LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar niemand blijft toch met zijn spaargeld bij ING? Zitten ze dus ook niet op te wachten, want zij moeten betalen bij de ECB om het daar te stallen.

Er is een prima app, heet Rente, staan alle percentages en voorwaarden in.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Ongelezen bericht door witte angora »

Net even zitten rekenen met behulp van excel, in 13 jaar tijd zit je dan, als je uitgaat van 40.000 euro, en kosten van 2,5% totaal, op 29519,93. Dus een kwart er af.

En na 29 jaar zit je op 19687,44, dan is dus iets meer dan de helft er af.
Laatst gewijzigd door witte angora op 01 aug 2019 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zullen we de hier aanwezige deskundige eens vragen?
Ridder 777 wist een adresje met hoger rendement en daar kan geen van de hier eerder genoemde tegenop!

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maan dan is dat spaarbedrag waarschijnlijk helemaal belast? En het komt mij zo voor dat de belasting beslist aangepast zal worden.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Ongelezen bericht door witte angora »

O ja, je hebt gelijk, het gaat om een fictief rendement van 2 %, en daar betaal je dan je inkomstenbelasting over. Dat scheelt weer een slok op een borrel.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En over die bijna twee procent betaal je 30% belasting. Maar ik bedoelde eigenlijk of die € 40.000 uit uw voorbeeld boven de vrijstelling van ruim € 30.000/€ 60.000 is.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Ongelezen bericht door witte angora »

Ok ja, die vrijstelling heb je ook nog. Gelukkig heb ik er niet mee te maken, aan één kant lekker rustig, maar soms is het wel lastig om 'mee te praten'.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan toch eigenlijk jammer dat u er niet mee te maken hebt? En voor de rest even een andere bank zoeken voor de spaarcentjes die er wel zijn. En zeker tegenwoordig is een overmaking meestal binnen 1 dag gebeurd. Dus dat is ook geen probleem.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben in ieder geval niet van plan dat beetje dat ik heb ook nog eens door de ING op te laten vreten. Of het nu door negatieve rente is, of doordat het online bankieren een stuk duurder wordt.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Beste WA, ik begrijp je verontrusting heel goed en de Centrale bank in de VS verlaagt ook nog eens de rente. Dus alles gaat gewoon in de min !
Het wordt hoog tijd dat je richting Africa verhuist, of beter alvast een bankaccount neemt voor later. De rente is daar nog gewoon skyhich !
Euro rekeningetje openen en ieder jaar 4 of 5 procentjes waar niemand last van hebt.

Ik vertel het je omdat ik je mag, en ik zou dat voor enkele anderen ook doen.

Succes ermee

ZeerPrivé
Berichten: 5411
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
01 aug 2019 19:20
Ik ben in ieder geval niet van plan dat beetje dat ik heb ook nog eens door de ING op te laten vreten. Of het nu door negatieve rente is, of doordat het online bankieren een stuk duurder wordt.

Negatieve rente zal echt niet toegepast worden bij kleine spaarders. Eerder bij bedragen met 6 nullen.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Ongelezen bericht door 16again »

Oorzaak van deze idioterie:
De rente wordt kunstmatig zeer laag gehouden door de ECB, een erfenis van de vorige crisis....waarvan men zegt dat die voorbij is, maar de patient ligt nog constant aan het infuus van die lage rente.
En bij de volgende economische tegenwind kan het rentemiddel niet meer worden ingezet om de economie aan te jagen. Wat gaan we dan doen? Voorzieningen (infrastructuur ,nutsbedrijven havens etc) verkopen aan de chinezen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Met lage rente en hoge winst op aandelen word er veel fraude mee gepleegd.

Een bedrijf leende geld voor de voorraad in te kopen, en later bleek dat fabrieken en groothandel op krediet leverde en ze het geld op de beurs belegde en zolang dat goed gaat en je alles betaalde, bij 2% rente en 9% rendement maak je zo 7% winst met geld van onschuldige spaarders!

Als dit echter ooit fout gaat is er niets meer en zit de bank met schulden, groothandels met verdwenen en niet betaalde voorraad die al verkocht bleek maar nog niets betaald... dat is het risico van lage rente en helaas ontdekte ik er weer een bedrijf dat verdacht veel winstmarge haalde ondanks lage prijzen waar vrijwel niemand voor kon leveren!

Dit soort handelaren maken dus meer kapot dan je lief is, banken, groothandels en concurrenten die wel eerlijk handelen lopen hierdoor grote verliezen!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Ongelezen bericht door scontra »

Ik leef al jaren van de rente van mijn schulden en laat de negatieve rente eenvoudig bijschrijven bij die schulden en op die manier gaat de schuldenlast vanzelf, al is het weinig, naar beneden !!

Logisch toch, of niet soms ?

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Ongelezen bericht door 16again »

scontra schreef:
01 aug 2019 21:30
Ik leef al jaren van de rente van mijn schulden en laat de negatieve rente eenvoudig bijschrijven bij die schulden en op die manier gaat de schuldenlast vanzelf, al is het weinig, naar beneden !!

Logisch toch, of niet soms ?
Vervang "ik" door "de overheid" en velen zien het licht. Dit is de manier om staatsschulden dragelijk te maken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Ongelezen bericht door moederslink »

Waarom zou je nog sparen? Zorg dat je een buffer ( tje) hebt of een ouwe sok en geniet , ( veel ) geld is vaak een bron van ellende en dan ook voor de erven .
Je hoort het vaker, hebben ze ik weet niet hoeveel gespaard, opgepot en dan willen ze ' later ' ervan genieten, maar vaak is er niet een ' later ' meer :(

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

ING is weer lekker bezig.
Ralph Hamers kan zich weer op zijn borst kloppen met deze heldenuitspraken. Wellicht dat hij hiervoor ook nog weer eens een verdubbeling van zijn salaris bespreekbaar kan maken, want hij heeft het toch weer goed gedaan voor de bank...
Maar onderwijl wel even vragen of de media er niet te veel reuring aan wil geven.
Misschien maar weer eens flyers laten drukken voor een bankrun. Deze lekker uitdelen bij de grote filialen van de ING.
Gewoon iedereen tegelijk op 1 dag al zijn saldo in contanten ophalen.
Betalen voor het stallen van je geld én betalen aan de Belastingdienst omdat je geld hebt. We beginnen al redelijk aan de definitie van Bananenrepubliek te voldoen.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

#lectori Salutem

Wat een onzin, alsof de ING wat kan doen aan de regels van de belastingdienst,

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

@lady1234
Het gaat mij niet om de spelregels van de belastingdienst. Ik weet heus wel dat dit een samenloop binnen een groter economisch spectrum behelst.
Het gaat mij er alleen om dat de ING een zichzelf een zeer onbehoorlijk, zeg maar onbeschoft profiel aangemeten heeft met hun respectievelijke CEO's.
Normaliter heb ik respect voor uw kennis en inzicht, maar in dit geval moet u mij de vrijheid gunnen om de ING een r*kbank te vinden.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING overweegt negatieve spaarrente en extra kosten voor online bankieren

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@lectorisalutem

Dat mag u vinden hoor, maar kijk ook eens even naar de andere banken.

Gesloten