KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
avante999
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 apr 2019 16:35

KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Ongelezen bericht door avante999 »

KNAB verzoek al haar klanten zich opnieuw te her-identificeren; in principe geen probleem, ware het niet dat dit per se via een bijzonder matige app moet (moet je voor de grap is klachten/reviews lezen). Mijn telefoon zou zeer zeker goed genoeg moeten zijn en ik kan best een plaatje schieten, maar naar zo'n 80 pogingen om mij paspoort/mijzelf te registreren via de app (en te zien dat de software gewoon faalt) heb ik dat opgegeven. De app werkt gewoon niet; waarom zou dat mijn probleem moeten zijn/blijven. Uiteraard KNAB eerst gevraagd of ik niet gewoon een pdf/jpeg kon aanleveren van mijn paspoort; dat had ik btw nog geen jaar geleden ook al gedaan...maar dat was niet langer mogelijk. Het is duidelijk: of via de app of naar een andere bank.

Dan begint het feest: feitelijk dreig mails die steeds schimmiger worden en in ieder geval (deze x niet als verassing) duidelijk maken dat de rekening geblokkeerd wordt als je jezelf niet her-identificeerd. Omdat de chat uren duurd en bellen zowaar nog langer en het allemaal totaal geen zin heeft contact te zoeken (laat staan dat iets wat 10 seconden hoort te duren zo doende uren en uren kost) vrij snel besloten om maar over te stappen, voordat ze mijn rekening blokkeerde. Gelukkig heb je in 2 minuten een nieuwe rekening geopend bij een andere bank waar je wel gewoon een foto/scan van je paspoort kan aanleveren.

Ik heb op 4-12 per mail aangegeven mijn pakket te willen stopzetten. Dit kan schijnbaar ook alleen online...dat geprobeerd, kreeg ik de melding dat ik mijn pakket niet kan stopzetten omdat mijn rekening is geblokkeerd (vanwegen niet uitgevoerde her-identificatie) en omdat er nog een VISA aanvraag loopt (waar ik 4-5 jaar geleden niet op ben ingegaan)...Waarop ik gemailed heb met het verzoek mijn pakket stop te zetten en dat ik geen zin meer heb er meer tijd in te steken; het is immers nogal duidelijk: KNAB wilt mij niet als klant als ik de app niet kan/wil gebruiken, waarom moet het dan zo moeilijk zijn mijn rekening stop te zetten..? Er staat overigens niks over dat het stopzetten 'moet' via de online bankomgeving in de algemene voorwaarden; daar staat gewoon neem contact op...wat ik heb gedaan via officiele kanalen.

Anyway na een week niks gehoord, nog maar een mailtje, toen iig een ontvangstbevestiging + toezegging 'we nemen contact op binnen 3 weken'...weer niks gehoord, wel nog **** load aan 'her-identificatie mailtjes'. Inmiddels is de toegang tot mijn KNAB allang geblokkeerd net zoals de pinpas en kan ik niet eens meer inloggen (om bijv. mijn jaaroverzicht te downloaden ofzo). Nu zojuist weer een mailtje gehad, met de melding dat als ik me nu niet her-identificeer ze mijn rekening opzeggen...ik mail hen terug met de melding dat ik dat verzoek al een maand geleden zelf heb gedaan, waarop ik weer reactie krijg van "wij kunnen uw rekening niet opzeggen, dat kan je alleen zelf doen via mijn KNAB"...zucht :evil:


Waarom deel ik dit?
1) mocht je bij KNAB zitten en deze poppenkast nu ook meemaken (en dus problemen met her-identificatie / app hebben) schrijf je geld zsm over naar een andere bank voordat ze je rekening blokeren...geloof me: het gaat je uren en uren aan frustratie kosten als je denkt dat deze bank mogelijk menselijk is en een beetje meedenkt /-werkt.

2) het zou mij niet verbazen als ze nu toch doodleuk mijn rekening (aka 5,- per maand aboneekosten) alsnog laten doorlopen; iig voor de maand na opzegging, maar wellicht langer "want opzeggen is niet mogelijk tot her-identificatie".

Ten aanzien van punt 2; ze hebben toch geen poot om op te staan lijkt mij? Maandelijkse kosten in rekening brengen, terwijl ik niet eens kan inloggen of mijn betaalpas gebruiken?

Vraag mij ook af of er hier toevallig iemand is voor wie dit traject eerder startte en die inmiddels wel van zijn rekening bij KNAB af is?

mvg,
Avante

J. Deltoer
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Knab is net als voorheen Legio Lease een onderdeel van Aegon. Nou, dan weet je genoeg.

Lady1234
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onzin. Her-identificatie ging prima.

mh73
Berichten: 2421
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:59

Re: KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Ongelezen bericht door mh73 »

Geen onzin. Wij hebben er ongelooflijk mee zitten tobben. Hadden we na veel tijd en gedoe eindelijk een foto die het systeem accepteerde, kregen we drie weken later bericht dat de foto tóch niet goed genoeg was, in combinatie met inderdaad een mailbericht wat niet zo heel erg netjes en vriendelijk was, terwijl we die eerste keer de identificatie toch gewoon netjes hadden kunnen afronden. Na weer een half uur foto's maken dan eindelijk gelukt, wéér al die vragen moeten beantwoorden, en daarna niets meer gehoord dus het zal wel goed zijn. Maar onzin is de klacht van de TS dus duidelijk niet.

Shainora
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 dec 2020 11:07

Re: KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Ongelezen bericht door Shainora »

Ook hier totaal geen problemen met de her-identificatie kon gewoon mijn id via de nfc inscannen nog geen 3 minuten bezig geweest.

avante999
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 apr 2019 16:35

Re: KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Ongelezen bericht door avante999 »

Onzin :D :roll:

Anders dan dat bedankt voor de reacties. Het is natuurlijk fijn als de app wel voor je werkt, maar naast mh73 en mijzelf zijn er velen voor wie de app simpelweg niet werkt. Maar okey, dat is voor de rest niet echt mijn intentie om te bespreken; ik geloof direct dat de app voor veel mensen werkt, maar heb tientallen misschien wel meer dan 100 verhalen gelezen van mensen voor wie dat niet zo was.


Kreeg net een mailtje dat het niet gelukt is roodstand aan te vullen; wel grappig, andere incasso's lukken allemaal niet (rekening leeg en geblokkeerd; dan kan je niet roodstaan) maar voor hun eigen 'maandelijkse tarief' maakt KNAB graag een uitzondering en kan ik ineens wel rood staan :lol:.

Rest voor mij vooral deze vraag: ik heb een pakket bij de bank, waarvoor ik een maandelijks tarief betaal, en waarvoor ik primair de beschikking krijg over een bankrekening, internet bankieren en een betaalpas. Vanwege problemen met de app lukte de her-identificatie niet. Daarop hebben zij mijn rekening geblokkeerd en online toegang ontzegd, maar ze brengen voor die (niet langer mogelijk te gebruiken) diensten nu wel gewoon maandelijkse kosten in rekening, tevens ondanks dat ik een maand geleden al heb opgezegd; is dat terrecht / correct ??

Nijogeth
Berichten: 5337
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Natuurlijk is dat niet correct. Maar, ik zou die communicatie wel goed bewaren. Ook nu weer even een email sturen met het feit dat u de rekening hebt opgezegd en u niet in de min kan staan op een niet bestaande rekening.

Shainora
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 dec 2020 11:07

Re: KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Ongelezen bericht door Shainora »

Toch heeft de app een 4.1 in google play de meeste klachten gaan over de identificatie en dat is meestal omdat mensen hun telefoon niet uit het hoesje halen om met nfc hun document te scannen en dan mislukt dat inderdaad.

Teunbosseman
Berichten: 4233
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Lady1234 schreef:
04 jan 2021 22:55
Onzin. Her-identificatie ging prima.
Niet bij TS blijkbaar dus zeker geen onzin. Of heb jij de gouden tip zodat TS wel het proces kan doorlopen ?

Plaats reactie