LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING: Kostenloos door héél europa !!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Aat
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 mei 2006 13:02

Re: ING: Kostenloos door héél europa !!

Ongelezen bericht door Aat »

Het blijft ingewikkeld en onduidelijk. Ik heb alle problemen vermeden door een account aan te maken bij PayPall (zoek via Google), daar een bedrag op gestort, opdracht gegeven tot betaling en nog dezelfde dag ontving ik een licentie van de begunstigde. Zonder extra kosten. Alleen: (nog) niet alle leveranciers van software maken gebruik van PayPall. 't Blijft dus problematisch.

Aat.

roy464
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jun 2006 00:15

Re: ING: Kostenloos door héél europa !!

Ongelezen bericht door roy464 »

Het is toch niet te geloven, Aat? En dan wil men (de begunstigden in het algemeen) dat er meer via het internet betaalt gaat worden, omdat het (volgens diezelfde 'men') "makkelijker en eenvoudiger" is. Net zoals men destijds het betalen met je PIN-pas wilden bevorderen, of dat iederéén straks met de ChipKnip gaat betalen.
Ik zou zeggen: Laten ze éérst de zaakjes goed op orde brengen en als de kinderschoenen niet meer knellen, dán pas de wereld insturen.

Je hebt in elk geval je uiterste best gedaan. Meer kan je niet doen.
Het allermakkelijkste zou zijn om met je credit card te betalen, maar A) niet iedereen heeft een credit card en B) het is nog fraude gevoelig ook. Als ik een credit zou hebben, zou ik er never nooit op het internet mee betalen. Er hoeft maar een hacker achter te zitten en je bent je pasnummer kwijt.

Aat
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 mei 2006 13:02

Re: ING: Kostenloos door héél europa !!

Ongelezen bericht door Aat »

Helemaal mee eens. Ik gebruik ook geen Credit Card om de reden die je noemde. Enfin, het is fijn weer en we zwoegen voort.

Groeten,

Aat.

Aat
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 mei 2006 13:02

Re: ING: Kostenloos door héél europa !!

Ongelezen bericht door Aat »

Dezer dagen weer een betaling gedaan naar Duitsland en 't is goed gegaan. Hoewel Element5 mijn bestelling van zes dagen daarvoor niet in zijn administratie had staan, kreeg ik binnen 24 uur na mijn vraag waar de licensie bleef en toezending van het satusrapport van de bank, de code voor het programma dat ik definitief wilde gaan gebruiken, toegestuurd. Het kan dus (inmiddels? ) ook goed gaan.

aat.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: ING: Kostenloos door héél europa !!

Ongelezen bericht door roro25 »

hoera de vlag kan uit!!!! :D :D

Nu wel de optie shared angeklikt........?

Aat
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 mei 2006 13:02

Re: ING: Kostenloos door héél europa !!

Ongelezen bericht door Aat »

>>Nu wel de optie shared angeklikt........?<<

Inderdaad .... :oops:

p_o_hartman
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2006 22:24

Re: ING: Kostenloos door héél europa !!

Ongelezen bericht door p_o_hartman »

Hieronder de help op 'mijn' ABNAmro.
En dan alleen het stukje over de gedeelde kosten.

Ook ik heb kortgeleden gekozen voor 'alle kosten voor de opdrachtgever' (bij een internetoverboeking naar Duitsland) omdat ik de help niet anders kon interpreteren dan dat anders de begunstigde extra kosten zou hebben.

kosten
gedeelde kosten – ofwel shared. U als opdrachtgever betaalt alleen de kosten van ABN AMRO. De begunstigde betaalt alleen de kosten van de buitenlandse bank
Let op! - gedeelde kosten is verplicht bij betaling volgens de EC-verordening. Voor particulieren is de betaling dan gratis! Zakelijke relaties betalen dan slechts binnenlandtarief voor uitgaande betalingen. De begunstigde betaalt het binnenlandtarief dat geldt in het land van de begunstigde. De volledige criteria van de EC-verordening zijn:
- Binnen of tussen EU-landen
- In euro’s
- Ten bedrage van maximaal EUR 50.000,-
- Voorzien van een correct IBAN en de juist bijbehorende BIC
- Op basis van de met de begunstigde gedeelde kosten.

Tip
- exact bedrag betalen
Wilt u een exact bedrag aan het buitenland betalen? U hebt 2 mogelijkheden:
- Kies gedeelde kosten. Informeer bij de begunstigde welke kosten zijn/haar bank in rekening brengt voor een inkomende buitenlandbetaling. Verhoog het over te maken bedrag hier vervolgens mee. De begunstigde ontvangt dan het exacte bedrag.
- Kies alle kosten tlv opdrachtgever. U betaalt dan zowel de kosten voor ABN AMRO als van de bank begunstigde.
De eerste optie is binnen Europa bijna altijd voordeliger voor u. Zie bovenstaande uitleg over de EC-verordening.

In mijn geval las ik dat zo dat:
- Wanneer ik koos voor 'alle kosten voor de opdrachtgever' en ik moest 40 euro overmaken dat ik dan 40 + 5,50 (provisie van de ABNAmro) + 7,50 (kosten/provisie van de Duitse bank) dus totaal 53 euro kwijt was.
- Wanneer ik koos voor 'gedeelde kosten' ik 47,50 moest overmaken zodat de begunstigde daar 40 euro van overhield (na aftrek van de provisie door de Duitse bank) en ik zou dan verder geen kosten bij de ABNAmro hebben.

Gesloten