LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Henk020
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 feb 2010 19:26

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door Henk020 »

Moet zeggen dat ik ook niet echt gecharmeerd was van de service van de ING.

Had via MijnING een nieuwe rekening aangevraagd. Binnen een paar dagen stond de nieuwe rekening bij mijn rekeningoverzicht, en weer 2 dagen kreeg ik een pas en weer een dag hierna een afhaalbericht voor de pincode. Tot dusverre geen probleem. De dag hierna verschijnt een grote enveloppe, met folders met voorwaarden, aanvraagformulier creditcard en rekeninginformatie. Als laatste pagina (blijkt achteraf) nog een formulier dat getekend terug moet worden gestuurd om de rekening te activeren.

Ik pincode afhalen, gelegitimeerd, en weer naar huis. Vervolgens geld op nieuwe rekening overgemaakt, en dat stond er volgens MijnING direct op. Bij de pinautomaat echter melding "rekening geblokkeerd". Na contact met de ING bleek ik inderdaad tussen de stapels voorwaarden die ene pagina te hebben gemist die ik moest terugsturen. Het geld dat ik had gestort kon ik echter niet terugkrijgen. De rekening was immers geblokkeerd. Formulier ondertekend, en bij de ING balie ingeleverd. Wachten...en na 5 dagen bij internetbankieren nog steeds de foutmelding "rekening geblokkeerd" bij het overboeken. Volgens de klantenservice hadden ze nooit het formulier ontvangen, en moest ik een nieuw formulier ondertekenen dat zou worden opgestuurd. Na een paar dagen, waarin ik inmiddels het geld om mijn nieuwe rekening wel nodig begon te krijgen, nieuw formulier ontvangen en naar de ING balie. De medewerkster gaf toe dat er ergens iemand zat die op een grote rode knop kon drukken om mijn rekening te deblokkeren, maar dat mocht diegene echt niet doen. Faxen van formulieren en dergelijke vanuit ING bank zou hierbij niet helpen....het moest echt middels interne post. Ook nog zelf een kopie per post verstuurd om ontvangst te garanderen...en nu wederom hadden ze 4 dagen nodig om een rekening waarvan ik al lang de pas, pin en weet ik het had te deblokkeren.

ING...is het nu echt nodig om zo bureaucratisch om te gaan met je klanten? Ik besef me goed dat ik me beter door het papierwerk heen had moeten worstelen maar goed....waarom alle funtionaliteiten van een rekening al activeren behalve OPNAME als je op nog zo'n blijkbaar crutiaal document zit te wachten? Blokkeer die rekening dan direct ook voor stortingen, of activeer de rekening als je met legitimatie bij het ING kantoor de pincode ophaalt.

janwillem1
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 dec 2009 14:34

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door janwillem1 »

Een dag verder, een postbezorging verder, maar nog steeds geen codes.............. Ze blijven volhouden dat het maandag verstuurd is.

janwillem1
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 dec 2009 14:34

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door janwillem1 »

Twee dagen, waarvan een werkdag verder, nog geen codes. "Klantenservice" heeft een nieuwe telmethode bedacht: dinsdag verstuurd, dus woensdag is dag 1, donderdag 2, vrijdag 3, maandag 4 en dinsdag de 5e dag. Dus de codes komen morgen. Op de website staat wel dat de 5 dagen inclusief aanvraag en ontvangst zijn, maar dat is voor "klantenservice" te moeilijk.

Als de codes pas 6 weken na aanvraag verstuurd worden kun je ze met deze telmethode toch binnen 5 dagen ontvangen.

Volgens mevrouw Z. van deze afdeling ligt het niet aan ING maar aan TNT post, want zakelijke post wordt nog maar 3 maal per week bezorgd, zegt ze.
En in sommige weken helemaal niet, want ik wacht een hele week, waarin drie maal bezorgd zou moeten zijn.

Sukkels zijn het bij ING. Geen wonder dat het zo slecht gaat met deze bank. De top is alleen bezig met binnenhalen van hun bonussen, de rest doet helemaal niets.

Robbie72
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2010 23:36

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door Robbie72 »

Onlangs een e-mail ontvangen over een ing update?

Hier stond een link in naar een website waar ik vervolgens kon
inloggen waarna ik de update zou ontvangen.

Weet iemand of dit echt is?

mediavrouw
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2010 01:07

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door mediavrouw »

9 november Storing of technisch falen???

De wachturen bij de technische helpdesk van ING zakelijk zijn lang, er is 5 uur verstreken en nog niemand aan de lijn gehad. Uiteindelijk kreeg ik een medewerker aan de lijn die mij doorverbond met het nummer 088 4642200.
Vervolgens heb ik zelf na 20 minuten de hoorn neergelegd wederom géén contact te krijgen. Call center medewerkers krijgen kennelijk instructies om de klant op een zijspoor te zetten. Mijn betalingsverkeer ligt inmiddels plat en de €0,10 p/mn aan telefoonkosten is inmiddels een fors bedrag geworden.
Calamiteiten en technische storingen ING denkt niet met je mee! Blijft u wachten dan wordt u zo spoedig mogelijk geholpen!
De boekhouding

janwillem1
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 dec 2009 14:34

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door janwillem1 »

Ook vandaag niets van ING bij de post. Nu zeggen ze dat ik tot vrijdag moet wachten, dat zijn dan twee weken. Blijven brieven twee weken bij TNT liggen voor ze bezorgd worden?

Kon ik die rekening maar opzeggen, maar zelfs dat kan nu niet.

Wie kan een bank aanraden? Ooit zal ik toch van ING af kunnen komen.

Bailey2010
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 nov 2010 16:49

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door Bailey2010 »

janwillem1: je ervaring lijkt op die van mij http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 30&t=87173

janwillem1
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 dec 2009 14:34

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door janwillem1 »

Vandaag nog steeds geen codes bij de post, het duurt nu al anderhalve week. Ten einde raad heb ik ze opnieuw aangevraagd. Het betekent wel dat ik de codes die volgens ING vorige week verstuurd zijn, niet meer kan gebruiken, als ze toch nog bezorgd zouden worden.
Maar ik denk dat dat niet zal gebeuren, ik geloof niet dat ING iets verstuurd heeft. Want het zou wel heel vreemd zijn als twee brieven, een dag na elkaar verzonden, geen van beide bezorgd worden.

willywalter
Berichten: 24
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:07

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door willywalter »

Beste JanWillem,

Ik wens jou veel sterkte! Bij ING kunnen ze het blijkbaar heel erg moeilijk maken om aan je eigen geld te komen.

Heel goed dat je blijft melden, dat je de codes niet ontvangen hebt. Interessant ook; zo komen we te weten hoe de ING werkt, of beter: niet werkt!

De ING heeft een team mensen die dit soort forum-topics volgen.
Vaak doen ze mee in de discussies. Als ze denken dat het topic teveel schade betrokkent aan het imago van de bank, dan gaan ze misschien wel uitzoeken wie je bent, en gaan ze opdracht geven om extra energie (meer dan standaard!)in de oplossing van jouw probleem te stoppen.

Hartelijke groet, WillyWalter

janwillem1
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 dec 2009 14:34

Re: klantenservice ing??? Bestaat dat dan??

Ongelezen bericht door janwillem1 »

Vandaag dan eindelijk een afhaalbericht voor het wachtwoord plus de gebruikersnaam, alles in één envelop, veilig noemen ze dat bij ING. 17 Dagen na aanvraag, maar ik kan het wachtwoord pas morgen ophalen, dat zijn dus 18 dagen. Ik heb een vergoeding gevraagd voor alle kosten die ik heb moeten maken en daar reageert ING als volgt op:

(...) De ING vergoedt alleen aantoonbare schade die het gevolg is van een aantoonbare fout of het in gebreke blijven van de bank. Voor de telefoonkosten geldt dat ING zich op het standpunt stelt dat ieder die deelneemt aan het maatschappelijk verkeer geconfronteerd kan worden met problemen waaruit kosten kunnen voortvloeien. Hiertoe behoren onder andere ook telefoonkosten. Het beleid van ING voorziet niet in vergoeding van deze kosten. (...) En nog wat van die blabla.

Het is toch een grote schande! ING verknalt de boel, de klant moet bellen en daaraan verdient ING. Hoe moet je aantonen dat de bank in gebreke is als je je wachtwoord pas 18 dagen na aanvraag kunt gebruiken, terwijl ze beloven dat het binnen 5 dagen zal zijn. Dat lijkt me toch wel voldoende aangetoond.
En in de versie van ING wordt de schade niet meer vergoed door de veroorzaker, dat zou betekenen dat iemand die bij ING alle ruiten ingooit deze niet hoeft te vergoeden, immers, als je eerst een kantoor bouwt met zoveel ramen en vervolgens je klanten belazert, dan kun je geconfronteerd worden met het ingooien van ruiten.

Gesloten