LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Knab inflexibel bij openen zakelijke rekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
john46
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 feb 2009 11:28

Knab inflexibel bij openen zakelijke rekening

Ongelezen bericht door john46 »

Doordat mijn huidige bank ABNAMRO per 1 januari 2019 €108,- voor mijn zakelijk (stamrecht) bv gaat rekenen leek het openen bij KNAB een interessante optie. € 60,- per jaar en 50% korting het eerste jaar, daarnaast ook een spaarrente gelijk aan die van mijn huidige Moneyou rekening. Na overboeking van verificatie €1,- ter aantoning via mijn privérekening, gek genoeg niet de huidige zakelijke rekening, werd e.e.a. in beweging gezet. Bij de aanvraag werd gevraagd wat de activiteiten zijn, welke overigens beperkt al onzichtbaar voor de aanvrager werden opgehaald bij de Kamer van Koophandel, hierbij heb ik aangegeven dat er beperkt gelieerde werkzaamheden gedaan worden in het verlengde van de hoofddoelstelling zoals bekend bij de Kamer van Koophandel namelijk financieel advies. Door deze toevoeging, ook na mondelinge toelichting, werd de rekening geweigerd. Deze afwijzing is mij volstrekt onduidelijk en geeft aan dat men sterk in hokjes denkt en ondernemers niet begrijpt , want deze handelen met de beweging van de markt mee en gaan niet voor elk klein verschil in hun bedrijfsplan bij de KvK dit aanpassen, daarnaast is de gebruikte omschrijving SBI-code iets wat op hoofdlijnen de lading dekt. Kortom geen KNABBE bank, beetje zielig en voorzien van kokervisie

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Knab inflexibel bij openen zakelijke rekening

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zou nogmaals proberen met andere omschrijving, gewoon advies en Financiële weg laten?

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Knab inflexibel bij openen zakelijke rekening

Ongelezen bericht door criticus2 »

dat is apart. Ik heb net ook een zakelijke rekening bij KNAB geopend. Man ging dat soepel en makkelijk. Is voor kleine nevenactiviteit, met iets heel anders dan hoofdactiviteit welke bij andere bank blijft lopen. Is geen punt. Ook geen telefonische toelichtingen of zo nodig. Wellicht zit er in uw verhaal of financiële geschiedenis iets wat u hier niet vertelt?
Dat u vanwege (bruto) kostenverschil van een 50 euro (na het eerste jaar) een bank wil verlaten geeft mij te denken eerlijk gezegd.
Ik heb wel vaker dat ik overstappen naar een ander bedrijf overweeg, dan kijk ik naar onze geschiedenis samen, en is mijn conclusie dat ik dat voor een paar tientjes verschil niet ga doen. Goedkoper is niet altijd beter, maar wanneer je daarachter komt ben je te laat en is de ergernis daarover groter dan die paar tientjes kunnen compenseren. Maar dat is mijn mening.

Gesloten