LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING Credit Card gestolen en misbruikt

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Ingridennogwat
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2009 11:05

ING Credit Card gestolen en misbruikt

Ongelezen bericht door Ingridennogwat »

Wie heeft ervaring emt het volgende en hoe is dat verder opgelost??

Onze ING cc is gestolen uit de portemonnee van mijn man. Wij weten niet waar dat gebeurd is. Maar buiten dat is helaas de cc misbruikt en heeft iemand 4x € 400,= uit een geldautomaat weten te pinnen. Schade dus € 1600. Terwijl dit om een nieuwe pas gaat, 2 maanden oud, en mijn man het nieuwe pinnummer net uit zijn hoofd heeft moeten leren. Pinnummer ligt bij ons in de brandkluis. Maar toch heeft de dief de kaart kunnen gebruiken. Hoe kan dit nou? Kan iemand mij vertellen hoe dit nu mogelijk is? Maar het erge is dat ING dan doodleuk mededeelt dat het ons eigen schuld is en schade is voor onze rekening. Oh ja? Hoe dan? Hoe kan een pinnummer bij de dief terecht gekomen zijn als het alleen maar in die grijze massa van mijn man zit en in de brandkluis? En hoe moeten wij dit oplossen, want € 1600 is een hoop geld voor ons (voor wie niet).

Ik hoop hier iemand te ontmoeten die iets gelijkwaardigs heeft meegemaakt en hoe dit opgelost is.

Groetjes,
Ingrid

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: ING Credit Card gestolen en misbruikt

Ongelezen bericht door rvkeuken »

geld opnemen kan in sommige landen zonder pincode. In de eerste 24 uur voorafgaand aan de diefstal zijn geloof ik de kosten voor de bank, anders zijn ze voor de eigenaar (die de diefstal/vermissing had moeten melden). Na melding zijn alle kosten voor de bank (maar als het goed is is de kaart dan geblokkeerd).

De bank heeft in deze dus gelijk en je zult die 1600 euro zelf moeten gaan betalen. Het eigen schuld gedeelte ligt dus in de tijd tussen melding en diefstal van de kaart.

Ingridennogwat
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2009 11:05

Re: ING Credit Card gestolen en misbruikt

Ongelezen bericht door Ingridennogwat »

Het is in NL gestolen en in NL bij een geldautomaat gebruikt MET pincode. Hoe is dat mogelijk geweest, want er is maar 1 persoon die dat weet en de document waar de pincode op staat ligt in de brandkluis.

De schade is nog beperkt gebleven want mijn man ondekte het na 4 dagen na de laatste keer dat hij zijn portemonnee opende. Het is bij constatering meteen gemeld bij ING en daarnaast is er meteen aangifte gedaan. Maar een cc gebruik je niet dagelijks. Zeker wij niet. Als we het gebruiken is slechts 1x in de 2 maanden. We hebben geluk gehad. Daarnaast trekt mijn man niet de ganze dag zijn beurs open, dat doe ik wel met mijn eigen portemonnee. Nogmaals we hebben geluk gehad, maar het betekent niet dat even 1600 euri's op onze ruggen groeien.

En het is nog al simpel gesteld dat dan de bewijslast bij ons ligt. Zet een pistool op de voorhoofd van mijn man en ga dan eens kijken of hij het kenbaar maakt. Wat een onzin. En zo werkt het natuurlijk niet. Want waar zijn die pincodes voor dan? Dienen die niet de gebruiker te beschermen? Wij worden gestraft voor het feit dat ING geen waterdicht systeem heeft.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: ING Credit Card gestolen en misbruikt

Ongelezen bericht door Byob »

Was de pas al eens gebruikt in de 2 maanden vooraf aan de diefstal?

En heeft zo iemand mee kunnen kijken met uw pin code, of is er bij de gebruikte automaat apparatuur geplaatst geweest om mee te kunnen kijken? (misschien door iemand ontdekt en aangegeven bij de politie?)

Als de pas nog niet gebruikt is, is het natuurlijk vreemd te noemen dat iemand anders de code al kan weten.

Als het goed is zijn er toch opnames gemaakt bij de pinautomaten? Kan dat niet opgevraagd worden ofzo?

Ben bang dat dit geval niet zomaar te verhalen is bij de bank.

tgv2
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 dec 2005 15:14

Re: ING Credit Card gestolen en misbruikt

Ongelezen bericht door tgv2 »

rvkeuken heeft gelijk. Alleen in NL is een pincode nodig om geld op te nemen met een creditcard! In alle andere landen is een pincode niet nodig.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: ING Credit Card gestolen en misbruikt

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Is nietwaar vorige maand hotel betaald in duitsland en moest gewoon pinnen met de creditcard in het hotel.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: ING Credit Card gestolen en misbruikt

Ongelezen bericht door __oi__ »

lezen sjorsie
gaat om geld opnemen
contant dus
daar heb je pin voor nodig. Lijkt m ook lastig om een bonnetje te tekenen dat uit de geldautomaat komt...

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: ING Credit Card gestolen en misbruikt

Ongelezen bericht door dhc »

In de eerste 24 uur voorafgaand aan de diefstal zijn geloof ik de kosten voor de bank, anders zijn ze voor de eigenaar (die de diefstal/vermissing had moeten melden).
Hoe kom je aan deze wijsheid?

hadimasda
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2009 17:19

Re: ING Credit Card gestolen en misbruikt

Ongelezen bericht door hadimasda »

Ik heb ongeveer het zelfde mee gemaakt met mijn Rabobank Creditcard. De Rabobank heeft alle kosten vergoed.
Ik raad u aan over te stappen naar de Rabobank, deze is voor mij de meest klantvriendelijke bank

Christinam
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2009 17:07

Re: ING Credit Card gestolen en misbruikt

Ongelezen bericht door Christinam »

bij de afschriften staat de naam of plek waar is gepind ook de tijd, je kunt navragen of er camera bewaking is. Zo ja dan kun je tegen vergoeding de opnames opvragen. Heb dat jaren terug zelf gedaan en aangetoond dat de pinner een voor mij onbekende persoon is en aangifte gedaan van diefstal. Gelukkiig was het bedrag toen klein ' 100 gulden) Kreeg het geld niet terug maar had wel de voldoening dat ik iets gedaan had. :lol:
Succes

sailorboy5916
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2009 18:25

Re: ING Credit Card gestolen en misbruikt

Ongelezen bericht door sailorboy5916 »

Ik ben in Barcelona bestolen van mijn VISA COLD card en men heeft daar in no time 1750 euro van mijn rekening gepikt EN de VISA schold mij 500 euro kwijt terwijl mijn PINCODE er NIET bij zat ra ra hoe kan dat?
Wel heel gewoon dus want in Barcelona zijn Noord Afrikaanse bendes actief die hun hoofdkantoor in B hebben daar staat dus al het skim, infrarood and röntgenstraal apparatuur waarmee men dus gewoon even snel de kaarten doorleest en oeoepss al je geld is weg.
U begrijpt het al ik gebruik de creditkaarten nu absoluut minimaal EN alleen als het echt nodig is.

piennicoline
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2009 19:01

Re: ING Credit Card gestolen en misbruikt

Ongelezen bericht door piennicoline »

Ja,ik kan het ermee eens zijn,de rabobank is het meest
klantvriendelijk!

Willembaardse
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 okt 2006 20:22

Re: ING Credit Card gestolen en misbruikt

Ongelezen bericht door Willembaardse »

Ik wlde iets betalen in Denemarken, was mijn pincode vergeten. Ging dus niet.
Het lijkt mij sterk dat je een gevonden visacard ergens in de muur steekt en dat je vervolgens geld op kan nemen. Of zijn ze bij visa niet goed bij het verstand. Haast net zo gek als betalen met een fotocopie van een briefje van tig euro

koste001
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2009 18:00

Re: ING Credit Card gestolen en misbruikt

Ongelezen bericht door koste001 »

Onlangs is mijn creditcard misbruikt zonder dat deze is gesloten. De bank belde mij op of ik op 1 dag meerdere transacties had gedaan.
Toeval wil dat er zowel in amsterdam als zwolle vrijwel gelijk een transactie plaatsvond. De SNS beek een hele slechte klantenservice te hebben en mastercard zegt gewoon, wij vinden de transactie oke dus BETALEN. Het heeft maanden geduurt voor ik de deel van het geld terug kreeg. Transactie voor transactie aangevochten. Uiteindelijk hielp alleen het feit dat ik kwaad de bank ben binnen gelopen en dat de eerste de beste lopend pak met stropdas heb vastgepakt. TOEN pas wilde men luisteren. Uiteindelijk heeft de SNS alleen de grote bedragen terugbetaald. vervelend! Mastercard moet zich schamen want ze weten donders goed dat ik diegene niet ben geweest die de transacties heeft gedaan. Bewijs ligt er. Bedenk goed dat creditcards erg fraude gevoelig zijn. De pincode helpt hier niet bij. Dat is schijn veiligheid want nummer + CVC code is ruim voldoende op internet. Mastercard kan wel beter beveiligen maar wil dat niet! Er is een advocaat in Nederland die opkomt voor mensen die door creditcard fraude in problemen komen. Vier to vijf per week! Adres? vraag me maar

kaufie
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:18

Re: ING Credit Card gestolen en misbruikt

Ongelezen bericht door kaufie »

Kan iemand mij nou eens goed het nut van een creditcard uitleggen.
Ben 74 jaar. Mijn vrouw en ik hebben, sinds het bestaat, ieder gewoon een betaalkaart met pincode. Opnemen vastgesteld bedrag per keer, betaling van een faktuur bedrag onbeperkt (tot 1000 euro boven mijn saldo. Zeker 4x in de week kontroleer ik via internet mijn betaalrekening. Nog nooit problemen gehad en ik weet zeker dat ik deze ook niet zal krijgen. Over dreditcards hoor je alleen maar ellende, dus WAAROM ??

martienroelofs
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2009 17:40

Re: ING Credit Card gestolen en misbruikt

Ongelezen bericht door martienroelofs »

Het nut van een creditcard voor normaal gebruik is ook overbodig vindt ik.
Ik gebruik hem alleen als ik iets via internet wil betalen want soms kan dat alleen met een creditcard.
Dit doe ik dan ook alleen op betrouwbare websites en bij bekende bedrijven.
Ik pin met mijn gewone betaalpas ook zo weing mogelijk in winkels om skimmen zoveel mogelijk te voorkomen.
Het is kort geleden nog gebeurd en de Rabobank had nog vóór ik het zelf had ondekt mijn rekening al geblokkeerd. Ik wilde pinnen voor mijn boodschappen en zag dat de pas was geblokkeerd. Ik ben meteen naar de bank gegaan en die vertelde mij dat er veel bedragen achter elkaar waren opgenomen in het buitenland terwijl ik gewoon hier in Nederland was. Ik hoefde me geen zorgen te maken want het totaalbedrag is volledig vergoed door mijn bank.
Als je nu praat over klantvriendelijk en service dan moet je bij de Rabobank zijn.

andriso
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2009 11:20

Re: ING Credit Card gestolen en misbruikt

Ongelezen bericht door andriso »

In Nederland kan er alleen met pincode geld mee worden opgenomen.
Bij een gestolen pas kan dat alleen maar:
a/als pincode bekend is
b/er geknoeid is met de geld automaat.
.n.b. soms staat bij een nieuwe credit card de kode op oooo
Deze kaart moet eerst geactiveerd worden.
Doet U dat niet dan is het simpel bij diefstal geld op te nemen.

m.b.o.
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2009 17:11

Re: ING Credit Card gestolen en misbruikt

Ongelezen bericht door m.b.o. »

Hallo Ingridennogwat,

Wij hebben hetzelfde gehad eind feb2009. Een insluiper heeft uit ons huis meerdere passen en creditcards gestolen. Van een Creditcard is €3900 opgenomen verspreid over 4 dagen. Voor ons is ook de grote vraag hoe hij aan de pincode heeft kunnen komen. Die is namelijk al lang geleden vernietigd. Het gebruik daarvan blijkt wel reden genoeg om geen vergoeding te geven voor de opgenomen bedragen. We hebben de claim in handen van onze rechtsbijstandverzekering gelegd.
Ben benieuwd hoe het bij jullie verder verloopt. Nieuwe feiten bij ons zal ik op dit forum melden.

Succes
MBO

michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: ING Credit Card gestolen en misbruikt

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Creditcard is makkelijk als je spullen wilt bestellen op internet. Tickets of hotelboekingen. En in sommigel anden zoals USA is het een must of een creditcard te hebben. Het betaalt gewoon makkelijk.

Bovendien is het gestolen en kwamen ze het veel te laat achter. De vraag is niet hoe dit kan, maar toch ook eigen schuld dat creditcard gestolen is. Dan moesten ze maar wat voorzichtiger zijn of beter opletten.

Bovendien als de bank dit ging vergoeden, dan is het einde zoek. Geef ff het kaart mee aan iemand en meld pas later dat mn creditcard zoek is geraakt en de bank maar het bedrag vergoeden. Tja, misschien dit maar als leergeld zien en de volgende keer je creditcard ook maar in de brandkluis laten.

Geen enkele bank vergoed dit als je kaart door eigen schuld kwijt is geraakt ook de Rabobank niet. Tenzij er echt een speciale reden ervoor is. Postbank had ook bedragen aan mij vergoed toen er werd betaalt in Turkije terwijl ik helemaal nooit naar Turkije ben geweest omdat ze dit konden zien aangezien ik gewoon hebt lopen pinnen in NL. Dus ze vergoeden wel, maar dan wel als het buiten het schuld is van de eigenaar.

Gesloten