LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING rekent € 0,10 voor een extra naam.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: ING rekent € 0,10 voor een extra naam.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien moet de webafdeling van de ING dit na lezing eens laten doorrekenen door de administratieve dienst. Voorstel € 0,50 per maand lijkt bet wel redelijk. Voor wat hoort wat tenslotte. Het moet gefinancierd worden door de mensen die het gebruiken, niet door de anderen! Ook wel zo eerlijk!
ING leest altijd mee, doe iets met dit voorstel!
Bedankt TS voor je verzoek tot eerlijkheid. Die € 0,10 was nog een relict uit de vorige eeuw toen de banken er rijk van werden om geld twee dagen langer vast te houden.

jangeertsma
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2009 21:07

Re: ING rekent € 0,10 voor een extra naam.

Ongelezen bericht door jangeertsma »

Ben al sinds mijn 18de, inmiddels ben ik 53 jaar, bij ING en heb gisteren uit principe mijn rekening veranderd in het Oranjepakket en de betaalrekening op 1 naam gezet. Bij de volgende verhoging verhuis ik naar ABN of ASN. Het lijkt alsof ING niet geinteresseerd is in de individuele klant en voor het grote geld gaat. Opzeggen cq. overstappen is daarentegen onder andere m.b.v. de eigen app erg eenvoudig dus m.i. geen enkele drempel om voor een andere bank te kiezen.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING rekent € 0,10 voor een extra naam.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

jangeertsma schreef:
13 apr 2020 19:36
Ben al sinds mijn 18de, inmiddels ben ik 53 jaar, bij ING en heb gisteren uit principe mijn rekening veranderd in het Oranjepakket en de betaalrekening op 1 naam gezet. Bij de volgende verhoging verhuis ik naar ABN of ASN. Het lijkt alsof ING niet geinteresseerd is in de individuele klant en voor het grote geld gaat. Opzeggen cq. overstappen is daarentegen onder andere m.b.v. de eigen app erg eenvoudig dus m.i. geen enkele drempel om voor een andere bank te kiezen.
Hebt uwel gezien dat de kosten bij ABN en ASN hoger zijn dan bij ING.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: ING rekent € 0,10 voor een extra naam.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ze gaan voor het grote geld!
Dubbeltje.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING rekent € 0,10 voor een extra naam.

Ongelezen bericht door witte angora »

Alles wat je onder een vergrootglas legt wordt groter. Ook geld. ;)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ING rekent € 0,10 voor een extra naam.

Ongelezen bericht door kweenie »

Grappig, ASN hoort juist bij de banken wat de kosten het meest gestegen zijn. Ga daar dus vooral naartoe overstappen als je het niet eens bent met de prijsverhoging bij ING.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: ING rekent € 0,10 voor een extra naam.

Ongelezen bericht door Radar »

Beste lezers,

We hebben de situatie uitgezocht. Er bleek een foutje te zijn gemaakt door ING. Lees hier meer:

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/k ... vermelden/

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING rekent € 0,10 voor een extra naam.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Verschrikkelijk, het wordt dus nog veel erger, nu zelfs € 1,10. 😁😁

Ik vond het al niet eerlijk, moest ook een dubbeltje meer betalen voor één naam.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING rekent € 0,10 voor een extra naam.

Ongelezen bericht door witte angora »

Zou je denken, dat de TS vannacht weer goed kan slapen? Die is nu voortaan iedere maand nog een euro meer kwijt... :lol:

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING rekent € 0,10 voor een extra naam.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb eigenlijk geen idee of je bij ING een rekening op twee namen kunt hebben, zonder dat het een en/of rekening is.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: ING rekent € 0,10 voor een extra naam.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Men moet geen slapende honden wakker maken. Een dubbeltje was te weinig!

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING rekent € 0,10 voor een extra naam.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, die bierviltjesberekening van 14 cent van mij blijkt dus ook niet voldoende te zijn. Deze witte kater kan ook niet overal verstand van hebben. ;)

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: ING rekent € 0,10 voor een extra naam.

Ongelezen bericht door Eres »

Ik vermoed dat de ING ook op dit forum meeleest, als het werkelijk een foutje was, waarom is er van die kant hier niet gereageerd?
Negatieve reclame kan ook positief worden ingevuld, de naam gaat weer gratis rond, of misschien gewoon geen interesse in de klant.
De verhoging voor een tweede rekeninghouder eigenlijk een tweede pinpas was ook ingevoerd van € 1,00 naar € 1,10.
Velen laten dit soort kleine zaken zonder tegenstribbelen gebeuren en daar maken de financiële instituten graag gebruik van.
Geen ongerustheid over mijn slaap, deze wordt beslist door dit soort instituten niet beïnvloed er zijn wel ergere dingen in de wereld.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: ING rekent € 0,10 voor een extra naam.

Ongelezen bericht door SJZ »

Eigenlijk zie ik geld, tenzij fysiek weggenomen ook niet als goed, al zal er vast een juridische definitie zijn die dat wel zo bepaald.
Klopt, Boek 3 Titel 1 Afdeling 1 Artikel 1 van het Burgerlijk wetboek bepaalt wat goederen zijn:

"Goederen zijn alle zaken en alle vermogensrechten."

(Dus als jij geld van iemand bankrekening jat en je zegt: ach, het was geen fysiek geld,dus geen diefstal, nee, daarmee kom je niet weg bij de rechter.)

Moneyman
Berichten: 30038
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING rekent € 0,10 voor een extra naam.

Ongelezen bericht door Moneyman »

SJZ schreef:
28 apr 2020 19:08
Eigenlijk zie ik geld, tenzij fysiek weggenomen ook niet als goed, al zal er vast een juridische definitie zijn die dat wel zo bepaald.
Klopt, Boek 3 Titel 1 Afdeling 1 Artikel 1 van het Burgerlijk wetboek bepaalt wat goederen zijn:

"Goederen zijn alle zaken en alle vermogensrechten."

(Dus als jij geld van iemand bankrekening jat en je zegt: ach, het was geen fysiek geld,dus geen diefstal, nee, daarmee kom je niet weg bij de rechter.)

Echt waar, SJZ? :wink:
Moneyman schreef:
12 apr 2020 21:49
Cro schreef:
12 apr 2020 11:33
Eigenlijk zie ik geld, tenzij fysiek weggenomen ook niet als goed, al zal er vast een juridische definitie zijn die dat wel zo bepaald.
Goederen zijn alle zaken en vermogensrechten. Hoe zou je geld op de bank anders willen kwalificeren dan als een vermogensrecht - en dus een goed?

(Zo wordt een kansloos topic toch nog een beetje nuttig :wink: )

Gesloten