LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bprosman schreef:
Toevallig ken ik iemand die een soortgelijke functie bekleedt, dus in de directie van serieus groot internationaal bedrijf, en als ik zie hoe (veel) hij werkt, zou ik het ook niet voor veel minder willen doen dan wat ze nu gaan verdienen bij de ING.
Het zelfde met de "Balkenende norm". Het salaris is niet verkeerd maar als je ziet hoeveel uren een minister of staatssecretaris maakt per week ben ik daar zeker niet jaloers op.
En niet alleen het aantal uren, maar ook het feit dat je 24/7 beschikbaar dient te zijn. En dan hoef je niet aan te komen met dat je gisteren al hebt overgewerkt. Plus dan nog het gezeik dat je constant over je heen krijgt. Het maakt niet uit wat je doet, het is per definitie nooit goed. Terecht dat daar een fatsoenlijke compensatie tegenover staat.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Klaas Jan schreef:De NOS meldt vandaag dat de Triodos Bank in het weekend 1000 nieuwe klanten kreeg. Mooi dat er klanten van grote banken zijn die hun ergernis over torenhoge salarissen en bonussen omzetten in daden en voor een andere bank kiezen.
Detail: de CEO van de Triodos bank krijgt per klant 4x zoveel als de CEO van de ABN-AMRO. Dus jij als klant betaalt bij de Triodos bank meer voor het management dan een ABN-AMRO klant.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

GJvdZ schreef:
Klaas Jan schreef:De NOS meldt vandaag dat de Triodos Bank in het weekend 1000 nieuwe klanten kreeg. Mooi dat er klanten van grote banken zijn die hun ergernis over torenhoge salarissen en bonussen omzetten in daden en voor een andere bank kiezen.
Detail: de CEO van de Triodos bank krijgt per klant 4x zoveel als de CEO van de ABN-AMRO. Dus jij als klant betaalt bij de Triodos bank meer voor het management dan een ABN-AMRO klant.
Gymnastieken met cijfers zonder logica. Even uw redenering volgend: nu er klanten bij de ABN AMRO bank weglopen gaan de salarissen daar dus omlaag?? Dacht het niet...
Niets rechtvaardigt deze bergen salaris.

Ik ben trouwens geen klant bij de Triodos Bank

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door bprosman »

nu er klanten bij de ABN AMRO bank weglopen gaan de salarissen daar dus omlaag?? Dacht het niet...
Ja want de verhogingen zijn van de baan .

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Goed lezen: gaan de salarissen omlaag als ze minder klanten krijgen? Nee.
Bovendien de salarissen gaan niet omlaag maar blijven gelijk.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door bprosman »

Bovendien de salarissen gaan niet omlaag maar blijven gelijk.
Ze krijgen minder salaris dan tijdens hun aanname is overeengekomen, dat zou gedeeltelijk gecompenseerd worden maar ook dat gaat niet door.
Voor mij is dat omlaag gaan.

changi
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 feb 2007 09:54

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door changi »

Ik roep hierbij iedereen op om binnen 3 maanden zijn rekening bij ING op te zeggen om onderstaande redenen:

1) verhoging salaris van de ING TOP
2) om dit te financieren staat de debetrente op 13,9% !!! en op een doorlopend krediet op 8,6% terwijl ING zelf tegen een 0,5 of lager geld kan lenen
3) De spaarrente gaat omlaag naar 0,9%

Dit lijkt op oplichting, diefstal , echter het mag en kan allemaal bij de ING.

Ik heb ze zojuist gebeld.

Reactie ING:

Nou de debetrente gaat niet omlaag, de spaarrente wel. Nog meer graaien dus en het interesseert ze geen barst ..... totdat iedereen in actie komt en zijn rekeningen opheft. Pas als ze de helft van hun klanten kwijt zijn dan zullen ze wellicht wat doen.

Verspreid dit aan iedereen, samen staan wij sterk.

Succes

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door tenormin »

@changi, nou, u doet maar, ik verander niet van bank. Veel te veel werk, nieuw nummer, passen, kost me ook extra geld en dan iedereen involved op de hoogte stellen? Nou, dat gaat geheid ergens mis. En andere bank zal ook zijn rottigheden hebben. Dus wat mij betreft: succes met uw oproep.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door Julie4444 »

tenormin schreef:@changi, nou, u doet maar, ik verander niet van bank. Veel te veel werk, nieuw nummer, passen, kost me ook extra geld en dan iedereen involved op de hoogte stellen? Nou, dat gaat geheid ergens mis. En andere bank zal ook zijn rottigheden hebben. Dus wat mij betreft: succes met uw oproep.
Ditto. Dat ze hoge rente vragen bij roodstand is overigens gewoon logisch. Ga niet rood staan en dan betaal je dat ook niet. Overal in Europa is de spaarrente laag, dus om je daar nou zo druk over te maken bij een enkele bank..

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ben niet tegen topsalarissen bij topfuncties ; ik ben wel faliekant tegen topsalarissen bij mismanagement, zoals is gebleken immers. Nou gaat dit topic over ING .....de ABN/AMRO of RABO of welke andere bank dan ook , vroeg of laat harken ze heus wel hun centjes linksom of rechtsom weer binnen, dus ik blijf bij de ING, teveel gedoe dat switchen!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door tenormin »

moederslink schreef:Ik ben niet tegen topsalarissen bij topfuncties ; ik ben wel faliekant tegen topsalarissen bij mismanagement, zoals is gebleken immers. Nou gaat dit topic over ING .....de ABN/AMRO of RABO of welke andere bank dan ook , vroeg of laat harken ze heus wel hun centjes linksom of rechtsom weer binnen, dus ik blijf bij de ING, teveel gedoe dat switchen!
Ben ik het wel mee eens: voor mij mogen toppers meer dan de Balkenendenorm verdienen, mismanagement zou daadwerkelijk bestraft moeten worden i.p.v. beloning. En, niet onbelangrijk: ING is net zo slecht/goed als een andere bank. Maar denk dat wij allen "oud klantjes" zijn van de Postbank, toch? Dus trouwe mensjes, zonder centjes (?) Spreek alleen voor mezelf hoor!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door moederslink »

Tenormin, ik heb een varken vol " centen " :lol:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door tenormin »

moederslink schreef:Tenormin, ik heb een varken vol " centen " :lol:
Oude of eurocenten? Mijn varken ligt allang aan diggelen. Het leuke van sparen (voor kinderen en kleinkinderen) is ook pleitte: kost veel geld als je kleinkind b.v. zijn/haar centjes op de bank wil zetten. Dat is (ook al) negatief veranderd. Maar goed, topmanagers hebben geen spaarvarken nodig: in die zin: wij zijn de varkens en zij slaan je wel met hamer op de kop. Aan de andere kant (om een vergelijking te maken): ook topmanagers zijn, vergeleken bij jongens die een balletje trappen toch ook "armoedzaaiers"? Miljoenen per jaar voor die gozers, is toch ook te bezopen voor woorden? Ik drijf financieel af, sorry.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door kweenie »

moederslink schreef:Ik ben niet tegen topsalarissen bij topfuncties ; ik ben wel faliekant tegen topsalarissen bij mismanagement,
Tsja, het is de wil van de overheid en kennelijk ook van veel mensen dat de beloning minder gaat afhangen van hun prestaties.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

bprosman schreef:
Bovendien de salarissen gaan niet omlaag maar blijven gelijk.
Ze krijgen minder salaris dan tijdens hun aanname is overeengekomen, dat zou gedeeltelijk gecompenseerd worden maar ook dat gaat niet door.
Voor mij is dat omlaag gaan.
Dan moet u weer terug naar de schoolbanken ;)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door kweenie »

Ah, Klaas Jan, dus als ze bij jou het vakantiegeld afschaffen en ter compensatie het inkomen met 1% laten stijgen, dan vind je dat ook geen achteruitgang?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

kweenie schreef:Ah, Klaas Jan, dus als ze bij jou het vakantiegeld afschaffen en ter compensatie het inkomen met 1% laten stijgen, dan vind je dat ook geen achteruitgang?
Het ging over salarissen die omlaag gaan. Iets gaat alleen omlaag als het minder wordt, niet als het gelijkblijft of stijgt.
Ik hou het verder voor gezien qua dit item.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door tenormin »

Klaas Jan schreef:
Iets gaat alleen omlaag als het minder wordt, niet als het gelijkblijft of stijgt.
Ik hou het verder voor gezien qua dit item.
Juist, mijn (niet alleen mijn) pensioenen zijn omlaag gegaan. :mrgreen:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door GJvdZ »

moederslink schreef:Ik ben niet tegen topsalarissen bij topfuncties ; ik ben wel faliekant tegen topsalarissen bij mismanagement, zoals is gebleken immers. Nou gaat dit topic over ING .....de ABN/AMRO of RABO of welke andere bank dan ook , vroeg of laat harken ze heus wel hun centjes linksom of rechtsom weer binnen, dus ik blijf bij de ING, teveel gedoe dat switchen!
Je kunt het huidige management niet beschuldigen van mismanagement. De ellende is door hun voorgangers veroorzaakt. M.n. bij ING is de boel behoorlijk opgeschut en heeft men in recordtijd de lening aan de overheid terugbetaald. Met veel rente waar we allemaal van hebben geprofiteerd.

Overigens verdient het management van "verantwoorde" banken als ASN en Triodos per klant een stuk meer dan het management van de grote banken.

VCampen
Berichten: 251
Lid geworden op: 25 mei 2014 23:45

Re: ING verhoogt de salarissen van de topmanagers

Ongelezen bericht door VCampen »

GJvdZ schreef: bij ING is de boel behoorlijk opgeschut en heeft men in recordtijd de lening aan de overheid terugbetaald. Met veel rente waar we allemaal van hebben geprofiteerd.
Lening is terugbetaald maar de banken hebben de schade niet vergoed.
Bedrijven en ondernemers zijn massaal failliet gegaan en in de schuldsanering.
Werknemers zijn hun baan kwijt en kunnen het huis niet meer betalen.
Voedselbanken kunnen de vraag niet aan en het aantal zelfmoorden is enorm gestegen.

…en weer vrolijk verder is op zijn zachtst gezegd ongepast.

Gesloten