LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door grun »

Miepje1 schreef:
10 jul 2019 12:42
Ik zou ook best wel willen overstappen van bank maar ja, ik heb nu al 43 jaar dit nummer... en ik moet er niet aan denken om alles te moeten wijzigen. Maar misschien eens over nadenken toch en er een dagje voor gaan zitten.
Ik was ooit ING klant en ben alweer een tijdje geleden overgestapt. Niet zozeer vanwege de kosten maar om een aantal andere redenen:
- ik heb nooit bewust gekozen voor de ING maar werd daar automatisch klant toen de Postbank werd opgeheven;
- er is een tijd geweest waarin de ING regelmatig onder vuur lag door ddos aanvallen en waardoor de electronische dienstverlening uitviel. Dat vind ik niet acceptabel. Een beetje bank heeft daar backup systemen voor en voldoende ICT'ers die daar verstand van hebben. Grote bedrijven zoals Google of Microsoft worden dagelijks aangevallen maar zijn echt nooit uit de lucht. Kortom, dat heeft te maken met geld, heb je als bedrijf voldoende geld over om te investeren in redundant systemen om storingen en/of aanvallen te kunnen opvangen. ING kennelijk niet, en dat speelde in dezelfde tijd als waarin de toenmalige CEO, Jan Hommen, vond dat zijn salaris van 1,5 miljoen euro per jaar te weinig was en eigenlijk verdubbeld zou moeten worden. Voor mij tijd om over te stappen.

Alle banken zijn tegenwoordig lid van de Overstapservice. wat een heleboel zorgen en vragen omtrent het overstappen wegneemt. Het veranderen is me 100% meegevallen. De Overstapservice volgt gedurende 13 maanden alle overschrijvingen en dat is lang genoeg om zo'n beetje alles te overzien. Denk aan abonnementen op tijdschriften, contributies voor verenigingen, lidmaatschappen en dergelijke. Dat zijn betalingen die ieder jaar terugkomen en die automatisch door de Overstapservice opgemerkt worden. Zij geven aan de bedrijven en verenigingen door dat je van rekeningnummer veranderd bent.

Wat ik maar wil zeggen is dat angst om van bank te veranderen niet nodig is, het is makkelijker dan je misschien denkt. Wel jammer dat de banken niet akkoord gingen met het voorstel om de IBAN te scheiden in bankcode en rekeningnummer, zoals je wel je telefoonnummer kan houden als je van provider verandert. Ik kan het iedereen aanraden. Eigenlijk net zoals je regelmatig van zorgverzekeraar, energieleverancier en internet provider overstapt. Het is imho de enige manier om dergelijke commerciele bedrijven te weerhouden om ieder jaar de prijzen te verhogen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Dankjewel voor je bericht. Ik ben niet báng als zodanig, ik zie alleen op tegen het feit dat ik dan na 43 jaar ineens een ander nummer krijg ;-). Ik heb welgeteld 2 lidmaatschappen die ik per jaar betaal en geen abonnementen behalve voor de telefoon. Ik krijg salaris op dit nummer en betaal er mijn boodschappen en verzekeringen en een deel van de vaste lasten van. Meer niet.
En of je nu door de hond of de kat gebeten wordt, al die banken hebben toch nadelen. Ik wil ook geen app op mijn telefoon. Wegens slechtziendheid heb ik daar moeite mee - bovendien vind ik het niet nodig om mijn financiële handel en wandel de hele dag mee te dragen.
Over 7,5 jaar kan ik stoppen met werken. Misschien doe ik het dan wel ;-). Mooi moment, want ik kreeg dit nummer toen ik ging werken.

kessel45
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 aug 2017 10:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door kessel45 »

Heb het bericht óók niet gekregen. Wacht het eerst maar eens rustig af.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vandaag kreeg ik het bericht ook. Daarin wordt duidelijk uitgelegd wat de korting inhoudt en wanneer het interessant is.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

kessel45 schreef:
22 jul 2019 12:29
Heb het bericht óók niet gekregen. Wacht het eerst maar eens rustig af.
Maar hebt u wel het Oranje pakket?

Borg Queen
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 sep 2017 14:52

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Borg Queen »

Als je alleen af en toe cash nodig hebt, kan je altijd bijpinnen in de supermarkt, kost je niets. Maar netjes vind ik het niet van ING. De kosten de rekening en de pas zijn ook al omhoog gegaan.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Vindt je het dan wel netjes om bij te pinnen in de supermarkt , dat kost die ondernemer ook geld. Maar ja voor sommige mensen is gratis nog te duur.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Bijpinnen in de supermarkt gaat verdwijnen. Daarom komen de pinautomaten in de supermarkt. Voorlopig gratis.

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Bijpinnen in de supermarkt gaat verdwijnen. Daarom komen de pinautomaten in de supermarkt. Voorlopig gratis.


Pinapparaten verdwijnen uit de supermarkt , wegens overvallen . Hier in het dorp alleen appie nog de rest weg ,4 stuks.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door scontra »

Borg Queen schreef:
22 jul 2019 14:19
Als je alleen af en toe cash nodig hebt, kan je altijd bijpinnen in de supermarkt, kost je niets. Maar netjes vind ik het niet van ING. De kosten de rekening en de pas zijn ook al omhoog gegaan.
Vast en zeker dat u niet heeft gelezen welk "voorstel" ING aan haar klanten doet. :(

Neem je nooit geld op uit de muur dan kan je er voor kiezen om 30 euro centjes p. mnd. korting op je betaalpakketkosten te krijgen !

Maar wil je net zo vaak als je dat zelf wil "geld uit de muur halen" dan hoef je niets te doen, dan kost het je ook niets meer en blijft alles bij het oude.

cckuijpers
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mar 2011 15:58

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door cckuijpers »

Met dit bericht, heb ik nog niet ontvangen, overweeg ik echt over te stappen, zit in de schuldsanering, moet pinnen omdat er een limiet is aan wat ik uit kan geven, ook de controle over mijn inkomsten is op deze manier te overzien, het lukt me momenteel prima. Voor mij is dus die € 0,80 iedere week net iets die ik anders kan besteden. Ik ben vooral niet zielig en de schulden liggen ook niet bij mij maar elders, kan ik nu niet op ingaan maar zo werkt de wet.Had b.v niet in gemeenschap van goederen moeten trouwen met mijn 2e man toen mijn 1e man was overleden. Ik had geen schulden.Heb al een alternatief in gedachten en ga dit dus ook invullen als ik zo'n bericht van de ING krijg.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als u niets doet, blijft alles zoals het is en blijft geld opnemen gewoon gratis.

Alleen als u die 30 cent korting per maand inschakelt, wordt er 80 cent gerekend per opname. Dus alleen bij geldopname uit de automaat.
Ook dan blijven pin-betalingen aan de kassa gewoon gratis.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door scontra »

cckuijpers schreef:
22 jul 2019 17:17
Met dit bericht, heb ik nog niet ontvangen, overweeg ik echt over te stappen, zit in de schuldsanering, moet pinnen omdat er een limiet is aan wat ik uit kan geven, ook de controle over mijn inkomsten is op deze manier te overzien, het lukt me momenteel prima. Voor mij is dus die € 0,80 iedere week net iets die ik anders kan besteden. Ik ben vooral niet zielig en de schulden liggen ook niet bij mij maar elders, kan ik nu niet op ingaan maar zo werkt de wet.Had b.v niet in gemeenschap van goederen moeten trouwen met mijn 2e man toen mijn 1e man was overleden. Ik had geen schulden.Heb al een alternatief in gedachten en ga dit dus ook invullen als ik zo'n bericht van de ING krijg.
Wat een verhaal en heel dat verhaal doet in het geheel niet ter zake.
Er verandert helemaal niets als je dat zelf niet wil en de kosten veranderen dan ook al niet.

Ik heb het bericht al wel ontvangen en adviseer u om eerst maar eens het bericht van ING af te wachten en als u dat dan leest en goed op u laat inwerken, dan zult u het volkomen met mij eens zijn.
En die alternatieve gedachten zou ik nu alvast maar laten varen, want die zijn compleet onnodig. ;-)

Ps. Het bericht krijgt u in de berichten box in "mijn ING".

Senso
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Senso »

Alles begint met "kostenloos". Dat was het pasje ook. En het pinnen. Totdat iedereen het heeft en er afhankelijk van is; dan begint het. Wacht maar tot kontant geld helemaal afgeschaft is en je geen keus meer hebt...

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door scontra »

Senso schreef:
22 jul 2019 20:50
Alles begint met "kostenloos". Dat was het pasje ook. En het pinnen. Totdat iedereen het heeft en er afhankelijk van is; dan begint het. Wacht maar tot kontant geld helemaal afgeschaft is en je geen keus meer hebt...
Dat contante geld, munten en papier, is ook niet "gratis" maar wordt betaald uit de algemene middelen van de Overheid, ook wel belastinggeld genoemd !

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als je denkt dat de belasting naar beneden gaat op het moment dat het contant geld af wordt geschaft - vergeet het maar. :(

gosewijn
Berichten: 2881
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ben ik niet met je eens WA , ze beloven steeds volgend jaar minder belasting.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door witte angora »

Jawel, maar daar heb je dit jaar niks aan.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door grun »

Senso schreef:
22 jul 2019 20:50
Alles begint met "kostenloos". Dat was het pasje ook. En het pinnen. Totdat iedereen het heeft en er afhankelijk van is; dan begint het. Wacht maar tot kontant geld helemaal afgeschaft is en je geen keus meer hebt...
Integendeel, toen pinnen nog relatief onbekend was rekenden veel winkeliers een toeslag van 15-50 cent als je met je pinpasje wilde betalen. Nu vrijwel iedereen pint, ook voor kleine bedragen, zijn de transactiekosten per betaling zo laag dat ze het 'gratis' doen. Linksom of rechtsom betaal je als klant uiteindelijk toch wel, maar dan zijn de kosten ergens anders verstopt.

Joep van Ginneken
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jan 2019 10:20

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Joep van Ginneken »

Alle ING klanten moeten zich schamen dat zij nog rekeningen hebben bij deze "vuile" bank . Waarom sluiten jullie de ogen voor de smerige praktijken die deze bank bezigd. Niet alleen data handel, maar ook wapenhandel, projecten die schadelijk zijn voor deze planeet, en nog wat foute zaken. Overstappen naar een schone handen bank is super simpel. Neem jullie verantwoording.

Gesloten