LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderspaarrekening gezocht!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
djstrike

Kinderspaarrekening gezocht!

Ongelezen bericht door djstrike » 25 jul 2010 18:19

beste forum leden,

wij zijn op zoek naar een spaarrekening voor onze dochter, wij willen een maximaal rendement waarbij we ieder kwartaal een bedrag apart willen zetten.

Wij hebben bij ASN de jeugdspaarrekening gevonden, enige nadeel: geld staat 18 jaar geblokkeerd, opname (muv studiekosten) niet mogelijk. Stel de ASN gaat failliet kan je dus een probleem hebben (Bij DSB Bank is het destijds met de zilvervloot uiteindelijk als nog goed afgelopen).

Wat zouden jullie adviseren? Goede keuze of toch naar een andere bank / spaarvorm uitkijken?

wij horen graag jullie advies! :D

courier

Re: Kinderspaarrekening gezocht!

Ongelezen bericht door courier » 26 jul 2010 14:07

TS: Ga naar Sandra068 in deze rubriek circa 2 juni gestart.
Laatst gewijzigd door courier op 01 aug 2010 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.

brenda229

Ongelezen bericht door brenda229 » 26 jul 2010 15:39

ik spaar voor mijn zoon op een spaarrekening met de meeste rente, krijg ik ergens anders meer ga ik daar naar toe! Je moet wel kunnen om van het geld af te blijven natuurlijk!
Daarnaast wil niet dat mijn zoon te beschikking heeft op zijn bedrag als hij 18 is. Ik wil er namelijk zeggenschap hebben over het bedrag!
je weet namelijk niet hoe je lieve zoon/dochter is als hij 18 is.

Daarnaast heeft mijn zoon een gewone echte kinderspaarrekening bij de rabobank, dit is straks voor zijn rijbewijs of wereldreis, dit wordt grotendeels gesponserd door opa via zijn spaarpot, voordeel is dat ik daar gewoon zijn spaarpot leeg kan gooien, je krijg er weinig rente op!

Upstairs

Ongelezen bericht door Upstairs » 01 aug 2010 09:22

Onze kinderen hebben vanaf 1996 een spaarrekening bij de SNS bank ( voorheen regiobank). 15 jaar max. € 600.= per jaar sparen en aan het eind van de looptijd ( in ons geval volgend jaar) 10 % over het hele gespaarde bedrag excl. de jaarlijkse rente.
Mijn zus heeft dat 2 jaar geleden afgesloten bij de SNS en zij heeft 9% over het spaartegoed.
Misschien iets om te informeren??

gr.

Gesloten