LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING wisselt euro om in pond

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

?
Laatst gewijzigd door wimmonteiro op 10 feb 2019 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door renewouters »

wimmonteiro schreef:
01 feb 2019 18:15
Ik denk van niet want ING maakt een denk fout omdat ze denkt dat het een ponden rekening is. GBxxREVOxxxx xxxx xx dus ze maakt ponden over.
Kan ING weten dat die Revolut rekening meerdere valuta ondersteunt? HUn website is hier zelfs niet duidelijk over hoe het werkt. Je moet eerst je mobiele nummer invullen voordat je verder kunt....

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door lordi »

wimmonteiro schreef:
01 feb 2019 14:44
Dit is de eindconclusie van ING, het ligt aan de verzender!

Lees: Beste A. Als een klant opdracht geeft om een bedrag over te maken in Euro's dan gaat het bedrag als Euro's bij ons de deur uit. Om na te kijken hoe het bedrag de deur uit is gegaan, en wat er vervolgens mee is gebeurt zullen wij de opdracht moeten raadplegen. Het spijt mij dat de verzender hier niet aan mee werkt. Wij kunnen hierin helaas niets voor jou betekenen. Ik wil je adviseren om je te wenden tot de verzender. Deze kan hiervoor een onderzoek op laten starten. Vriendelijke groet,

Ik kan de overdracht aan tonen, het valuta en referentie nummer. Het is dan een makkie om de transactie te achter halen. De ING legt de bal neer bij de verzender en die moet een onderzoek gaan opstarten, ziet u dat gebeuren?

De verzender zegt, we hebben een Nederlands rekening met euro`s bij de ING waarom zou ik je met ponden betalen. De betaalspecificatie zegt dat er in euro is betaald.

Sorry, maar hier kom ik echt niet uit.
ING heeft gelijk: zij hebben met jou als ontvanger niets te maken en gaan op jouw verzoek niets uitzoeken of terugmelden aan je. De afzender moet naar ING stappen en vragen om een onderzoek op te starten waarom jouw bank ponden heeft ontvangen terwijl hij een opdracht in Euro's heeft gegeven.

Zonder medewerking van de afzender ga je geen stap verder komen en zoveel moeite is het niet om het door ING uit te laten zoeken

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Wat ik verder niet begrijp waarom u iedere keer kleine citaatjes plaatst in plaats van meteen het hele bericht

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

?
Laatst gewijzigd door wimmonteiro op 10 feb 2019 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

\
grt.
Laatst gewijzigd door wimmonteiro op 10 feb 2019 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien zit de oplossing in een bank waar niet GB in de IBAN voortkomt.

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

?
Laatst gewijzigd door wimmonteiro op 10 feb 2019 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door lordi »

wimmonteiro schreef:
02 feb 2019 12:20
@Lordi,Ik heb al een klacht bij de verzender neergelegd, daar zal ik schriftelijk van op de hoogte worden gesteld. De verzender zegt in ieder geval dat ik de ING moet vragen waarom de euro is omgezet, zij hebben betaald in Euro!

....

De ABNAMRO, ASR, heel de wereld kan het maar ING net even niet toevallig. Ze weten er niet eens een goed antwoord op te vinden via twitter, ik krijg tien verschillende antwoorden en als ze er niet meer uitkomen dan moet ik een klacht neerleggen bij de verzender. En dat heb ik gedaan.
De enige manier om een duidelijk antwoord te krijgen van de afdeling binnen ING die weet hoe het is verlopen, is door een onderzoek te laten starten door de verzender. Deze kan u wel verwijzen naar ING maar ING heeft met u niets te maken.

De personen die u te spreken krijgt via twitter of ander kanalen van de ING zijn niet in staat om daadwerkelijk te zien hoe deze betaling is verlopen en zelfs al zouden ze dat kunnen, dan zullen ze u nog niet mogen informeren omdat ze geen relatie met u hebben.

Nogmaals: om er achter te komen hoe het zit, moet de verzender contact opnemen met ING en een onderzoek laten starten. Dat wil niet zeggen dat de verzender iets fout heeft gedaan maar het is de enige en juiste manier om er achter te komen.

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

?

?
Laatst gewijzigd door wimmonteiro op 10 feb 2019 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dit draait in cirkeltjes rond. TS is niet van plan het te snappen.. dan houdt het op.

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

?
Laatst gewijzigd door wimmonteiro op 10 feb 2019 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

?
Laatst gewijzigd door wimmonteiro op 10 feb 2019 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door lordi »

wimmonteiro schreef:
02 feb 2019 14:35
Dus als niet lid van ING is het onmogelijk om een gesprek aan te gaan en inlichting te vragen wat de bedoeling van zo`n IBAN overboeking is naar een GB rekeningnummer. Heee hallo zeg.
Dat is toch vreemd!

Nee, dat is normaal. U bent geen klant van ING en u bent niet de verzender van de betaling. Alleen die persoon heeft het recht om een onderzoek te starten en de uitslag te krijgen waarom ING ponden heeft overgemaakt in plaats van euro's. Als dat al het geval is.
Weet u wat het echte probleem is van banken, wat ik wel kan maar niet wil begrijpen, dat zij nooit in het openbaar de fouten toegeven. Ze liegen er liever om dan de gemaakte fouten toe te geven, ik spreek uit ervaring. Ik weet niet in hoeverre deze verzender, een hele grote vis, ook betrouwbaar is om alles eerlijk te delen. Het gaat om geld, weet u nog wel.

Het echte probleem is dat u maar niet wil begrijpen dat u bij de verzender moet zijn voor uitleg en niet bij ING want wie zegt dat ING een fout heeft gemaakt? De verzender beweert dat zij het correct hebben gedaan maar zoals u zelf al aangeeft, weet u niet zeker of u de verzender wel kunt vertrouwen. Voor hetzelfde geld heeft de opdrachtgever een fout gemaakt en probeert het nu af te schuiven op ING want zoals ING al heeft geschreven:
"Om na te kijken hoe het bedrag de deur uit is gegaan, en wat er vervolgens mee is gebeurt zullen wij de opdracht moeten raadplegen. Het spijt mij dat de verzender hier niet aan mee werkt. Wij kunnen hierin helaas niets voor jou betekenen. Ik wil je adviseren om je te wenden tot de verzender."

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door angel1978 »

angel1978 schreef:
02 feb 2019 14:40
Dit draait in cirkeltjes rond. TS is niet van plan het te snappen.. dan houdt het op.

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

?
Laatst gewijzigd door wimmonteiro op 10 feb 2019 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door lordi »

De werkelijkheid is dat de overboeking van de opdrachtgever en de ontvangen niets zeggen over wat er fout is gegaan en waar. De enige manier om daar achter te komen is voor de opdrachtgever om dat uit te laten zoeken door ING. En als er dan inderdaad een fout is begaan door één van de partijen dan zal die partij ook verantwoordelijk zijn voor het corrigeren hiervan.

In plaats daarvan steekt u uw hoofd in het zand en blijft u met het conversie-verlies zitten en gezien uw houding is dat wat mij betreft meer dan verdiend.

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

?
Laatst gewijzigd door wimmonteiro op 10 feb 2019 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door arvandongen »

@wimmonteiro:
Als de verzender zijn brief/afschrift/overmaking uitsluitend aan jou stuurt heeft het geen zin. ING gaat (kennelijk) alleen aan de slag als de verzender een klacht indient bij ING.

Als de verzender dat niet wenst te doen (bijvoorbeeld omdat die al aan jou geschreven heeft en niets extra's wil ondernemen), zal je de verzender aansprakelijk moeten stellen voor de "schade" (Wisselkoers-verlies, en transactiekosten). De verzender zal zijn schade dan weer op de ING moeten verhalen. Reken maar dat hij dan wel een klacht indient bij de ING.

Uiteindelijk zal vast wel blijken dat ING automatisch iets fout heeft gedaan en krijg je de kosten terug plus misschien een bloemetje.

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

?
Laatst gewijzigd door wimmonteiro op 10 feb 2019 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten