LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat ik dan wél erg belangrijk vind is dat áls je dan flink gespaard hebt en een mooie buffer hebt, doe er dan inderdaad wat leuks mee zolang je gezond én mobiel bent.
Of eerder stoppen met werken, wat Erthanax beschreef. Hartstikke fijn toch?
Ik weet van best wel een aantal mensen die de leuke dingen voor zich uitschoven tot later , maar er is niet altijd een later meer.....😥

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Erthanax schreef:
21 aug 2019 17:37
Ik heb altijd spaarzaam geleefd en werd door velen voor dwaas versleten. "Wat moet je met al dat geld op de bank, doe er toch iets leuks mee." Dankzij dat zinloze geld op de bank kon ik ver voor mijn AOW-leeftijd stoppen met werken. Nog nooit een dag spijt van gehad.
Verstandig, spaarzaam zijn is altijd gunstig...tenminste zo denk ik er over. In het bedrijfsleven waar ik ook in heb gezeten kan je niet anders dan investeren om je resultaten te behalen, een krediet rekening hoort daarbij.
Hard werken om je investeringen er uit halen en maar hopen dat alles blijft draaien.

In de prive sector met een goede baan en alles kies voor elkaar kan je natuurlijk wat makkelijker wat opzij schuiven, ik heb dat ook gedaan de laatste jaren bij een vaste werkgever. Maar er zijn zoveel mensen die niks op zij kunnen leggen terwijl ze toch hard werken voor een klein bedrag.

Die mensen willen het wel maar kunnen het gewoon niet. Voor hier heb ik een knap inkomen maar in Nederland is het driemaal niks, vandaar dat ik ook hier zit en niet in Nederland.

Daarom vind ik het wel jammer voor de spaarders in Nederland die voor hun spaarzame geld geen rente meer krijgen, en zelfs moeten gaan betalen als de rente negatief wordt. Dat is toch niet motiverend en vraagt om illegale praktijkjes om toch weer de touwtjes aan elkaar te knopen.

Ik niet hoor, mij zie je niet meer in Nederland wat ik wel een beetje jammer vind.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Ongelezen bericht door witte angora »

Inmiddels is het in Denemarken zover. Mensen met meer dan 7,5 miljoen Deense Kronen op de spaarrekening gaan vanaf december bij de Jyskebank gaan negatieve spaarrente betalen.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/perso ... jyske-bank

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Iemand met een tegenwaarde van ruim één miljoen euro, zal er wel iets anders mee doen dan op een spaarrekening laten staan.

Gesloten