LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING internetbankieren +nieuw mobiel nummer

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
werder2200
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 nov 2008 09:22

ING internetbankieren +nieuw mobiel nummer

Ongelezen bericht door werder2200 »

sinds kort heb ik een nieuw mobieltje. bij ING is het gebruikelijk dat bij overboekingen /schrijvingen een tancode verzonden wordt naar de bestaande telefoonnummer. wijzigen van oude naar nieuwe telefoonnummer schijnt niet zo makkelijk te zijn als hoe het daar beschreven staat. als de oude telefoonnummer nog bestaat is het geen probleem. zo niet? heb je een groot probleem. omdat ING een tancode als bevestiging van een nieuw mobiele tel.nr naar de oude bestaande tel.nr stuurt. die in mijn geval niet meer bestaat. helpdesk van ING komen met verhalen aan: dat het eenvoudig te wijzigen is bovenaan in de inlogbalk (niet mogelijk) of dat jouw sms instelling geblokkeerd is. etc. als er meer mensen INGklanten deze ervaringen hebben, hoor ik het graag.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: ING internetbankieren +nieuw mobiel nummer

Ongelezen bericht door ronald g »

Het klopt dat het oude nummer nog in gebruik moet zijn om de nieuwe aan te melden. Is wel logisch i.v.m. diefstal e.d. ik weet niet of het nog kan maar toen ik het zelfde aan de hand had heb ik tan code's op papier aangevraagd en dit later weer op sms gezet.

Succes Ronald.

stofzuigertje

Re: ING internetbankieren +nieuw mobiel nummer

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Je kunt vermoedelijk alsnog het oude nummer op je nieuwe mobiel krijgen....

Maar als je het oude nummer niet meer wilde had je tijdelijk een ander nummer moeten opgeven, dus van familie of vrienden en zodra je nieuwe nummer actief is deze opnieuw overzetten....

U is akkoord gegaan met deze voorwaarden dus officieel mag U nu niet klagen.

U had dus beter het tijdelijk op een mobiel van iemand anders kunnen zetten en dat mag dan geen ING klant zijn.

Een andere oplossing is een duurdere bank te zoeken die meestal goedkoper is....
Ja want in plaats van €12,40 per jaar bij ING is de ASN die €18,- kost dus duurder lijkt meestal goedkoper....
Zij geven 1% rente over het positieve saldo en bij gemiddeld slechts €560,- krijg je dus €5,60 en €18,- - €5,60 = €12,40 dus als je gemiddeld meer dan €560,- tegoed hebt is de ASN voordeliger....
Ook geen mobiel nodig en inloggen met naam en wachtwoord, alleen voor boekingen het geleverde apparaatje met pincode nodig.

Ook de Tridosbank heeft een leuk alternatief, slechts €15,- dus er zijn meerdere banken dan die ex staatsbank met soms lastige voorwaarden.

Alleen zijn de bovenstaande 2 erg milieu vriendelijk dus als je dat niet wilt en liever hebt dat ze jou spaargeld en tegoed in wapens en chemische rotzooi beleggen kun je beter bij de ING blijven.

werder2200
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 nov 2008 09:22

Re: ING internetbankieren +nieuw mobiel nummer

Ongelezen bericht door werder2200 »

het probleem is dat het oude telefoonnummer vervallen is . het is een prepaid van telfort. en ik er ruim 6 maanden niet mee gebeld had en opgewaardeerd. vraag ik me af of het nog mogelijk is om de oude tel.nr terug te krijgen. maarja ik heb nu al een nieuw prepaidgsm toestel . en niet van plan om nog tientallen euro"s extra uit te geven voor een incident dat in principe eenvoudig op te lossen is door de ING .

stofzuigertje

Re: ING internetbankieren +nieuw mobiel nummer

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voorwaarden ING';

U moet voor vervallen huidige GSM tijdig Uw nieuwe nummer activeren en gebruiken.

Dus U had toen het nog werkte dit moeten doen, nu dus extra werk om je nieuwe nummer aan te melden.
Zolang Telfort nog werkte was overname door andere prepaid provider mogelijk, nu meestal niet meer....

Bij enkele voordelige is overname oude nummer niet mogelijk!
Dus voor je elders een telefoon nummer neemt, eerst informeren en vergeet de diensten als ING niet.

Overstappen naar ASN is ook gratis en de duurdere kosten kun je meestal terug verdienen en die werken zonder GSM code.
Zij hebben ook overstap service dus het kan ook op die manier als je niet tevreden bent met je huidige ING, alleen studenten raken hun gratis rekening dan wel kwijt!

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: ING internetbankieren +nieuw mobiel nummer

Ongelezen bericht door ronald g »

Mooie reactie's allemaal maar als de bevestiging niet naar het oude nummer gestuurd kan worden kan de nieuwe niet geactiveerd worden. Simpel toch! Ing/postbank hebben een makkelijk systeem d.m.v. tancode's en als je zomaar een nieuw mobiel nummer kan activeren is de veiligheid niet gewaarborgd.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: ING internetbankieren +nieuw mobiel nummer

Ongelezen bericht door Consumentt »

Allemaal mooi achteraf gepraat, maar waarom zijn die banken zo star als zo'n situatie zich voor doet.
ING heeft toch kantoren.
Laat daar allerlei zaken wel te regelen zijn omdat je daar jezelf kunt legitimeren zodat eenduidig je identiteit en bevoegdheid gecontroleerd kan worden.

En die commercial voor andere banken slaat nergens op.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: ING internetbankieren +nieuw mobiel nummer

Ongelezen bericht door ronald g »

is toch simpel, banken willen geen fraude, kan zijn dat ts op een ing servicepunt met legitimatie en rekening nummer wat kan bereiken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ING internetbankieren +nieuw mobiel nummer

Ongelezen bericht door kweenie »

Dus als je oude gsm gejat is, kun je niet zomaar de boel op een nieuw nummer overzetten. Ook handig... Ben blij dat ik nog een papieren lijst heb.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: ING internetbankieren +nieuw mobiel nummer

Ongelezen bericht door ronald g »

@kweenie, tan code's zijn het middel voor goedkeuring van overschrijven. Dus gelijkwaardig aan een bankpas enkel kan er geen geld mee gepind worden. Ik zie het probleem niet als de verificatie niet lukt omdat de gsm buiten gebruik is kan de gebruiker geen nieuwe aanmelden. De boel omzetten naar papieren tan is een optie en dan weer naar sms. Ts had moeten weten dat het oude nummer nog nodig was en helaas nu de dupe van de veiligheids regels.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ING internetbankieren +nieuw mobiel nummer

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik weet wat tan codes zijn, zoals je kunt lezen. Ik vind het alleen belachelijk dat het omzetten naar een ander GSM nummer zo omslachtig moet gaan. Vooral omdat vaak de reden dat je een ander nummer wilt zal zijn dat het oude nummer niet meer in werking is of dat je er om een andere reden geen beschikking meer over hebt... (Waarom zou je anders de codes naar een ander GSM nummer willen laten sturen?)

stofzuigertje

Re: ING internetbankieren +nieuw mobiel nummer

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Meestal is een bezoek met legitimatie en bankpas aan ING kantoor de oplossing want die kunnen dit controleren en meestal sneller afhandelen dus maandag niet naar postagentschap maar echt ING bank kantoor die meestal dit wel kunnen regelen.

Ik drink een borrel met medewerker en hij vermoed dat hij het zou kunnen regelen maar dus geen 100% garantie...
Normaal doet hij tenslotte alleen de Hypotheken.

Dus prettige kerst en tot maandag ochtend als kantoor om 9.00 uur vermoedelijk ook bij U in de buurt weer open is.

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: ING internetbankieren +nieuw mobiel nummer

Ongelezen bericht door henk51 »

12.
Ik heb een nieuw mobiel nummer en mijn oude nummer (waarop ik TAN-codes via mobiel ontving) bestaat niet meer. Wat moet ik doen?
Is uw oude mobiele nummer dat geregistreerd staat in Mijn ING niet meer in gebruik? Om een nieuw mobiel nummer in te stellen, moet u eerst uw TAN-functie in Mijn ING blokkeren. U ontvangt dan binnen 5 werkdagen per brief een Activeringscode om uw TAN-functie opnieuw te activeren. Hierbij kunt u uw nieuwe mobiele nummer invoeren. U ontvangt voortaan de TAN-codes per sms op uw nieuwe mobiele nummer. Blokkeren kunt u bij ‘Instellingen’ in Mijn ING. Vervolgens kiest u in het linksonderin voor ‘Blokkeren TAN-functie’.

Blokkeren TAN-functie
Hierna is het in Mijn ING niet meer mogelijk overboekingen te doen naar rekeningen van uzelf of anderen. U kunt uw eigen Betaalrekeningen nog wel bekijken. U kunt vervolgens aangeven of uw TAN-lijst wilt behouden of voortaan uw TAN-code via mobiele telefoon wilt ontvangen. Nadat de TAN-functie is geblokkeerd, ontvangt u binnen 5 werkdagen van de ING per post een Activeringscode.

Het activeren (Activeringscode invoeren) van uw TAN-functie kunt u doen in Mijn ING bij ‘Instellingen’.
Bovenstaande staat te lezen op de ING site ik neem aan dat je daar als eerste gezocht hebt? Vaak staan alle oplossingen al kant en klaar op de site van de instelling vermeld. Nu worden door de beantwoorders allerlei zaken aangedragen wat er mogelijk gedaan kan worden terwijl het juiste antwoord al gegeven wordt door ING.


gr Henk

werder2200
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 nov 2008 09:22

Re: ING internetbankieren +nieuw mobiel nummer

Ongelezen bericht door werder2200 »

omdat jullie over nummerbehoud hadden . ben ik naar telfort site gegaan en ingelogd op (mijn mobiel). naar de link gegaan (nummerbehoud), aanvraagformulier ingevuld naam+adres+simkaartnr ook mijn oude tel.nr waar het om gaat , (enter) en gelukt. tel.nr wordt over 5 dagen omgezet. maar ik zal nog niet te vroeg juichen, eerst zien dan ..... . bericht hierboven heb ik al tientallen keer gelezen op ING . maar het probleem blijft (wat ik bovenaan al heeft vermeld).

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: ING internetbankieren +nieuw mobiel nummer

Ongelezen bericht door henk51 »

bericht hierboven heb ik al tientallen keer gelezen op ING . maar het probleem blijft (wat ik bovenaan al heeft vermeld).
Ik snap niet dat je het als een probleem ziet omdat er allerlei veiligheids maatregelen zijn ingebouwd heet het opeens een probleem. Het is gewoon bedoeld voor je eigen veiligheid. Ik hoop dat je oude nummer terughalen lukt zijn alle problemen opgelost nog een prettige kerst.


gr Henk

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: ING internetbankieren +nieuw mobiel nummer

Ongelezen bericht door Mendoza »

Je kan je TAN-functie blokkeren. Hierdoor krijg je een nieuwe activeringscode per post binnen 5 werkdagen. Hierna kun je dan een nieuw mobiel nr. invoeren en gebruiken. Dit is de normale procedure wanneer een mobiel is gestolen of je hem bent verloren. Maar ook in jouw geval was dit de oplossing.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING internetbankieren +nieuw mobiel nummer

Ongelezen bericht door CB »

Als je geen mobiel hebt, hoe kun je dan internetbankieren bij deze bank? Weet iemand dat?

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: ING internetbankieren +nieuw mobiel nummer

Ongelezen bericht door Consumentt »

Lijst met codes, alleen weet ik niet of ze dat nog bij nieuwe klanten doen. Ze willen af van die lijsten.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: ING internetbankieren +nieuw mobiel nummer

Ongelezen bericht door Mendoza »

Lijst met codes, alleen weet ik niet of ze dat nog bij nieuwe klanten doen. Ze willen af van die lijsten.
Klopt, als nieuwe klant kun je alleen internetbankieren als je een mobiel hebt.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: ING internetbankieren +nieuw mobiel nummer

Ongelezen bericht door jor »

CB schreef:Als je geen mobiel hebt, hoe kun je dan internetbankieren bij deze bank? Weet iemand dat?
Nee, als nieuwe (online) klant kan je niet zonder mobiel internetbankieren en ook bij oude klanten (zoals ik ) werd de papieren lijst vervangen door de sms-methode via de mobiele telefoon, is trouwens niets mis mee. Ben je echter je wachtwoord kwijt of je inlog-code zul je moeten bellen of reageren via de website en binnen 5 werkdagen krijg je per post de nieuwe gegevens.Zo ook als om welke reden je geen sms meer kan ontvangen op de opgeven mobiel. Kan je dat nog wel is het mogelijk van 06 nummer te wisselen.

Gesloten