Goederen zijn alle zaken en vermogensrechten. Hoe zou je geld op de bank anders willen kwalificeren dan als een vermogensrecht - en dus een goed?
(Zo wordt een kansloos topic toch nog een beetje nuttig

Goederen zijn alle zaken en vermogensrechten. Hoe zou je geld op de bank anders willen kwalificeren dan als een vermogensrecht - en dus een goed?
Het gaat wel iets verder dan alleen het vermelden van de tweede naam. Allereerst zal van die tweede persoon ook fysiek de identiteit gecontroleerd moeten worden. Voorts leidt de aanmelding van de tweede persoon tot de nodige vermeldingen in de administratie.Eres schreef: ↑12 apr 2020 16:26Even duidelijker, de ING rekent 0,10 p mnd slechts voor de vermelding van een extra naam op de rekening ( en/of rek)
Er is geen tweede betaalpas.
De kwalificatie die ik aan zo´n handeling geef is slechts een uiting of mening.
Wanneer men het terecht vindt dat een bank zich ongelimiteerd wenst te verrijken, mag de persoon dat vinden, is ook een mening.
Hebt uwel gezien dat de kosten bij ABN en ASN hoger zijn dan bij ING.jangeertsma schreef: ↑13 apr 2020 19:36Ben al sinds mijn 18de, inmiddels ben ik 53 jaar, bij ING en heb gisteren uit principe mijn rekening veranderd in het Oranjepakket en de betaalrekening op 1 naam gezet. Bij de volgende verhoging verhuis ik naar ABN of ASN. Het lijkt alsof ING niet geinteresseerd is in de individuele klant en voor het grote geld gaat. Opzeggen cq. overstappen is daarentegen onder andere m.b.v. de eigen app erg eenvoudig dus m.i. geen enkele drempel om voor een andere bank te kiezen.
Klopt, Boek 3 Titel 1 Afdeling 1 Artikel 1 van het Burgerlijk wetboek bepaalt wat goederen zijn:Eigenlijk zie ik geld, tenzij fysiek weggenomen ook niet als goed, al zal er vast een juridische definitie zijn die dat wel zo bepaald.
SJZ schreef: ↑28 apr 2020 19:08Klopt, Boek 3 Titel 1 Afdeling 1 Artikel 1 van het Burgerlijk wetboek bepaalt wat goederen zijn:Eigenlijk zie ik geld, tenzij fysiek weggenomen ook niet als goed, al zal er vast een juridische definitie zijn die dat wel zo bepaald.
"Goederen zijn alle zaken en alle vermogensrechten."
(Dus als jij geld van iemand bankrekening jat en je zegt: ach, het was geen fysiek geld,dus geen diefstal, nee, daarmee kom je niet weg bij de rechter.)