ING rekent € 0,10 voor een extra naam.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
SJZ

Re: ING rekent € 0,10 voor een extra naam.

Ongelezen bericht door SJZ » 28 apr 2020 19:08

Eigenlijk zie ik geld, tenzij fysiek weggenomen ook niet als goed, al zal er vast een juridische definitie zijn die dat wel zo bepaald.
Klopt, Boek 3 Titel 1 Afdeling 1 Artikel 1 van het Burgerlijk wetboek bepaalt wat goederen zijn:

"Goederen zijn alle zaken en alle vermogensrechten."

(Dus als jij geld van iemand bankrekening jat en je zegt: ach, het was geen fysiek geld,dus geen diefstal, nee, daarmee kom je niet weg bij de rechter.)

Moneyman

Re: ING rekent € 0,10 voor een extra naam.

Ongelezen bericht door Moneyman » 28 apr 2020 21:04

SJZ schreef:
28 apr 2020 19:08
Eigenlijk zie ik geld, tenzij fysiek weggenomen ook niet als goed, al zal er vast een juridische definitie zijn die dat wel zo bepaald.
Klopt, Boek 3 Titel 1 Afdeling 1 Artikel 1 van het Burgerlijk wetboek bepaalt wat goederen zijn:

"Goederen zijn alle zaken en alle vermogensrechten."

(Dus als jij geld van iemand bankrekening jat en je zegt: ach, het was geen fysiek geld,dus geen diefstal, nee, daarmee kom je niet weg bij de rechter.)

Echt waar, SJZ? :wink:
Moneyman schreef:
12 apr 2020 21:49
Cro schreef:
12 apr 2020 11:33
Goederen zijn alle zaken en vermogensrechten. Hoe zou je geld op de bank anders willen kwalificeren dan als een vermogensrecht - en dus een goed?

(Zo wordt een kansloos topic toch nog een beetje nuttig :wink: )

Plaats reactie