LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ZeerPrivé
Berichten: 5445
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

des te groter is de waarde van de handel in data waarmee deze bank zich schijnbaar bezig wil gaan houden

De ABN Amro was daar allang mee bezig.

https://tweakers.net/nieuws/154822/abn- ... khond.html

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En u kunt dat gebruik van die data ook uitschakelen. Dat is het eerste wat ik gedaan heb toen ik dat bericht kreeg.

Maar misschien dat bericht over betalen voor pinnen nog maar eens rustig lezen, dan wordt het u duidelijk.

Dus als u niet kiest voor korting, kunt u gewoon geld uit de muur trekken zonder extra kosten. En u kunt dan ook overstappen op contant overal betalen, dan hebben ze geen kruimeltje data van u, afgezien van de vaste lasten.

En wat zou u dan willen dat de bank voor u deed, eat u nu zelf moet doen?

Ja, en bij de Amro kan je niet eens zeggen dat je het niet wil.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Lady1234 schreef:
09 jul 2019 22:17
En wat zou u dan willen dat de bank voor u deed, eat u nu zelf moet doen?

Ja, en bij de Amro kan je niet eens zeggen dat je het niet wil.
Het moge duidelijk zijn dat de manier waarop ABN Amro (ook) omgaat met de betaalgegevens van de klanten al voldoende reden is om daar geen rekening te willen openen. Het is mij ook een raadsel waarom iemand daar klant zou willen worden. Daarnaast is de manier waarop ING is omgegaan met dit onderwerp niet veel beter. De reden waarom iemand bij een bank een betaalrekening opent is om betalingen te verrichten en niets anders. Daarvoor wordt ook betaald door de klant/rekeninghouder. In de loop van de tijd zijn de tarieven van ING (net als bij andere banken) gestegen en wordt het werk feitelijk uitbesteed aan de klant door het geven van toegang tot een website of een app. In plaats van stijgende tarieven verwacht men dan tariefdalingen. Wat niet wordt verwacht is analyseren van betaaldata of handel in data (voor 'aanbiedingen'). Wanneer dat laatste wel plaatsvindt, dan is er blijkbaar ruimte voor een volledig gratis dienst. Het probleem is dat die niet wordt aangeboden.

thetung
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 okt 2009 17:48

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door thetung »

Arizonakid schreef:
09 jul 2019 20:46
Maak het pakket gratis als ik alleen pin, en maak de opnames een euro, dan is het interessant, maar dit is gewoon nonsens.
Goed idee.... Als ik contant geld nodig, pin ik extra geld bij de supermarkt...

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ach ja, Knab. Kosten van een betaalrekening € 5,00 per maand. Als aanbieding eerste jaar voor half geld.

Superwinst ten opzichte van ING. Misschien als je een creditcard nodig hebt.

Bunq € 7,99 per maand. Dus super voordelig.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Persoonlijk vind ik het een groter probleem dat ING sinds kort de privacy van al haar rekeninghouders schendt door reclame te maken in het rekeningoverzicht op basis van de af- en bijschrijvingen.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat heb ik uiteraard direct uitgezet. Gelukkig nog geen aanbieding gehad en geen reclame gezien.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het lullige is dat veel mensen tegenwoordig bankieren met ING app. Dat is en wordt ook gepusht door ING.

Maar guess what? In de apo kun je helemaal niks uitzetten. Technisch prima mogelijk maar ING kiest er bewust voor om dit niet mogelijk te maken. Kwalijke zaak. Aldus Cor van der Laak.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zit even te rekenen wat ik voor die 30 cent korting allemaal kan kopen. En dat maand in, maand uit. Ga er straks even heerlijk op dromen. :D

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bob Schurkjens schreef:
09 jul 2019 23:43
Het lullige is dat veel mensen tegenwoordig bankieren met ING app. Dat is en wordt ook gepusht door ING.

Maar guess what? In de apo kun je helemaal niks uitzetten. Technisch prima mogelijk maar ING kiest er bewust voor om dit niet mogelijk te maken. Kwalijke zaak. Aldus Cor van der Laak.
Ik heb nog in het geheel geen reclame van ING gezien in de app. Want ik heb die mogelijkheid van hen meteen uitgeschakeld. En dat kunt u doen door op de site in te loggen.

Overigens handig om uw inlogcodes te onthouden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb ik ook al lang gedaan maar ik vind dat je het met de app ook moet kunnen uitzetten. Kans dat het trouwens wordt verboden. De privacy toezichthouder is zeer kritisch

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

witte angora schreef:
09 jul 2019 23:54
Ik zit even te rekenen wat ik voor die 30 cent korting allemaal kan kopen. En dat maand in, maand uit. Ga er straks even heerlijk op dromen. :D
Ik zou zeggen: gooi leeg die emmer :D

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, dat heb ik gelezen. Ik heb ING toen ze het bekend maakten ook een pissige mail gestuurd over de manier waarop ze het wilden doen. Die negatieve optie. Geen reactie gehad overigens.

Maar de app vervangt volgens mij nog niet alke functies van het normale inloggen.n

ZeerPrivé
Berichten: 5445
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
10 jul 2019 00:15
Ja, dat heb ik gelezen. Ik heb ING toen ze het bekend maakten ook een pissige mail gestuurd over de manier waarop ze het wilden doen. Die negatieve optie. Geen reactie gehad overigens.

Je kunt niet meer mailen met de ING, logisch dat je dan ook geen reactie krijgt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Na de niet werkende Postbank pasjes ooit bij NS hoef ik deze ooit gratis niet meer...
maar €50,- extra in de buurt super bij pinnen blijft gratis.

Dan hebben ze minder automaten nodig die wel eens geplunderd worden en die automaten zijn niet gratis!
Als je bij boodschappen extra vraagt hoeft de winkel niets te storten tegen storingskosten en heeft die ook minder diefstal gevoelig geld transport nodig... goede maatregel en ik denk dat vele juist voor deze voordeliger oplossing gaan kiezen....


Verder zie ik dat je het dagelijks aan en uit kunt zetten, dus vandaag even naar duurdere en pinnen maar en dan weer uit, betaal je die maand €0,30 extra en bespaarde je die €0,80 per keer!

Met 12x €1,25 zijn ze wel goedkoopste bank voor zover ik het weet! €15, - per jaar!

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ZeerPrivé schreef:
10 jul 2019 00:25
Lady1234 schreef:
10 jul 2019 00:15
Ja, dat heb ik gelezen. Ik heb ING toen ze het bekend maakten ook een pissige mail gestuurd over de manier waarop ze het wilden doen. Die negatieve optie. Geen reactie gehad overigens.

Je kunt niet meer mailen met de ING, logisch dat je dan ook geen reactie krijgt.
Bij dat bericht over het gebruiken van je gegevens was er uiteraard een mogelijkheid om dat gebruik te weigeren. En er was ook een mogelijkheid om die weigering toe te lichten.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wim2007 schreef:
09 jul 2019 22:39
In plaats van stijgende tarieven verwacht men dan tariefdalingen. Wat niet wordt verwacht is analyseren van betaaldata of handel in data (voor 'aanbiedingen').
Spreek voor jezelf :D want ik val ook onder die "men", en ik ben het niet met je eens.
Wim2007 schreef:
09 jul 2019 22:39
Wanneer dat laatste wel plaatsvindt, dan is er blijkbaar ruimte voor een volledig gratis dienst. Het probleem is dat die niet wordt aangeboden.
Gek zeg... gratis is natuurlijk een utopie. Want je weet het: "if the product is free, you are the product". En ja, dat betekent juist gebruik maken van jouw data.
Bob Schurkjens schreef:
09 jul 2019 23:26
Persoonlijk vind ik het een groter probleem dat ING sinds kort de privacy van al haar rekeninghouders schendt door reclame te maken in het rekeningoverzicht op basis van de af- en bijschrijvingen.
Dat is nu juist helemaal geen probleem, omdat je het simpelweg uit kunt zetten. Los daarvan is het natuurlijk maar zeer de vraag of hier privacy wordt geschonden...

Charrels
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 mar 2011 16:08

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Charrels »

Stel dat in de loop der tijd een aantal geldautomaten verdwijnen kan omdat er steeds minder mensen gebruik van zullen maken en dat na de ING andere banken zullen volgen met korting op het betaalpakket onder soortgelijke voorwaarden. Minder risico op plofkraken en voor diverse partijen misschien meer informatie waar u precies uw geld aan uitgeeft (PSD2). Is toch schitterend allemaal ☺

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Gelukkig eindelijk weer een echte klacht op dit forum . :D

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Ik heb ook geen bericht ontvangen van ING, ook al ben ik ING klant. Het zou kunnen dat ING waarschijnlijk de klanten met een Oranje-pakket bericht zal sturen. Het gaat namelijk over het Oranje-pakket van ING, dus ik zal dat bericht ook niet ontvangen. Ik heb namelijk geen Oranje-pakket bij ING. Het staat wel op de website in ING en het is voor klanten van ING met een Oranje-pakket.

Gesloten