KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
avante999
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 apr 2019 16:35

KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Ongelezen bericht door avante999 »

KNAB verzoek al haar klanten zich opnieuw te her-identificeren; in principe geen probleem, ware het niet dat dit per se via een bijzonder matige app moet (moet je voor de grap is klachten/reviews lezen). Mijn telefoon zou zeer zeker goed genoeg moeten zijn en ik kan best een plaatje schieten, maar naar zo'n 80 pogingen om mij paspoort/mijzelf te registreren via de app (en te zien dat de software gewoon faalt) heb ik dat opgegeven. De app werkt gewoon niet; waarom zou dat mijn probleem moeten zijn/blijven. Uiteraard KNAB eerst gevraagd of ik niet gewoon een pdf/jpeg kon aanleveren van mijn paspoort; dat had ik btw nog geen jaar geleden ook al gedaan...maar dat was niet langer mogelijk. Het is duidelijk: of via de app of naar een andere bank.

Dan begint het feest: feitelijk dreig mails die steeds schimmiger worden en in ieder geval (deze x niet als verassing) duidelijk maken dat de rekening geblokkeerd wordt als je jezelf niet her-identificeerd. Omdat de chat uren duurd en bellen zowaar nog langer en het allemaal totaal geen zin heeft contact te zoeken (laat staan dat iets wat 10 seconden hoort te duren zo doende uren en uren kost) vrij snel besloten om maar over te stappen, voordat ze mijn rekening blokkeerde. Gelukkig heb je in 2 minuten een nieuwe rekening geopend bij een andere bank waar je wel gewoon een foto/scan van je paspoort kan aanleveren.

Ik heb op 4-12 per mail aangegeven mijn pakket te willen stopzetten. Dit kan schijnbaar ook alleen online...dat geprobeerd, kreeg ik de melding dat ik mijn pakket niet kan stopzetten omdat mijn rekening is geblokkeerd (vanwegen niet uitgevoerde her-identificatie) en omdat er nog een VISA aanvraag loopt (waar ik 4-5 jaar geleden niet op ben ingegaan)...Waarop ik gemailed heb met het verzoek mijn pakket stop te zetten en dat ik geen zin meer heb er meer tijd in te steken; het is immers nogal duidelijk: KNAB wilt mij niet als klant als ik de app niet kan/wil gebruiken, waarom moet het dan zo moeilijk zijn mijn rekening stop te zetten..? Er staat overigens niks over dat het stopzetten 'moet' via de online bankomgeving in de algemene voorwaarden; daar staat gewoon neem contact op...wat ik heb gedaan via officiele kanalen.

Anyway na een week niks gehoord, nog maar een mailtje, toen iig een ontvangstbevestiging + toezegging 'we nemen contact op binnen 3 weken'...weer niks gehoord, wel nog **** load aan 'her-identificatie mailtjes'. Inmiddels is de toegang tot mijn KNAB allang geblokkeerd net zoals de pinpas en kan ik niet eens meer inloggen (om bijv. mijn jaaroverzicht te downloaden ofzo). Nu zojuist weer een mailtje gehad, met de melding dat als ik me nu niet her-identificeer ze mijn rekening opzeggen...ik mail hen terug met de melding dat ik dat verzoek al een maand geleden zelf heb gedaan, waarop ik weer reactie krijg van "wij kunnen uw rekening niet opzeggen, dat kan je alleen zelf doen via mijn KNAB"...zucht :evil:


Waarom deel ik dit?
1) mocht je bij KNAB zitten en deze poppenkast nu ook meemaken (en dus problemen met her-identificatie / app hebben) schrijf je geld zsm over naar een andere bank voordat ze je rekening blokeren...geloof me: het gaat je uren en uren aan frustratie kosten als je denkt dat deze bank mogelijk menselijk is en een beetje meedenkt /-werkt.

2) het zou mij niet verbazen als ze nu toch doodleuk mijn rekening (aka 5,- per maand aboneekosten) alsnog laten doorlopen; iig voor de maand na opzegging, maar wellicht langer "want opzeggen is niet mogelijk tot her-identificatie".

Ten aanzien van punt 2; ze hebben toch geen poot om op te staan lijkt mij? Maandelijkse kosten in rekening brengen, terwijl ik niet eens kan inloggen of mijn betaalpas gebruiken?

Vraag mij ook af of er hier toevallig iemand is voor wie dit traject eerder startte en die inmiddels wel van zijn rekening bij KNAB af is?

mvg,
Avante

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Knab is net als voorheen Legio Lease een onderdeel van Aegon. Nou, dan weet je genoeg.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onzin. Her-identificatie ging prima.

mh73

Re: KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Ongelezen bericht door mh73 »

Geen onzin. Wij hebben er ongelooflijk mee zitten tobben. Hadden we na veel tijd en gedoe eindelijk een foto die het systeem accepteerde, kregen we drie weken later bericht dat de foto tóch niet goed genoeg was, in combinatie met inderdaad een mailbericht wat niet zo heel erg netjes en vriendelijk was, terwijl we die eerste keer de identificatie toch gewoon netjes hadden kunnen afronden. Na weer een half uur foto's maken dan eindelijk gelukt, wéér al die vragen moeten beantwoorden, en daarna niets meer gehoord dus het zal wel goed zijn. Maar onzin is de klacht van de TS dus duidelijk niet.

Shainora
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 dec 2020 11:07

Re: KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Ongelezen bericht door Shainora »

Ook hier totaal geen problemen met de her-identificatie kon gewoon mijn id via de nfc inscannen nog geen 3 minuten bezig geweest.

avante999
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 apr 2019 16:35

Re: KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Ongelezen bericht door avante999 »

Onzin :D :roll:

Anders dan dat bedankt voor de reacties. Het is natuurlijk fijn als de app wel voor je werkt, maar naast mh73 en mijzelf zijn er velen voor wie de app simpelweg niet werkt. Maar okey, dat is voor de rest niet echt mijn intentie om te bespreken; ik geloof direct dat de app voor veel mensen werkt, maar heb tientallen misschien wel meer dan 100 verhalen gelezen van mensen voor wie dat niet zo was.


Kreeg net een mailtje dat het niet gelukt is roodstand aan te vullen; wel grappig, andere incasso's lukken allemaal niet (rekening leeg en geblokkeerd; dan kan je niet roodstaan) maar voor hun eigen 'maandelijkse tarief' maakt KNAB graag een uitzondering en kan ik ineens wel rood staan :lol:.

Rest voor mij vooral deze vraag: ik heb een pakket bij de bank, waarvoor ik een maandelijks tarief betaal, en waarvoor ik primair de beschikking krijg over een bankrekening, internet bankieren en een betaalpas. Vanwege problemen met de app lukte de her-identificatie niet. Daarop hebben zij mijn rekening geblokkeerd en online toegang ontzegd, maar ze brengen voor die (niet langer mogelijk te gebruiken) diensten nu wel gewoon maandelijkse kosten in rekening, tevens ondanks dat ik een maand geleden al heb opgezegd; is dat terrecht / correct ??

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Natuurlijk is dat niet correct. Maar, ik zou die communicatie wel goed bewaren. Ook nu weer even een email sturen met het feit dat u de rekening hebt opgezegd en u niet in de min kan staan op een niet bestaande rekening.

Shainora
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 dec 2020 11:07

Re: KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Ongelezen bericht door Shainora »

Toch heeft de app een 4.1 in google play de meeste klachten gaan over de identificatie en dat is meestal omdat mensen hun telefoon niet uit het hoesje halen om met nfc hun document te scannen en dan mislukt dat inderdaad.

Teunbosseman
Berichten: 4359
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Lady1234 schreef:
04 jan 2021 22:55
Onzin. Her-identificatie ging prima.
Niet bij TS blijkbaar dus zeker geen onzin. Of heb jij de gouden tip zodat TS wel het proces kan doorlopen ?

helmoet
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2021 08:03

Re: KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Ongelezen bericht door helmoet »

Hallo, wij zitten in dezelfde penarie. Alles geblokkeerd. Vele, vele uren bezig geweest met her-identificatie. Uren bezig geweest met chatten en telefoneren met steeds weer andere medewerkers. Lukt niet, want mijn vrouw is eigenaar van de rekening, is vluchteling uit Irak en heeft een vluchtelingen paspoort en verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd, woont al meer dan 20 jaar in Nederland. Daar lukt het echter niet mee om te her-identificeren in de app. De frustratie van de indiener van het item kan ik me helemaal voorstellen, het is zeer herkenbaar. De rekening is inmiddels geblokkeerd, gelukkig had ik het meeste geld er al bij wijze van voorzorg naar een prive rekening over gesluisd. Maar we zijn afhankelijk van de rekening voor ons inkomen. In corona tijden een dergelijke blokkade uitvoeren is niet correct. Dit is geen Menselijke service. Het is een onmenselijke bank. Dit is schrijnend.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Doe even een korte samenvatting zonder zo veel taalfouten als dat er nu in zitten. Dan gaan misschien meer mensen het lezen en kunnen we met nuttige tips komen. Zet er op z'n minst in wat voor apparatuur je gebruikt.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Ongelezen bericht door Jablan »

@Helmoet: Heel snel de rekening wijzigen bij de werkgevers.
Verder zou je dit kunnen melden bij de AFM, omdat deze online identificatie app niet is ingericht op de documenten van je vrouw, te snel de foto's afkeurt èn omdat deze bank geen tweede, alternatieve procedure achter de hand heeft voor wanneer de techniek niet werkt.

rebco
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 aug 2019 12:27

Re: KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Ongelezen bericht door rebco »

Knab zegt over het opzeggen

Je kan je pakket sluiten via je bankomgeving (website) > instellingen > pakket sluiten.

Echter via de website kun je niet meer inloggen omdat de cardreader niet meer werkt, heeft Knab afgesloten voor iedere klant.

Sjorsvm
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2021 10:06

Re: KNAB waardeloos: her-identificatie en opzeggen onmogelijk (rekening blokkeren geen probleem)

Ongelezen bericht door Sjorsvm »

Herindicatie problemen app werkt al 2 jaar niet

Klantenservice zou terug bellen/mailen maar dit gebeurt niet

Betalen via site werkt niet vanwege cardreader

Ik heb al 2 jaar lang alleen maar gezeur en ellende met knab. Las hier ook een uitgebreid verhaal van iemand met dezelfde problemen als ik. De app werkt dus niet voor iedereen!!!
Samsung s9+ & Samsung s21 maar het ligt toch aan het toestel aldus knab

Gesloten