LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
12 aug 2019 10:49
Die winkeliers hoeven ook weer minder geld af te laten voeren. Scheelt hen weer in kosten.

Klopt. En toch zijn er steeds meer supers waar extra bij pinnen niet meer mag. Misschien maakt het wat uit of het om een kleine buurtsuper in één of ander dorpje gaat of om een super in de grote steden, waar toch al veel minder met cash betaald wordt.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ja, om die service te kunnen bieden moet er natuurlijk wel voldoende wisselgeld in de kassa zijn. De neiging is vaak toch om dat redelijk beperkt te houden. De tijd dat er tientallen briefjes van 5, 10 en 20 (of 25) in de kassa zaten ligt toch wel redelijk ver achter ons.

Zeker als het cashgeld afneemt is er weinig reden om veel wisselgeld .in de la te stoppen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Precies. Contant geld bezorgt de winkelier alleen maar gedoe: die heeft veel liever pintransacties.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door scontra »

ING gaat helemaal geen (extra) kosten in rekening brengen voor het "geld uit de flappentap halen" zolang je zelf de korting van 30 eurocentjes per maand op je Oranje betaalpakket niet aanvraagt.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

scontra schreef:
12 aug 2019 11:45
ING gaat helemaal geen (extra) kosten in rekening brengen voor het "geld uit de flappentap halen" zolang je zelf de korting van 30 eurocentjes per maand op je Oranje betaalpakket niet aanvraagt.

Klopt helemaal, maar zo'n sensatie Telegraaf kop doet het natuurlijk stukken beter dan de waarheid.

Vladdermuis
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2006 06:42

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Vladdermuis »

Vladdermuis schreef:
13 jul 2019 13:28
drie dubbeltjes korting en dan verhogen ze het betaalpakket p/m straks weer met een Euro. Ik ben benieuwd wat degenen dan gaan zeggen die nu vinden dat we ons aanstellen.
Minder dan een half jaar geleden dat ik dit heb gezegd en het is wederom weer BINGO. Mijn betaalpakket gaat met 45ct pm omhoog in 2020,

wil toch nog iets wijzigen; het oranjepakket met creditcard blijkt zo'n 13 EUR goedkoper uit te zijn. Ik had in eerste instantie het betaalpakket jaren geleden gekozen omdat je er kostenloos en onbeperkt buiten EURO landen geld mee kon opnemen en dat werd zomaar ineens afgeschaft. Ik ben bang dat als ik zou over- of terugstappen dat ze ook die pakketten binnen een korte tijd gelijk trekken met elkaar door tarieven te verhogen en het pakket verder uit te kleden en ik er daardoor weinig mee opschiet.
Laatst gewijzigd door Vladdermuis op 30 dec 2019 10:04, 3 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vladdermuis schreef:
30 dec 2019 09:42
Zoals het erop lijkt zal iedereen het wel weer slikken en geen enkele tegenstand bieden net zoals met die duurder gemaakte abonnementen van de NS, want daar hoor ik ook nauwelijks iemand over.
Vertel eens, wat zou je ertegen willen doen?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien een eenvoudiger pakket afnemen?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien wil je vijfentwintig jaar terug? Hypotheek rente van 9 tot 14%,spaarrente van 5 tot 8 %. Overschrijving duurt minimaal vijf werkdagen. Bonus als je een kredietkaart afneemt! Dan krijg je het betaalpakket weer gratis. Alleen die pinautomaten moeten weg. Die bomaanslagen zijn te duur. Dus je geld achter pantserglas afhalen. Wel dan gewapend over de straat.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als de ING te duur word, ik zag afgelopen 20 jaren een groei van ASN en Triodos, en wegens berovingen bij de geld automaten gingen vele oudere liever €50,- extra pinnen in de supermarkt.
Het probleem is dat ING gestuurd word door managers die denken ergens op te kunnen verdienen.
Dan loop je het risico dat een flinke groep afscheid neemt en de overstap service gaat gebruiken!

Naast de betaalrekening hebben ASN & Triodos nu ook een flinke stijging en personeelsprobleem voor de vele Hypotheken, dus zij worden niet door dure reclame maar juist de fouten van de grote banken steeds groter en sterker!

De Managers zien wel een relatief klein groepje weglopers, maar de jongeren voor een studenten rekening word ook minder!
En als Opa voor zijn kinderen en kleinkinderen ook iets elders regelde krijg je ze zeer moeilijk ooit terug!
Het is een langzame revolutie die nauwelijks opvalt bij de grotere banken maar al 20 jaren lang langzaam alsof je in veenmoeras langzaam weg zakte, maar er zeer moeilijk weer uit kunt komen.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door witte angora »

Theotrucker schreef:
30 dec 2019 10:21
Misschien wil je vijfentwintig jaar terug? Hypotheek rente van 9 tot 14%,
Dat is alleen interessant als je een hypotheek hebt... :wink:
spaarrente van 5 tot 8 %.
Dit mis ik wel een beetje. Beetje boel zelfs. Ik kan me nog van ruim 40 jaar geleden herinneren dat je zorgde dat je op 31 december zoveel mogelijk geld op je spaarrekening had staan. Je kreeg de rente namelijk handmatig bijgeschreven over het hele bedrag dat er op 1 januari op stond. Dat tikte uiteraard best wel aan.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En in januari met de spaarboekjes de rente bij laten schrijven met een stempel erop. Nu zie ik online wat mijn betaalrekening opbrengt aan rente. Afgerond naar boven een cent! Maar het zit natuurlijk in die rente waar vroeger het geld verdiend werd door de bank.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door kweenie »

breien schreef:
30 dec 2019 12:48
Tijdens de kinderspaarweek of zoiets kreeg ik altijd wel een leuk cadeautje van de NMB-bank. (het was in oktober)
Dat mis ik nog het meest.
De Rabo heeft nog wel jaarlijks zo'n week. Al is het fysieke cadeautje sinds een paar jaar vervangen door een kaartje voor de bioscoop of een ander uitje.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door renewouters »

witte angora schreef:
30 dec 2019 11:19
spaarrente van 5 tot 8 %.
Dit mis ik wel een beetje. Beetje boel zelfs. Ik kan me nog van ruim 40 jaar geleden herinneren dat je zorgde dat je op 31 december zoveel mogelijk geld op je spaarrekening had staan. Je kreeg de rente namelijk handmatig bijgeschreven over het hele bedrag dat er op 1 januari op stond. Dat tikte uiteraard best wel aan.
En hypotheekrente van 7...10%... (dat is inherent aan een hoge spaarrente, en andersom). Ik denk dat het voor de meeste mensen nu gunstiger is dat de rente heel laag is. Slechts voor degenen met veel geld op een spaarrekening (en dan bedoel ik niet een paar duizend euro maar echt veel) en geen hypotheek is het jammer. Maar dat zijn niet zo heel veel mensen in Nederland. En veel van die mensen doen al andere dingen met hun geld dan op een spaarrekening zetten.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door renewouters »

Komkommertijd schreef:
30 dec 2019 10:33
Als de ING te duur word, ik zag afgelopen 20 jaren een groei van ASN en Triodos, en wegens berovingen bij de geld automaten gingen vele oudere liever €50,- extra pinnen in de supermarkt.
Het probleem is dat ING gestuurd word door managers die denken ergens op te kunnen verdienen.
Dan loop je het risico dat een flinke groep afscheid neemt en de overstap service gaat gebruiken!

Naast de betaalrekening hebben ASN & Triodos nu ook een flinke stijging en personeelsprobleem voor de vele Hypotheken, dus zij worden niet door dure reclame maar juist de fouten van de grote banken steeds groter en sterker!

De Managers zien wel een relatief klein groepje weglopers, maar de jongeren voor een studenten rekening word ook minder!
En als Opa voor zijn kinderen en kleinkinderen ook iets elders regelde krijg je ze zeer moeilijk ooit terug!
Het is een langzame revolutie die nauwelijks opvalt bij de grotere banken maar al 20 jaren lang langzaam alsof je in veenmoeras langzaam weg zakte, maar er zeer moeilijk weer uit kunt komen.
En weet je wat nu zo grappig is: de CEO van die sympathieke ASN verdient per klant meer dan de CEO van ABN-AMRO of ING. Dus als ASN klant betaal je meer voor de CEO van je bank.... Wie is hier nu gek?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En de ASN en Triodos zijn niets goedkoper dan ING.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk dat het voor de meeste mensen nu gunstiger is dat de rente heel laag is. Slechts voor degenen met veel geld op een spaarrekening (en dan bedoel ik niet een paar duizend euro maar echt veel) en geen hypotheek is het jammer. Maar dat zijn niet zo heel veel mensen in Nederland.
Och, er zit per Nederlander gemiddeld ongeveer een ton aan vermogen in de pensioenpotten. Als er iets is wat last heeft van een lage langetermijnrente dan zijn het wel de pensioenen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, vroeger was alles beter... Gelukkig zat ik niet bij slavenburg.

Maar vijftig jaar geleden waren de banken ook al druk bezig met fusies en reorganisaties. Weliswaar waren er toen nog zijn 1500 organisaties, maar dat werden er wel steeds minder en minder. En bijna 50 jaar geleden zei de voorzitter van de bankensector al "We staan reeds met één been in de „cashless society"." In de tijd dat er nieuwe computers voor het lezen van de cheques werden aangeschaft. Eigenlijk gaat de bankensector dus al vele decennia van fusie naar automatisering en van inkrimping naar 'efficiencyslag'.

Gesloten