LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KNAB en ontbreken van Chipknip

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
JKME
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 sep 2009 08:16

KNAB en ontbreken van Chipknip

Ongelezen bericht door JKME »

Enige tijd geleden een betaalrekening bij KNAB geopend en wat blijkt: de KNAB betaalpas is niet voorzien van Chipknip. Helaas wordt dit niet duidelijk vermeld op de KNAB website. Mijn vaste parkeerterrein alsmede bedrijfsrestaurant biedt betaal mogelijkheid aan alleen via Chipknip. Het ontbreken van Chipknip zou voor mij een reden geweest zijn om niet met KNAB in zee te gaan. Chipknip wordt op termijn vervangen maar er zijn nog een aantal maanden te gaan.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: KNAB en ontbreken van Chipknip

Ongelezen bericht door kweenie »

Had je ook van tevoren kunnen bekijken. Het is niet zo dat ze moeten vermelden wat ze niét aanbieden, ze hoeven alleen aan te geven wat ze wel aanbieden. Als chipknip daar niet bij staat, lijkt me dat duidelijk genoeg. En zeker omdat de chip er over een paar maanden uit is, vind ik het niet raar dat ze daar überhaupt niet aan begonnen zijn.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: KNAB en ontbreken van Chipknip

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Per 1 januari 2015 stop de Chipknip. Dus waarom zouden ze dit nu nog toevoegen?

stofzuigertje

Re: KNAB en ontbreken van Chipknip

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Enkele andere banken die nu een IBAN nummer kaart stuurde melde dat de Chipknip er ook niet meer opzit.
Voor Chipknip de oude opmaken want voor slechts enkele maanden dit leveren is niet rendabel.
Dus ook enkele andere banken hebben nu Chipknip vrije kaarten uitgegeven wegens vervangen oudere kaarten.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: KNAB en ontbreken van Chipknip

Ongelezen bericht door berndv »

kweenie schreef: Het is niet zo dat ze moeten vermelden wat ze niét aanbieden, ze hoeven alleen aan te geven wat ze wel aanbieden. Als chipknip daar niet bij staat, lijkt me dat duidelijk genoeg.
Als die chip voor u zo belangrijk is om niet in zee te gaan met dit bedrijf als ze dit niet hebben, waarom niet van tevoren controleren dat u die ook daadwerkelijk krijgt? Dit was schijnbaar voor u dermate belangrijk, dus zie niet waarom iemand moet vermelden wat ze niet aanbieden.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: KNAB en ontbreken van Chipknip

Ongelezen bericht door ruud_a »

berndv schreef:
kweenie schreef: Het is niet zo dat ze moeten vermelden wat ze niét aanbieden, ze hoeven alleen aan te geven wat ze wel aanbieden. Als chipknip daar niet bij staat, lijkt me dat duidelijk genoeg.
Als die chip voor u zo belangrijk is om niet in zee te gaan met dit bedrijf als ze dit niet hebben, waarom niet van tevoren controleren dat u die ook daadwerkelijk krijgt? Dit was schijnbaar voor u dermate belangrijk, dus zie niet waarom iemand moet vermelden wat ze niet aanbieden.
je doet bepaalde aannames in je leven, die je niet steeds opnieuw toetst.
dat er een chipknip op je bankpasje zit kan er 1 van zijn.
die functionaliteit zat immers gewoon op de bankpassen.
dat ga je dus niet opnieuw uitzoeken.
zeker niet als je het nieuws hebt gemist dat die chipknip wordt afgeschaft.
er is waarschijnlijk ook niemand die zich afvraagt of je nog wel kunt pinnen met de nieuwe bankpas van je nieuwe bank, of dat de bank heeft besloten dat dit pinnen in het vervolg alleen nog maar met een mobiele telefoon kan.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: KNAB en ontbreken van Chipknip

Ongelezen bericht door olaf79 »

ruud_a schreef:
berndv schreef:
kweenie schreef: Het is niet zo dat ze moeten vermelden wat ze niét aanbieden, ze hoeven alleen aan te geven wat ze wel aanbieden. Als chipknip daar niet bij staat, lijkt me dat duidelijk genoeg.
Als die chip voor u zo belangrijk is om niet in zee te gaan met dit bedrijf als ze dit niet hebben, waarom niet van tevoren controleren dat u die ook daadwerkelijk krijgt? Dit was schijnbaar voor u dermate belangrijk, dus zie niet waarom iemand moet vermelden wat ze niet aanbieden.
je doet bepaalde aannames in je leven, die je niet steeds opnieuw toetst.
dat er een chipknip op je bankpasje zit kan er 1 van zijn.
die functionaliteit zat immers gewoon op de bankpassen.
dat ga je dus niet opnieuw uitzoeken.
zeker niet als je het nieuws hebt gemist dat die chipknip wordt afgeschaft.
er is waarschijnlijk ook niemand die zich afvraagt of je nog wel kunt pinnen met de nieuwe bankpas van je nieuwe bank, of dat de bank heeft besloten dat dit pinnen in het vervolg alleen nog maar met een mobiele telefoon kan.
Tsja dat je het nieuws niet volgt is jouw probleem. Dat een functie die over 3 maanden wordt afgeschaft niet zit op een pas die 4 jaar mee gaat vind ik logisch.
Dat er nog bedrijven zijn die chipbetaling verplicht stellen is natuurlijk absurd en dat is dan ook de plek waar TS moet zeuren. Laten ze daar NFC betalen invoeren, dan zit hij met zijn KNAB pasje goed. KNAB loopt namelijk voorop met het invoeren van nieuwe technieken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: KNAB en ontbreken van Chipknip

Ongelezen bericht door kweenie »

Het lijkt mij niet verstandig om zomaar aannames te doen. Zeker niet als het om een technologie gaat waarvan ts weet dat die over een paar maanden verleden tijd is. Net als dat je er niet zomaar vanuit kunt gaan dat bijvoorbeeld Ideal bij je bank werkt. Of dat je bank nfc betalen of mobiel betalen ondersteunt

Maar het is wel handig dat TS dat nog even onder de aandacht brengt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KNAB en ontbreken van Chipknip

Ongelezen bericht door sjohie »

Maar die datum van 01-01-2015 gaat nog wel wat problemen opgeven, zo staan hier ook nog automaten op de zaak die exclusief met chipknip te betalen zijn, en ik heb nog niks vernomen over aanpassingen van die machines.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 aug 2014 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: KNAB en ontbreken van Chipknip

Ongelezen bericht door ruud_a »

kweenie schreef:Het lijkt mij niet verstandig om zomaar aannames te doen. Zeker niet als het om een technologie gaat waarvan ts weet dat die over een paar maanden verleden tijd is. Net als dat je er niet zomaar vanuit kunt gaan dat bijvoorbeeld Ideal bij je bank werkt. Of dat je bank nfc betalen of mobiel betalen ondersteunt

Maar het is wel handig dat TS dat nog even onder de aandacht brengt.
iedereen doet zijn hele leven lang aannames met ervaringen uit het verleden.
dat begint 's morgens vroeg al, als je onder de douche stapt.
als je de kraan open draait, verwacht je dat er water komt.
en je bent onaangenaam verrast als blijkt dat dit niet zo is.
en dat de chipknip wordt afgeschaft, heb ik wel een keer gelezen in de krant, maar ik dacht ook niet meer dan 1 keer.
dat kun je dus makkelijk hebben gemist.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: KNAB en ontbreken van Chipknip

Ongelezen bericht door eleven »

ruud_a schreef: en dat de chipknip wordt afgeschaft, heb ik wel een keer gelezen in de krant, maar ik dacht ook niet meer dan 1 keer.
dat kun je dus makkelijk hebben gemist.

http://www.qooqle.nl/?q=chipknip

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: KNAB en ontbreken van Chipknip

Ongelezen bericht door ruud_a »

eleven schreef:
ruud_a schreef: en dat de chipknip wordt afgeschaft, heb ik wel een keer gelezen in de krant, maar ik dacht ook niet meer dan 1 keer.
dat kun je dus makkelijk hebben gemist.

http://www.qooqle.nl/?q=chipknip
ik zie op 27 maart iets staan in het nrc over het verdwijnen van de chipknip (niet echt een door veel mensen gelezen krant) en op 2 april in de telegraaf, waarin staat dat mensen massaal geld op hun chipknip blijven zetten.
de rest bestaat uit artikelen van de rabo en currence.
u bent het met deze link dus waarschijnlijk met mij eens, dat er weinig communicatie over is geweest.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: KNAB en ontbreken van Chipknip

Ongelezen bericht door eleven »

ruud_a schreef:
eleven schreef:
ruud_a schreef: en dat de chipknip wordt afgeschaft, heb ik wel een keer gelezen in de krant, maar ik dacht ook niet meer dan 1 keer.
dat kun je dus makkelijk hebben gemist.

http://www.qooqle.nl/?q=chipknip
ik zie op 27 maart iets staan in het nrc over het verdwijnen van de chipknip (niet echt een door veel mensen gelezen krant) en op 2 april in de telegraaf, waarin staat dat mensen massaal geld op hun chipknip blijven zetten.
de rest bestaat uit artikelen van de rabo en currence.
u bent het met deze link dus waarschijnlijk met mij eens, dat er weinig communicatie over is geweest.

Mensen vinden op internet of via Google alles wat ze zoeken.
Dan is het toch eenvoudig ook via Google info over de chipknip te vinden.
Er zijn ook mensen, welke geen paperen krant hebben, die zouden dan helemaal verscholen blijven van info, denk het niet.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: KNAB en ontbreken van Chipknip

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb hier al regelmatig over gehoord en gelezen en er ook diverse keren van mijn bank over gehoord. Trouwens, die berichtgeving is niet relevant, omdat TS zelf al aangaf ervan op de hoogte te zijn.

Ik vind het een beetje vergelijkbaar met dat je een nieuwe computer aanschaft en er geen diskdrive in zit en je je daar boos over maakt, omdat die er jarenlang wel in zat. En ze niet expliciet hebben gemeld dat die er niet in zit.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: KNAB en ontbreken van Chipknip

Ongelezen bericht door ruud_a »

eleven schreef: Mensen vinden op internet of via Google alles wat ze zoeken.
Dan is het toch eenvoudig ook via Google info over de chipknip te vinden.
Er zijn ook mensen, welke geen paperen krant hebben, die zouden dan helemaal verscholen blijven van info, denk het niet.
maar wat zou de reden moeten zijn om op goochel naar de chipknip te zoeken?

uit kijkt toch ook niet voor het slapen gaan op goochel, om te weten of er misschien de volgende ochtend geen water uit de douche komt, zodat u vast een teiltje met water klaar kunt zetten?
dat water gaat u van uit, gewoon omdat het er normaal gesproken iedere dag is.
het zelfde geldt voor een chipknip die al sinds jaar en dag onderdeel is van de pinpas.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: KNAB en ontbreken van Chipknip

Ongelezen bericht door ruud_a »

kweenie schreef:Ik heb hier al regelmatig over gehoord en gelezen en er ook diverse keren van mijn bank over gehoord. Trouwens, die berichtgeving is niet relevant, omdat TS zelf al aangaf ervan op de hoogte te zijn.

Ik vind het een beetje vergelijkbaar met dat je een nieuwe computer aanschaft en er geen diskdrive in zit en je je daar boos over maakt, omdat die er jarenlang wel in zat. En ze niet expliciet hebben gemeld dat die er niet in zit.
er staat dat TS er van op de hoogte IS dat de chipknip per 1 januari verdwijnt.
niet dat TS hier van op de hoogte WAS toen TS die rekening opende.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KNAB en ontbreken van Chipknip

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik heb er ook al wel berichten over gezien, op de telebankier websites en betaal apps van ik meen uit mijn hoofd de ABN-Amro en de Rabobank. Maar het is niet echt heel groot en breed gecommuniceerd, de aandacht gaat en ging, in mijn ogen terecht, grotendeels naar de switch naar IBAN.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: KNAB en ontbreken van Chipknip

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjohie schreef:Ik heb er ook al wel berichten over gezien, op de telebankier websites en betaal apps van ik meen uit mijn hoofd de ABN-Amro en de Rabobank. Maar het is niet echt heel groot en breed gecommuniceerd, de aandacht gaat en ging, in mijn ogen terecht, grotendeels naar de switch naar IBAN.
Klopt, omdat niemand die chip uberhaupt gebruikte.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: KNAB en ontbreken van Chipknip

Ongelezen bericht door eleven »

ruud_a schreef:
eleven schreef: Mensen vinden op internet of via Google alles wat ze zoeken.
Dan is het toch eenvoudig ook via Google info over de chipknip te vinden.
Er zijn ook mensen, welke geen paperen krant hebben, die zouden dan helemaal verscholen blijven van info, denk het niet.
maar wat zou de reden moeten zijn om op goochel naar de chipknip te zoeken?

uit kijkt toch ook niet voor het slapen gaan op goochel, om te weten of er misschien de volgende ochtend geen water uit de douche komt, zodat u vast een teiltje met water klaar kunt zetten?
dat water gaat u van uit, gewoon omdat het er normaal gesproken iedere dag is.
het zelfde geldt voor een chipknip die al sinds jaar en dag onderdeel is van de pinpas.

Jij beweert, dat er maar 1 keer info in de krant heeft gestaan.
Ik beweer, dat je op internet, of dit nu Google of een andere site is, waar voldoende over de chipknip te lezen is.
Trouwens hebben de banken, waar ik klant van ben, op hun website laten weten.
Wat jaren zo is, hoef toch niet zo te blijven, zie het veranderde rekeningnummer.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: KNAB en ontbreken van Chipknip

Ongelezen bericht door kweenie »

ruud_a schreef: uit kijkt toch ook niet voor het slapen gaan op goochel, om te weten of er misschien de volgende ochtend geen water uit de douche komt, zodat u vast een teiltje met water klaar kunt zetten?
dat water gaat u van uit, gewoon omdat het er normaal gesproken iedere dag is.
het zelfde geldt voor een chipknip die al sinds jaar en dag onderdeel is van de pinpas.
Is een heel andere situatie, omdat je het niet hebt over een gelijkblijvende situatie (geen verhuizing oid) maar juist over een bewuste verandering in de situatie.

Het is dus eerder vergelijkbaar met de situatie dat je verhuist en op het nieuwe adres niet de zelfde voorzieningen hebt als bij je oude huis. Bijvoorbeeld als je verhuist naar een woning zonder gasaansluiting. Het is niet verplicht om je te melden dat er geen gas is. Als het voor jou belangrijk is dat er gas is, bijvoorbeeld omdat je en sierhaard op gas hebt, dan kun je dat zelf van tevoren nagaan. Je kunt er niet zomaar vanuit gaan dat iets wat niet essentieel is, maar voor jou wel van belang is, er 'wel zal zijn'. Of het nou om gas in een woning of chip bij je bankrekening gaat.

Gesloten