LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ingeslikte bankpas
Ingeslikte bankpas
Vanochtend wilde ik geld pinnen bij de Rabobank (Colmschate, Deventer) met mijn SNS-pas. Na het intoetsen van mijn pincode gaf de pinautomaat aan dat mijn pas ongeschikt was voor gebruik in de automaat en dat deze teruggeven zou worden. Deze tekst bleef echter op het scherm staan, maar na enig gereutel bedacht het apparaat zich. Mijn pinpas werd ingeslikt en ik kreeg een innamebewijs, waarop stond dat ik dit bij mijn bank mocht "vervoegen". Het telefoontje met de Rabobank waarin ik de storing van de automaat meldde bevestigde dit.
In de lunchpauze naar de SNS-winkel in het centrum van Deventer. Ik kon een nieuwe pas aanvragen, want de pas zou vernietigd worden. Toen ik vroeg hoe het zat met de kosten voor het aanvragen van de nieuwe pas en het terugkrijgen van het tegoed op mijn chipknip kreeg ik het antwoord te horen dat dit voor eigen rekening was. Nu was het ook niet mijn bedoeling om de kosten bij de SNS neer te gaan leggen, maar op iets meer begrip/minder botheid had ik toch wel gerekend. Een telefoontje met de Rabobank stemde in met het botte antwoord van de SNS. "Pinnen is op eigen risico." Ik heb toen aangegeven dat ik dit wel een heel makkelijk excuus vond, omdat mijn pas zonder voor mij bekende reden is ingenomen door een automaat van de Rabobank. Ik kon een klacht bij mijn eigen bak indienen, en deze zou dan doorgestuurd worden naar de Rabobank. Dit zal ik ook zeker doen met een cc naar de Rabobank.
Afgezien van het persoonlijke (financiele) ongemak valt me de klantonvriendelijke houding van de banken op. Totale desinteresse van hun kant om naar een oplossing te zoeken: "pinnen is op eigen risico". Dus voortaan niet meer pinnen bij een vreemde bank, omdat je anders met twee arrogante banken te maken krijgt als je pas wordt ingenomen.....
In de lunchpauze naar de SNS-winkel in het centrum van Deventer. Ik kon een nieuwe pas aanvragen, want de pas zou vernietigd worden. Toen ik vroeg hoe het zat met de kosten voor het aanvragen van de nieuwe pas en het terugkrijgen van het tegoed op mijn chipknip kreeg ik het antwoord te horen dat dit voor eigen rekening was. Nu was het ook niet mijn bedoeling om de kosten bij de SNS neer te gaan leggen, maar op iets meer begrip/minder botheid had ik toch wel gerekend. Een telefoontje met de Rabobank stemde in met het botte antwoord van de SNS. "Pinnen is op eigen risico." Ik heb toen aangegeven dat ik dit wel een heel makkelijk excuus vond, omdat mijn pas zonder voor mij bekende reden is ingenomen door een automaat van de Rabobank. Ik kon een klacht bij mijn eigen bak indienen, en deze zou dan doorgestuurd worden naar de Rabobank. Dit zal ik ook zeker doen met een cc naar de Rabobank.
Afgezien van het persoonlijke (financiele) ongemak valt me de klantonvriendelijke houding van de banken op. Totale desinteresse van hun kant om naar een oplossing te zoeken: "pinnen is op eigen risico". Dus voortaan niet meer pinnen bij een vreemde bank, omdat je anders met twee arrogante banken te maken krijgt als je pas wordt ingenomen.....
Re: Ingeslikte bankpas
Dus heb je 100 euro op je chipknip staan dan zijn die euro's dus voor de monteur die de pas uit de automaat haalt.
Leuke fooi en waarom zou die monteur dat probleem nu goed verhelpen. Een storingsgevoelige automaat levert immers geld op !?
Leuke fooi en waarom zou die monteur dat probleem nu goed verhelpen. Een storingsgevoelige automaat levert immers geld op !?
-
- Berichten: 2913
- Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46
Re: Ingeslikte bankpas
Afgelopen zaterdag werd mijn ABN-AMRO pas ook ingeslikt bij
een geldautomaat van ABN-AMRO zelf. (geen bankkantoor)
Ik kreeg na een telefoontje hetzelfde te horen (krijg hem ook niet terug)
en er werd een nieuwe pas voor mij aangevraagd (echter zonder kosten).
Dus even zonder pas helaas.
Het tegoed van de chip wordt over 4-6 weken bijgeschreven
op mijn rekening, want daar ontving ik gisteren een brief over.
Dat duurt zo lang schrijven ze, vanwege de lange doorlooptijd
acceptanten.
Die hebben tot 3 weken na transactiedatum
de tijd chipkniptransacties aan te bieden en het terugstorten
zal worden uitgevoerd door het bedrijf Equens, die het bedrag
rechtstreeks op mijn rekening zal bijschrijven.
Dus ik vind het wel oké dat er verder geen kosten worden berekend
en ook het internetbankieren zal even moeten wachten tot de nieuwe pas
aangekomen is, want dat gaat niet zonder pas.
Ik vind het trouwens best vreemd dat u het saldo van de chip
niet teruggestort krijgt, want bij mij is het geen probleem.
(zal nog wel moeten blijken)
een geldautomaat van ABN-AMRO zelf. (geen bankkantoor)
Ik kreeg na een telefoontje hetzelfde te horen (krijg hem ook niet terug)
en er werd een nieuwe pas voor mij aangevraagd (echter zonder kosten).
Dus even zonder pas helaas.
Het tegoed van de chip wordt over 4-6 weken bijgeschreven
op mijn rekening, want daar ontving ik gisteren een brief over.
Dat duurt zo lang schrijven ze, vanwege de lange doorlooptijd
acceptanten.
Die hebben tot 3 weken na transactiedatum
de tijd chipkniptransacties aan te bieden en het terugstorten
zal worden uitgevoerd door het bedrijf Equens, die het bedrag
rechtstreeks op mijn rekening zal bijschrijven.
Dus ik vind het wel oké dat er verder geen kosten worden berekend
en ook het internetbankieren zal even moeten wachten tot de nieuwe pas
aangekomen is, want dat gaat niet zonder pas.
Ik vind het trouwens best vreemd dat u het saldo van de chip
niet teruggestort krijgt, want bij mij is het geen probleem.
(zal nog wel moeten blijken)
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 02 aug 2011 13:10
Re: Ingeslikte bankpas
Mijn pas is ook een keer ingeslikt in een automaat van ING. Ik heb toen een nieuwe pas aan moeten vragen. Hier heb ik toen €5,- voor moeten betalen! Echt belachelijk.
-
- Berichten: 2913
- Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46
Re: Ingeslikte bankpas
Ik heb net mijn nieuwe (kostenloos)bankpas per post ontvangen
en ze hebben hem op afstand geactiveerd.
en ze hebben hem op afstand geactiveerd.
Re: Ingeslikte bankpas
Eigenlijk is dat een onzinargument. Degene die de pas uit de automaat vist kan het saldo per direct bepalen.jeanne-veghel schreef: Het tegoed van de chip wordt over 4-6 weken bijgeschreven
op mijn rekening, want daar ontving ik gisteren een brief over.
Dat duurt zo lang schrijven ze, vanwege de lange doorlooptijd
acceptanten.
Die hebben tot 3 weken na transactiedatum
de tijd chipkniptransacties aan te bieden en het terugstorten
zal worden uitgevoerd door het bedrijf Equens, die het bedrag
rechtstreeks op mijn rekening zal bijschrijven.
-
- Berichten: 2913
- Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46
Re: Ingeslikte bankpas
Dat heb ik deze week ook precies zo gezegd tegen ABN en het mooistecrazyme schreef:Eigenlijk is dat een onzinargument. Degene die de pas uit de automaat vist kan het saldo per direct bepalen.jeanne-veghel schreef: Het tegoed van de chip wordt over 4-6 weken bijgeschreven
op mijn rekening, want daar ontving ik gisteren een brief over.
Dat duurt zo lang schrijven ze, vanwege de lange doorlooptijd
acceptanten.
Die hebben tot 3 weken na transactiedatum
de tijd chipkniptransacties aan te bieden en het terugstorten
zal worden uitgevoerd door het bedrijf Equens, die het bedrag
rechtstreeks op mijn rekening zal bijschrijven.
was dat ik mijn chip 1 minuut voor het inslikken had opgeladen.
Kan men dus duidelijk zien op mijn bankafschrift en er zit dus 1 minuut
tussen chippen en de volgende banktransactie die mislukte.
Vervolgens hebben ze 4-6 weken nodig om het geld terug te storten.
Praat ik toch wel over ca. 82,50 euro
-
- Berichten: 2913
- Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46
Re: Ingeslikte bankpas
Vanochtend nog maar eens met ABN-AMRO gebeld over de langecrazyme schreef:Eigenlijk is dat een onzinargument. Degene die de pas uit de automaat vist kan het saldo per direct bepalen.jeanne-veghel schreef: Het tegoed van de chip wordt over 4-6 weken bijgeschreven
op mijn rekening, want daar ontving ik gisteren een brief over.
Dat duurt zo lang schrijven ze, vanwege de lange doorlooptijd
acceptanten.
Die hebben tot 3 weken na transactiedatum
de tijd chipkniptransacties aan te bieden en het terugstorten
zal worden uitgevoerd door het bedrijf Equens, die het bedrag
rechtstreeks op mijn rekening zal bijschrijven.
wachttijd bijschrijven CHIPsaldo na het inslikken van de pas.
Dat is een voorzorgsmaatregel die Equens neemt voor MOGELIJKE
fraude in het traject "inslikken---chipsaldo controle---bijschrijven".
Blijkbaar kan er Mogelijk nog van alles gebeuren nadat mijn pas
is ingeslikt, vandaar. Met de nadruk op MOGELIJK.
(zo heb ik dat althans begrepen)
Als dat werkelijk zo is, klopt er gewoon iets niet met het systeem vind ik.
Als klant heb ik daar eigenlijk ook niets mee te maken en ik vind
dat ABN-AMRO het bedrag gewoon moet voorschieten.
Ik had n.l. 1 minuut vóór het inslikken de chip opgeladen, dus hoe moeilijk
kan het zijn voor ABN-AMRO om dit gelijk recht te zetten?
MOCHT er iets zijn voorgevallen (dat blijkt uit de bijschrijving straks)
dan vraagt de bank een Chipknipverslag op, om na te gaan waar de
transacties dan nog hebben plaatsgevonden.
De kaart is NIET meer in mijn bezit en als er al iets is gebeurd dan is dat
duidelijk buiten mij om.
Ik denk dat ik niet de enige ben die weken mag wachten en
dat loopt aardig in de papieren voor degene die het allemaal
tijdelijk op de rekening heeft staan alvorens het terug te storten.
Tel uit je winst en de chipknip? Die is helaas voorlopig verleden tijd voor mij.
Re: Ingeslikte bankpas
Inmiddels heeft de SNS aangegeven de kosten te vergoeden. Erg netjes. Alleen jammer dat de veroorzaker (Rabobank) van het probleem hier zo makkelijk mee weg probeert te komen.
-
- Berichten: 2913
- Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46
Re: Ingeslikte bankpas
Krijgt u ook het tegoed van de chipknip nu terug?Hulsbos schreef:Inmiddels heeft de SNS aangegeven de kosten te vergoeden. Erg netjes. Alleen jammer dat de veroorzaker (Rabobank) van het probleem hier zo makkelijk mee weg probeert te komen.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 06 sep 2011 20:55
Re: Ingeslikte bankpas
Afgezien van het persoonlijke (financiele) ongemak valt me de klantonvriendelijke houding van de banken op. Totale desinteresse van hun kant om naar een oplossing te zoeken: "pinnen is op eigen risico". Dus voortaan niet meer pinnen bij een vreemde bank, omdat je anders met twee arrogante banken te maken krijgt als je pas wordt ingenomen.....
Ik verbaas me nergens meer over bij banken, het zijn gewoon aso geldmachines geworden.
Ik verbaas me nergens meer over bij banken, het zijn gewoon aso geldmachines geworden.
-
- verified
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 15 okt 2010 10:39
- Contacteer:
Re: Ingeslikte bankpas
Beste Hulsbos,
Fijn dat de kosten van je nieuwe pas zijn vergoed. Als je op onderstaande link klikt, kun je er voor zorgen dat je het geld van je chipknip teruggestort krijgt op je rekening: https://www.snsbank.nl/particulier/klan ... orten.html
Op het formulier dien je aan te geven dat je pas is ingeslikt. Binnen 5 werkdagen wordt het saldo van je chipknip op je rekening bijgeschreven.
Met vriendelijke groet,
Tineke
SNS Bank Webcare
Fijn dat de kosten van je nieuwe pas zijn vergoed. Als je op onderstaande link klikt, kun je er voor zorgen dat je het geld van je chipknip teruggestort krijgt op je rekening: https://www.snsbank.nl/particulier/klan ... orten.html
Op het formulier dien je aan te geven dat je pas is ingeslikt. Binnen 5 werkdagen wordt het saldo van je chipknip op je rekening bijgeschreven.
Met vriendelijke groet,
Tineke
SNS Bank Webcare
-
- Berichten: 2913
- Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46
Re: Ingeslikte bankpas
Dat noem ik nu eens service van SNS Bank, omdat mijn ABN-AMRO bankSNS Bank Webcare schreef:Beste Hulsbos,
Fijn dat de kosten van je nieuwe pas zijn vergoed. Als je op onderstaande link klikt, kun je er voor zorgen dat je het geld van je chipknip teruggestort krijgt op je rekening: https://www.snsbank.nl/particulier/klan ... orten.html
Op het formulier dien je aan te geven dat je pas is ingeslikt. Binnen 5 werkdagen wordt het saldo van je chipknip op je rekening bijgeschreven.
Met vriendelijke groet,
Tineke
SNS Bank Webcare
3 tot 6 weken nodig heeft om dit te realiseren.
Klasse Verschil moet er zijn blijkbaar.
Re: Ingeslikte bankpas
woensdag geld halen in automaat rabobank.
pas erin maar er gebeurd niets helemaal geen aanwijzing wat te doen of waar naar toe.
pas kwam er niet meer uit ik naar de primera om te vragen of ik daar mocht bellen en of hun misschien een nummer wisten zij hebben mij wel prima geholpen .
pas laten blokkeren en zegt die vrouw dat een pas 5tot7 werkdagen duurt.
ik vroeg of dat niet sneller kon want je kan tegenwoordig toch niet meer zonder pas
voor eventuele klachten moest ik mijn eigen filiaal bellen.
ik bellen en ze vonden het allemaal hhheeelll vervelend 500 keer en dat ik gewoon geld kon komen halen op de bank onder werktijden .
toen vroeg ik wie die tijd gaat betalen,want als ik in de werkgever zijn tijd geld moet gaan halen moet dat toch vergoed worden dacht ik want als de rabo een pen voor mij op pakken brengen ze dat ook in rekening
buiten mijn schuld om ben ik mijn pas kwijtgeraakt
ze eindigde met te zeggen dat ze nog nooit had meegemaakt dat iemand er zoveel problemen mee heeft
is dat zo ik denk van niet reageer a.u.b
pas erin maar er gebeurd niets helemaal geen aanwijzing wat te doen of waar naar toe.
pas kwam er niet meer uit ik naar de primera om te vragen of ik daar mocht bellen en of hun misschien een nummer wisten zij hebben mij wel prima geholpen .
pas laten blokkeren en zegt die vrouw dat een pas 5tot7 werkdagen duurt.
ik vroeg of dat niet sneller kon want je kan tegenwoordig toch niet meer zonder pas
voor eventuele klachten moest ik mijn eigen filiaal bellen.
ik bellen en ze vonden het allemaal hhheeelll vervelend 500 keer en dat ik gewoon geld kon komen halen op de bank onder werktijden .
toen vroeg ik wie die tijd gaat betalen,want als ik in de werkgever zijn tijd geld moet gaan halen moet dat toch vergoed worden dacht ik want als de rabo een pen voor mij op pakken brengen ze dat ook in rekening
buiten mijn schuld om ben ik mijn pas kwijtgeraakt
ze eindigde met te zeggen dat ze nog nooit had meegemaakt dat iemand er zoveel problemen mee heeft
is dat zo ik denk van niet reageer a.u.b
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29
Re: Ingeslikte bankpas
nouw word er wel een heel probleem gemaakt voor iets onbenulligs zeg
wat dacht je van in de middagpauze je pas op halen
wat dacht je van in de middagpauze je pas op halen
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Ingeslikte bankpas
En dan woon je in Alkmaar, en werk je in Amsterdam...inekevanvliet schreef:nouw word er wel een heel probleem gemaakt voor iets onbenulligs zeg
wat dacht je van in de middagpauze je pas op halen
Maar, met geldige legitimatie moet je bij elk kantoor van jouw bank voor geld terecht kunnen.
-
- Berichten: 3574
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Ingeslikte bankpas
Dit is wel een enorm zeurargument.B Kuipers schreef:(...)ik bellen en ze vonden het allemaal hhheeelll vervelend 500 keer en dat ik gewoon geld kon komen halen op de bank onder werktijden .
toen vroeg ik wie die tijd gaat betalen,want als ik in de werkgever zijn tijd geld moet gaan halen moet dat toch vergoed worden dacht ik (...)
Moet de bankmedewerkster (die u tegemoet komt) maar gaan overwerken voor u, omdat u anders een vergoeding wilt om in uw pauze geld te gaan halen bij de bank?
Zelf een beetje meewerken is er bij u niet bij?
Re: Ingeslikte bankpas
ze hebben anders in de avond wel personeel die je tot 9uur inde avond bellen om je van alles aan te smeren maar andere service vergeet t maar
Re: Ingeslikte bankpas
en je kan wel zeggen je moet je pas in de lunch pauze ophalen maar dat kan niet want hij wordt door een extern bedrijf opgestuurd waar de bank geen invloed op heeft en in een half uur doe je niet zoveel
Re: Ingeslikte bankpas
Jij gaat er dus maar meteen vanuit dat alle monteurs criminelen zijn? Ben je zelf soms zo op je werk?crazyme schreef:Dus heb je 100 euro op je chipknip staan dan zijn die euro's dus voor de monteur die de pas uit de automaat haalt.
Leuke fooi en waarom zou die monteur dat probleem nu goed verhelpen. Een storingsgevoelige automaat levert immers geld op !?