LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Vandaag heeft ING via de bankapp het bericht verstuurd dat met ingang van 1 oktober 2019 het opnemen van contant geld in rekening zal worden gebracht. Volgens het bericht gaat het om een bedrag van € 0,80 per opname van euro's in Nederland en in de EER landen. In de eerste plaats betreft het de rekeninghouders van het enige betaalrekening die nog bij ING kan worden geopend, het zogenaamde Oranjepakket. Welke banken brengen dit niet in rekening (en gaan dit waarschijnlijk ook niet doen)? Is het na het duurder worden van deze basisfunctie van een betaalrekening en het onlangs aankondigen van het gebruiken van betaalgegevens voor 'aanbiedingen' door ING (waarvoor niet een 'opt-in', maar een 'opt-out' van toepassing is), het zinvol om op zoek te gaan naar een andere bank?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u gewoonlijk alles al pint, heeft u wellicht voordeel, want het aanhouden van de rekening wordt goedkoper.

Ik kreeg dat bericht al minstens 7 dagen geleden.

Maar als u niet voor de korting kiest, hoeft u voor het pinnen dus niet te betalen.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Erthanax »

En ik heb het bericht nog helemaal niet gekregen. ING zou mij toch niet overslaan? :( (En dat terwijl ik al meer dan 45 jaar klant ben ;).)

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door CB »

Ik ben benieuwd wanneer ik dat bericht ga krijgen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook ik heb nog geen bericht gehad.. :(
Maar ik ga hiervoor zeker niet overstappen naar een andere bank.
Dan maar 1x per maand een vast bedrag uit de tap halen voor het cashgeld en voor de rest gewoon blijven pinnen.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts heeft het bericht maar half gelezen. Als men niets doet, hoeft men niet te gaan betalen voor het geld uit een automaat trekken.

Als men korting wil op de kosten van de betaalrekening, dan moet men betalen bij de flappentap,

https://www.ing.nl/particulier/betalen/ ... index.html

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door BL2 »

Eerst geld vragen voor het betaalpakket, dan nog wat meer vragen, de rente op spaargeld op nihil zetten en dan zgn korting geven als men ook niet wil betalen voor gewoon geld pinnen.
Dit had toch niemand durven dromen een paar jaartjes geleden...
Wat wordt de volgende "grap" ?

de auditu
Berichten: 772
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door de auditu »

Ik zeg maar zo: Ie En Gee, weg ermee.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik hier af en toe de topics mag geloven, zijn er veel mensen die alles pinnen. Hebben dus helemaal nergens last van.En het is geen grap, het staat iedereen vrij naar een veel voordeliger bank over te stappen.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Wow, 30 cent korting per maand als ik wil betalen voor geldopnames. Maak het pakket gratis als ik alleen pin, en maak de opnames een euro, dan is het interessant, maar dit is gewoon nonsens.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wow, u hoeft helemaal niets.

Als ze het tarief met € 0,30 verhogen is het huis te klein.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door renewouters »

Omdat contant geld steeds minder gebruikt wordt, wordt het dus relatief duurder. Niet zo gek dus dat er iets gaat veranderen. Er zijn immers ook al genoeg zaken waar je alleen maar kunt pinnen vanwege de kosten van cash. Maar goed, zoals altijd is men weer tegen alle veranderingen om na een paar jaar niet beter meer te weten. Vergelijk het maar met smartphones: degenen die er in eerste instantie het meest op tegen waren ("internetten kan je toch gewoon thuis doen") zijn nu vaak de grootste addicts.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik betaal bijna alles contant omdat ik dat prettig vind, alleen met tanken maar pinnen en natuurlijk de vaste lasten per a.i. Maar ik blijf zeker bij ING prima bank. :lol:

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een storm in een glas water dus. Mogelijk heb ik het bericht niet gekregen omdat ik regelmatig geld opneem. En misschien krijg ik het gewoon wat later. Voor mij is die korting in ieder geval niet interessant.

Dat banken vrijwel geen rente betalen, hangt natuurlijk zeer nauw samen met de tarieven die de ECB aan de banken rekent. Die zorgen dan ook weer voor een zeer lage hypotheekrente. Daarover wordt dan weer minder geklaagd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik denk mijn bank geeft tenminste nog rente op mijn betaalrekening. Maar 0,07% is eigenlijk ook de moeite niet.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsjonge, je kunt zomaar kiezen voor korting in ruil voor betalen per opname. Bah, keuze, daar houd ik ook niet van. Geef mij maar een bank die geen keuze biedt.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik kreeg het bericht in de app. Dus niet per post of mail of zo.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door scontra »

Geen riante korting accepteren/vragen en alles blijft bij het oude !
Daar is, voor wat mij betreft, de kous mee af.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Vind het een prima zet. 95% van mijn betalingen is met pas, verder kan ik bij de Deen contant geld opnemen en extra betalen. Dus ik ga voor die €0,3 korting.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: ING gaat geldopnamen in rekening brengen. Tijd voor een overstap?

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Lady1234 schreef:
09 jul 2019 19:50
Maar als u niet voor de korting kiest, hoeft u voor het pinnen dus niet te betalen.
Alleen staat dat in het bericht wat aan de klanten is gestuurd niet op die manier geformuleerd. Verder speelt er uiteraard nog een ander verhaal op de achtergrond een rol. Het is duidelijk dat ING op deze manier contant betalen wil ontmoedigen. De reden daarvoor is duidelijk: hoe meer pinbetalingen des te groter is de waarde van de handel in data waarmee deze bank zich schijnbaar bezig wil gaan houden. Een korting van € 0,30 p.m is dan volstrekt lachwekkend te noemen. Verder gaat het hier om een betaalproduct waarbij de klant nu al alles zelf moet doen (via de website of via de app). Kortom: zelfs een bedrag van € 1,25 p.m waarbij dan de waarde van de verhandelbare data niet is meegerekend is dan al veel.

Gesloten