LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING wisselt euro om in pond

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

?
Laatst gewijzigd door wimmonteiro op 10 feb 2019 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door BreejKC »

Als ING het bedrag in Euro's heeft ontvangen, het vervolgens heeft omgezet in Britse Ponden en het daarna weer terug heeft omgezet in Euro's dan is het duidelijk dat ING twee keer wil verdienen aan één transactie. Heb ik u goed begrepen met deze uitleg?

Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn en ING verdient hier geen schoonheidsprijs mee. Logisch als ze daar naar gevraagd wordt ze het antwoord het liefst schuldig blijven. Het is niet het eerste schandaaltje dat aan het licht komt bij deze bank, ook al is dit misschien maar klein.

Als ING u het antwoord schuldig blijft én u kunt het zwart-op-wit aantonen, dan is het verstandig dit te gaan melden bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Wellicht kunnen zij u wel van het juiste antwoord voorzien. ALS wat ING doet ontoelaatbaar is, dan zullen zij hierop ingrijpen.

Zolang niemand hiervan melding maakt zal ING natuurlijk met dit soort praktijken doorgaan, wat kennelijk een onderdeel van hun verdienmodel is.

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

?
Laatst gewijzigd door wimmonteiro op 10 feb 2019 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door lordi »

Dit is het laatste wat ik hierover ga schrijven (of dit topic lezen):
Dien, als u dat nog niet gedaan hebt, een officiële klacht in bij het UWV dat u ponden heeft ontvangen op uw euro-rekening in het VK en dat u wilt dat het UWV uitzoekt waarom dat is.
Dus een officiële klacht via onderstaand klachtenformulier, dus niet bellen, chatten of bericht via MijnUWV.
Link: Ik heb een klacht

Als zij vervolgens aangeven alleen in euro's over te maken, verwijs ze dan naar de informatie op hun eigen website waaruit duidelijk blijkt dat dat niet het geval is:
https://www.uwv.nl/particulieren/intern ... suitkering

Wellicht krijgt u dan eindelijk een duidelijk antwoord van het UWV want zij zijn de enigen die dat kunnen geven

Succes

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

?
Laatst gewijzigd door wimmonteiro op 10 feb 2019 23:58, 3 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kan uw moeder in Kaapverdië dan wel met euro's betalen? En als er gewoon euro's overgemaakt kunnen worden naar een bankrekening daar, dan vraagt u het UWV toch gewoon dat te doen?

Of, als ik het niet goed begrijp en uw moeder toch escudo's opneemt, dan kan dat toch ook direct door het UWV betaald worden?

Volgens de informatie van het UWV maken zij het bedrag over in de "doelvaluta", dus Engelse ponden voor een rekening met GB IBAN. Aangezien dat precies is wat er gebeurt, lijkt het aardig te kloppen.

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

Dat kan maar is niet gebruikelijk, de valuta op straat is escudo.

Nee dat kan niet, UWV hanteert geen valuta escudo.

?
Laatst gewijzigd door wimmonteiro op 10 feb 2019 23:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door Erthanax »

Daar vergist u zich toch deerlijk, het Verenigd Koninkrijk is zeer beslist geen euro-land; u kunt er dan ook niet met de euro betalen. Het is wel lid van de EU, natuurlijk.

Zelf maak ik met enige regelmaat geld over van mijn ING-rekening naar buitenlandse rekeningen (Frankrijk, Luxemburg, VK en Zwitserland). In alle gevallen staat de valuta van het ontvangende land ingesteld (resp. euro, euro, pond sterling en Zwitserse frank), maar ik kan dat met de hand aanpassen. Zowel naar VK als Zwitserland maak ik bedragen over naar euro-rekeningen in die landen. Er wordt dan nooit iets omgerekend en ING maakt gewoon altijd euro's over naar de buitenlandse rekening in die niet-eurolanden.

Het UWV maakt geen euro's over naar het VK, zo eenvoudig is het. Dat is het beleid van het UWV en dat is ook precies wat er in uw geval gebeurt. Uit eigen ervaring kan ik u verzekeren dat ING niet spontaan gaat omrekenen.

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

Laatst gewijzigd door wimmonteiro op 10 feb 2019 23:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar euro’s gaan toch alleen over het geld? En de Engelsen hebben het pond.

Munteenheid: pond sterling (GBP). Het VK heeft een opt-out bedongen en is dus niet verplicht de euro enz.

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

?
Laatst gewijzigd door wimmonteiro op 10 feb 2019 23:59, 2 keer totaal gewijzigd.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door renewouters »

wimmonteiro schreef:
08 feb 2019 23:55
Banken hebben de euro en daar moet het naar toe. daar is de IBAN voor in het leven geroepen. Euro too Euro. Als de VK uit de EU valt dan ....tja is het wel een heel ander verhaal, maar dan moet je daar allang wegwezen.

Het is toch niet de bedoeling om twee keer ponden om te wisselen, dat is onzin.
Als je Engelse termen gebruikt, schrijf ze dan op z'n minst correct....
Daarnaast zegt IBAN niets over de valuta.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of daar de Iban voor is, weet ik niet, maar het UWV zegt dat ze betalen in het geld van het land. Dus in Engeland in ponden. Logisch.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het UWV maakt ponden over, omdat het gaat om een "Engels" IBAN. De oorzaak van uw ongemak ligt volledig bij het UWV en nergens anders.

Zou u een IBAN van Revolut hebben dat begint met de letters van een euro-land, dan zou u het in euro's ontvangen.

IBAN heeft werkelijk niets met "euro to euro" te maken. Ik maak vanaf ING euro's over naar een IBAN in Zwitserland (geen euroland, geen EU-lid, wel lid van de EER). Die worden bijgeschreven als euro's. SFR komen aan als SFR. Maak ik ponden over naar het VK (geen euro, wel EU), dan komen er ponden aan, euro's als euro's.

Als opdrachtgever bepaal ik welke valuta er wordt overgemaakt. Het UWV geeft opdracht om ponden over te maken, ING voert die opdracht kennelijk goed uit. Zo eenvoudig is het, echt waar.

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

?
Laatst gewijzigd door wimmonteiro op 11 feb 2019 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mag ik u tot slot nog één tip geven? Raadpleegt u bij een volgende kwestie aangaande internationaal betalingsverkeer direct uw goede vriend. Dan heeft u direct het juiste antwoord.

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

MichielFRL schreef:
09 feb 2019 18:59
Is er een wisselkoers etc zichtbaar op je ING?
Laatst gewijzigd door wimmonteiro op 11 feb 2019 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.

wimmonteiro
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 jan 2019 13:13

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door wimmonteiro »

?
Laatst gewijzigd door wimmonteiro op 11 feb 2019 00:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door Moneyman »

wimmonteiro schreef:
09 feb 2019 09:59
Dan rest mij niets anders om mij terug te trekken uit de discussie om mijn energie weer voor iets anders te gebruiken.
:D

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: ING wisselt euro om in pond

Ongelezen bericht door angel1978 »

wimmonteiro schreef:
07 feb 2019 13:29
Verder ben ik er klaar mee, ik ga er verder niet over chatten ik heb mijn maatregelen getroffen. Bedankt voor de belangstelling en uw ziens wijze, ik leg mij erbij neer.
wimmonteiro schreef:
08 feb 2019 13:32
Daarom stop ik er ook echt mee, anders wordt het net zo`n lang BTW verhaal waar het panel ook niet eens kan worden.
wimmonteiro schreef:
08 feb 2019 16:26
Voor degene die nuttige informatie kan gebruiken uit dit topic, veel plezier ermee, we gaan eens wat anders doen.
wimmonteiro schreef:
08 feb 2019 20:39
Ik laat mij hier niet meer zien, niet omdat ik antwoorden heb gekregen die ik niet wilde horen ze waren welkom, maar het afkattend vermogen van enkele dame`s wat mij erg stoort en irriteert ze hebben zelfs geen enkele bijdrage geleverd aan dit topic aan meerwaarde dan alleen maar blaffen.
wimmonteiro schreef:
09 feb 2019 09:59
Dan rest mij niets anders om mij terug te trekken uit de discussie om mijn energie weer voor iets anders te gebruiken. Veel plezier op het forum en bedankt voor het meedenken.
:roll:

Ziet iemand anders ook een patroon? :mrgreen:

Gesloten