LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is Flatex betrouwbaar

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 26912
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mag je het dan niet inzien om te weten of je het wilt houden? :lol:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Alles in Post NL?
B Post dus de belgen wilde deze firma toch liever niet overnemen...
blijkbaar geen lijk in de kast maar compleet spookhuis gevonden!

En beleggen, als je geen 1000x Post NL maar verdeel over 100 bedrijven, 10x Post NL 10x B post, 10x Chinese post.... enz... en je winst is dan het gemiddelde van alle postbedrijven en veel stabieler, en ik had afgelopen jaar zo weinig zegels nodig.....
Die kerstkaarten gaan online of via Fake Boek, alleen enkele dingen gestuurd voor een auto club, kleine onderdelen die in envelop pasten.... maar daar heb ik geen 1000 zegels voor nodig!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Komkommertijd schreef:
18 jun 2019 15:20
Alles in Post NL?
B Post dus de belgen wilde deze firma toch liever niet overnemen...
blijkbaar geen lijk in de kast maar compleet spookhuis gevonden!

En beleggen, als je geen 1000x Post NL maar verdeel over 100 bedrijven, 10x Post NL 10x B post, 10x Chinese post.... enz... en je winst is dan het gemiddelde van alle postbedrijven en veel stabieler, en ik had afgelopen jaar zo weinig zegels nodig.....
Die kerstkaarten gaan online of via Fake Boek, alleen enkele dingen gestuurd voor een auto club, kleine onderdelen die in envelop pasten.... maar daar heb ik geen 1000 zegels voor nodig!
Maar over een paar jaar zijn de zegels duurder en kan je je goedkoop ingekochte zegels duurder doorverkopen.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door witte angora »

NeoDutchio schreef:
18 jun 2019 15:28
Komkommertijd schreef:
18 jun 2019 15:20
Alles in Post NL?
B Post dus de belgen wilde deze firma toch liever niet overnemen...
blijkbaar geen lijk in de kast maar compleet spookhuis gevonden!

En beleggen, als je geen 1000x Post NL maar verdeel over 100 bedrijven, 10x Post NL 10x B post, 10x Chinese post.... enz... en je winst is dan het gemiddelde van alle postbedrijven en veel stabieler, en ik had afgelopen jaar zo weinig zegels nodig.....
Die kerstkaarten gaan online of via Fake Boek, alleen enkele dingen gestuurd voor een auto club, kleine onderdelen die in envelop pasten.... maar daar heb ik geen 1000 zegels voor nodig!
Maar over een paar jaar zijn de zegels duurder en kan je je goedkoop ingekochte zegels duurder doorverkopen.
Tenzij er, net als met de guldenzegels, ineens vervalsers opduiken. Dan komen er nieuwe series uit, en worden de huidige ongeldig verklaard.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door scontra »

Ridder777 schreef:
18 jun 2019 12:58
Ik denk dat ik maar niet ga beleggen, alleen 1000x aandelen PostNL kopen.
En kijken wat er mee gebeurt...

Dan kunt u nog beter postzegels kopen, dan krijgt u tenminste nog 'iets' voor uw geld !

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door kuklos »

snuffel1 schreef:
18 jun 2019 15:42
Niet om het één of ander maar Flatex is vergelijkbaar met BUX en speculeert in zeer gevaarlijke onderdelen qua beleggen. De Duitse Bafin blijkt de gang van zaken te controleren en dus niet de AFM. Met beleggen bij BUX raakt 75% de inleg volledig kwijt en als ik de site van Flatex zo bekijk en deze quote uit de context ruk
Beleggen brengt risico’s met zich mee. U kunt uw inleg (deels of geheel) verliezen en in sommige gevallen zelfs meer dan dat.
dan verlies je niet alleen het ingelegde bedrag maar krijg je ook nog een rekening achteraf omdat Flatex de transacties heeft gedaan. Eigenlijk is het net zo iets als een boel machines aanschaffen en op de Veluwe op zoek naar goud gaan, kansloos maar in theorie zou er goud kunnen liggen. Flatex levert de machines in de vorm van een App maar laat het zoeken naar goud aan de goudzoeker over en als dat op een paar verloren sieraden na niet lukt de kosten voor die machines wel in rekening brengt. Even terug naar Ridder777, twee a' drie duizend euro op de spaarrekening hebben is een buffer voor een normaal gezin om tegenslagen op te kunnen vangen maar is ook bedoeld om eens lekker samen met uw vriendin en dochter van een vakantie of anderszins van te genieten. Daarbij is uw contract wel verlengt maar dat geeft garantie voor de toekomst en als u daarna toch in een WW situatie zou vervallen is dat maar 70% van het laatst bekende inkomen.
Dit is niet correct. Als Ridder777 gewoon aandelen koopt via Flatex kan hij enkel dat bedrag verliezen.

Binck heb ik ervaring mee, en had daar aandelen in de VS gekocht, en moest ik bij daling van de dollar bijstorten. Ze opgebeld en uitgescholden, want bij aandelen zou dat niet moeten. Blijkbaar kopen zij de aandelen niet, maar iets met de onderliggende waarde.
Dus ik ben direct overgestapt naar een andere aanbieder. Als Flatex ook zoiets doet dan loopt TS wel de kans meer geld kwijt te zijn bij buitenlandse aandelen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Flatex lijkt op Flater.... maar 1 letter verschil en Duits recht en hoe is jou Duits, ....
ik moet plassen of zo roepen ze meestal als het fout gaat!

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door gosewijn »

zegeltjes sparen bij AH of de Coop levert meer op.

Ridder777

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik wil me alleen bezighouden met Nederlandse Aandelen.

PostNL
Pharming
Ordina

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door Erthanax »

snuffel1 schreef:
18 jun 2019 15:42
Eigenlijk is het net zo iets als een boel machines aanschaffen en op de Veluwe op zoek naar goud gaan, kansloos maar in theorie zou er goud kunnen liggen.
Op de Veluwe inderdaad kansloos, u moet in Salland zijn, in de omgeving van Nijverdal :D.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door Costnix »

Ga gewoon je gang, maar kom niet hier klagen, wanneer je je geld hebt verloren bij de aandelen handel.

Heb heel vroeger wat aandelen gehad, toen ik bij De Bank werkte.
Ik hoefde maar 25 procent van de koerswaarde in te leggen, maar kreeg wel de volle winst bij verkoop.
Je hoefde als werknemer geen kosten betalen bij de aan- en verkoop.
En het handelen met voorkennis was nog niet verboden :mrgreen:

Ik hoop, dat je geen Flatex begaat :(

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door scontra »

Ridder777 schreef:
18 jun 2019 16:19
Ik wil me alleen bezighouden met Nederlandse Aandelen.

PostNL
Pharming
Ordina

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door Cro »

kuklos schreef:
18 jun 2019 15:57
snuffel1 schreef:
18 jun 2019 15:42
Niet om het één of ander maar Flatex is vergelijkbaar met BUX en speculeert in zeer gevaarlijke onderdelen qua beleggen. De Duitse Bafin blijkt de gang van zaken te controleren en dus niet de AFM. Met beleggen bij BUX raakt 75% de inleg volledig kwijt en als ik de site van Flatex zo bekijk en deze quote uit de context ruk
Beleggen brengt risico’s met zich mee. U kunt uw inleg (deels of geheel) verliezen en in sommige gevallen zelfs meer dan dat.
dan verlies je niet alleen het ingelegde bedrag maar krijg je ook nog een rekening achteraf omdat Flatex de transacties heeft gedaan. Eigenlijk is het net zo iets als een boel machines aanschaffen en op de Veluwe op zoek naar goud gaan, kansloos maar in theorie zou er goud kunnen liggen. Flatex levert de machines in de vorm van een App maar laat het zoeken naar goud aan de goudzoeker over en als dat op een paar verloren sieraden na niet lukt de kosten voor die machines wel in rekening brengt. Even terug naar Ridder777, twee a' drie duizend euro op de spaarrekening hebben is een buffer voor een normaal gezin om tegenslagen op te kunnen vangen maar is ook bedoeld om eens lekker samen met uw vriendin en dochter van een vakantie of anderszins van te genieten. Daarbij is uw contract wel verlengt maar dat geeft garantie voor de toekomst en als u daarna toch in een WW situatie zou vervallen is dat maar 70% van het laatst bekende inkomen.
Dit is niet correct. Als Ridder777 gewoon aandelen koopt via Flatex kan hij enkel dat bedrag verliezen.

Binck heb ik ervaring mee, en had daar aandelen in de VS gekocht, en moest ik bij daling van de dollar bijstorten. Ze opgebeld en uitgescholden, want bij aandelen zou dat niet moeten. Blijkbaar kopen zij de aandelen niet, maar iets met de onderliggende waarde.
Dus ik ben direct overgestapt naar een andere aanbieder. Als Flatex ook zoiets doet dan loopt TS wel de kans meer geld kwijt te zijn bij buitenlandse aandelen.
Ik heb niet het idee dat het hier om een valuta risico gaat, dit lijkt veel meer op handelen in aandelen met een zogenaamd leverage.
Hierbij leg je zelf maar een deel in van de transactie en leen je de rest van je broker. Doe je bijvoorbeeld een trade met een leverage van 25x leg je zelf 1/25ste in van het bedrag, de rest leen je. Hierdoor kun je zeer veel winnen in korte tijd met relatief weinig kapitaal, maar je kan uiteraard ook enorm veel verliezen als je bijvoorbeeld speculeert op een daling en de aandelen in kwestie gaan stijgen. Als je posities dan geliquideerd worden kan je van het een op het andere moment je volledige positie inclusief het geleende deel volledig verliezen.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door kuklos »

Cro schreef:
18 jun 2019 18:26
Ik heb niet het idee dat het hier om een valuta risico gaat, dit lijkt veel meer op handelen in aandelen met een zogenaamd leverage.
Een zogenaamde marge aankoop. Klopt.
Maar daar ben je zelf bij en is iets wat je apart moet instellen, dat gebeurt niet zomaar en is ook mogelijk bij andere aanbieders, inclusief je eigen bank om op die manier te handelen.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door Costnix »

Flatex is heel betrouwbaar. Er wordt reclame voor gemaakt bij de STER.
(Er zijn, leugens, grove leugens en reclame)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Reclame is altijd mooier dan werkelijkheid.

Als ze dikke winst beloven is dat voor hun eigen directie!
en nu gratis maar welke tarieven rekenen ze volgende jaar als je wilt verkopen?

Het is te mooi om waar te zijn, slechts een tijdelijke actie om ons te verleiden en dan op tijd hard weglopen!

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door Erthanax »

Flatex lijkt me zeer betrouwbaar. Met CFD's raakt men met grote zekerheid zijn geld kwijt.
Ook hun eigen uitleg hoe ze hun geld verdienen (geen kosten voor de gebruiker) komt heel betrouwbaar over:
Flatex schreef:Wij wikkelen uw transacties af op de grootste Europese retail effectenbeurs (Tradegate), waar geen fees betaald hoeven te worden voor uw orders, zoals dat op de traditionele beurzen wel het geval is. Daarnaast werken wij samen met gerenommeerde internationale aanbieders van financiële instrumenten die bereid zijn ons te vergoeden voor onze samenwerking. Door zeer efficiënt te opereren en door de ontvangst van vergoedingen, zijn wij in staat inkomsten te genereren aan de professionele kant van de handel.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Gratis beleggen? Ze mogen volgens de voorwaarde deze altijd aanpassen!

Dus nu gratis maar hoe lang?

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door kuklos »

Erthanax schreef:
18 jun 2019 21:08
Flatex lijkt me zeer betrouwbaar. Met CFD's raakt men met grote zekerheid zijn geld kwijt.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil Flatex niet verdedigen, want ik ken ze niet. Maar met CFD's kan je ook je geld kwijtraken als je dit bij je huisbank doet. Dus dat is niet uniek aan Flatex.
De vraag wordt eigenlijk in hoeverre Flatex betrouwbaarder of minder betrouwbaar is bij gelijkwaardige producten.

Sowieso is al de tip om niet te gaan beleggen als je er niks van snapt of er geen geld voor hebt. @Ridder777

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Is Flatex betrouwbaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch zie ik over een aantal jaren alweer de Claimtopics opdoemen...

Gesloten