eerste kantoor heeft geopend, weten jullie daar meer van? Ik zou graag bij een bank willen die een hoog deposito ratio heeft.

Groeten,
Teunis

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: ING Betaald niet!

Ongelezen bericht door Eres »

TeunisD
Ik heb eens een cheque gehad uit Engeland.
Om deze bij de ING te kunnen innen, moest ik het opsturen (aangetekend) naar het hoofdkantoor.
Het geld werd redelijk snel gestort, het kostte wel €25,-- ongeacht het te verrekenen bedrag.
Dit is volgens de banknormen normaal, doch ik verklaar het voor pure diefstal.
Je moet zoiets als een Iban code hebben, om het te kunnen achterhalen.
Een goede en betrouwbare bank bestaat denk ik niet, misschien een minder slechte.
Succes met het innen en bij geen afhandeling, hierover een klacht bij de Nederlandse Bank indienen.

Gesloten