LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Beertje1975 schreef:
10 jul 2019 11:50
Ik heb ook geen bericht ontvangen van ING, ook al ben ik ING klant. Het zou kunnen dat ING waarschijnlijk de klanten met een Oranje-pakket bericht zal sturen. Het gaat namelijk over het Oranje-pakket van ING, dus ik zal dat bericht ook niet ontvangen. Ik heb namelijk geen Oranje-pakket bij ING. Het staat wel op de website in ING en het is voor klanten van ING met een Oranje-pakket.

Om welk pakket gaat het precies?

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Ik heb een basispakket bij ING. Dat van ING gaat geldopnamen in rekening brengen geldt voor jet Oranjepakket van ING.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik heb het bericht, naja een melding in de ING app, de 9e juli, dus gisteren, ontvangen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik heb geen bericht ontvangen maar ik heb dan ook alles 'dichtgezet', al heel lang geleden. Ik heb ook niet de app op mijn telefoon. Ik zou niet weten waarom. Ik kan thuis op mijn tablet ook bankzaken doen. Ik zie erg slecht en dat gepiel op mijn telefoon vind ik niks. Ik zou ook best wel willen overstappen van bank maar ja, ik heb nu al 43 jaar dit nummer... en ik moet er niet aan denken om alles te moeten wijzigen. Maar misschien eens over nadenken toch en er een dagje voor gaan zitten.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het heeft niet met de app van doen. Het gaat over het oranjepakket.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door scontra »

Beertje1975 schreef:
10 jul 2019 12:25
Ik heb een basispakket bij ING. Dat van ING gaat geldopnamen in rekening brengen geldt voor jet Oranjepakket van ING.
Maar dat gaat ING helemaal niet doen als je de "riante korting" niet neemt.
Je kan dat zelf aan en uit zetten en als je dat niet aanzet, dan verandert er ook helemaal niets en blijft alles bij het oude. :oops:

$willie123
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2017 15:08

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door $willie123 »

Ze ontmoedigen cash maar, ik blijf juist met cash betalen. Geen total control voor mij.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Prima, jouw keuze. Houd er dan wel rekening mee dat die principes je geld gaan kosten.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door scontra »

Moneyman schreef:
11 jul 2019 10:47
Prima, jouw keuze. Houd er dan wel rekening mee dat die principes je geld gaan kosten.
Zolang de 'korting' op het betaalpakket niet wordt "aangezet" verandert er niets en kan er onbeperkt (nou ja !) geld uit de muur worden gehaald. :wink:

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Moneyman »

scontra schreef:
11 jul 2019 11:24
Moneyman schreef:
11 jul 2019 10:47
Prima, jouw keuze. Houd er dan wel rekening mee dat die principes je geld gaan kosten.
Zolang de 'korting' op het betaalpakket niet wordt "aangezet" verandert er niets en kan er onbeperkt (nou ja !) geld uit de muur worden gehaald. :wink:
Dat is de status nu, inderdaad. Maar je denkt toch niet dat het daarbij blijft?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door scontra »

Moneyman schreef:
11 jul 2019 11:58
scontra schreef:
11 jul 2019 11:24
Moneyman schreef:
11 jul 2019 10:47
Prima, jouw keuze. Houd er dan wel rekening mee dat die principes je geld gaan kosten.
Zolang de 'korting' op het betaalpakket niet wordt "aangezet" verandert er niets en kan er onbeperkt (nou ja !) geld uit de muur worden gehaald. :wink:
Dat is de status nu, inderdaad. Maar je denkt toch niet dat het daarbij blijft?
Nee, zeker niet !
De 'geldwolven' zullen blijven janken en telkens nieuwe wegen vinden om de klant een poot uit te kunnen uitdraaien !

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zo kan je het ook benoemen inderdaad. Ik zou eerder zeggen dat ik het wel prima vind dat degenen die vast willen houden aan verouderde betaalmethoden, daarvoor ook zelf de rekening gepresenteerd krijgen.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

In het buitenland is het vrij normaal om een toeslag te betalen bij het pinnen. Daar zijn veel onafhankelijke pinautomaten van bedrijven die niet gelieerd zijn aan een bank en hun geld verdienen aan die pinautomaten.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Wim2007 »

youss schreef:
09 jul 2019 22:54
Wellicht tijd om te kijken bij Bunq, Knab of de Volksbank(ASN/Regio/SNS)
Bunq en Knab zijn best prijzig. ASN is, mede gezien de door hen gehanteerde tarieven voor betalen, wellicht een interessant alternatief. Heb nagevraagd hoe ASN omgaat met het analyseren van transacties. Kreeg het volgende antwoord: "ASN Bank maakt gebruik van transactieanalyse. Dit doen wij omdat wij hier wettelijk toe verplicht zijn. Bijvoorbeeld met betrekking tot het anti-witwassen en terrorismefinanciering. Hierbij maken wij altijd een zorgvuldige afweging tussen privacy van onze klanten enerzijds en onze gerechtvaardigde belangen anderzijds. Wij gebruiken de gegevens beslist niet voor marketing doeleinden. " .
Moneyman schreef:
11 jul 2019 15:09
Zo kan je het ook benoemen inderdaad. Ik zou eerder zeggen dat ik het wel prima vind dat degenen die vast willen houden aan verouderde betaalmethoden, daarvoor ook zelf de rekening gepresenteerd krijgen.
Contante betaling is geen verouderde betaalmethode. Verder krijgt de rekeninghouder nu al maandelijks een rekening gepresenteerd.
Miepje1 schreef:
10 jul 2019 12:42
Ik heb geen bericht ontvangen maar ik heb dan ook alles 'dichtgezet', al heel lang geleden. Ik heb ook niet de app op mijn telefoon. Ik zou niet weten waarom. Ik kan thuis op mijn tablet ook bankzaken doen. Ik zie erg slecht en dat gepiel op mijn telefoon vind ik niks. Ik zou ook best wel willen overstappen van bank maar ja, ik heb nu al 43 jaar dit nummer... en ik moet er niet aan denken om alles te moeten wijzigen. Maar misschien eens over nadenken toch en er een dagje voor gaan zitten.
Veel banken hebben een overstapservice.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wim2007 schreef:
11 jul 2019 21:23
Moneyman schreef:
11 jul 2019 15:09
Zo kan je het ook benoemen inderdaad. Ik zou eerder zeggen dat ik het wel prima vind dat degenen die vast willen houden aan verouderde betaalmethoden, daarvoor ook zelf de rekening gepresenteerd krijgen.
Contante betaling is geen verouderde betaalmethode. Verder krijgt de rekeninghouder nu al maandelijks een rekening gepresenteerd.
Natuurlijk is dat wel verouderend. Alles wordt in rap tempo steeds digitaler. Degenen die per sé straks nog contant willen betalen, zullen voor die keuze meer moeten geen betalen. Daar twijfel ik geen seconde aan.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Het is en blijft een ondernemer , dan weet je dat je kosten kan/moet betalen .

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik betaal overal contant. Ik zie het probleem niet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Cash is King

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik wil niet dat de Nederlandsche Bank zo bezorgd is.

https://www.accountant.nl/nieuws/2018/1 ... tant-geld/

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Wim2007 »

" De banken gaan de klanten sturen in de richting van de cashloze samenleving. ‘We zien dat onze klanten minder vaak bij de gelduitgifte-automaat cash opnemen’, aldus een ING-woordvoerder. ‘En daar spelen we op in.’ ING erkent dat het voor de bank een kostenvoordeel is. ‘In het algemeen is een contante geldopname bij een automaat duurder dan een pinbetaling.’ Er is ook een ander voordeel, maar daar legt ING minder de nadruk op: wie pint geef informatie over zijn betaalgedrag aan de bank."

https://www.volkskrant.nl/economie/bank ... nemen.html

Gesloten