LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING dwingt klanten in buitenland om zich te melden op een ING-kantoor

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Karin_NZ
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2019 17:07

ING dwingt klanten in buitenland om zich te melden op een ING-kantoor

Ongelezen bericht door Karin_NZ »

Onlangs ontving ik een schrijven van de ING dat de 'en/of rekening' die ik samen met mijn man heb, moet worden omgezet naar een rekening op mijn naam. Wij wonen in Nieuw-Zeeland en mijn Engelse man kan geen band met Nederland aantonen. Tot dusver geen probleem.. Via MijnING geef ik aan dat ik hiermee akkoord ga, maar nu moet ook mijn man hiermee akkoord gaan. Alleen heeft hij geen MijnING, dus de enige oplossing is dat hij naar een ING-kantoor in Nederland komt! Indien hij dit niet doet, wordt per 6 maart de rekening stopgezet en het geld bevroren!
Inmiddels heb ik met 7 medewerkers van ING gesproken (via Facebook, chat en telefoon), maar geen van allen konden een passende oplossing aandragen die haalbaar is in de tijd die ING ons gegeven heeft om dit te regelen. Enige optie: naar een ING kantoor in Nederland komen! Het voelt als een slechte 1 april grap! Ik kan toch niet de enige ING klant in het buitenland zijn die dit probleem heeft?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ING dwingt klanten in buitenland om zich te melden op een ING-kantoor

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Klopt, soortgelijke voorbeelden zijn al vaker voorbij gekomen. Maar is het vreemd? Ik vind van niet. U staat beide geregistreerd op de rekening, dus beide moeten akkoord geven voor een aanpassing. Het zal wat zijn als een van de twee echtgenoten zelfstandig gezamenlijke zaken kunnen aanpassen. Wil ik gaan pinnen, heeft mijn partner als 1 april grap mijn naam van de rekening gehaald.
Maar goed, uw man moet dus akkoord geven dat zijn naam van de rekening af kan. Aangezien hij dit niet digitaal kan moet dat dus persoonlijk gebeuren. Het gaat om een Nederlands rekeningnummer bij een Nederlandse bank. Dat u in Nieuw Zeeland bent gaan wonen is natuurlijk niet de verantwoording van de ING. U besluit een aantal Nederlandse zaken door te laten lopen, dan is dat ook niet zo vreemd dat dergelijke zaken ook gewoon in Nederland geregeld moeten worden.

U kunt wel altijd informeren of het mogelijk zou zijn om het via een ING kantoor in Nieuw Zeeland te laten lopen. Nee heeft u al, wellicht willen ze een uitzondering maken. En anders gewoon het geld overschrijven naar een rekeningnummer in uw nieuwe thuisland.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: ING dwingt klanten in buitenland om zich te melden op een ING-kantoor

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Obelix1, kom er maar in. Misschien kun jij iets zinnigs hierover vertellen. Jij hebt ervaring met zoiets!

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: ING dwingt klanten in buitenland om zich te melden op een ING-kantoor

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Banken moeten voldoen aan, strenge regels als het gaat om het controleren van de identiteit. Via de digitale weg kan uw man niet voldoen aan de controle, dan blijft als enige optie over een fysieke controle.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING dwingt klanten in buitenland om zich te melden op een ING-kantoor

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt simpel zelf een nieuwe bankrekening openen bij ING en het tegoed van de en/of daar op laten overschrijven.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING dwingt klanten in buitenland om zich te melden op een ING-kantoor

Ongelezen bericht door scontra »

Karin_NZ schreef:
28 dec 2019 17:21
Alleen heeft hij geen MijnING, dus de enige oplossing is dat hij naar een ING-kantoor in Nederland komt! Indien hij dit niet doet, wordt per 6 maart de rekening stopgezet en het geld bevroren!
Heeft u in Nederland echt een bankrekening nodig, open er dan één bij de e.o.a. Nederlands bank en alleen op uw naam.

Schrijf het "volledige" saldo van de e.o. rekening over op die (of een andere) rekening over en laat ING de e.o. rekening (netjes) per aangegeven datum stoppen/opheffen.
Mochten er stortingen op deze e.o. rekening plaatsvinden, geef bij de betreffende bedrijven/instanties dan zo snel als mogelijk uw nieuwe bankrekeningnummer door.

Lowieze
Berichten: 6535
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: ING dwingt klanten in buitenland om zich te melden op een ING-kantoor

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
29 dec 2019 11:15
U kunt simpel zelf een nieuwe bankrekening openen bij ING en het tegoed van de en/of daar op laten overschrijven.
Ik denk dat TS dan tegen hetzelfde probleem oploopt:
“De ING biedt namelijk de mogelijkheid om een rekening te openen als u buiten de Europese Unie woont, maar stelt wel als voorwaarde dat de klant in kwestie zich persoonlijk identificeert op een ING-kantoor in Nederland. “

Ik zou de rekening bij ING opzeggen en in Nieuw-Zeeland een nieuwe rekening openen.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING dwingt klanten in buitenland om zich te melden op een ING-kantoor

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat geldt niet als je als klant daar al een rekening hebt.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: ING dwingt klanten in buitenland om zich te melden op een ING-kantoor

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
29 dec 2019 11:31
Lady1234 schreef:
29 dec 2019 11:15
U kunt simpel zelf een nieuwe bankrekening openen bij ING en het tegoed van de en/of daar op laten overschrijven.
Ik denk dat TS dan tegen hetzelfde probleem oploopt:
“De ING biedt namelijk de mogelijkheid om een rekening te openen als u buiten de Europese Unie woont, maar stelt wel als voorwaarde dat de klant in kwestie zich persoonlijk identificeert op een ING-kantoor in Nederland. “

Ik zou de rekening bij ING opzeggen en in Nieuw-Zeeland een nieuwe rekening openen.
Maar dat zou dan geen probleem zijn als ze een nieuwe rekening opent via MijnING. Ze heeft zich al gelegitimeerd met dat account.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ING dwingt klanten in buitenland om zich te melden op een ING-kantoor

Ongelezen bericht door grun »

ING presenteert zich als een internationale bank met kantoren over de hele wereld. Ik zie niet waarom de man van TS dan helemaal naar NL moet komen, tenzij ze bij ING hun eigen collega's niet vertrouwen.

https://en.wikipedia.org/wiki/ING_Group

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ING dwingt klanten in buitenland om zich te melden op een ING-kantoor

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik vond deze Link, ING Australië is dichter bij....
https://nl.qwe.wiki/wiki/ING_Australia

Wel flinke trip maar redelijk te doen.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ING dwingt klanten in buitenland om zich te melden op een ING-kantoor

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
29 dec 2019 10:29
U staat beide geregistreerd op de rekening, dus beide moeten akkoord geven voor een aanpassing.
Een rekening stopzetten en bevriezen lijkt me ook een flinke aanpassing, vreemd dat dat wel kan zonder toestemming beide rekeninghouders
NeoDutchio schreef:
29 dec 2019 10:29
Het zal wat zijn als een van de twee echtgenoten zelfstandig gezamenlijke zaken kunnen aanpassen.
Het is hier de bank, en niet de rekeninghouder die iets wil aanpassen
Ivo.w schreef:
29 dec 2019 10:48
Banken moeten voldoen aan, strenge regels als het gaat om het controleren van de identiteit. Via de digitale weg kan uw man niet voldoen aan de controle, dan blijft als enige optie over een fysieke controle.
Die strenge regels snap ik bij het openen van een rekening. Hier gebeurt juist tegengestelde.

Als je naar ING kantoor gaat…..neem een paarse krokodil mee

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: ING dwingt klanten in buitenland om zich te melden op een ING-kantoor

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Ik zou de rekening bij ING opzeggen en in Nieuw-Zeeland een nieuwe rekening openen.
Dat is het meest voor de hand liggend en het eerste waar je aan denkt natuurlijk, ik denk dat dit paar dat ook wel hebben gedaan.
Waarom een Nederlands rekening, de EURO. Men wil blijkbaar toch (net zoals ik) een euro rekening hebben. Vraag niet waarom.....er zijn genoeg redenen te verzinnen of bedenken.

Dus oplossing, open een euro rekening elders. Revolut, Openbank, N26 allemaal met Europese Iban nummers. U beschikt weer over Euro en gratis debit Visa of Mastercard waar u kosteloos uw inkomsten kan storten.

Na 6 mnd. bevriezen ze uw rekening maar lekker bij de ING, u gaat daar toch niet voor naar Nederland met z`n tweeën om koffie te drinken bij die club.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: ING dwingt klanten in buitenland om zich te melden op een ING-kantoor

Ongelezen bericht door tttlocke »

16again schreef:
29 dec 2019 11:58
NeoDutchio schreef:
29 dec 2019 10:29
U staat beide geregistreerd op de rekening, dus beide moeten akkoord geven voor een aanpassing.
Een rekening stopzetten en bevriezen lijkt me ook een flinke aanpassing, vreemd dat dat wel kan zonder toestemming beide rekeninghouders
Dat gebeurt ook alleen als je je niet aan de regels of afspraken houdt. Bovendien raakt deze ingreep beide rekeninghouders in gelijke mate. Dat is essentieel.
NeoDutchio schreef:
29 dec 2019 10:29
Het zal wat zijn als een van de twee echtgenoten zelfstandig gezamenlijke zaken kunnen aanpassen.
16again schreef:
29 dec 2019 11:58
Het is hier de bank, en niet de rekeninghouder die iets wil aanpassen
De bank geeft aan dat de rekening op de huidige wijze niet mogelijk is. Dat staat misschien ergens in voorwaarden en dan was dat ook bekend. Ook als is de ingreep het initiatief van de bank, dat betekent niet dat de zorgvuldigheid overboord gegooid kan worden.
Die zorgvuldigheid dient in acht genomen te worden, ongeacht wiens initiatief het betreft.
16again schreef:
29 dec 2019 11:58
Ivo.w schreef:
29 dec 2019 10:48
Banken moeten voldoen aan, strenge regels als het gaat om het controleren van de identiteit. Via de digitale weg kan uw man niet voldoen aan de controle, dan blijft als enige optie over een fysieke controle.
Die strenge regels snap ik bij het openen van een rekening. Hier gebeurt juist tegengestelde.
Als je naar ING kantoor gaat…..neem een paarse krokodil mee
Dit gaat niet over het controleren van de identiteit alleen. Het gaat om de verklaring die daarbij hoort. Natuurlijk moet dat streng. Wat zou hier het gevolg zijn als er geen strenge regels zouden gelden?
Laat de krokodil maar thuis.

Zoals al door verschillende mensen is aangegeven, lijkt de gemakkelijkste oplossing het (proberen te) openen van een nieuwe rekening en het daarop overboeken van het saldo van de en/of rekening. Kost wel extra, maar de en/of rekening zal toch te zijner tijd door de bank worden opgeheven (?).

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: ING dwingt klanten in buitenland om zich te melden op een ING-kantoor

Ongelezen bericht door renewouters »

grun schreef:
29 dec 2019 11:52
ING presenteert zich als een internationale bank met kantoren over de hele wereld. Ik zie niet waarom de man van TS dan helemaal naar NL moet komen, tenzij ze bij ING hun eigen collega's niet vertrouwen.

https://en.wikipedia.org/wiki/ING_Group
Maar dat wil toch niet zeggen dat je alles wat je in Nederland kunt doen ook op een willekeurig ING kantoor in een ander land kan doen? In andere landen hebben ze zich weer aan de regels van dat land te houden. Het zijn ook juridisch gezien aparte bedrijven, die slechts onder dezelfde moedermaatschappij vallen. In veel landen richt ING zich ook helemaal niet op consumenten.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: ING dwingt klanten in buitenland om zich te melden op een ING-kantoor

Ongelezen bericht door tttlocke »

Als ING kantoren had gehad in Nieuw-Zeeland, was dat natuurlijk wel de juiste oplossingsrichting geweest.
Bij mijn weten heeft ING geen kantoren (meer) in Nieuw-Zeeland.
Dat zou TS zelf ook wel bedacht hebben.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ING dwingt klanten in buitenland om zich te melden op een ING-kantoor

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zwemmen is iets te ver maar Australië heeft nog een ING kantoor....
Wel vooraf aanmelden want dit zakelijke kantoor weet nog niets en pas nadat ze op de hoogte zijn op afspraak even langs komen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: ING dwingt klanten in buitenland om zich te melden op een ING-kantoor

Ongelezen bericht door renewouters »

tttlocke schreef:
29 dec 2019 15:54
Als ING kantoren had gehad in Nieuw-Zeeland, was dat natuurlijk wel de juiste oplossingsrichting geweest.
Bij mijn weten heeft ING geen kantoren (meer) in Nieuw-Zeeland.
Dat zou TS zelf ook wel bedacht hebben.
Een ING in een ander land is een andere "BV" en heeft ook helemaal geen processen die met de NL wet te maken hebben. De enige overeenkomst is het logo op de deur. In andere landen is het ook vaak de prijsvechter/uitdager van de incumbents, terwijl dat hier precies andersom is. Daardoor bieden ze een heel ander soort dienstenpakket.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ING dwingt klanten in buitenland om zich te melden op een ING-kantoor

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

renewouters schreef:
29 dec 2019 15:40
Maar dat wil toch niet zeggen dat je alles wat je in Nederland kunt doen ook op een willekeurig ING kantoor in een ander land kan doen? In andere landen hebben ze zich weer aan de regels van dat land te houden. Het zijn ook juridisch gezien aparte bedrijven, die slechts onder dezelfde moedermaatschappij vallen. In veel landen richt ING zich ook helemaal niet op consumenten.
Maar wat wel kan is dat de medewerker daar controles uitvoert in opdracht van hier.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ING dwingt klanten in buitenland om zich te melden op een ING-kantoor

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zou die hele ING rekening leegtrekken en het saldo op een nieuw te openen bankrekening in Nieuw Zeeland storten.
En dan deze ING rekening laten voor wat het is. U betaalt per maand bijna niets aan kosten en mocht u ooit weer eens in Nederland zijn dan kan hij definitief worden opgezegd ( u kunt ook Robert ten Brink inschakelen om eens naar Nederland te kunnen komen :D ) .

Gesloten