LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantenservice ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Bas74
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2012 08:34

Klantenservice ING

Ongelezen bericht door Bas74 »

Afgelopen weken had ik een erg slechte ervaring met de service bij ING Hypotheken. Ik wou nieuwe goedkopere overlijdensrisicoverzekeringen laten verpanden aan mijn hypotheek bij ING. Ik had hiervoor alles geregeld en opgestuurd en belde (meerdere keren trouwens) even om te horen wat de status is. De voorkant van ING weet echter niet wat de achterkant doet. Ik moest maar wachten op een brief. Op mijn verzoek heeft de klantenservice de back-office gemail met de vraag om mij terug te bellen. Na 3 a 4 dagen heb ik echter nog steeds niks gehoord. Je kunt de mensen die je zaak behandelen echter ook niet direct benaderen. Je kunt dus helemaal niks! Je bent overgeleverd aan het doen en laten van ING. Ondertussen heb ik de oude en nieuwe overlijdensrisicopolissen dubbel lopen en betaal ik dus ook dubbel premie. Waardeloos!

ingwebcareteam
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 nov 2009 07:49
Contacteer:

Re: Klantenservice ING

Ongelezen bericht door ingwebcareteam »

Hoi Bas,

Vervelend om te lezen. Ik wil graag kijken wat ik voor je kan doen. Kun je contact met ons opnemen via Twitter?

http://www.twitter.com/INGnl_webcare

^Linda

Bas74
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2012 08:34

Re: Klantenservice ING

Ongelezen bericht door Bas74 »

Helaas, ik zit niet op Twitter.

Bas

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Klantenservice ING

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ingwebcareteam schreef:Vervelend om te lezen. Ik wil graag kijken wat ik voor je kan doen. Kun je contact met ons opnemen via Twitter?
Gaan we tegenwoordig ook nog Twitter nodig hebben voordat een webcare afdeling wat kan doen ?

ingwebcareteam
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 nov 2009 07:49
Contacteer:

Re: Klantenservice ING

Ongelezen bericht door ingwebcareteam »

Hoi Bas,

Je kunt ook een e-mail sturen naar [email protected].
^Linda

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Klantenservice ING

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Schrale troost......de Rabobank is niet veel beter.

Meer dan een week wachten op een berekening nieuwe hypotheek, zo moet ik met mn klanten omgaan. Een week over een berekening doen.
Merk dat steeds mee banken een arrogante houding hebben van heb ik jou daar, alsof ze geen zaken meer willen doen en je liever kwijt als rijk zijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 mar 2012 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Bas74
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2012 08:34

Re: Klantenservice ING

Ongelezen bericht door Bas74 »

Leuk bericht van het webcare team van ING om te mailen naar [email protected]. Maar dan kom je weer bij de klantenservice uit. Ik heb ze gemaild en kreeg als automatisch bericht dat ik binnen 2 dagen reactie krijg. Daarmee is de zaak weer rond: je krijgt gewoon geen antwoord. Als je nu inzicht in je zaken wilt, kan ING dat niet geven. ING kan zelfs niet aangeven wanneer je dan wel een reactie krijgt (of beloftes niet nakomen). De voorkant weet niet wat de achterkant doet. Je moet maar afwachten wanneer je wat ziet en hoort. Met deze dag is er weer een dag verstreken dat ik niet geholpen ben. Zoals ik eerder zei: knap waardeloos!

MAXIEM

Re: Klantenservice ING

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Bas74

Wees blij dat het maar 2 dagen is! Normaal melden ze bij ingewikkelde zaken (bijvoorbeeld 1+1=2) dat het 5 dagen duurt.

Maxiem.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Klantenservice ING

Ongelezen bericht door Emmy75 »

MAXIEM schreef:Wees blij dat het maar 2 dagen is! Normaal melden ze bij ingewikkelde zaken (bijvoorbeeld 1+1=2) dat het 5 dagen duurt.
Zo'n automatisch bericht is meestal niet zo goed in rekenen hoe lang het duurt.

Ik vind dit wel waardeloze reacties van het webcare team van ING. Dit voegt nu echt eens helemaal niets toe. Dat had TS ook wel kunnen verzinnen.

Bas74
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2012 08:34

Re: Klantenservice ING

Ongelezen bericht door Bas74 »

Ik kreeg een mail van [email protected] dat ze nog ongeveer 10 dagen nodig hebben om mijn zaak uit te zoeken. Hoe moeilijk kan het zijn! Alleen een overlijdensrisicoverzekering ontpanden van een hypotheek!?!

Karin079
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 jul 2011 16:47

Re: Klantenservice ING

Ongelezen bericht door Karin079 »

Ik vind het zo schandalig dat die banken 7 of 10 dagen erover doen om iets voor je uit te zoeken.
Alsof ze al klanten genoeg hebben en je niet nodig hebben en het een gunst is om klant bij ze te zijn.
Als ik dat doe bij mijn klanten zijn ze weg

Bas74
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2012 08:34

Re: Klantenservice ING

Ongelezen bericht door Bas74 »

Ik kreeg gisteren een brief van ING om de verpanding van de nieuwe overlijdensrisicoverzekeringen (en de ontpanding van de oude) te tekenen. Het is dus geregeld! Maar wat mij goed duidelijk is geworden is dat de voorkant van ING niet weet wat de achterkant doet. Ik kreeg namelijk een paar dagen geleden nog een mailtje dat het 10 dagen zou duren. Waarschijnlijk gaat de klantenservice over een aantal dagen contact opnemen wat nou precies mijn vraag is ...

MAXIEM

Re: Klantenservice ING

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Bas74

Je schrijft:
....dat de voorkant van ING niet weet wat de achterkant doet.
Sterker nog: de voorkant weet naar mijn mening zelf niet wat ze doet en de achterkant weet zelf ook niet wat ze doet. Overigens kennen ze de begrippen "voorkant" en "achterkant" niet. Wel hebben ze enige notie van het begrip "euro".

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 15 mar 2012 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Klantenservice ING

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Bas74 schreef:Waarschijnlijk gaat de klantenservice over een aantal dagen contact opnemen wat nou precies mijn vraag is ...
Handig toch.. U kunt dan zeggen dat het niet meer hoeft en is opgelost en zij kunnen het geval melden in het systeem als "opgelost" en ze gaven zichzelf een schouderklopje "goed gedaan". :mrgreen:
MAXIEM schreef:Wel hebben ze enige notie van het begrip "euro".
Monopolygeld toch :lol:

SaraDem
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2012 10:55

Re: Klantenservice ING

Ongelezen bericht door SaraDem »

Ik had een kwartaal limiet aangevraagd in dec 2011 en omdat ik een paar weken in het rood stond hebben ze dat opgeheven. Prima want ik wilde er graag vanaf. Wat hebben ze gedaan ze houden mijn loon in en verrekenen dat met het kwartaal limiet. Ik heb toen gebeld met de incasso afdeling met dhr. Koopman en ik had met hem een betalingsregeling afgesproken en dan zou hij een nieuw rekeningnummer openen en de schuld van de kwartaallimiet daarop storten zodat als mijn werkgever mijn salaris stort en daar niet voor ingehouden word. Nou 1 week later word mijn salaris weer ingehouden en ik heb toen gebeld met de incasso afdeling en aangegeven dat ik een afspraak had en of dit weer recht getrokken kon worden. Prima dat zou geregeld worden. de week daarop gebeurd mij weer het zelfde en zit ik weer zonder geld. ik bel weer met de incasso afdeling en krijg een nare medewerker aan de lijn die mij aangeeft dat ik het zelf moet uitzoeken. het was een nare medewerker die mij eigenlijk aan het uitlachen was. Mevrouw gaf aan dat ze mijn geld terug zouden storten op een ander reknum en dat ik daar 2 dagen later op kon rekenen. 2 dagen later heb ik nog niks op mijn reknum en ik bel weer met de incasso afdeling krijg ik dhr Roodhof aan de lijn en die geeft aan ja sorry me collega heeft het niet goed begrepen en u moet zijn bij dhr Koopman. Dhr koopman heeft helemaal niks voor mij kunnen betekenen. Ik gaf meneer roodhof aan dat ik liever een andere ‘ contactpersoon ‘ wilde hebben omdat dhr koopman helemaal niks voor mij heeft gedaan en daar kreeg ik een antwoord op dat ik het hier maar mee moest doen. Waar het mij in deze klacht om gaat is dat ik niet als mens word behandeld maar als iemand die schulden heeft of wat dan ooik. Ze zijn niet netjes aan de klantenservice en fouten maken is menselijk maar ze maken nu al 3 weken achter elkaar de zelfe fout waardoor ik nu in de problemen kom met mijn huur, etc.

Ik wil iemand die luister naar wat ik zeg en dat ook gewoon uitvoerd. ik vraag niet om rare dingen. Als ik wat afspreek met dhr koopman of dhr roodhof wil ik dat ze zich hieraan houden en niet dat ik moet blijven bellen en bot en asociale antwoorden en meningen naar me hoofd geslingerd krijg.Zodra ik mijn limiet heb betaald zal ik hierdoor ook mijn rekeningnummer bij de ING opzeggen. Ik ben hier niet blij mee. Ik heb het er hier ook over met mijn mensen in mijn omgeving en collega's. Dit is echt een klantenservice van niks.

MAXIEM

Re: Klantenservice ING

Ongelezen bericht door MAXIEM »

SaraDem

Ik heb veel begrip voor jouw probleem. Bij de ING weet naar mijn mening de ene hand niet wat de andere doet. Als er een fout gemaakt wordt, dan kom je in een Kafkaëzke toestand terecht, waar de honden geen brood van lusten. Het beste wat je m.i. kunt doen, is inderdaad klant worden bij een andere bank.

Maxiem.

Boisbas
Berichten: 117
Lid geworden op: 27 jun 2007 14:12

Re: Klantenservice ING

Ongelezen bericht door Boisbas »

Inderdaad bij de ING weet de ene hand niet wat de andere doet.

Een tijd geleden had ik wat aanvullende info nodig over m'n hypotheek.
Ik ben redelijk goed op de hoogte van mijn mijn hypotheek.
Ik gaf haar wat info en vroeg wat info.
Echter: De medewerkster bleef mij maar onterecht en arrogant corrigeren omdat ik het niet bij 'het juiste eind' had.
Tja, de deskundige bepaalt en daar moet je altijd goed naar luisteren en dan vooral zonder weerwoord.

Uiteindelijk werd het een welles-nietes spelletje, tot dat de medewerkster er achter kwam, dat ze in het verkeerde 'dossier' zat te kijken.
Ik heb me werkelijk afgevraagd waar deze mevrouw haar verstand had zitten.
Op dat moment zat het in iedergeval niet tussen haar oren.
Waarschijnlijk op een andere plek :lol:

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: Klantenservice ING

Ongelezen bericht door thesaint »

Het klopt. Er zijn veel ondernemers om mij heen die ook slechte ervaringen hebben met het callcenter van ING. Ik zelf ook.

Bij het maken van huurgarantie hebben we ook nog wat meegemaakt. Maanden bezig geweest. Ben namen aan het noteren geweest met data. Op een gegeven ogenblik weet je niet meer met wie je gesproken hebt. Krijg je een paar dagen later weer iemand anders ad lijn die van niets weet. Nee hoor u kunt die man niet gesproken hebben want die werkte toen hier niet. Hopeloos wordt je ervan.
Verhaal weer opnieuw houden gaat het weer verkeerd.

Moet wel een zeggen uiteindelijk is het gelukt! Heeft een paar maandjes geduurd.

Bij de ABNAMRO ook een vreselijk callcenter. Accountmanagers komen en gaan.
Als je een fijn persoonlijk contactpersoon hebt gaat deze weer weg na een paar maandjes. Dus dan ga je toch weer bellen met het callcenter.
Ze geven ook hier onnauwkeurige informatie. Vervelende verzekeringskwesties achter de rug. Ik hoop dat dit nu inmiddels beter gaat.

Zolang banken mensen als nummers zien zal dit blijven.
Banken zijn er niet voor jou maar voor hun zelf. Puur voor hun zelf.
Onhou dit goed en wantrouw iedere bank.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Klantenservice ING

Ongelezen bericht door Jan1 »

Van oorsprong is de ING niet verkeerd, maar sinds de Postbank met z'n medewerkers daar zijn geïntegreerd is het daar zienderogen achteruit gegaan. er is maar één advies, wegwezen daar, er zijn wel betere.

MAXIEM

Re: Klantenservice ING

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Jan1

Je schrijft:
Van oorsprong is de ING niet verkeerd, maar sinds de Postbank met z'n medewerkers daar zijn geïntegreerd is het daar zienderogen achteruit gegaan. Er is maar één advies, wegwezen daar, er zijn wel betere.
Een beter advies, had ik niet zelf kunnen bedenken!

Maxiem.

Gesloten