LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.

bent u tevreden met uw argenta spaarrekening?

ja! die 3,15 % is bijzonder hoog en ik zie geen enkel nadeel
20
36%
ja! die 3,15 % is hoog, maar er zijn enkele nadelen
1
2%
nee! ik raad af om met argenta in zee te gaan
22
39%
ik ben geen klant, maar heb nu wel interesse gekregen
13
23%
 
Totaal aantal stemmen: 56

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door caruso »

Dus als ik nu hier teveel krijg, zou mijn huis wel eens in waarde kunnen dalen!
En leg mij dat maar eens uit!

'T is een ziekte, op alle topics reageren, zelfs als je er de ballen verstand van hebt!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Kom op Argenta .. zorg dat je de EERSTE bent ..
De EERSTE? Er zijn al meerdere banken die MEER dan 4% geven (Credit Europe 4,25%, AT Bank 4,5%)

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

het TOTALE pakket van Argenta
Dat totale pakket kost je dus wel effe 200 euro per jaar. Je kunt namelijk 40.000 euro spaargeld weghalen bij Argenta en bij de AT Bank zetten. Bij Argenta houd je gewoon je betaalrekening, je chip-pinpas, je mogelijkheid tot pinnen in het buitenland aan, evenals een beetje spaargeld.

200 euro per jaar voor een goed totaalpakket vind ik toch wel erg duur.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik denk dat een gemiddeld spaarsaldo van 4000 euro realistischer is.
OK, ik wist niet dat jouw spaarsaldo 4000 euro was, maar nu snap ik inderdaad dat je bij Argenta blijft.

rmwentink
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jan 2007 20:33

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door rmwentink »

Wij zijn overgegaan van de Postbank naar Argenta Nu 4% rente, 0,5% op je betaalrekening Gratis een pas bij vervanging en je hoeft niet te betalen voor pasgebruik per jaar Wij zijn erg tevreden met Argenta en de rest kan stikken met de nederlandse BANKEN die heel veel geld verdienen over de nederlandse mensen.

Warrie
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 jun 2006 01:32

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door Warrie »

nu alweer 4,25 procent

blijkbaar is argenta een van de zeldzame banken die er moeite voor doet, om (nieuwe) klanten tevreden te houden

inmiddels hier al 20.682 lezers op dit ene draadje, maar desondanks dus nog steeds geen enkele nederlandse bank die deze succesvolle argenta-formule wil overnemen
Helaas laten ze het dit jaar afweten. Met 4.25% lopen ze nog steeds achter op de kleine nederlandse banken; ATB en credit europe.

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Inmiddels al 1 miljoen rekeninghouders in Nederland!!
Geeft toch een sfeer van een goede en betrouwbare spaarbank.

Gemiddeld rente over de afgelopen 24 maanden 3,32% (volgens site van Independer). Daar kunnen de alle banken nog een puntje aan zuigen. Op met z'n allen naar Argenta zou ik zeggen.

En kijk eens naar de gemiddelde klantscore op Independer een 7,7. Geweldig toch!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Daar kunnen de alle banken nog een puntje aan zuigen.
ALLE banken? AT Bank zat gemiddeld vast wel hoger.

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

Rente over de laatste 24 maanden is volgens de site van Independer niet bekend.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

Gezien de ontwikkelingen financiele markten kan ik dat wel begrijpen
Ik niet, want
1. Argenta is al een tijd niet meer de hoogste, ze liepen al 0,3% achter op AK Bank, dat verschil is nu 0,55%. Op 40.000 euro spaargeld is dat dus inmiddels 220 euro per jaar. Zo wordt je "gratis" pasje toch wel errug duur.

2. Van andere goede banken hoor ik nog niks over renteverlagingen op spaargeld.

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door Trapito »

@SJZ,
Zo wordt je "gratis" pasje toch wel errug duur.
Excuus voor mijn brutale opmerking maar zou je mij een linkje kunnen doen naar jou post waarin je hebt geschreven: "Zo wordt je "gratis" pasje toch wel errug goedkoop", toen de rente verhoogd werd?

funkyduck
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jun 2008 20:58

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door funkyduck »

Ik heb al een bepaalde tijd een internet rekening bij Argenta.

Het eerste wat mij afschrok was de e-mail met uitleg waar het lettertype niet professioneel en betrouwbaar op mij over kwam. Dit zelfde gold voor de verzonden brief. Misschien een beetje raar, maar het was gewoon een raar gevoel waardoor ik mijn spaargeld er niet aan toe vertrouwde.

De rente lijkt heel aantrekklijk!

Laatst kreeg ik een berichtje van Argenta die liet blijken dat ze deel namen aan Nederlands depositogarantiestelsel. Toen kreeg ik dus het gevoel van... "Was mijn geld dan voor die tijd niet veilig als ik het er op had gezet?" En wat maakt het nu wel veilig?

In de poll zijn er 14 mensen die afraden om geld bij Argenta op de rekening te zetten, maar ik zou graag de motivatie daar achter willen horen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door SJZ »

waar het lettertype niet professioneel en betrouwbaar op mij over kwam
Over lettertypes zullen de meningen wel altijd blijven verschillen. Ga jij toch lekker naar een bank waarvan je het lettertype wel mooi vindt.
Was mijn geld dan voor die tijd niet veilig als ik het er op had gezet?"
Kletskoek, ze vielen voor de eerste 20.000 al onder het Belgische garantiestelsel, voor de volgende 20.000 hebben ze nu via het Nederlandse stelsel uitbreiding.

Rolandroland

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Sparen bij buitenlandse banken

Hoe veilig het is om ergens spaargeld te stallen is voor een groot deel afhankelijk van de uitkering van het spaartegoed bij faillissement van de betreffende bank. De meeste banken die in Nederland actief zijn hebben een vergunning van De Nederlandsche Bank en vallen onder het depositogarantiestelsel wat betekent dat bij faillissement per persoon maximaal €38.000 wordt vergoed (waarvan de eerste €20.000 volledig en over het bedrag van €20.000-€40.000 90% vergoeding) door DNB.

Garantieregeling
Er zijn echter ook een paar buitenlandse banken actief die niet of gedeeltelijk niet onder dit Nederlandse garantiestelsel vallen, zoals bijvoorbeeld Icesave of Argenta. Het is dus verstandig te checken onder welke garantieregeling de betreffende bank valt. Consumenten kunnen daarvoor kijken op de website van DNB over het depositogarantiestelsel of bellen met de informatiedesk van DNB 0800 -020 1068 (gratis).

funkyduck
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jun 2008 20:58

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door funkyduck »

Ga jij toch lekker naar een bank waarvan je het lettertype wel mooi vindt.
Sjonge is dit zo'n forum :twisted:
Ik probeer mijn gevoel te verwoorden wat soms erg moeilijk is omdat je niet vaak niet precies kunt zeggen waarom je een vreemd gevoel hebt.... en dan.. dan wordt er zo gereageerd.
Er zijn echter ook een paar buitenlandse banken actief die niet of gedeeltelijk niet onder dit Nederlandse garantiestelsel vallen, zoals bijvoorbeeld Icesave of Argenta
Begrijp ik nu goed dat je bij Argenta niet garantie hebt voor 20.000 euro spaargeld?

Sorry aan een ieder als ik zeer voorzichtig met mijn geld ben. Zo heel veel briefjes van 10.000 heb ik niet :wink:

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Mogelijk heeft het vreemde lettertype je weerhouden van het lezen van de volgende tekst op de Argenta site :P
Dit houdt in dat rekeninghouders bij Argenta naast de bestaande bescherming van 20.000 EUR vanuit de Belgische Collectieve Garantieregeling een aanvulling krijgen tot 40.000 EUR.
http://www.argenta.nl/inhoud/sparenbetalen/cgr.php

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door Peter-O »

Dat je een FONT niet als prettig lezen ervaart is persoonlijk.

de volgende vraag komt bij "mij" vreemd over
Begrijp ik nu goed dat je bij Argenta niet garantie hebt voor 20.000 euro spaargeld?

Sorry aan een ieder als ik zeer voorzichtig met mijn geld ben. Zo heel veel briefjes van 10.000 heb ik niet
Je komt in een topic met VEEL tevreden ARGENTA gebruik(st)ers, en verwacht een "negatieve bevestiging ??? "
áls je dan zo voorzichtig bent???
waarom dan niet even naar DNB een emailtje sturen??? laat maar weten of ZIJ jou hebben kunnen overtuigen dat er NIKS mis is met Argenta.. eerder het TEGENDEEL... :wink:

dan je laatse puntje:
In de poll zijn er 14 mensen die afraden om geld bij Argenta op de rekening te zetten, maar ik zou graag de motivatie daar achter willen horen.
wat denk je zelf???
In dit topic worden alle GROOTBANKEN om de orengeslagen waarom zij hún klanten bestoken met EXTRA kosten welke dus schijnbaar HELEMAAL niet nodig zijn, en daar bovenop geven deze GROOTBANKEN nog eens een veel lagere (of zelf GEEN) rentevergoedingen.

En nu verwacht jij dat er GEEN tegenstemmers zijn??
en jij verwacht 14 serieuze antwoorden van hen??

Kijk, er zijn mensen die het
"te-veel-werk-vinden-om-over-te stappen"
maar wel graág MINDER zouden willen betalen en MEER geld willen ontvangen.. (welke Nederlander nou niet hé) :wink: en dáár zit veel jalousie....dus TEGENSTEMMEN..

Natuurlijk zal er best iemand zijn die een voor ZIJN situatie... betere oplossing heeft...

Rolandroland

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Het door mij geplaatste persbericht is ingetrokken. Het dagblad DAG heeft een rectificatie moeten plaatsen. Daar waar ik het uit had gehaald.

Toon 59
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 feb 2008 11:24

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door Toon 59 »

Ik ben een heel tevreden client van ARGENTA, al langer dan een jaar.
Zowel een betaalrekening als een spaarrekening.
Alles gratis, prima web-site en ook nog een goede rente!
Kortom, IK ben rondom gelukkig ( en dat hoop ik zo te houden) :D
Dag, Postbank :!: :!: :!:

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: is de Belgische Argenta-garantieregeling geheel veilig ?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Dat stond IJsland ook :|

Gesloten