LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING-storting klopt niet

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
NajG
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2021 09:53

ING-storting klopt niet

Ongelezen bericht door NajG »

Ik stort al jaren bij de ING geld verkregen vanuit mijn onderneming en heb voor het eerst meegemaakt dat het gestorte bedrag niet klopt. Het gaat om een tekort van €550 en ik ben in shock dat zoiets kan gebeuren en dat de ING na 2 dagen laat weten dat het is onderzocht en er niks moet ontbreken! Dat is toch bizar! Ik ben 100% zeker van mijn zaak, maar hoe kan er nou binnen 2 dagen worden vastgesteld dat de ING gelijk heeft en dat het gestorte bedrag wel klopt?

Ik ga natuurlijk in hoger beroep, maar ik wilde weten wie nog meer recent hiermee te maken heeft gehad en hoe het is opgelost?

Graag lees ik jullie bruikbare tips en adviezen!

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING-storting klopt niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

NajG schreef:
14 jan 2021 10:02
Ik ben 100% zeker van mijn zaak, maar hoe kan er nou binnen 2 dagen worden vastgesteld dat de ING gelijk heeft en dat het gestorte bedrag wel klopt?
Da's niet zo moeilijk lijkt mij. Kwestie van het saldo van de kasrol vergelijken met het daadwerkelijk aanwezige bedrag.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ING-storting klopt niet

Ongelezen bericht door grun »

Ik heb wel eens iets dergelijks meegemaakt met een ING automaat, weliswaar geen stortingskast maar een pinapparaat. Vanwege de veiligheid zijn alle systemen meervoudig uitgevoerd. ING kan op afstand de automaat uitlezen en controleren, maar in het apparaat zelf zit ook nog een printer zoals bij een kassarol. Die kan bij een betwist bedrag alsnog uitgelezen worden, maar dan ter plaatse. Daarvoor moet een medewerker komen om de automaat te openen en dat gebeurt niet dagelijks maar volgens een bepaald schema.

Dit alles is mij uitgelegd door de klantenservice van de ING. Enfin, na een tijdje kreeg ik het bedrag alsnog en 5 euro extra voor het ongemak.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ING-storting klopt niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe doet u de stortingen, persoonlijk bij een stortingsapparaat, of via een een sealbag of stortkluis? In de laatste 2 gevallen hebt u een doordruk wat er in de sealbag of kluis is gedaan voordat deze dicht is gegaan.
De manier van behandeling is afhankelijk van de manier van storten.

bronne
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2021 16:37

Re: ING-storting klopt niet

Ongelezen bericht door bronne »

Ik had ook het ook meegemaakt dat het geld niet klopt wat je stort. De pinautomaat telt de helft van je geld niet waardoor je een tekort komt. Al meld je het bij de kassa, Ze kunnen niets voor je doen omdat je geen bewijs heb. Daarom zal ik nooit meer geld storten bij de ING. Bij de ABN AMRO pinautomaat gaat het wel goed heb ik opgemerkt.

Gesloten