LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door kweenie »

Bep GvH schreef:
28 jul 2019 22:28
Wat ik me afvraag bij zo'n bericht is als men meer afrekent bij de boodschappen, dus laten we zeggen ik heb boodschappen voor €6.50 en vraag of ik €50.00 extra mag pinnen of dit ook onder opname valt of dat dit gewoon niet als dusdanig gezien wordt?
Dat wordt niet gezien als pinnen bij de geldautomaat, maar als een gewone pin betaling. En kost dus geen extra geld.

wilmawaterval
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2019 10:49

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door wilmawaterval »

Tijd voor een bankvergelijking? Na 40 jr ben ik paar jaar geleden bij ING weggegaan. Bonuscultuur, foute beleggingen, duurzaamheid. Heel verhelderend. Met overstapservice fluitje van een cent. Succes!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door scontra »

wilmawaterval schreef:
29 jul 2019 11:00
Tijd voor een bankvergelijking? Na 40 jr ben ik paar jaar geleden bij ING weggegaan. Bonuscultuur, foute beleggingen, duurzaamheid. Heel verhelderend. Met overstapservice fluitje van een cent. Succes!
Ben zeer benieuwd wat er nou zo "verhelderend" is aan een overstap naar een andere bankinstelling :?:

wilmawaterval
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2019 10:49

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door wilmawaterval »

Verhelderend slaat op de bankvergelijking

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door scontra »

wilmawaterval schreef:
29 jul 2019 13:08
Verhelderend slaat op de bankvergelijking
Een bankvergelijking heeft net zoveel waarde als het uitzoeken van de 'goedkoopste' supermarktketen, ze hebben zo allemaal hun (weinige) voors en evenveel tegens, maar wat daar nu zoal 'verhelderend' aan is ?

Misschien het geloof in de betrouwbaarheid van de vergelijking zelf, maar de vele vergelijkingen geven allemaal een andere beeldvorming van de banken en al met al wordt je daar als klant/consument niets wijzer van.

Pieterman60
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jul 2019 19:50

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Pieterman60 »

Ik ga mijn werkgever vragen om mij contant uit te betalen. Doe maar weer een loonzakje.
Als de bank niet genoeg aan ons geld verdient dan doen ze hun werk niet goed. Overal zijn de winstmarges kleiner, ING moet dat ook maar slikken en niet de rekening bij de consument deponeren. Ik heb mijn werkgever nooit gevraagd om het salaris via een bank over te maken, het werd ons destijds medegedeeld en we moesten maar een rekening openen. We moeten terug naar contante betalingen. Big brother is watching us bij girale betalingsverkeer. Als er straks contante betalingen worden gedaan boven de 3000 euries moet t al gemeld worden. Ik vind het belachelijk.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door kweenie »

wilmawaterval schreef:
29 jul 2019 11:00
Tijd voor een bankvergelijking? Na 40 jr ben ik paar jaar geleden bij ING weggegaan. Bonuscultuur, foute beleggingen, duurzaamheid. Heel verhelderend. Met overstapservice fluitje van een cent. Succes!
Goed idee om de banken te vergelijken. Dan kun je bijvoorbeeld kiezen voor een bank waarbij je de keus hebt of je gratis wilt kunnen pinnen of niet. Voor een hoop mensen is het dan misschien inderdaad tijd voor een overstap naar ING.

Of is dat niet wat TS bedoelt?

farzopedro
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jul 2019 06:49

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door farzopedro »

dat zijden ze zoveel jaar geleden al en daarna nog eens en nog eens en nog eens. rabobank ook en nog eens en nog eens . dikke hoax overstappen komt meer gedonder van ben ik achter gekomen dat heeft me nou juist alleen maar geld gekost.

dus daar geloof ik niet meer in.

farzopedro
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jul 2019 06:49

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door farzopedro »

app van de telefoon afgooien kunnen ze hem niet hacken ook. gewoon tan codes gaan gebruiken net zo handig.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Gewoon een compleet gratis bank nemen met gratis mastercard of visa card. Ze zijn er ! Je bent toch niet gek :D

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

farzopedro schreef:
30 jul 2019 15:49
app van de telefoon afgooien kunnen ze hem niet hacken ook. gewoon tan codes gaan gebruiken net zo handig.

Je hebt iets gemist, denk ik zo...

Sonero
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2019 13:38

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Sonero »

witte angora schreef:
28 jul 2019 21:17
Het blijft me verbazen dat er inmiddels 9 pagina's gevuld zijn aan een non-issue.
Als het gaat om een stap naar een cashloze maatschappij is dit niet langer een non-Issue.

We hebben in de crisis gezien dat de spaarrente naar bijna nul daalde. Bij negatieve rente zou er ongetwijfeld een bankrun zijn ontstaan waarbij de oude sok een prima opslagmiddel blijkt.

In een cashloze maatschappij is die rente makkelijk negatief te maken. Wat wilde je er tegen doen dan? Cryptomunten kopen, of goud? Ook geregistreerd.
Zo kunnen de regering, belastingdienst en banken je geld dus prima eh... beheren.

Dat ze hierbij meteen het zwart geld-circuit de nek omdraaien nemen regering en banken dan blijkbaar voor lief. Ook maakt dat in Nederland maar liefst 8,4 % van het bnp uit.

Dit is m.i. een van de vele kleine stapjes die nog volgen zullen. Zodat jouw geld bij de volgende crisis makkelijker naar de falende banken kan.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Overstappen naar de ABNAMRO, oh wacht....gaat ook niet goed. Ze moeten even 5 miljoen dossiers doorspitten van particulieren, dat moet ook betaald worden. Dus daar zullen de verhogingen ook wel aankomen net zoals bij elke andere betrouwbare en klantvriendelijke banken.

De regering, belastingdienst en banken willen zeker cashloos, maar willen de particulieren dat. Zou een particulier het leuk vinden als zijn dossier zonder aanleiding helemaal wordt doorgelicht, wat is privacy dan nog?

Ik voorspel dat het allemaal nog gekker gaat worden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door kweenie »

Sonero schreef:
07 aug 2019 14:00
witte angora schreef:
28 jul 2019 21:17
Het blijft me verbazen dat er inmiddels 9 pagina's gevuld zijn aan een non-issue.
Als het gaat om een stap naar een cashloze maatschappij is dit niet langer een non-Issue.
Het is een non-issue omdat dezelfde keuze hebt of je korting op je rekening wilt in ruil voor betalen bij geldopnames of niet. Je kunt het dus gewoon laten zoals het nu ook is.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan maar cash betalen, valt er weinig te spitten, alleen hooguit de vaste lasten.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Moneyman »

kweenie schreef:
29 jul 2019 07:11
Bep GvH schreef:
28 jul 2019 22:28
Wat ik me afvraag bij zo'n bericht is als men meer afrekent bij de boodschappen, dus laten we zeggen ik heb boodschappen voor €6.50 en vraag of ik €50.00 extra mag pinnen of dit ook onder opname valt of dat dit gewoon niet als dusdanig gezien wordt?
Dat wordt niet gezien als pinnen bij de geldautomaat, maar als een gewone pin betaling. En kost dus geen extra geld.
Nu is dat inderdaad zo - maar dat hoeft niet zo te blijven. Die extra opname is op zich natuurlijk prima herkenbaar en dus te belasten.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Op je bankafrekening staat zo’n extra opname bij de winkelier niet gespecificeerd. Ik zou niet weten hie dat herkenbaar zou moeten zijn voor de bank.

Of de bank van de winkelier moet dat apart gaan doorgeven.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee, op je afschrift natuurlijk niet. Maar in het computersysteem is dat natuurlijk makkelijk herkenbaar - en dus traceerbaar. Winkeliers zitten er echt niet op te wachten om voor bank te gaan spelen en zullen deze service echt niet kosteloos blijven verlenen.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@MM Nu zijn er nog supers waar je extra cash kunt pinnen, dat hoeft niet zo te blijven. Nu bestaat de pinpas nog, dat hoeft niet zo te blijven. Nu mag er nog met cash betaald worden, dat hoeft niet zo te blijven.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Het lijkt mij wel zo handig om uit te gaan van de huidige situatie.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die winkeliers hoeven ook weer minder geld af te laten voeren. Scheelt hen weer in kosten.

Gesloten