Kleurcode Rabobank scanner verlopen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
sake1987

Re: Kleurcode Rabobank scanner verlopen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Was al helemaal vergeten dat ik ook nog zo'n kastje had, maar vond hem gisteren weer terug onder in de kast.
Betaal tegenwoordig alles met de app en face ID.
Zit qua leeftijd in de tweede helft 58, maar vind die app ideaal.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Kleurcode Rabobank scanner verlopen

Ongelezen bericht door scontra »

HinkeWi schreef:
27 jul 2021 14:27
Mijn man is 69, niet oud, maar niet opgegroeid met de computer. Internetbankieren is gelukkig voor hem geen enkel probleem, althans dat wás tot voor kort geen probleem.
Ik ga al een paar jaren langer mee dan uw echtgenoot en heb zojuist bij de Rabobank geïnternetbankierd.

Gelijk maar even gekeken hoe lang het duurt voordat er de door u genoemde melding "kleurcode scanner verloopt" in beeld kwam.
Helemaal niet , alleen gaat de scanner na 50 seconden uit en is gescande code niet meer zichtbaar.
Op het beeldscherm veranderde helemaal niets, ook niet na het nogmaals scannen en weer wachten tot er iets ging gebeuren en de scanner na 50 seconde weer uit ging en dat is alles wat er gebeurde.
Er is dus 50 seconden tijd om de acht cijfers van gescande code in te geven.

Na het ingeven van de code gewacht met inloggen tot er iets zou gebeuren, maar na een minuut wachten ook nu geen melding in beeld en heb vervolgens ingelogd en de zaken gedaan die gedaan moesten worden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kleurcode Rabobank scanner verlopen

Ongelezen bericht door crazyme »

marnix schreef:
28 jul 2021 09:30
crazyme schreef:
28 jul 2021 00:03
Ook in de app moet je af en toe met de scanner acties bevestigen.
bij mij staat er de laatste tijd bij dat het betalen met de 5-cijferige code binnenkort niet meer kan.
https://www.rabobank.nl/particulieren/b ... o-scanner/

Misschien de telefoon opnieuw registreren ?

ErnieG
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mar 2017 18:22

Re: Kleurcode Rabobank scanner verlopen

Ongelezen bericht door ErnieG »

scontra schreef:
28 jul 2021 11:37
Na het ingeven van de code gewacht met inloggen tot er iets zou gebeuren, maar na een minuut wachten ook nu geen melding in beeld en heb vervolgens ingelogd en de zaken gedaan die gedaan moesten worden.
Het gaat niet om inloggen maar om betalen; probeer maar eens een euro over te maken naar een willekeurig nummer waaraan je nog nooit eerder hebt betaald. Je hebt dan een halve minuut de tijd om een code te genereren en die over te tikken, maar binnen die tijd moet je ook nog op de scanner de vraag beantwoorden of je echt wel xxx euro op rekening yyy wilt overmaken. Voor zo'n controle is een halve minuut aan de krappe kant.
Op die manier schiet die hele controle op de scanner zijn doel ook voorbij, feitelijk wordt de klant gedwongen om accoord te geven zonder goed te kunnen zien waarvoor dan precies.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Kleurcode Rabobank scanner verlopen

Ongelezen bericht door scontra »

ErnieG schreef:
28 jul 2021 13:37
scontra schreef:
28 jul 2021 11:37
Na het ingeven van de code gewacht met inloggen tot er iets zou gebeuren, maar na een minuut wachten ook nu geen melding in beeld en heb vervolgens ingelogd en de zaken gedaan die gedaan moesten worden.
Het gaat niet om inloggen maar om betalen; probeer maar eens een euro over te maken naar een willekeurig nummer waaraan je nog nooit eerder hebt betaald. Je hebt dan een halve minuut de tijd om een code te genereren en die over te tikken, maar binnen die tijd moet je ook nog op de scanner de vraag beantwoorden of je echt wel xxx euro op rekening yyy wilt overmaken. Voor zo'n controle is een halve minuut aan de krappe kant.
Op die manier schiet die hele controle op de scanner zijn doel ook voorbij, feitelijk wordt de klant gedwongen om accoord te geven zonder goed te kunnen zien waarvoor dan precies.
@ernieG,

Dank voor uw correctie.
Deze stap had ik wel gemaakt, maar blijkbaar binnen de gestelde termijn uitgevoerd.
Heb dit zojuist even uitgeprobeerd en inderdaad is de hier gestelde tijd vrij kort.
Ik mij nu ook begrijpen dat de tijd tekort is als je de scancode niet al te snel invoert en de scancode ook nog wil controleren.
De controle zou dan achterwege moeten/kunnen blijven aangezien de overboeking toch niet wordt geaccepteerd als er een foutieve code wordt gebruikt. Mocht dat zo zijn, dan kan men de actie altijd nog herhalen.

Ik kan mijn eerdere bijdrage helaas niet meer corrigeren en hierbij mijn excuses aan TS. voor mijn onvolledige bijdrage.

Rabobank
verified
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:34

Re: Kleurcode Rabobank scanner verlopen

Ongelezen bericht door Rabobank »

Hi,

Wat vervelend om te lezen dat jij de tijd te kort vind om te ondertekenen.
Ervaar jij hier nog steeds problemen mee?

Elske
Team Webcare -Rabobank Nederland

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Kleurcode Rabobank scanner verlopen

Ongelezen bericht door scontra »

Rabobank schreef:
30 jul 2021 09:49
Hi,

Wat vervelend om te lezen dat jij de tijd te kort vind om te ondertekenen.
Ervaar jij hier nog steeds problemen mee?

Elske
Team Webcare -Rabobank Nederland
Goedemorgen Mw. Elske,

Een goede vraag die u hier stelt !
Uw cliënt plaats het probleem hier nog geen twee dagen geleden en naar ik mag aannemen heeft uw bankinstelling nog niets aan de tijdsduur voor het invoeren van de ondertekening code verandert.
Hoe denkt u dat het antwoord van Ts zal zijn, mocht TS hier nog op reageren ?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kleurcode Rabobank scanner verlopen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien denkt mevrouw Elkske dat de Ts in die twee dagen in een jongeling veranderd is, gezien de aanspreekvorm, en daardoor wellicht wat vlotter met intoetsen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kleurcode Rabobank scanner verlopen

Ongelezen bericht door moederslink »

Rabobank schreef:
30 jul 2021 09:49
Hi,

Wat vervelend om te lezen dat jij de tijd te kort vind om te ondertekenen.
Ervaar jij hier nog steeds problemen mee?

Elske
Team Webcare -Rabobank Nederland
Dag, de klant waar het over gaat is 69, deze spreek je niet aan met jij en hi , dunkt mij.
Dat ten eerste.
Ten tweede de TS " HinkeWi " is niet meer op dit forum aanwezig : de naam is zwart , dat betekent dat ze zich heeft laten verwijderen en niet meer terugkomt.
Evengoed zou een oplossingsgericht antwoord prettig zijn.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kleurcode Rabobank scanner verlopen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als je dat getutoyeer bij een bedrijf aankaart, geven ze vaak als verklaring dat klanten dat juist op prijs zouden stellen. Nou ik niet in ieder geval.

kraanjan
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2020 13:41

Re: Kleurcode Rabobank scanner verlopen

Ongelezen bericht door kraanjan »

Dag,
Ik ben 75 jaar en moet bij ieder verandering even nadenken, even een paar keer oefenen , lijkt mij goed om fraude tegen te gaan. Moet U de vraag stellen van uw man ?
Veel succes. :roll: :lol:

Rabobank
verified
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:34

Re: Kleurcode Rabobank scanner verlopen

Ongelezen bericht door Rabobank »

Goedemiddag,

Wat fijn dat jullie de weg naar het digitaal bankieren hebben kunnen vinden. Dat is uiteraard niet vanzelfsprekend. Het is natuurlijk lastig dat uw man, uit zorgvuldigheid, niet genoeg tijd heeft om de signeercode in te vullen.

Eerder was deze tijd een stuk ruimer. Maar vanwege fraude is deze tijd verkort naar 50 seconden. Dit is naar ons inzicht voldoende tijd om de code in te voeren. Helaas kunnen we de huidige tijd niet verlengen. Maar we kunnen wel meedenken hoe het toch lukt om de code binnen de tijd over te nemen.

Zo zou u bijvoorbeeld de code niet kunnen controleren. Als u een fout maakt heeft u altijd nog een poging om deze in te voeren. Misschien helpt het om het samen te doen. Waarbij de een de code opnoemt en de ander deze invult.

Ik zie dat er in andere reacties ook tips worden genoemd, misschien heeft u daar ook wat aan.

Mocht u nog vragen hebben dan lees ik het graag.

Tom
Team Webcare - Rabobank Nederland

mariamet
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2021 18:35

Re: Kleurcode Rabobank scanner verlopen

Ongelezen bericht door mariamet »

In antwoord op de Rabo Scanner bestaat er ook de Random Reader van de Rabobank.
Dat is een kastje met een display. En allerlei knopjes geel en blauw.
Deze is geschikt voor ouderen en slechtzienden.
U krijgt er een boekje bij met uitleg want het apparaat kan ook spreken en zowel hard als zacht.
Misschien is dit wel een heel goede oplossing.

kiekie55
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2021 20:39

Re: Kleurcode Rabobank scanner verlopen

Ongelezen bericht door kiekie55 »

Ik ben blij dit bericht te lezen want ik dacht al dat het aan mij lag . Maar het is zeker te hopen dat je als klant iets langer de tijd krijgt tijdens de handeling om die goed af te kunnen ronden

Johnbe
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2017 09:50

Re: Kleurcode Rabobank scanner verlopen

Ongelezen bericht door Johnbe »

Niet alleen bij de Rabobank is dat het geval, ook bij de ING flitst de QR-code voorbij in 1 seconde!!! Ik heb dit als volgt opgelost: voor ik op betalen druk, heb ik mijn telefoon al gericht op de monitor...dan druk ik op betalen en pakt de telefoon meteen de QR-code....maar makkelijk is het niet.
Als oplossing geeft de ING: niet via de computer betalen maar rechtstreeks met de telefoon....ja,ja.
De service van de banken HOLT ACHTERUIT!!!

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Kleurcode Rabobank scanner verlopen

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

Ik had het van de week ook tot 2 x achter elkaar.

wimmulder82
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2017 19:14
Contacteer:

Re: Kleurcode Rabobank scanner verlopen

Ongelezen bericht door wimmulder82 »

Ook ik heb de laatste tijd hier heel veel last van. Voorheen nooit. En ik vind dit erg vervelend.
En bewust wil ik niets met Apps doen.
Ik vind dat de bank met een oplossing hiervoor moet komen.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Kleurcode Rabobank scanner verlopen

Ongelezen bericht door D34M0N »

Ik zal mijn opmerking van de vorige pagina maar eens herhalen:
Hoe lang zijn de klagers dan wel niet bezig met het invoeren van de 8-cijferige code? Ik controleer altijd nog een keer het rekeningnummer en de omschrijving en de code, maar ik heb nog geen enkele keer meegemaakt dat de kleurcode verlopen was.

Daarnaast is het mogelijk om de pc die je gebruikt voor internetbankieren in te stellen als 'vertrouwd apparaat', dan kun je een 5-cijferige code instellen, welke gebruikt kan worden om in te loggen en voor betalingen tot €2000,- naar een bekende rekening en tot €500,- naar onbekende rekeningen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kleurcode Rabobank scanner verlopen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Johnbe schreef:
31 jul 2021 07:59
Als oplossing geeft de ING: niet via de computer betalen maar rechtstreeks met de telefoon....ja,ja.
Prima advies toch? Het lost je probleem immers op.

cornel33
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2021 16:19

Re: Kleurcode Rabobank scanner verlopen

Ongelezen bericht door cornel33 »

Geen controle meer doen. Als de code fout is geeft ie gewoon een foutcode

Gesloten