LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is Flatex betrouwbaar

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door kuklos »

NeoDutchio schreef:
19 jun 2019 20:15
kuklos schreef:
19 jun 2019 19:28
NeoDutchio schreef:
19 jun 2019 18:17


Hoe wilt u het anders noemen? Niemand kan in de toekomst kijken, niemand weet dus of een aandeel gaat stijgen of dalen. Het is altijd een gok.
Beleggen. Zo noem je het. Gokken is ergens geld inleggen waarbij het resultaat volledig afhankelijk is van kans, bijvoorbeeld geld in een fruitautomaat gooien, loten kopen.
Het resultaat is hetzelfde. Je weet namelijk in alle gevallen niet wat het eindresultaat zal zijn. Dus of je nu belegd in de boterham van een fruitautomaateigenaar of in een bedrijf, in beide gevallen kan je alles verliezen of veel winnen.
Je weet nooit wat het eindresultaat zal zijn. Doch bij gokken ben je volledig afhankelijk van kans en bij beleggen kan je een geïnformeerde beslissing nemen en je risico spreiden, in zowel tijd als beleggingsobjecten als riscioklasses etc.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Net als beleggen, ook bij gokken kun je risico spreiden door overal mee te doen!

Maar omdat de meeste loterijen alleen de organisator echt altijd rijker is geworden....
Bij beleggen is dat ook zo maar dat noemen we banken die onze transactie uitvoerde, ongeacht de winst of verlies die wij maakte.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door moederslink »

Ridder777 is er toch al uit : heeft zn centen al op Degiro gezet.
We lezen het wel tzt.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Het volgende Ridder topic wordt: ik heb 1000 aandelen Post.nl, de koers zakt, wat denken jullie, houden of verkopen? Of juist bijkopen?

De antwoorden laten zich raden, en de uiteindelijke beslissing ook... :mrgreen:

Ridder777

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik kijk veel naar de site guruwatch.nl/adviezen

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door kuklos »

Ridder777 schreef:
20 jun 2019 07:53
Ik kijk veel naar de site guruwatch.nl/adviezen
Wat wil je hiermee nu weer zeggen? Dat het dan geen gokken is?
In plaats van dit soort een regelige reacties te plaatsen die niets zeggen had je ook kort kunnen beschrijven waarom je postnl een koopwaardig aandeel vindt. Daarmee had je de indruk gewekt erover nagedacht te hebben.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door Revoked »

kuklos schreef:
20 jun 2019 08:11
Ridder777 schreef:
20 jun 2019 07:53
Ik kijk veel naar de site guruwatch.nl/adviezen
Wat wil je hiermee nu weer zeggen? Dat het dan geen gokken is?
In plaats van dit soort een regelige reacties te plaatsen die niets zeggen had je ook kort kunnen beschrijven waarom je postnl een koopwaardig aandeel vindt. Daarmee had je de indruk gewekt erover nagedacht te hebben.
Gewoon laten gaan. Reageren is zinloos. Dit zijn "no-reply-topics".

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Revoked schreef:
20 jun 2019 08:18
Dit zijn "no-reply-topics".
152 berichten tot nu toe :lol:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door scontra »

Ridder777 schreef:
20 jun 2019 07:53
Ik kijk veel naar de site guruwatch.nl/adviezen
Ik kijk ook redelijk vaak naar het 'weerbericht'', daar wordt ik ook weinig of niets wijzer van en het wil ook niet garanderen dat ik nooit eens flink "nat" kan gaan.
En zo is het ook bij dit soort site's, waarvan ik denk dat u die gisteren of vandaag heeft ontdekt !
Ze geven een moment opname dat binnen een minuut weer anders kan zijn en waar de kleine spaarder, belegger ,investeerder niets mee kan.
U heeft, als ik u mag geloven, uw pecunia uit handen gegeven en moet maar afwachten hoe het e.e.a. zich zal ontwikkelen in de komende 20 jaar, want zolang moet u toch wel uw gelden kunnen missen om ook maar enige kans op een aardig rendement te kunnen behalen.

Zombiemaster
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

-zie hieronder-
Laatst gewijzigd door Zombiemaster op 20 jun 2019 11:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Zombiemaster
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

scontra schreef:
20 jun 2019 10:26
En zo is het ook bij dit soort site's, waarvan ik denk dat u die gisteren of vandaag heeft ontdekt !

Dit heeft natuurlijk niets met "dit soort sites" te maken. Als je belegt in een aandeel, bijvoorbeeld in Shell, dan doet het er niet toe of je dat bij de Rabo, ING, ABN, DeGiro, Binck of bij Flatex doet. De koersen zijn grosso modo overal hetzelfde, kunnen van beurs tot beurs een cent verschillen, en kunnen in de loop van de dag, maand, jaar natuurlijk fluctueren. Kwestie van goedkoop kopen en duur verkopen en in de tussentijd dividend incasseren. Van belang is wel hoeveel van je rendement de betreffende broker wegsnoept aan kosten. En dat lijkt bij Flatex minimaal te zijn.
https://beleggen.info/brokers/flatex

Verwar beleggen niet met CFD's. Dat moet je nooit doen. Dat is gokken op koersverandering in 10 minuten.

De vraag was of Flatex betrouwbaar was, en mij dunkt van wel, omdat deze al een tiental jaren in Duitsland werkt en daar tot de grootste spelers behoort. Het zullen echt geen oplichters zijn die net doen alsof ze aandelen voor je reserveren maar in werkelijkheid niet doen of zo. Daarvoor bestaan ze al te lang en worden ze door de Duitse overheids instanties en media echt wel streng gecontroleerd.
Laatst gewijzigd door Zombiemaster op 20 jun 2019 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

We begrijpen de zorgen die jullie voor Ridder777 dragen, maar de vraag van het topic is niet 'Is het in mijn financiële situatie verstandig om te gaan beleggen?', maar of Flatex betrouwbaar is. Probeer de discussie daarom rond Flatex te houden. Wil je de huidige discussie voortzetten, open dan lekker een algemeen topic over in welke situaties het verstandig is om te beleggen.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door Costnix »

@Radar^FG: FUP zetten naar De Huiskamer?

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door kuklos »

scontra schreef:
20 jun 2019 10:26
U heeft, als ik u mag geloven, uw pecunia uit handen gegeven en moet maar afwachten hoe het e.e.a. zich zal ontwikkelen in de komende 20 jaar, want zolang moet u toch wel uw gelden kunnen missen om ook maar enige kans op een aardig rendement te kunnen behalen.
De vraag is hoe je een aardig rendement definieert. Als de koers met 10% stijgt in een jaar is dit een zeer mooi rendement. Doch gezien het geringe ingelegde bedrag zul je zelf bij een verdubbeling van de koers nooit rijk worden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het ingelegde bedrag moet natuurlijk dusdanig hoog zijn dat de vaste kosten maar een marginaal deel van de opbrengst bedraagt. In het voorbeeld van Ridder kan het eindresultaat erg tegenvallen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door kweenie »

Radar schreef:
20 jun 2019 11:14

We begrijpen de zorgen die jullie voor Ridder777 dragen, maar de vraag van het topic is niet 'Is het in mijn financiële situatie verstandig om te gaan beleggen?', maar of Flatex betrouwbaar is. Probeer de discussie daarom rond Flatex te houden.
OK. Simpele antwoord: ja, Flatex bestaat in Duitsland al langer en is betrouwbaar. In Duitsland hebben ze (nog) geen provisieverbod, zodat brokers daar, net als hier vroeger, (nog) een vergoeding van de aanbieders kunnen krijgen en voor de klanten dus (nog) 'gratis' kunnen zijn. Zo simpel is het.

En gezien de bescheiden financiële speelruimte van TS lijkt het mij verstandig om een zo goedkoop mogelijke broker uit te kiezen.

RemkoWeetRaad
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2019 08:46

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door RemkoWeetRaad »

Flatex is wel een betrouwbare broker, zijn heel groot in Duitsland en nu ook in Nederland. Zie bijvoorbeeld hier meer informatie https://www.allesoveraandelen.com/broker/flatex

Gesloten