LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING en het nieuwe pinnen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Johan1968
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 nov 2011 09:23

ING en het nieuwe pinnen

Ongelezen bericht door Johan1968 »

De ING werkt mee aan t nieuwe pinnen welke op zijn minst bedenkelijk is. Zojuist bij Tinq getankt voor € 40 en wat blijkt er wordt € 150 afgeschreven!!! Nu noemt de ING dat niet afschrijven maar reserveren, echter je kunt deze € 150 niet gebruiken todat het verrekend is. Oftewel stel je hebt nog €200 op je rekening en je gaat tanken bij Tinq voor € 40 dan wordt er eerst € 150 afgeschreven. Je gaat naar de AH en doet voor € 70 boodschappen heb je pech want dan heb je onvoldoende saldo. (150 + 70 = 220 en je hebt maar 200) Je hebt het wel maar ff een aantal dagen niet. Dit is toch te gek voor woorden!!!!!
RADAR zeg dit aub keer op keer in uw uitzendingen dit is een vorm van diefstal!!!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ING en het nieuwe pinnen

Ongelezen bericht door berndv »

het is iets wat vaker bij de onbemande tankstations uitgevoerd wordt. Ook heeft dit totaal niets met het nieuwe pinnen te maken maar met pinnen in het algemeen. Schint wel een postbank/ing probleem te zijn. Als je ze belt krijg je een opmerking die dezelfde strekking heeft als "lullig voor je".

Denk dat het probleem is dat je een betaling doet waarvan het bedrag nog niet vast staat.

cindyanne76

Re: ING en het nieuwe pinnen

Ongelezen bericht door cindyanne76 »

Zover ik weet doet de pomphouder dat, en de bank heeft daar niks mee te maken.
Bij een onbemande pompstation moet je namelijk van te voren je pas en pincode intoetsen. Zij plaatsen voor het tanken dus een reservering op je rekening om er zeker van te zijn dat het getankte bedrag wel afgeschreven kan worden.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ING en het nieuwe pinnen

Ongelezen bericht door nevermind »

cindyanne76 schreef:Zover ik weet doet de pomphouder dat, en de bank heeft daar niks mee te maken.
Bij een onbemande pompstation moet je namelijk van te voren je pas en pincode intoetsen. Zij plaatsen voor het tanken dus een reservering op je rekening om er zeker van te zijn dat het getankte bedrag wel afgeschreven kan worden.
Dat is mij echt nieuw, en nog nooit meegemaakt, maar ik pin ook niet met een ING pas.
Misschien toch een voorwaarden van de pomphouder als je met een ING gaat pinnen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ING en het nieuwe pinnen

Ongelezen bericht door nevermind »

vogels schreef:
Zover ik weet doet de pomphouder dat, en de bank heeft daar niks mee te maken.
Inderdaad. En met het nieuwe pinnen heeft het al helemaal niet te maken.
Dat is mij echt nieuw, en nog nooit meegemaakt, maar ik pin ook niet met een ING pas.
Misschien toch een voorwaarden van de pomphouder als je met een ING gaat pinnen.
Heeft met de pomphouder te maken, niks met wel/geen ING klant.
Zoals je hebt gelezen, is mij dat nog nooit overkomen.
Dus waar haal je deze wijsheid vandaan?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ING en het nieuwe pinnen

Ongelezen bericht door nevermind »

vogels schreef:
Zoals je hebt gelezen, is mij dat nog nooit overkomen.
Dat kan, die regel hanteert jouw pomphouder dan (nog??) niet.
Je begrijp mij niet.
Ik heb het nog nooit meegemaakt, en ik tank niet altijd bij een en dezelfde pomp, maar heel verspreid in het land.
Dat kan dan toch geen toeval zijn.

MAXIEM

Re: ING en het nieuwe pinnen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Johan1968

Dit heeft uitsluitend te maken met de pomphouder en staat helemaal los van de ING-bank.

Maxiem.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ING en het nieuwe pinnen

Ongelezen bericht door berndv »

Lees dit artikel maar eens, wordt het voorgaande ook in behandeld.
http://forum.fok.nl/topic/1316386

Alle banken doen het, maar bij de meeste banken wordt het gereserveerde bedrag meteen weer vrijgegeven, maar door de snelheid bij de ing/postbank, of het gebrek daar aan, kan het daar soms wel een paar dagen duren.

Moet zeggen dat ik met de combinatie abn en firezone wel eens heb gehad dat de pomp bij zeg maar 25 euro op hield, omdat ik dan aan mijn max zat. Dus zou ook aan de combi van bank en pomp kunnen zijn.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: ING en het nieuwe pinnen

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik tank al jaren bij Tango (onbemand) met mn ING pas en tot nu toe is er alleen afgeschreven wat ik heb getankt.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ING en het nieuwe pinnen

Ongelezen bericht door nevermind »

vogels schreef:Correctie: schijnt toch een maatregel van de banken te zijn, alleen is het de bedoeling dat deze borg meteen weer wordt terug geboekt, zodat veel mensen het niet eens in de gaten hebben.
Bij de ING schijnt het terug boeken van de borg langer te duren, daarom valt het ING klanten op.
Is natuurlijk wel schandalig dat mensen 1-2 dagen moeten wachten op 'terug boeking'.

-----------

AMSTERDAM - Nederlandse banken blijken zonder dat consumenten hiervan op de hoogte zijn al jarenlang tijdens elke tankbeurt bij onbemande tankstations nog eens 125 tot 150 euro extra aan borg van betaalrekeningen af te schrijven om fraude tijdens pintransacties tegen te gaan.

Het zogeheten preautorisatiebedrag moet volgens de banken voor de rekeninghouder echter onzichtbaar blijven en dient normaliter direct te worden teruggestort. Door softwareproblemen blijkt de extra geldtransactie boven op het getankte bedrag de afgelopen dagen echter wel zichtbaar te zijn, dit tot groot ongenoegen van alerte consumenten. Het geld wordt door banken als borgstelling tijdelijk geparkeerd, zonder dat consumenten dit wisten.

Bron: telegraaf juli 2009

Bedankt voor deze informatie.
Dus het zou dan ook kunnen, dat je dan met deze maatregel even ook in het rood kunt staan, en daarom soms de rekening met een onkostenbedrag wordt belast.
@Maxiem
Zoals altijd, gewoon iets schrijven, dat je weer in picture komt, en natuurlijk weer echt zonder onderbouwing.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: ING en het nieuwe pinnen

Ongelezen bericht door Winterman »

In Frankrijk doen ze het ook bij bemand tanken, dus niet schrikken deze zomer.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ING en het nieuwe pinnen

Ongelezen bericht door grun »

Maar wie is dan de pomphouder van een onbemande pomp?

Anyway, ik herken dit helemaal niet. Toch tank ik altijd bij onbemande pomp van Tinq (Helperzoom, Groningen) met een ING-pas. Meestal controleer ik aan het eind van de dag nog even het saldo op m'n rekening maar er is nog nooit een cent teveel afgeschreven (of gereserveerd).

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ING en het nieuwe pinnen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

nevermind schreef: Dat is mij echt nieuw, en nog nooit meegemaakt, maar ik pin ook niet met een ING pas.
Dit gebeurt bij iedereen. Alleen is het bij ING zichtbaar en bij de (meeste) andere banken niet.

Het is ook logisch dat het bij iedereen gebeurt: als je bij een onbemand pompstation gaat tanken dan wil de pomphouder wel de zekerheid hebben dat je de rekening kunt betalen, dus wordt er een bedrag gereserveerd van 150 euro (wat voor normale auto's genoeg moet zijn om een volle tank te kunnen halen). Na het tanken wordt het verschil teruggeboekt.

Het gebeurde overigens ook al voor "het nieuwe pinnen". Alleen waren de procedures toen wat anders waardoor het niet altijd zichtbaar was.

Je kan het overigens heel simpel proberen zodat je kunt zien dat het ook bij jou gebeurt: maak je rekening leeg en probeer eens te tanken....

Deze discussie komt trouwens om de paar weken hier voorbij.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: ING en het nieuwe pinnen

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Inderdaad zijn hier al vele topics over....

Alleen dacht ik wel dat het alleen bij pomps in het buitenland was, het is voor mij ook nieuw dat het bij onbemande pomps in NL is

Zou dus inhouden dat als je 50.00 op je rekening hebt staan , dat je niet kan tanken.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ING en het nieuwe pinnen

Ongelezen bericht door nevermind »

Leojes30 schreef:Inderdaad zijn hier al vele topics over....

Alleen dacht ik wel dat het alleen bij pomps in het buitenland was, het is voor mij ook nieuw dat het bij onbemande pomps in NL is

Zou dus inhouden dat als je 50.00 op je rekening hebt staan , dat je niet kan tanken.
Klopt, tenminste als je niet in het rood mag staan.

A.niem
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:45

Re: ING en het nieuwe pinnen

Ongelezen bericht door A.niem »

Leojes30 schreef: Zou dus inhouden dat als je 50.00 op je rekening hebt staan , dat je niet kan tanken.
Je kunt op dat moment nog wel tanken, maar als je de € 50,- gehaald hebt, slaat de pomp af, en kan je geen druppel meer tanken.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: ING en het nieuwe pinnen

Ongelezen bericht door JtC »

Ik tank met mijn ING pas altijd bij een onbemand BP station. Geen problemen hier. Het zal wel een Tinq geintje zijn dan...?
Laatst gewijzigd door JtC op 13 mar 2012 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: ING en het nieuwe pinnen

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik heb zelden meer dan 100 euro op mn bank staan als ik tank, maar nog nooit meegemaakt dat ik niet mag tanken.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: ING en het nieuwe pinnen

Ongelezen bericht door JtC »

Sterker, ik heb ook een pasje waar ik soms ook mee tank en waar soms maar 25 Euro op staat. Als ik dan ga tanken, slaat de tank mooi af bij +/- 18 Euro. :lol: Dus van dat hele verhaal van reserveren geloof ik geen drol van. Nog sterker, ik heb een keer getankt toen er nog maar 10,00 Euro op stond en ook dat lukte nog (wie niet probeert, kan er ook niet over meepraten :wink: )

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: ING en het nieuwe pinnen

Ongelezen bericht door sephora30 »

Meestal staat er bij mij ook maar een bedrag op van ver onder de 100 euro.
Tank altijd tussen de 10 en 15 euro.

Gesloten