LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over Rabobank Dronten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
teleurgesteld-
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mei 2013 20:09

Klacht over Rabobank Dronten

Ongelezen bericht door teleurgesteld- »

Beste Forum Leden,

Wij zijn afgelopen woensdag ik en mijn moeder bij de Rabobank Dronten geweest om de spaarrekening van mijn broertje van 8 jaar op te zeggen en de gespaarde bedrag direct over te laten boeken naar de nieuwe spaarrekening bij de ABN Amro.

Om het nog helderder te maken, mijn ouders zijn in een scheidingprocedure die bijna rond is.
Mijn ouders hebben een gezamenlijk rekening met een krediet van 2500 euro wat ze rood kunnen staan.

Mijn vader heeft inmiddels een rekening bij de ING Bank en mijn moeder bij ABN Amro. Mijn vader betaald per maand 50.00 euro, zodat de rente betaald kan worden. Dit is ook afgesproken met de Directeur van Rabobank Dronten tot de koophuis verkocht is, zodat de volledige krediet betaald kan worden.

Wij zijn erg ontevreden over de behandeling van de medewerkster. Wij mochten even plaats nemen zodat ze de hoofdkantoor kon bellen. Na lang overleg met de hoofdkantoor, kwam ze bij ons terug met de mededeling: Omdat er niet voldoende voeding binnenkomt op de gezamenlijk rekening " minimaal 1500 euro per maand " worden alle overige spaarrekeningen geparkeerd tot dat de krediet betaald wordt.
Ook de spaarrekening van mijn broertje. En dat dit ook in de algemene voorwaarden staat. Ik heb haar vriendelijk gevraagd of ze me dat kan laten zien in de algemene voorwaardes. Zij heeft letterlijk de algemene voorwaardes in onze handen gegeven en aangegeven dat wij dit zelf mogen uitzoeken.
Ook sprak ik haar aan dat me vader een afspraak heeft met de directeur van de bank over de krediet, ze gaf letter aan van: Het maakt mij niks uit of je een afspraak hebt met de directeur. Zijn collega zat één meter naast haar en trok zich nergens van aan.
Wij zijn zeer ontevreden over de behandeling en gang van zaken van de medewerkster van Rabobank.
Ik heb de algemene voorwaarde gelezen, en ik kan nergens zien dat de spaarrekening van een kleine kind ook geparkeerd wordt. Ik denk dit één grote onzin is.

Heeft iemand hier ervaring mee ? En wat ik kan het beste doen. Hopelijk ziet Rabobank webcare mijn bericht en wilt iemand ons fatsoenlijk helpen. Want klantenservice verwijst ons weer door naar Rabobank Dronten. Dus daar schiet ik niet mee op.

Wie o wie kan ons helpen ? En advies gegeven.

Super bedankt!
Laatst gewijzigd door teleurgesteld- op 11 mei 2013 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Klacht over Rabobank Dronten

Ongelezen bericht door riddert »

teleurgesteld- schreef:Beste Forum Leden,

Wij zijn afgelopen woensdag ik en mijn moeder bij de Rabobank Dronten geweest om de spaarrekening van mijn broertje van 8 jaar op te zeggen en de gespaarde bedrag direct over te laten boeken naar de nieuwe spaarrekening bij de ABN Amro.

Om het nog helderder te maken, mijn ouders zijn in een scheidingprocedure die bijna rond is.
Mijn ouders hebben een gezamenlijk rekening met een krediet van 2500 euro wat ze rood kunnen staan.

Mijn vader heeft inmiddels een rekening bij de ING Bank en mijn moeder bij ABN Amro. Mijn vader betaald per maand 50.00 euro, zodat de rente betaald kan worden. Dit is ook afgesproken met de Directeur van Rabobank Dronten tot de koophuis verkocht is, zodat de volledige krediet betaald kan worden.

Wij zijn erg ontevreden over de behandeling van de medewerkster. Wij mochten even plaats nemen zodat ze de hoofdkantoor kon bellen. Na lang overleg met de hoofdkantoor, kwam ze bij ons terug met de mededeling: Omdat er niet voldoende voeding binnenkomt op de gezamenlijk rekening " minimaal 1500 euro per maand " worden alle overige spaarrekeningen geparkeerd tot dat de krediet betaald wordt.
Ook de spaarrekening van mijn broertje. En dat dit ook in de algemene voorwaarden staat. Ik heb haar vriendelijk gevraagd of ze me dat kan laten zien in de algemene voorwaardes. Zij heeft letterlijk de algemene voorwaardes in onze handen gegeven en aangegeven dat wij dit zelf mogen uitzoeken.
Ook sprak ik haar aan dat me vader een afspraak heeft met de directeur van de bank over de krediet, ze gaf letter aan van: Het maakt mij niks uit of je een afspraak hebt met de directeur. Zijn collega zat één meter naast haar en trok zich nergens van aan.
Wij zijn zeer ontevreden over de behandeling en gang van zaken van de medewerkster van ABN Amro.
Ik heb de algemene voorwaarde gelezen, en ik kan nergens zien dat de spaarrekening van een kleine kind ook geparkeerd wordt. Ik denk dit één grote onzin is.

Heeft iemand hier ervaring mee ? En wat ik kan het beste doen. Hopelijk ziet Rabobank webcare mijn bericht en wilt iemand ons fatsoenlijk helpen. Want klantenservice verwijst ons weer door naar Rabobank Dronten. Dus daar schiet ik niet mee op.

Wie o wie kan ons helpen ? En advies gegeven.

Super bedankt!
Ik weet niet of je er iets tegen kunt doen. Heeft het misschien te maken met het saldo van de overige spaarrekeningen, dat dit wellicht minder is dan het openstaande kredietbedrag? En is het spaarbedrag van uw broertje erbij gerekend wel meer dan het kredietbedrag?
In dat geval kan ik me de houding van de bank wel voorstellen, men wil toch zekerheid dat het kredietbedrag terugkomt. Dat is de enige verklaring die ik u kan geven.

teleurgesteld-
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mei 2013 20:09

Re: Klacht over Rabobank Dronten

Ongelezen bericht door teleurgesteld- »

Hallo,

Me ouders hebben geen spaarrekening bij de Rabobank.

Een spaarrekening van een kleine kind staat denk ik toch totaal los van de huidige krediet bij de Rabobank van mijn ouders? Mogen ze dit wel zomaar doen, want in de algemene voorwaarde is het nergens terug te lezen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Klacht over Rabobank Dronten

Ongelezen bericht door bprosman »

en ik kan nergens zien dat de spaarrekening van een kleine kind ook geparkeerd wordt
Zolang hij geen 18 is , hebben je ouders de volledige volmacht over die rekening (even er van uit gaande dat het geld niet voor x jaar "vastgezet" ) kunnen je ouders doen met die rekening wat ze willen.
Kan me daarom wel voorstellen dat een bank voorzichtig is.

teleurgesteld-
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mei 2013 20:09

Re: Klacht over Rabobank Dronten

Ongelezen bericht door teleurgesteld- »

Het enige wat we willen is de spaarrekening opzeggen en het x bedrag laten overboeken naar de spaarrekening van mijn kleine broertje bij de ABN.

Ik denk persoonlijk dat ze ons behandeld hebben naar hun eigen zin en daarom vindt ik dit niet kunnen.
Als het in de algemene voorwaarde stond, dan had ik er niks op te zeggen maar dat is niet het geval.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Klacht over Rabobank Dronten

Ongelezen bericht door bprosman »

Zolang je broertje geen 18 is , is die rekening niet (alleen) van hem maar je (ook) van je ouders.

Art. 25 van de voorwaarden :
De bank mag altijd hetgeen zij al dan niet opeisbaar of onder
voorwaarde van de cliënt te vorderen heeft, verrekenen met al dan
niet opeisbare tegenvorderingen van de cliënt op de bank,
Laatst gewijzigd door bprosman op 10 mei 2013 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.

teleurgesteld-
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mei 2013 20:09

Re: Klacht over Rabobank Dronten

Ongelezen bericht door teleurgesteld- »

bprosman schreef:Zolang je broertje geen 18 is , is die rekening niet (alleen) van hem maar je (ook) van je ouders.
Oké dat klopt. Maar van Rabobank mogen me ouders nu niet aan het geld komen. Is echt absurd!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Klacht over Rabobank Dronten

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik gok dat de "schuld" bij de bank in totaal hoger is dan de totalen van de spaartegoeden.

teleurgesteld-
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mei 2013 20:09

Re: Klacht over Rabobank Dronten

Ongelezen bericht door teleurgesteld- »

bprosman schreef:Ik gok dat de "schuld" bij de bank in totaal hoger is dan de totalen van de spaartegoeden.
Nee, de totale schuld/krediet is 2.5 k en op de spaarrekening 3 k +

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Klacht over Rabobank Dronten

Ongelezen bericht door bprosman »

Dan zullen ze 500 Euro over mogen maken.
Staat in de voorwaarden, Art. 25.

teleurgesteld-
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mei 2013 20:09

Re: Klacht over Rabobank Dronten

Ongelezen bericht door teleurgesteld- »

Geldt dit ook voor een spaarrekening van een kind ?
Als me ouders een spaarrekening hadden bij de rabobank dan had ik er alle begrip voor. Maar in dit geval niet.
Laatst gewijzigd door teleurgesteld- op 10 mei 2013 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Klacht over Rabobank Dronten

Ongelezen bericht door witte angora »

Het geld is niet weg, het staat alleen maar geparkeerd, dus je kunt er niet bij, dat is alles, als ik het goed begrepen heb. Als eenmaal dat krediet is afgelost, komt het geld van je broertje weer vrij.

Feitelijk is de rekening van je broertje een soort borg geworden voor de afhandeling van het krediet. Niet leuk voor je broertje, maar wel begrijpelijk van de kant van de bank. Sterker nog, het staat wel op naam van je broertje, maar wie zegt dat het in de praktijk ook van je broertje is? Jullie, uiteraard, maar de bank moet dat maar aannemen. Voor hetzelfde gemak wordt het geld voor heel andere dingen opgenomen...

Zo snel mogelijk proberen af te lossen dan, dan kan dit ook rondgemaakt worden.

teleurgesteld-
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mei 2013 20:09

Re: Klacht over Rabobank Dronten

Ongelezen bericht door teleurgesteld- »

witte angora schreef:Het geld is niet weg, het staat alleen maar geparkeerd, dus je kunt er niet bij, dat is alles, als ik het goed begrepen heb. Als eenmaal dat krediet is afgelost, komt het geld van je broertje weer vrij.

Feitelijk is de rekening van je broertje een soort borg geworden voor de afhandeling van het krediet. Niet leuk voor je broertje, maar wel begrijpelijk van de kant van de bank. Sterker nog, het staat wel op naam van je broertje, maar wie zegt dat het in de praktijk ook van je broertje is? Jullie, uiteraard, maar de bank moet dat maar aannemen. Voor hetzelfde gemak wordt het geld voor heel andere dingen opgenomen...

Zo snel mogelijk proberen af te lossen dan, dan kan dit ook rondgemaakt worden.
De spaarrekening staat op de naam van mijn broertje. Daarom begrijp ik niet waarom ze dit als borg inhouden. Mogen ze dit normaal wel doen ? Of doen zij dit omdat zij dit willen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Klacht over Rabobank Dronten

Ongelezen bericht door bprosman »

De spaarrekening staat op de naam van mijn broertje.
Het is al een paar keer geprobeerd het je uit te leggen maar de boodschap komt niet aan.
De rekening staat weliswaar op naam van je broertje maar omdat je broertje nog geen 18 is zijn je ouders mede-eigenaar met volledige volmacht over die rekening , dus die rekening is ook van hen (tot hij 18 is).
Mogen ze dit normaal wel doen ?
Ja, dat mag volgens artikel 25.
De bank mag altijd hetgeen zij al dan niet opeisbaar of onder
voorwaarde van de cliënt te vorderen heeft, verrekenen met al dan
niet opeisbare tegenvorderingen van de cliënt op de bank,

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Klacht over Rabobank Dronten

Ongelezen bericht door puma73 »

Wij zijn zeer ontevreden over de behandeling en gang van zaken van de medewerkster van ABN Amro.
Volgens mij zit je gewoon een beetje te trollen.

openingstitel
Klacht over Rabobank

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Klacht over Rabobank Dronten

Ongelezen bericht door witte angora »

puma73 schreef:
Wij zijn zeer ontevreden over de behandeling en gang van zaken van de medewerkster van ABN Amro.
Volgens mij zit je gewoon een beetje te trollen.

openingstitel
Klacht over Rabobank
Kan, maar hoeft niet. Iemand kan vanwege de stress ook de namen door elkaar gooien. Als iemand zo in de schulden zit gaat het niet in de koude kleren zitten. Of juist wel.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Klacht over Rabobank Dronten

Ongelezen bericht door ruud_a »

bprosman schreef:
De spaarrekening staat op de naam van mijn broertje.
Het is al een paar keer geprobeerd het je uit te leggen maar de boodschap komt niet aan.
De rekening staat weliswaar op naam van je broertje maar omdat je broertje nog geen 18 is zijn je ouders mede-eigenaar met volledige volmacht over die rekening , dus die rekening is ook van hen (tot hij 18 is).
Mogen ze dit normaal wel doen ?
Ja, dat mag volgens artikel 25.
De bank mag altijd hetgeen zij al dan niet opeisbaar of onder
voorwaarde van de cliënt te vorderen heeft, verrekenen met al dan
niet opeisbare tegenvorderingen van de cliënt op de bank,
zijn de ouders mede-eigenaar, of hebben ze alleen maar volledige volmacht?
dat maakt nogal wat verschil lijkt me

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Klacht over Rabobank Dronten

Ongelezen bericht door bprosman »

zijn de ouders mede-eigenaar, of hebben ze alleen maar volledige volmacht?
In beide gevallen kunnen ze de rekening leegmaken, dus voor de bank maakt het niet zo'n verschil.

teleurgesteld-
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 mei 2013 20:09

Re: Klacht over Rabobank Dronten

Ongelezen bericht door teleurgesteld- »

ruud_a schreef:
bprosman schreef:
De spaarrekening staat op de naam van mijn broertje.
Het is al een paar keer geprobeerd het je uit te leggen maar de boodschap komt niet aan.
De rekening staat weliswaar op naam van je broertje maar omdat je broertje nog geen 18 is zijn je ouders mede-eigenaar met volledige volmacht over die rekening , dus die rekening is ook van hen (tot hij 18 is).
Mogen ze dit normaal wel doen ?
Ja, dat mag volgens artikel 25.
De bank mag altijd hetgeen zij al dan niet opeisbaar of onder
voorwaarde van de cliënt te vorderen heeft, verrekenen met al dan
niet opeisbare tegenvorderingen van de cliënt op de bank,
zijn de ouders mede-eigenaar, of hebben ze alleen maar volledige volmacht?
dat maakt nogal wat verschil lijkt me
Alleen mijn moeder heeft een volmacht. Geen mede-eigenaar.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Klacht over Rabobank Dronten

Ongelezen bericht door puma73 »

teleurgesteld- schreef:
puma73 schreef:
Wij zijn zeer ontevreden over de behandeling en gang van zaken van de medewerkster van ABN Amro.
Volgens mij zit je gewoon een beetje te trollen.

openingstitel
Klacht over Rabobank
Heb je niks beters te doen Puma73 ? Als jij in de zelfde sh*t zat, dan kan je ook type fout maken.
Gewoon even je berichtje doorlezen voor je het plaatst en kijken of de info die je plaatst juist is??

Gesloten